Milforum - militrt diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hren, Marinen, Sjforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 96

Trd: Ambulansesjfr suspendert fra Forsvaret

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0

Ambulansesjfr suspendert fra Forsvaret

Ambulansesjfren som nektet ta med en mann p 37 r som ble sltt ned i en park, har blitt suspendert fra forsvaret.

Les saken :
    http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/14/508760.html

Ambulansesjfren hadde ftt kontrakt p FN-tjeneste i Jugoslavia, men etter press fra media valgte FO si opp kontrakten. Bde advokat Rajid og Sultan, som er leder i Islamsk Rd, har gtt ut i media og beskyldt det offentlige Norge for rasisme. Det er varslet demonstrasjoner mot rasisme, og det blir meldt om at ambulansepersonell blir trakassert som hevn.

Men er dette rasisme ?
    Skjer det ikke ofte, at ogs hvite pasienter blir nektet ambulanse ?
    Ambulansesjfrer har en stresset hverdag, de har en drittjobb med rydde opp etter blind vold og narkomane som har tatt overdose. Er det riktig at de skal prioritere ta med en mann som blr fra nesa etter slagsml, og som faktiskt sto oppreist og tisset p ambulansen, i en park som ligger 1 minutt fra legevakten og 4 minutter fra sykehuset ? Hva om de hadde ftt melding om en infarktpasient mens ambulansen var okkupert av en slsskjempe med selvforskyldte skader.

Det som provoserer meg med denne saken, er at gjerningsmannen vil g fri. Han er kjenning av politiet og forfekter sin rett til bruke blind vold mot andre. Han vil bli forsvart av sosionomer som Unni Wikan og Thomas Hylland Eriksen, som forvrig gjorde en stor jobb da de forsvarte faren til Fadime, og forklarte at resdrap er en god ting, og at vi nordmenn er trangsynte rasister. Han blir ogs forsvart av Staff, som hevder at det er voldsmannen som er offeret. Staff mener at det er politiet og helsevesenet som m straffes. Men hvorfor ikke bare straffe alle hvite nordmenn med en gang, innfre sharia-lover og kastrering av alle hvite.

Det som skuffer meg i denne saken, er at forsvaret gjr knefall for PK-pissemaurene. Det er greit nok at forsvaret driter i FN veteranene med PTSD, for jeg mener at veteraner som fr psykiske senskader etter militr tjeneste ikke har livets rett. La dem bare d av seg selv. Men dolke sine egne ansatte i ryggen for slikke rumpa til anti-rasistene i Islamsk Rd, der gr grensen. Forsvaret har mistet den siste rast av tillit jeg hadde til dem.

RIP

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Det siste som er kommet ut er jo at han ble avvist muligens pga at han ble tatt for vre en de har annmerket som truende. Selv om jeg p sett og vis forstr tanken bak en slik kommentar i historikken, s er det uansett problematisk dermed nekte behandling og enda verre nr det gikk ut over en uskyldig part som ikke hadde noen slik historikk. Om det var selvforskyldt eller ikke skal bde jeg og du vre varsomme med si noe som helst om for jeg tviler p at noen av oss vet det i detalj. Jeg har voldsom respekt for den jobben ambulansearbeidere gjr hver eneste dag, men her skjedde det mest sannsynlig noe kritikkverdig. og det har lite med knefall for grupper du tydelig har lite sans for gjre. Det skal ikke vre fritt frem forskjellsbehandle p bakgrunn av rase eller religion, og det gjelder begge veier. N kjenner jeg ikke til at noen sosiologer har forsvart bruken av resdrap, men de har vel vrt brukt til forklare den kulturelle bakgrunnen det har til en rett som ikke ndvendigvis har god kjennskap til fenomenet uten unnskylde det. Dette var forsk p et saklig svar til noe jeg synes var et lite reflektert og saklig innlegg.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    13
    Inntil det er klarlagt hva som skjedde hvorfor, holder jeg en knapp p sjfrene.

Medias behandling av "saken" ignorerer jeg glatt.
    I must kill all free radicals

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Helt enig i at vi fr vente til fakta er p bordet i saken. Og jeg m innrmme at jeg ikke nsker et samfunn hvor medisinsk personell skal rettslig forflges og ruineres ved den minste feil. De skal kontrolleres og stilles krav til, men nsker ikke amerikanske tilstander hvor folk er redde for yte frstehjelp.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av twominds
    Helt enig i at vi fr vente til fakta er p bordet i saken. Og jeg m innrmme at jeg ikke nsker et samfunn hvor medisinsk personell skal rettslig forflges og ruineres ved den minste feil. De skal kontrolleres og stilles krav til, men nsker ikke amerikanske tilstander hvor folk er redde for yte frstehjelp.

Om sjfrene har brutt loven for helsepersonell er det rett og rimelig at dem fr pisk p pung...

http://www.lovdata.no/all/nl-19990702-064.html
    dulce bellum inexpertis

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Forelpig nkkelord: Om
    Og smekk p pung, ja, miste hus, hjem og mere til i sivile sksml la USA, nei.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av twominds
    Forelpig nkkelord: Om
    Og smekk p pung, ja, miste hus, hjem og mere til i sivile sksml la USA, nei.
    Selvflgelig med vekt p om. Siden vi ikke bor i USA s m man vel regne med at pasientskade erstatningen dekker eventuelle krav om konomisk kompensasjon fra vedkommende som fortsatt ligger i koma.
    dulce bellum inexpertis

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    93

Re: Ambulansesjfr suspendert fra Forsvaret

Sitat Opprinnelig skrevet av Adlertag
    Han vil bli forsvart av sosionomer som Unni Wikan og Thomas Hylland Eriksen, som forvrig gjorde en stor jobb da de forsvarte faren til Fadime, og forklarte at resdrap er en god ting,
    Si hva du vil om Thomas Hylland Eriksen, men Unni Wikan som er en av vre beste kjennere av islamske samfunn, og speiselt av kvinners forhold i islamske samfunn, er IKKE en som forsvarer islamske resdrap, kvinnemishandling etc. Faktisk har hun til tider vrt mobbet av det vrige sosialantropologi-miljet som har ment hun har vrt islam-fiendtlig!

P.S. Thomas Hylland-Eriksen og Unni Wikan er sosialantropologer, ikke sosiologer (det er noe ganske annet).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    ja du har selvflgelig rett hvlt. Jeg som slurvet og hoppet over sjekke det nr jeg skrev svaret. Forskjellen p fagomrdene er stor, ja.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7

Bde advokat Rajid og Sultan, som er leder i Islamsk Rd, har gtt ut i media og beskyldt det offentlige Norge for rasisme. Det er varslet demonstrasjoner mot rasisme, og det blir meldt om at ambulansepersonell blir trakassert som hevn.
    Unnskyld meg, men hva i allverden har Islamsk Rd med denne saken gjre? Abid Q. Raja er familiens advokat og ikke noe mere i denne saken. Er det disse rare navnene som plager deg Adler?
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 925885.ece
    "Dette er nok et eksempel p institusjonell diskriminering. Etnisk norske blir behandlet p en mte, mens innvandrere blir behandlet p en annen mte. Dette hadde ikke skjedd mot en hvit mann, sier advokat Abid Q. Raja. P vegne av den berrte familien vil han n anmelde bde politiet og sykehuspersonellet".

Men er dette rasisme ?
    Nr begynte man praksisen med nekte alvorlig skadde mennekser ambulansetransport pga. ukontrollert urinering der de mtte fraktes av en taxi??? Hvordan hadde du reagert hvis en av dine familiemedlemmer eller venner hadde blitt behandlet p en s uverdig mte? Give me a break!
    http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/ ... 927774.ece (samboeren til den skadede uttaler seg)
    "Sykehuset bekreftet i dag at det ble brukt ufint sprk p stedet, og beklaget sprkbruken.
    Vi beklager at det det har vrt uhensiktsmessig sprkbruk, sier direktr Arild stergaard ved prehospital divisjon.
    Kohinoor Nordbergs kjreste ble etterlatt i Sofienbergparken, og mtte selv ta taxi til Legevakten."

Det som provoserer meg med denne saken, er at gjerningsmannen vil g fri. Han er kjenning av politiet og forfekter sin rett til bruke blind vold mot andre. Han vil bli forsvart av sosionomer som Unni Wikan og Thomas Hylland Eriksen, som forvrig gjorde en stor jobb da de forsvarte faren til Fadime, og forklarte at resdrap er en god ting, og at vi nordmenn er trangsynte rasister. Han blir ogs forsvart av Staff, som hevder at det er voldsmannen som er offeret. Staff mener at det er politiet og helsevesenet som m straffes. Men hvorfor ikke bare straffe alle hvite nordmenn med en gang, innfre sharia-lover og kastrering av alle hvite.
    For en suppe du lever i Adler... Frst s prver du forvare og bortforklare to helsepersonell som ganske penbart har brutt loven. S langer du din vrede p voldsmannen og av en eller annen grunn vikler inn Unni Wikan og Thomas Hylland Eriksen for s fortsette videre til resdrap, Islam og utlendinger (lese mellom linjene) i Norge som du uten tvil har et hate/hate forhold til og er det du egentlig vil blse ut om eller hva?

Det som skuffer meg i denne saken, er at forsvaret gjr knefall for PK-pissemaurene. Det er greit nok at forsvaret driter i FN veteranene med PTSD, for jeg mener at veteraner som fr psykiske senskader etter militr tjeneste ikke har livets rett. La dem bare d av seg selv. Men dolke sine egne ansatte i ryggen for slikke rumpa til anti-rasistene i Islamsk Rd, der gr grensen. Forsvaret har mistet den siste rast av tillit jeg hadde til dem. RIP
    De er bare suspenderte og ingenting er avgjort. Nr noen blir etterforsket av politiet ol. s mister en vanligvis sikkerhetsklareringen, og m f en ny klarering etter at saken er avgjort i frste instans av den norske domstol. Man kan faktisk bli dmt uten miste sikkerhetsklareringen s lenge forsvaret tror p deg og det ikke er en alvorlig sak.

"Vedkommende er suspendert fra kontrakten i Forsvaret. Han er informert om beslutningen, sier pressesjef Birgitte Frisch i Forsvarsstaben til NTB.
    Han skulle etter planen ha vrt borte i flere mneder for tjenestegjre i en FN-operasjon.
    Vi har gjort en helhetsvurdering. Dette er en uvanlig situasjon, sier Frisch.

Men man er uskyldig til det motsatte er bevist, og det er ikke noen automatikk i at en slik sak fr negative konsekvenser for oppdraget, sier pressetalsmann major Christian verli i Forsvarsstaben til Aftenposten.no."
    http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/ ... 934948.ece

Jeg personlig har ikke tro p "navnerotet". Hvorfor ble ikke dette nevnt fra begynnelsen av. Hvorfor stttet ledelsen ambulanse sjfrene for s snu 180 grader neste dag? Ingen av oss var der s vi kan verken si det ene eller det andre helt sikkert, men det var mange vitner der som reagerte p mten politiet og ambulanse personellet hndterte situasjonen. To av vitnene var tom. sykepleiere. De av alle er fagpersonell og kjenner til loven og reagerte sterkt de ogs. Dette er en sterk indikasjon p at personellet brt plikten til gi yeblikkelig hjelp (brudd p loven). Jeg gir beng i hvem de er og hva de driver med og at de skulle i tjeneste med forsvaret utenlands. Hvis det viser seg at det som str i media stemmer s kan de bare pakke sammen og stikke innom NAV p leting etter et nytt yrke for min del.

Det er rett og slett takket vre alle vitnene at saken ikke kunnen dysses ned for den er ganske alvorlig.

"Kan ha rotet med navn.
    Ali Haji Mohamed Farahs navn kan ha blitt forvekslet med en person som sto p en "
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 935865.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/ ... 924005.ece
    "Ambulansepersonellet nektet ta med seg skadede Ali (37) fordi han hadde tisset p seg."

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/ ... 925023.ece
    "Uforstelig.
    I dag viser det seg at han fikk alvorlige skader etter overfallet. 37-ringen ble operert ved Ullevl universitetssykehus og deretter lagt i respirator, iflge Kohinoor Nordberg.
    Det gr ikke s bra med ham. Han er blitt operert i mellom fire og fem timer i natt. De har forskt vekke ham, men han har ikke kommet til hektene, sier Nordberg til Aftenposten.no tirsdag ettermiddag.
    Han har ftt hjernebldning og ligger fortsatt i respirator, sier hun.
    Skadene er mye verre enn fryktet, og dermed blir hele denne saken desto mer alvorlig. Det er uforstelig at ambulansepersonale kan dra fra en s skadet mann, sier Kohinoor."

Adler, tell til 1000 samtidig som du puster gjennom nesen og kom til ro!
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utlmodige sjeler fr grensen ns?

Guest
    Og jeg som startet diskusjonen rundt dette i denne trden....:

http://www.milforum.net/forum/viewtopic.php?t=2510

Var vel ikke kritisk nok til skape storm jeg da.....hehe.....

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    forskjellen blir vel at din fokuserer mer p den lovfestede plikten til yte hjelp som er en veldig interessant diskusjon men som i det minste krever kjennskap til lovens tekst som jeg ikke har. Adlers utfall blir av en mer flsete karakter og jeg ihvertfall kjente behov for uttrykke uenighet i.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Igjen,dere vet jo bare den biten som media har lagt frem. Hvor ambulansesjfrene har lagt seg flate, sykehuset har lagt seg flatt, og alt er egentlig ganske flatt.

Dette er jo selvsagt noe de er ndt til gjre, enten de vil eller ikke..

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    Jeg beklager hvis mine innlegg blir oppfattet som flsete, men jeg er bare et vanlig menneske, og hver morgen jeg str opp og leser i avisen at Mulla Krekar fortsatt er i Norge, opplever jeg voldsom frustrasjon og sinne, som terapeuten min anbefaler meg finne utlp for p tvilsomme internett-forum.

Arctic, du startet en fin diskusjon p den trden om lovfestet plikt til yte hjelp. Temaet i min trd er forsvarets personal-politikk. Hvorfor er forsvaret for feige til sttte sine egne ansatte ? Hvorfor m forsvaret alltid gjre ydmykende knefall for PK-bermen ? Hvis Raja offentlig beskylder f.eks Sverre Diesen for rasisme, blir han da automatisk suspendert som forsvarssjef ? For det er det som har skjedd her, en forsvars-ansatt blir dolket i ryggen av arbeidsgiveren sin.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    93
    hver morgen jeg str opp og leser i avisen at Mulla Krekar fortsatt er i Norge, opplever jeg voldsom frustrasjon og sinne, som terapeuten min anbefaler meg finne utlp for p tvilsomme internett-forum.
    Den frustrasjonen er du ikke alene om!
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2007
    Pondusfaktor
    6
    Slik jeg ser det,tror jeg ikke forsvaret suspenderer en person p grunn av media. Jeg tror heller det gr p skikkethet til vre en nytral person/ soldat i en organisasjon som i utgangspunktet skal vre nytral part i en konflikt. Dersom det som str i avisene er tilfelle, ville i hvertfall ikke jeg ha med meg en slik soldat ut i "krigen".
    So many assholes, and so few bullets!!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    8
    Her er en stygg sak om forskjellsbehandling og vi krever at vr pakisisanske advokat tar saken og krever denne gruppens rett til jobb og en anstendig lnn leve av. Blir s forbannet p folk som har rare holdninger til denne forfulgte gruppen.
    http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1283353.ece

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2006
    Pondusfaktor
    6
    Jeg var hos frisren idag, ilpet av den 15m lange sykkelturen hjem fikk jeg tilsammen seks jobbtilbud!

Men alvorlig talt, hvis mannen ikke er villig til ofre litt kroppshr for f jobb synes jeg ikke mye synd p ham.

Jeg synes det er helt greit at arbeidsgiver velger ut de som de ikke liker, s lenge det ikke gr p ting skeren ikke kan noe for, som hudfarge og kjnn.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    8
    Helt enig .
    Jeg liker ikke muslimer, feite , late , bergensere , folk med reringer, naseringer, ring i navlen, folk med gule-gr eller spraglete skjorter. Ikke mennesker under 20 og ikke over 50, i det hele er det veldig mange jeg ikke liker, s det er bra jeg ikke velger ut folk til noen jobb. Kan ikke velge folk til en jobb utifra om en liker dem eller ikke, kan en?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2007
    Pondusfaktor
    6
    Til Dere to siste talere: Hvilken trd er dere p? Ser ikke helt sammenheng med hrdebatt og suspenderte FN- soldater

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    8
    Ikke noe annet enn at hadde han vrt farget, ville folk som ikke ansatte han blitt stemplet som rasister.

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Noe jeg synes er litt irriterende i denne saken er at en ser ut til glemme hovedproblemet. Mannen ble sltt ned! Ser ut som om de prrende synes det er et minder problem enn bde politets og ambulansens opptreden. Det provosere meg.... Hadde han ikke blitt sltt ned s ville jo ikke dette vrt et problem. Istede kan det virke som de prrende er mye mer interessert i spille rasisme kortet...

Jeg er forsvidt enig i at en kan stille sprsml ved opptrednen til ambulanse personellet, men det fr vre mte p hvor mye de skal lage ut av dette. Slik jeg forstr det er det vel ogs svrt usikket hvorvidt den skadde ble pfrt noen ytterligere skader pga. det.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2007
    Pondusfaktor
    6
    Det er jo i og for seg greit nok, men gjaldt det ikke denne FN- soldaten som Adlertag hadde sympati for?
    Og at forsvaret supenderte ham?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av riflen som synger
    helt ening .
    Jeg liker ikke muslimer, feite , late , bergensere , folk med reringer,naseringer,ring i navelen, folk med gule-gr eller srpaglete skjorter. ikke mennesker under 20 og ikke over 50, i det hele er det veldig mange jeg ikke liker, s det er bra jeg ikke velger ut folk til noen jobb. Kan ikke velge folk til en jobb utifra om en liker dem eller ikke, kan en?

Merker en del sarkasme;)

Men jeg mener det jeg sier, En arbeidsgiver i en privat bedrift br kunne velge dem han/hun selv mener passer best til jobben, om han/hun da mener at det ikke passer med langt hr/piercinger i trynet nr personen skal jobbe i feks. serviceyrker skal vel bedriftens nsker g forran arbeidssker sine?

Man klipper seg fr man str vakt foran slottet, gjr man ikke?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2007
    Pondusfaktor
    6
    Jeg er forsvidt enig i at en kan stille sprsml ved opptrednen til ambulanse personellet, men det fr vre mte p hvor mye de skal lage ut av dette. Slik jeg forstr det er det vel ogs svrt usikkert hvorvidt den skadde ble pfrt noen ytterligere skader pga. det.

Spiller det egentlig noen rolle?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pegasus
    Det er jo i og for seg greit nok, men gjaldt det ikke denne FN- soldaten som Adlertag hadde sympati for?
    Og at forsvaret supenderte ham?
    Jo det var faktisk det eg hadde inntrykk av her i begynnelsen.
    Noen som vet hvordan rutinene til forsvaret er p personell som havner i slike situasjoner som dette?

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    S langer du din vrede p voldsmannen og av en eller annen grunn vikler inn Unni Wikan og Thomas Hylland Eriksen for s fortsette videre til resdrap, Islam og utlendinger (lese mellom linjene) i Norge som du uten tvil har et hate/hate forhold til og er det du egentlig vil blse ut om eller hva?
    Jeg m f lov kommentere denne grove personhetsen, selvom den er utenfor trdens tema.

No Fear (et nick det er vanskelig leve opp til ?) , jeg blir meget sret nr du beskylder meg for ha et hate/hate forhold til utlendinger. Dette medfrer IKKE riktighet. Tvertimot. Jeg elsker alle utlendinger, og da spesielt de som fortsatt bor i hjemlandet sitt. Jeg hater ikke utlendinger som bor i Norge, jeg hater ikke Mulla Krekar eller de 500 andre utlendingene som er etterskt i resten av verden for krigsforbrytelser, terrorisme, flykapring, voldtekt og massedrap osv osv. Men jeg missliker sterkt at den politisk korrekte SV-regjeringen gir husly til disse etterskte terroristene, og nekter utlevere kriminelle utlendinger fordi dem kan bli straffet i hjemlandet. Hver gang jeg ser en SV-politiker p TV, blir jeg like overrasket over at dem enda ikke har avskaffet politiet. Hvorfor vil SV fortsette ha en politi-etat, nr dem insisterer p at kriminelle ikke skal straffes ? Er det for dra inn de fordmte hundrelappene hver gang jeg blir tatt i 30-sonen uten bilbelte ?

TRDTEMA
    Denne "rasistiske" ambulansesjfren har kjrt ambulanse i 10 r uten f klager, han har reddet tusenvis av liv, han har reddet livene til narkomane med overdose, han har sett familietragedier i bilvrak, og voldtektsoffer, og offer for blind vold. En dag m han kjre til en park for hjelpe en som er skadet i slagsml. Nr ambulansen ankommer, raver offeret rundt med blodig nese. S tisser offeret p ambulansen. Politiet ankommer, og da er det vanlig rutine at politiet tar seg av slosskjemper, s de ringer etter en annen politi-bil. Men fr denne politi-bilen rekker ankomme, har noen sivile ringt etter taxi. Offeret tar taxi til sykehuset, og alle vitner og prrende anklager ambulansetjenesten og politiet for rasisme og Sultan er raskt p banen og vil innfre sharia-lover. Ambulansesjfren har fulgt alle rutiner slik han har gjort de siste 10 rene. Men media lukter penger og spiller ut rasisme-kortet. Forsvaret er blitt feige, de har ikke lyst til f krympet budsjettet sitt enda mer, s de sparker ambulansesjfren fra FN-oppdraget uten underske saken selv.

Det er dette trdens tema er.

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    Siste nytt :

Ambulansesjfrene blir truet hjemme.
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=174626

Folk er agressive mot ambulansesjfrer, og varsler demonstrasjoner 18 og 25 august
    http://www.dagsavisen.no/innenriks/article309124.ece

Mannen som startet brket ved sl ned Ali, har lovet aldri sl noen igjen. Vi fr bare hpe han slipper straff. Fengsel lser ingen problemer. Heldigvis kom det noe positivt ut av den blinde volden, vi fikk endelig bevis p at ambulansesjfrer og politifolk er rasister. Nr forsvaret i fremtiden skal rekruttere personell til IntOps, br dem automatisk sile ut alle skere som kommer fra helsevesenet eller politiet.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Det er TRAGISK at det skal g utover alle som kjrer ambulanse det her. De gjr en glimrende jobb..

Det blir for dumt. Det blir som om vi skulle gtt i demonstrasjonstog fordi det blir skutt, og hugget med samuraisverd.. Noe vi faktisk burde gjort..

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av vaskebj
    Det er TRAGISK at det skal g utover alle som kjrer ambulanse det her. De gjr en glimrende jobb..
    Neste gang skal jeg prve skrive ferdig innlegget mitt, fr jeg trykker p "OK"..

Dette er en meget delikat sak, og det er uheldig hele greia..
    Jeg mener fortsatt at jeg, dere, og alle journalister(spesielt de) har for lite g p. I forhold til at de kan begynne spekulere i det vide og det brede, om hva som skjedde og ikke skjedde.

Hendelsen er uheldig, men n m vi ta konsekvensene av det som skjer. Og lre av det vi gjr her..

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Mannen som startet brket ved sl ned Ali, har lovet aldri sl noen igjen. Vi fr bare hpe han slipper straff. Fengsel lser ingen problemer. Heldigvis kom det noe positivt ut av den blinde volden, vi fikk endelig bevis p at ambulansesjfrer og politifolk er rasister. Nr forsvaret i fremtiden skal rekruttere personell til IntOps, br dem automatisk sile ut alle skere som kommer fra helsevesenet eller politiet.
    Det var da flott at han har valgt ikke sl (til) igjen. Ellers er jeg enig.....
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Visekorporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pegasus
    Jeg er forsvidt enig i at en kan stille sprsml ved opptrednen til ambulanse personellet, men det fr vre mte p hvor mye de skal lage ut av dette. Slik jeg forstr det er det vel ogs svrt usikkert hvorvidt den skadde ble pfrt noen ytterligere skader pga. det.

Spiller det egentlig noen rolle?
    Klart dette spiller en rolle. Hvis ("hvis" og "om", blir brukt mye i denne trden..) det er slik at disse har unnlatt gjre den jobben de er satt til gjre, og gi den hjelpen de er pliktig til gjre, da er dette en svrt alvorlig sak, uavhening om det er rasistisk motivert. Da er dette er grov tjenesteforsmmelse. N er ikke jeg faglig kompetent, men avdekke en hjernebldning tror jeg ikke burde vre det strste problemet til ambulansepersonellet. Noe som igjen gjr meg usiker p hvor profesjonelle de har vrt i denne saken.

Er det snakk om ren rasisme, s er det forferdelig trist.

Ellers s konstaterer jeg at nasjonalismen str sterkt p milforum. Det er bra. Hper sterkt at den ikke sklir over i et negativt syn p alt som ikke er norskere enn grovt brd med brunost.
    All men die, few ever really live.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    0

ansvar

nr du jobber som ambulansepersonell og kommer til et skadested har du vel en plikt til hndtere den/de skadde uansett om de pisser p seg selv eller ambulansen? hvis fyren hadde ftt en s kraftig karamell at han n ligger i koma med hjernebldning skulle en vel tro at han p det gitte tidspunkt hadde behov for medisinsk assistanse?
    min mening er at ambulansepersonellet skulle ha gitt F i om fyren rallet rundt og pisset, og tatt ham og de som var der alvorlig og fraktet ham til sykehuset.
    hvis jeg hadde blitt sltt s jvlig at jeg ikke visste hvor jeg var eller hva jeg gjorde kunne vel jeg ogs pisset p ambulansen og ropt slagord for islamsk rd, uten at det hadde betydd noe for meg.....men jeg er hvit.....skulle jeg ha forventet en bedre eller mer korrekt behandling av den grunn? hva hadde sttt i avisa dagen etter i s fall? rabiat nordlending i slsskamp, pisset p ambulansen og tok taxi til sykehuset etterp..........for s ligge i koma

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2007
    Pondusfaktor
    6
    Ambulansepersonell har ikke plikt til hjelpe skadede i alle situasjoner.
    Egen sikkerhet kommer frst!

I denne saken er det flere momenter som taler for ikke ta Ali med:
    Pasienten (eller navnebroren har en voldelig forhistorie), aggresiv opptreden av pasienten p skadestedet ( det var ikke bare pissing...) samt aggresiv oppfrsel av de prrende. Nr politiet p stedet ogs opplyser at vedkommende har vrt i hndgemeng, ville det nrmest vrt en tjenesteforsmmelse ta Ali med i bilen.

Det som er trist i slike saker er at det kun er den ene partens subjektive oppfatning av situasjonen som kommer ut til offentligheten. Helsepersonellet har taushetsplikt.

Hper fyren kvikner til igjen. Har hrt rykter om at han har vrt en ressurs person i arbeid med ungdom.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    7
    Saksopplysninger:

- Hjernebldninger er definitivt ikke noe ambulansepersonellet avdekker. Det gjr sykehuset.

- Alvorlige hodeskader kan til forveksling ligne rus (og andre forgiftninger). Derfor skal man vre srlig oppmerksom, og utelukke skader fr man sier at noe er rus.

- Hjernebldninger utvikler seg over tid ettersom trykket inne i skallen stiger. Det er fult mulig at Ali ikke var spesielt pvirket da ambulansen var p stedet, utover desorientering og adferdsendring. Det er derfor man gjerne legges inn til observasjon etter hodeskader selv om man ikke viser noen srlige symptomer.
    Flag Oscar!

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Weggs
    Ellers s konstaterer jeg at nasjonalismen str sterkt p milforum. Det er bra. Hper sterkt at den ikke sklir over i et negativt syn p alt som ikke er norskere enn grovt brd med brunost.
    Nasjonalisme er en sterk kraft som blir styrt av makteliten. Denne kraften kan sles av og p som en lysbryter. Vi s det i Tyskland p trettitallet, da nazistene brukte jder som en kunstig konstruert ytre fiende, med det forml bygge opp en sterk nok nasjonalisme til starte angrepskrig. Sannheten bak Holocaust fr vi aldri vite. Venstre brukte ogs nasjonalisme-vpenet under lsrivelsen fra Sverige. Hvor tror du alle svenske-vitsene kommer fra ? Nordmenn og svensker er etnisk og kulturellt like, vi er et broderfolk, s hvorfor var det viktig for makteliten fremstille svensker som idioter ?

Vi nordmenn har en lang og stolt tradisjon med undertrykke, tvangssterilisere og lobotomere samer, sigynere, fant, kvener og tatere for hindre bestanden i formere seg for mye. Den siste tateren ble lobotomert ved Ullevl sykehus i 1970. Og hvem var det som dro 600 jder ut av hjemmene sine og satte dem p ferja til Auschwitz ? Det var ikke tyske soldater, det var etnisk norske politifolk og dem gjorde det av fri vilje. Les litt historie.

Norsk politikk idag er en studie i hvordan makteliten manipulerer vanlige folk til lre hate innvandrere. Mulla Krekar er et nyttig instrument som blir brukt til skremme folk, der han regelmessig str frem i media og sier han vil innfre Sharia-lover i Norge, nr muslimene kommer i flertall om 25 r. Og hvorfor importerer politikerne 500 etterskte krigsforbrytere og terrorister, som de lar g lse ute blant folk ? Og alle disse kriminelle innvandrerne som voldtar og dreper etnisk norske, hvorfor kommer dem ikke i fengsel ? Hvor bruker sosialistiske politikere som Halvorsen og Strm-Eriksen kvinneundertrykkende hijab under statsbesk i utlandet, nr sossene pstr at dem str for kvinnefrigjring og likestilling ? Og hvorfor blir skattepengene vre, som vanlige folk jobber og sliter for, gitt i trygd til pakistanere og marokkanere som bor i utlandet ? Og hvorfor blir du stemplet som rasist og nazist hvis du sier at du ikke liker slikke sjokoladebrun rompe ? Og hva med kongehuset vrt, landets ansikt utad ? Vi har en prinsesse som offentlig bekjenner seg til engler, noe som ikke er uvanlig ved inntak av forbudte medikamenter. Men det er da ingen overraskelse at kongehuset har blitt infiltrert av eks-stoffmissbrukere fra House-party miljet, og med Sven O. Hyby som gallionsfigur modnet man befolkningen slik at tanken om republikk ikke lenger var utenkelig.

Det er ikke utenkelig at makteliten i Norge fremprovoserer nasjonalisme ved aktivt bruke misslykket integrasjon av fremmede folk som instrument. Hvorfor er selvsagt innlysende, det er bare bruke hjernen litt. Forutsatt at man har en hjerne som fungerer da, he he

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    vi fikk endelig bevis p at ambulansesjfrer og politifolk er rasister. Nr forsvaret i fremtiden skal rekruttere personell til IntOps, br dem automatisk sile ut alle skere som kommer fra helsevesenet eller politiet.
    Jeg velger tro at du n bevisst forsker provosere.. Jeg tilhrer en av de nevnte yrksgrupper som nevnes her. Kollektiv fordmmelse og utestengelse bare p grunn av at man tilhrer en yrkesgruppe er lavml.

Dessuten er det irriterende stemple alle ambulansefolk som sjfrer.. De aller fleste er Autoriserte Ambulansearbeidere, som er den korrekte tittelen...

Helsetilsynet fr gjre sitt s fr det vurderes om autorisasjonen henger i en tynn trd eller om det holder med en advarsel og en skrape i lakken.
    Time will sjv
    What happens in the garage, stays in the garage

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av 84mm
    Dessuten er det irriterende stemple alle ambulansefolk som sjfrer.. De aller fleste er Autoriserte Ambulansearbeidere, som er den korrekte tittelen...
    Hva slags medisinsk utdanning m man gjennom for bli autorisert? Link?
    dulce bellum inexpertis

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av TheNooB
    [Hva slags medisinsk utdanning m man gjennom for bli autorisert? Link?
    http://www.ambulansearbeider.no/velkommen.html
    They've got us surrounded - those poor bastards

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2006
    Pondusfaktor
    6
    Er masse diskusjon her om kva som skulle ha blitt gjort eller ikkje, uten at nokon ser det opp i mot Norges lover. Som er det som er gjeldane, og ikkje kvar enkelt si personlige meining.

Har det blitt handla feil i denne saka? ikkje veit eg, men dette er kva Norges Lover seier om yeblikkelig hjelp:

Fra Norges Lover
    7. yeblikkelig hjelp

Helsepersonell skal straks gi den helsehjelp de evner nr det m antas at hjelpen er ptrengende ndvendig. Med de begrensninger som flger av pasientrettighetsloven 4-9, skal ndvendig helsehjelp gis selv om pasienten ikke er i stand til samtykke, og selv om pasienten motsetter seg helsehjelpen.

Ved tvil om helsehjelpen er ptrengende ndvendig, skal helsepersonell foreta ndvendige underskelser.

Plikten gjelder ikke i den grad annet kvalifisert helsepersonell ptar seg ansvaret for gi helsehjelpen.
    Alt helsepersonell er pliktig til handle etter denne lova, sjlv om dei er p jobb eller ikkje. Du er definert som helsepersonell utifra kva utdanning du har. ikkje tilsetting. ca 20 utdanningar gir deg betegnelsen helsepersonell. Enkelte rare utslag gir dette. Blant anna blir ogs en fotterapeut ogs definert som helsepersonell og m handle utifr denne lova.
    Den beste historie skrivaren vinn krigen.

Side 1 av 3 123 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •