milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

milrab.no - gears you there
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Mobiltelefon

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    272 innlegg
    Sitert
    515 innlegg

Mobiltelefon

Hvilken mobiltelefon har du og eventuelle erfaringer med den? Interessant da mange av dere ferdes i ulent terreng, ulikt klima og til dels actionpregede settinger. Hvilke telefoner fungerer og hvilke bør vi styre unna?

Har selv hatt tre ulike Sony Ericsson (T630 sa,t k750i x 2) telefoner siste tiden og ingen av de har opplevd julaften to ganger. Joysticken fungerer bare til høyre på den siste k750i jeg har og kameraet fungerer ikke lenger.

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2007
    Nevnt
    4 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    Ericsson K750i - har overlevd juleaftner, men har vært inne til service en gang pga. at den begynte å "henge". Fikk ny software og joystick. Funker som ei klokke etter dette.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away." Philipp K. Dick

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Eg har vært en tilhenger av Nokia siden eg fikk første mobilen min.
    Eg har holdt med hovedsakelig til 6xxx serien, og er godt fornøyde med dem.

Per i dag har en en 6233 og den har fungert veldig greit så langt.
    Den har overlevd 1 julaften og har vært med meg på fjellet hver eneste uke siden eg kjøpte den i sommer, kan nevne at den overlevde 2 uker med fest i sommer i utlandet også.

Eneste som eg har lagt merke til nå i det siste er at WAP og Internett instillinger på telefonen detter ut av og til, har skjedd 1 gang tideligere.
    Men ellers så er eg godt fornøyd med denne mobilen.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    Dersom nokia hadde kommet med enkelte av SE sine funksjoner, hadde jeg vært solgt. Jevnt over mer fornøyd med SE telefonene mine, men siste innkjøp av en Nokia 6280. Blir nok en SE neste gang.

Eneste problemet jeg har hatt med SE har vært at det fra tid til annen gikk et døgn uten at det kom inn meldinger, selv om jeg visste noen har sendt meg en eller fler. Etter en måneds tid rant plutselig alle meldingene inn på en gang. Frustrerende.
    In canis veritas

OR-8 Kommandérsersjant
    Sjefssersjant Milforum

Ble medlem
    2005
    Nevnt
    184 innlegg
    Sitert
    889 innlegg
    Nokia 5140, overlevd to julaftener og mye fukt & f**nskap. Jeg er for teknologisk enkel til å trenge flere funksjoner enn den har, og jeg er vant med og trives med Nokias brukergrensesnitt.
    "...en og annen av dem fikk arbeidet seg opp og ble ærekjære, av noen av dem ble det likefrem kondisjonerte folk,..."

hvu girl
    Gjest
    Jeg har en sony ericsson w300i.

Men jeg skifter ut mobilene mine hvert år uansett,så ikke så farlig om den blir ødelagt.
    Har hatt både,nokia og samsung,men funnet ut at sony ericsson har best batteri levetid.

Kan vel si at jeg er mobil bortskjemt.Hehe

Den jeg har nå, har elendig kamera,men har bra walkman spiller.

KRJ
    Gjest
    jeg har den støtsikkre nokia telefonen, synes den er veldig bra har fått ganske røff behandling men har alltid fungert like bra

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Har nokia 5140i. Den har fungert utmerket nå i ca. 1,5 år. Den har fått veldig røff behandling, og tåler det meste.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av KRJ
    jeg har den støtsikkre nokia telefonen, synes den er veldig bra har fått ganske røff behandling men har alltid fungert like bra
    Enig. Nokia 5500 Sport er et godt valg om man ønsker å ta med telefonen i felt. Sprut/støt sikker.

http://www.nokia.no/campaign/5500/
    //Moderator//

OR-4+ Korporal 1.klasse (T60)
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    Hos meg så er evnen til å tåle en trøkk, siden jeg er litt slepphendt sånn, viktig. Og min SE k750i, har virkelig tålt en del. Den er min første SE og bortsett fra at jeg aldri mer skal ha gledespinne på mobil igjen, så er jeg ganske så fornøyd. Har tidligere sendt en nokia gjennom en stenknuser og den kom jo ut med fortsatt funksjon på va 1/4 av skjermen.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    skal også nevnes at jeg fikk en k750i med jobben også som utrolig nok ikke likte øl like godt som meg og som skjermen siden har vært ubrukelig svak på.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

OR-5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    17 innlegg
    Sitert
    60 innlegg
    Har hatt Siemens M65 siden sommeren 2004. Hittil har den overlevd en del knall og fall, eksponering for fuktighet og sand osv. Jeg har aldri vært redd for å ta den med i utmark og har den ofte utenfor lomma ved treningsøkter, uansett vær.

Tidligere hadde jeg problemer med at den slo seg av spontant nå og da, noe som skyldtes at batteriet flyttet seg ut av stilling ved bestemte bevegelser. Fikset dette med små "buffere" av papir mellom batteriet og kanten. Har ikke opplevd samme problem siden.

Jeg synes for øvrig at menyene og enkelte programmer kan være trege. Jeg har ikke oppdatert programvaren siden anskaffelsen. Det skal også sies at de små tastene sitter tett; kan være litt vanskelig å treffe rett tast med hansker.

Noe kunne vært bedre, men alt i alt er jeg fornøyd så lenge den er operativ. Har god tro på at det skal mye til før den havarerer.

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    14 innlegg
    Sitert
    44 innlegg
    Har hatt SE K750i i vel et år nå, og har ingenting å utsette på den.
    Har en Nokia 6680 i reserve (sekundær, på kropp) etter at jeg mistet en 6230 ned fra en 25m høy lift...det eneste som overlever slikt er sim-kortet og kanskje minnekortet.
    Turbo bullshit...No real power.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Har en nokia N73. Har vel hatt den ca 3 måneder.... Er faktisk ganske fornøyd med den, men den er litt treig noen ganger. Men det er på grunn av den kjører symbian s60 operativsystem. Og det er ikke akkurat det raskeste iverden. Men utrolig bra kamera på den, plass til minnebrikke opp til 4 gb, visst ikke mer. Men ikke no felt telefon akkurat hehe... Men ellers en topp telefon!
    Chuck Norris sleeps with a pillow under his gun!

OR-5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    21 innlegg
    Sitert
    29 innlegg
    det dummeste man kan gjøre med mobil, er å kjøpe en mobil med joystick. de blir fort utslitt og man kommer til å plages noe jævelsk.

akkurat nå har jeg en sony erricsson w300i, rimelig fornøyd, men har aldri brukt den i felt.
    ...we few, we happy few, we band of brothers

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Kjører Nokia N80 her. Altfor avansert mobil i forhold til det jeg har brukt for og prisen. Ga 5500,- for den her i høst. 3500,- hadde vært en mer passende pris i forhold til funksjonalitet.
    Ellers en topp mobil med bra mp3-spiller og greit kamera på 3megapixel. Til tross for at dette er en skyvetelefon, så fungerer den bra. Har hatt den med en del ut i bushen og den har tålt overraskende mye

gløtta
    Gjest
    Har en sony ericsson W810i. Er helt grei å bruke til vanlig bruk, men ikke når man er ute å ferdes enten det er på fjeller eller i felt. Da bruker jeg en gammel nokia, som tåler å bli litt våt og sånn.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Jeg har en siemens me75.

Den var ikke så dyr men har tålt 3 meter fritt svev med landing på asfalt, en kanovelt mens den var på pluss en haug våte joggeturer. Den har også 1000 milliamper timers batteri som holder ganske lenge..

hvu girl
    Gjest
    I tilegg var den telefonen kul.

Kanskje mitt neste kjøp...

Milforum reservist
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Ble medlem
    2005
    Nevnt
    217 innlegg
    Sitert
    359 innlegg

Mine

Hadde den orange "allværs"-mobilen fra Nokia, sånn passe fornøyd med den så lenge softwarefeil ikke slo inn og restarta den mens jeg f.eks sto midt i NMT-land på svakt (men forsterka) GSM-nett og forsøkte motta ordre...

Så jeg bytta til 5140injection, som t.o.m har rett farge - sort & oliven !!

Stas, men også her opplever jeg softwarefeil gir krøll i feil øyeblikk - utenom det har begge disse gummilekene fra Nokia vært ok.

Skulle (forlengst) ha hatt en Nokia 5500 Sport (ikke den beste 5500, altså) ifm Telenors kampanjetilbud men de klarer ikke levere, så da har jeg tolket den leveransesvikten hos dem dithen at de sa opp salget av telefonen til meg - så årner jeg meg på annet vis.

Møkkafolk ! Ni døgn siden ordren ble effektuert og ikke en pøkk har skjedd, godt å vite de har forbedret seg mht privatkundemarkedet - NOT !
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

OR-5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    17 innlegg
    Sitert
    89 innlegg
    Hvorfor handler du via Telenor? Forlot det selskapet for en stund siden og har ikke angret et sekund.
    meh

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    247 innlegg
    Sitert
    462 innlegg
    Har en nokia 8910i.Ikke særlig hipp,men liker designen og den
    har overlevd ca 4 julaftener.Den trenger et batteribytte snart,
    men ellers har eierskapet vært problemfritt.Med en extra pinkode er det også mulig å bruke den som lyssabel.
    When in doubt,empty your magazine.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sindre
    Har hatt Siemens M65 siden sommeren 2004. Hittil har den overlevd en del knall og fall, eksponering for fuktighet og sand osv. Jeg har aldri vært redd for å ta den med i utmark og har den ofte utenfor lomma ved treningsøkter, uansett vær.

Tidligere hadde jeg problemer med at den slo seg av spontant nå og da, noe som skyldtes at batteriet flyttet seg ut av stilling ved bestemte bevegelser. Fikset dette med små "buffere" av papir mellom batteriet og kanten. Har ikke opplevd samme problem siden.

Jeg synes for øvrig at menyene og enkelte programmer kan være trege. Jeg har ikke oppdatert programvaren siden anskaffelsen. Det skal også sies at de små tastene sitter tett; kan være litt vanskelig å treffe rett tast med hansker.

Noe kunne vært bedre, men alt i alt er jeg fornøyd så lenge den er operativ. Har god tro på at det skal mye til før den havarerer.
    Jeg har hatt samme tlf like lenge,den ligger i mobil lomma på arbeidsbuksa hele dagen,jobber som murer. Den har ihvertfall overlevd så langt, sparer den for de verste regnværsdagene da....
    168gr Sierra

Milforum reservist
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Jeg har svært god erfaring med Siemens og holdbarhet. Jeg hadde en C25 i syv år, før den fikk sin siste tur mot gulvet. De siste to årene har jeg hatt en ME45, som fortsatt virker fint. Begge har vært med på mye rart, da jeg ofte er ute i skog og fjell. Batterilevetid synker jevnt og trutt, men det må vel nesten påregnes uansett...

donken
    Gjest
    Har relativt nylig gått til innkjøp av en SE 5800i. Som jeg er veldig fornøyd med. Fint design, bedre joystick enn på eldre utgaver (har tatt knekken på et par slike). Kameraet er veldig bra, 3,2 mpx. Tar veldig bra bilder i naturlig lys, men blir litt kornete om man tar bilder i et litt mørkt rom. Er dog blits på den. Kjøpte meg 1gb minnebrikke, så har plass til masse bilder og musikk.

Men det jeg er mest imponert over er batterikapasiteten. Tok en kjapp lading på 30-40minutter, da var batteriet tomt. da holdt batteriet i litt over 3 døgn, med middels bruk.

Koster litt, men er en mobil jeg kan anbefale.

donken
    Gjest
    Edit: Dårlig Norsk og skrivefeil. Er trøtt så tar hintet, legger meg nedpå litt :)

OR-5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    17 innlegg
    Sitert
    60 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av sako
    Jeg har hatt samme tlf like lenge,den ligger i mobil lomma på arbeidsbuksa hele dagen,jobber som murer. Den har ihvertfall overlevd så langt, sparer den for de verste regnværsdagene da....
    Har du hatt noen erfaringer med oppdatering av programvare o.l.? Jeg tenker først og fremst på muligheter for mer presis justering av lydvolum.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Denne må være midt i blinken for de i "grønne klær".

Mange har opplevd å være forbannet på sin egen mobil, og noen har gått så langt at de har knust den i fillebiter.

Nå er imidlertid løsningen her for alle ustabile mobileiere.

Den nye modellen «XP1» fra produsenten Sonim Technologies har allerede rukket å få tilnavnet «mobilenes hummer». Den tåler angivelig det meste: En stor dose støt, skraping, vann og støv.
    http://www.itavisen.no/php/art.php?id=367828
    //Moderator//

Lignende tråder

1. Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?
    By NK Milforum in forum 08 Sivile sambandsløsninger
    Svar: 105
    Nyeste innlegg: DTG 061138A Jan 19,
  2. Mobiltelefon i førstegangstjeneste
    By kakefat in forum 08 Sivile sambandsløsninger
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: DTG 232002A May 10,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg