Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Virginia Machine Gun Shoot - våpenkultur og barn

Menig
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    0
    mulg jeg tar feil, men ser ut som endel modda ag-3'er i den videoen!
    sånn burde vi også hatt :D

http://www.youtube.com/watch?v=t6yyQ_328mA

(embedding disabled by request <- sorry)
    "Veteran" Korp
    LVABn Ørland 06/07

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Birkeland

Ser ut som HK21, noen med langt løp, noen med kort løp. Den ene tror jeg også er en HK53 (5,56), med trommelmagasin.....

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Birkeland

Ahh... det er flott! Stå opp tidlig, få på guttungen ei Bush-Cheyney T-skjorte, pakke noen six-packer sammen med MG'n baki pickupen, dra noen "f*ckin' gooks" vitser på vei til skytebanen, og ha en hel dag sammen med poden for å vise hvordan pappa rødda vietnam for gulinger. Yippikayey M*ther F*cker!!
    ... Hva skal man med fiender så lenge man har sånne venner...?

Guest
    pakke noen six-packer
    Det kalles Mountain Dew, og er en sitronbrus......

Forøvrig flere konstruktive og fordomsfrie innlegg å komme med, eller bare en dårlig dag.....?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Mulig poden over her bla levna hjemme når pappa dro på skytebanen? Du vet, slik bitterhet kan sitte lenge den....
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arctic1
    pakke noen six-packer
    Det kalles Mountain Dew, og er en sitronbrus......

Forøvrig flere konstruktive og fordomsfrie innlegg å komme med, eller bare en dårlig dag.....?
    Neeei... Er det feil å dra igang en diskusjon her? Det var kanskje ikke meningen med denne tråden. Det var ikke meningen å virke surmaga, men det er noe med å se på bestemødre, tanter og barnebarn som, ikledd t-skjorter med meningene til pappa, raper ut ammo som om en MG er et leiketøy. Men det er kanskje det også...? Just my thoughts...

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    7
    Den videoen der ga meg noe av de samme følelsene; Spinnville husmødre som er fra seg av lykke for å få avfyre maskingeværer på ordentlig.. fy faen.. og ungene, "se her gutten min, slike knerter vi arabere med, og den funker sånn! Mer brus, noen?" Misforstå meg rett, det er fint og bra at familien drar og gjør noe sammen, men jeg er glad for at vi ikke her til lands kan ta med fam`en og stikke bort på banen for å skyte med MG-er i sommerferien.

Men jeg merker også at jeg kanskje møter meg selv litt i døra.. Jeg hadde jo ikke stussa på å la noen prøve en hagle, skyte med rifle eller dra på leirduebanen en dag. Kanskje det er mangelen på blinker i filmen, og at det er utelukkende automatvåpen som er i bruk (med unntak av kanon og en GUR), som gjør det? Altså ingen fornuft, kun morro med militære drapsverktøy..

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Noen kjører rally cross, formel 1, nascar etc, stort sett om ikke alltid på lukkede baner. Slik også med de som skyter, og til tider leker seg med disse for noen eksotiske skytevåpen. Alt skjer på lukket bane, og alle som skyter er lovlydige eiere av de våpnene de skyter med.

De drepes langt flere i trafikken vært år, enn de som blir skutt og drept, men folk velger da fremdeles å leke seg bak rattet på Rudskogen eller Daytona.

Vi har en noe mindre, men samme type bane her jeg bor, og det hender jeg drar dit en Lørdag morgen med min AR15 og noen runder med ammo, kall det hva man vil, "Yalla Skyting," etc. men morro er det åkke som.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Det var noe med det å vise våpenkultur...

Legger merke til at noen av blinkene de skyter på er i barnestørrelse, så utrivelig.

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    du mener halvskiver, som vi forøvrig bruker her til lands også?
    True Blue Through and Through

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Det kan godt være det, ikke brukt så mye tid på skytebaner jeg. Fortsatt utrivelig når man tar med barna for å skyte på de, i mine øyne.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hva er det som er "utrivelig" med å la barn, under voskent oversyn lære seg våpen handling/behandling og sikkerhet. Jeg tror at de fleste hjemmeulykker som skjer med skytevåpen og hvor barn er involvert, skjer med barn som ikke har fådt noen opplæring/veiledning om bruk og sikkerhet rundt og med skytevåpen.

Jeg har en datter på snart fem år, og hun har skutt med en liten 22 cal. rifle ifra liggende mange ganger, og begynner å bli rimelig bra. Jeg kan "quisse" henne på sikkerhet, og hun vet hva forskjellen er på sikker/usikker våpen behandling.

Så lenge dette skjer under voksent oppsyn og veiledning, og så lenge den voksne selv vet hva han/henne gjør, så ser jeg ikke det store problemet her. Her må vi også skille mellom de, slike som meg selv som "gjør ting etter boka," og de som skjødesesløst behandler våpen, det være seg rundt unger eller ikke.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Ikke tro jeg er anti-våpen og blir helt nedstemt av å se den videoen, jeg mener bare at det å la poden på 5 år skyte vilt over en skytebane med en MG i hver hånd ikke er den riktige måten å lære han våpenkultur og sikkerhet på. Men, barna der har vel allerede eget våpenskap, hva vet vel jeg.

Guest
    Dette er vel noe som ikke akkurat skjer hver dag, og jeg har selv dratt med meg sivilister på skytebanen. Det er ikke sjeldent at sivilister som aldri har skutt før får et ganske bredt og fårete glis av å slenge ut noen skudd. Har opplevd flere ganger at Forsvaret har hatt dette tilbudet til familie og naboer ved avdelingene sine.

Jeg hadde gjerne tatt med sivilister på MG-skyting også, om jeg hadde funnet et sted der jeg kunne gjøre det lovlig og forsvarlig.

Tror de fleste som er med på dette er inneforstått med at dette bare er et særtilfelle i kontrollerte omgivelser.

Forøvrig trenger man ikke være rasist eller idiot for å sette pris på å kunne dra av en lang byge.

Guest
    Fortsatt utrivelig når man tar med barna for å skyte på de, i mine øyne.
    Hva er mindre utrivelig enn en blink av papp? Hva skulle de ellers ha skutt på?

Jeg har nå sett klippet for tredje gang, og klarer ikke å høre de etnisk inspirerte kommentarene/vitsene dere sikter til. Hva er greia?

Jeg tror folk seriøst må få litt bedre innsikt i amerikansk kultur her ass......litt mye grunnløs kritikk.

Det er en Machine Gun Shoot Out, da med fokus på flerskuddsvåpen. Dette gjennomføres på en lukket skytebane, med blinker å skyte på. Hva er problemet?

Kommer de til å dra hjem og gjennomføre en Virginia Tech massaker? Tror ikke det.....

Jeg kan sikkert linke til tonnevis at reklamevideoer fra kurs hos diverse skytefirmaer i USA, hvor de faktisk driver seriøs opplæring av sivile, politi og militært personell. Slik at folk skal være best mulig skikket til å benytte seg av 2nd amendment.....men det er vel ikke like skandaløst.

En videosnutt, og vips så er alle amerikanere tullinger som drar med seg barna på skytebanen for å lære de å drepe "gooks" og arabere.....jaja....

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    Arctic1, anti-amerikanisme har vært i Vinden de siste åra, bare sånn det er. Det er like lett for en utlending å forstå seg på Amerikansk våpenkultur som en japansk turist som ser fire russ streake nedover Karl Johan mens politiet står og ler.
    True Blue Through and Through

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av padang
    Arctic1, anti-amerikanisme har vært i Vinden de siste åra, bare sånn det er. Det er like lett for en utlending å forstå seg på Amerikansk våpenkultur som en japansk turist som ser fire russ streake nedover Karl Johan mens politiet står og ler.
    Hehe....sant nok.

Forøvrig kjentmann her....traff deg såvidt utenfor "Dance-alot" på lørdag......skyter deg en PM senere....

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Jeg synes det var en kul video, og spesialt kommentarene til "serjanten"...hehe skjønner ikke at alt skal analyseres og kritiseres hele tiden. Ta det for det det er. En morsom dag på skytebanen, med fokus på maskingevær. Såvidt jeg forstod var dette noe som skjedde en gang i året på den banen og var en stor happening.

Som de sa i gamle dager "ta en potet, ta en ta to..." hehe.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •