Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Google søk fra Milforum - problem..

Menig
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    0

Google søk fra Milforum - problem..

Når eg ska bruka google-søkemotoren innpå milforum så må ein jo nødvendigvis trykka på søkelinja og da e då probleme mitt oppstår...(bruke opera, skjer ikkje med IE) så vert eg sendt rett til Marinejegerkommandoen svarer! tråden.. altså kan eg ikkje bruka den.. nokon andre som har dette probleme og/eller veit om da kan fiksast på?

(leste at ved bruk søkemotoren herfra fekk milforum donasjoner fra google, ellers hadde eg jo bare gått rett innpå google.no)

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Antar dette er et "tag" problem jeg ikke har funnet ut av. Om man klikker (for enkelte) på andre steder enn aktive linker, kommer men rett på MJK tråden. Ergo må man være noe fintfølende med hvor man klikker.

Ikke tenk på støtte til Milforum via Google søk. Det er bare smårusk så bruk den om du ønsker en litt bedre søkemotor på Milforum eller Mil.no.

Hvis det sitter noen phpbb nerds der ute som har peil på hvor jeg må lukke tags (antar jeg) - gi lyd!
    admin

Det er håpløst, og vi gir oss ikke.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Det rare er at dette er kun et opera-problem. Skjer aldri når jeg bruker exploerer.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    14
    Jeg bruker explorer og det funker også for meg, så det må være noe konflikt med opera da. Noen som har prøvd med FireFox?

Dette er google-tingen jeg snakker om. Det med å klikke på de "tomme" områdene av forumet bringer meg til MJK tråden.

En ide kan være at "MJK-reklamene" også ligger "ute i det tomme". Altså mener jeg at hvis man klikker MJK-reklamene så kommer man til MJK tråden. Dette gjøres ved at man definerer et område (her: MJK-reklame-rektangelet) i koden som bestemmer at man kommer til MJK tråden om man trykker på den. Et forslag kan være å sjekke opp denne delen av koden og se om den faktisk avgrenser dette området, eller om det forvandler hele "bakgrunnen" av milforum til en eneste stor link til MJK-tråden.

Jeg har ingen erfaring med koding, dette er bare ren logisk tenkning - som kanskje ikke funker i dataens verden!;)
    As you wish.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Jeg bruker Firefox og har ikke opplevd noe slikt problem. PF, det du skriver om mangelen på avgrensning virker som en sannsynlig forklaring, hvertfall for meg som driver med data (om enn ikke html og slikt).

Alt dette ligger på én linje, jeg har redigert det litt opp for å få vist det riktig på skjermen, byttet ut de vanlige vinklene "<" og ">" med [ og ]:
    [p] [a href="http://www.milforum.net/forum/viewtopic.php?t=4972"] [img src="http://www.milforum.net/mjk_468x60.gif" border="0" /] [/a] [br/] [a href="http://www.milforum.net/forum/viewtopic.php?t=4972"]

Mao. nytt avsnitt (p), link (a href) med bilde (img src), slutt på link (/a), linjeskift (br/), deretter enda en link som aldri slutter. Admin kan jo prøve å kverke eller kommentere ut den siste linken (altså det som står etter
    ).
    meh

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Takk for godt tips!!

Prøv nå da, jenter?
    admin

Menig
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    0

hurra

no virke da fint ja! ;-) men JENTER???:-P

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Hehe...

Militær klapp til flex1984!
    admin

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •