Støtt Milforum på Vipps #587 879

Marinejeger - Marinejegerkommandoen rekrutterer!

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OCRJ
    RESERVIST
    • 2012
    • 15

    Nok trening eller ikke?

    Hei!
    Jeg er en seksten åring fra ei lita bygd. Helt siden sjette klasse har jeg trent, og fra og med åttende klasse har jeg vært fast bestemt på å bli marinejeger. Noe av treningen jeg driver med er: Jogging/løping/marsj med 55kg sekk, styrketrening(pushups, situps, hangu...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Rittmester
      OF-2 Rittmester
      Pers.off. (S-1)


      Sponsor
      Veteran
      • 2006
      • 31348

      Har du virkelig veid sekken din? 55 kg er way beyond hva det er fornuftig for en 16-åring å løpe rundt med....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.
      Moderator

      Kommentér

      • OCRJ
        RESERVIST
        • 2012
        • 15

        Ja, jeg har veid den. Starta først med 30 kg, men økte til 55kg. Det har blitt sagt at man skal løpe rundt i skogen og bli jakta på av folk fra Heimevernet osv. Da skal man ha 60kg i sekken og holde på i 3 timer. Derfor tenker jeg det kanskje er lurt for meg å bli forberedt på den vekta før the real...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Bving1981
          Veteran
          RESERVEBEFAL
          • 2006
          • 2086

          Fortsett å holde deg i form, gå på skole få gode karakterer slik at du har valgmuligheter, en Marinejeger har alltid en plan B og det bør du også ha.
          Tren og gå på skole, lev litt, ikke få fullstendig tunellsyn frem mot et mulig opptak en gang i fremtiden, det vil virke mot sin hensikt.

          Lykke til,...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          Dette er en irriterende signatur

          Kommentér

          • Trolljegern
            PENSJONIST
            • 2012
            • 185

            Ingen tvil om at man bærer tungt som jeger i Forsvaret, men 60 kg er kanskje litt overdrevent?
            For all del kan godt være at du må bære 60 kg og mere til (makker), men å bære slike oppakninger over lang tid blir nok urealistisk.
            Tviler på at du må bære 60 kg under grovuttak hvor de fleste tester med ...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • OCRJ
              RESERVIST
              • 2012
              • 15

              Ja jeg satser på idrettslinja nå etter sommeren. Da får jeg treninga og studiokompetanse samtidig Jeg har hørt at det er lurt å ikke ha noen backup plan, fordi det er lettere å "falle" tilbake. At man kanskje tenker: "Nei, dette blir for tungt. Men jeg har jo et alternativ i Telemarksbataljonen(f...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • OCRJ
                RESERVIST
                • 2012
                • 15

                Idag var jeg i hinderløypa på Heistadmoen med læreren min Det var en ganske hard løype, men veldig artig. Jeg merka etterpå at det gjorde noe så fryktelig vondt i foten (sikkert fordi jeg hoppa ned fra nokså store høyder). Han sa at M77 feltstøvel ikke er den beste skoen til å dempe støt. Det stå...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Bving1981
                  Veteran
                  RESERVEBEFAL
                  • 2006
                  • 2086

                  Kødder du? 62,8kg? Det er kanskje litt overkill. Pass på knær selv om du er ung, når de først er utslitt så er det for godt.
                  Husk at ludvig sekken er ikke designet for menneskekroppen og vil fucke opp nakke og skuldre hvis du bærer altfor tungt med den.
                  Hvis du skal fortsette å bære virkelig tungt s...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  Dette er en irriterende signatur

                  Kommentér

                  • essal
                    OR-6 Oversersjant
                    Veteran

                    • 2009
                    • 8696

                    Du kommer til å ødelegge kroppen din hvis du fortsetter med å trene med slike vekter, uansett hvilken sekk eller sko du bruker.. Da blir du ikke Marinejeger, men uføretrygdet....
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    - Don't confuse enthusiasm with capability

                    Kommentér

                    • OCRJ
                      RESERVIST
                      • 2012
                      • 15

                      Morn folkens! Lurer litt på om det er lov til å ta med andre skopar, som for eksempel Adidas GSG 9.2 eller viking feltstøvler, istedenfor M77. Eller er det obligatorisk at alle MÅ ha M77? Og noen som vet om et godt tilbud på en Recon Pack, for jeg begynner å bli fryktelig lei den Ludvigen.. Og er li...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • OCRJ
                        RESERVIST
                        • 2012
                        • 15

                        Jeg var på dykkerkurs, før sommeren, og fikk høre litt om MJK fra instruktørene. De hadde vært på en slags omvisning oppe på Ramsund Orlogstasjon. De hadde blant annet fått høre litt om situasjonen i MJK idag. Det var ikke mye å skryte av, for de sa at alle strøk! Ingen kom videre.. Er dette sant, e...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Rittmester
                          OF-2 Rittmester
                          Pers.off. (S-1)


                          Sponsor
                          Veteran
                          • 2006
                          • 31348

                          Policy hos spesialstyrkene er At de har en norm som alle skal nå opp til, dersom de skal slippe inn. Det er altså ikke en regel om at man skal ha x antall kandidater inn hvert år. Dette kan i teorien føre til at man et enkelt år ikke tar opp noen. Man trenger dog ikke bekymre seg for om MJK skal ned...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.
                          Moderator

                          Kommentér

                          • OstiasMoscas
                            OR-4 Korporal
                            Veteran

                            • 2007
                            • 962

                            Håper virkelig for din egen del at du ikke lenger trasker/løper rundt med 60kg+ i ludvig sekken!
                            Mindre vekt og bedre sekk hadde nok gjort seg....
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Sim1
                              RESERVIST
                              • 2013
                              • 2

                              Er det bedre å ikke ta opptaket som marinejeger i førstegangstjenesten, men heller velge noe annet da, og heller søke opptak til marinejeger kommandoen etter førstegangtjeneste?...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Bourne
                                RESERVIST
                                • 2013
                                • 14

                                De anbefaler å ta MJK ilag med førstegangstjenesten, men du bestemmer hva du vil selv selvfølgelig. ...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • Matskonf
                                  RESERVIST
                                  • 2013
                                  • 7

                                  Hei lurte bare på hvor mange som søker marinejegerkommandoen i fjor og hvor mange som kom inn?...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • Joppe
                                    Veteran
                                    RESERVEBEFAL
                                    • 2010
                                    • 136

                                    Jeg er temmelig sikker på at dette er informasjon som ikke er eller skal være tilgjengelig for allmennheten....
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • Matskonf
                                      RESERVIST
                                      • 2013
                                      • 7

                                      Og foresten noen som har brukt marinejegerprogrammet på forsvaret.no? Hvordan har det fungert for dere ?...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Matskonf
                                        RESERVIST
                                        • 2013
                                        • 7

                                        Og hva sier folk om godteri og kosthold når man trener til marinejeger? Noen som vet om noe bra hvordan mat om dagen man burde spise osv? Hvordan en dags matmåltider burde se ut for en som trener til å bli marinejeger ?...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Adventurelewis
                                          RESERVIST
                                          • 2012
                                          • 14

                                          Hei. Lurte på om det var mulig og svaret på dette da jeg sliter med å velge satsning mellom MJK og FSK.

                                          Ut i fra hva jeg har skjønt så jobber begge styrker med:

                                          DA - Direct Action
                                          CT - Counterterrorism

                                          Jeg vil også anta at begge jobber med

                                          SR - Special Reconnaissance

                                          Men godt mulig...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Adventurelewis
                                            RESERVIST
                                            • 2012
                                            • 14

                                            Au da, ser jeg ikke var i mine fulle ti ved det innlegget over. Er jo tydelig at Norsk SOF driver med FID. Trening av ANA og ANP.
                                            tror jeg tenkte mer på Guerilla krigføring som faller inn under UW....
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Spitfire396
                                              Veteran
                                              RESERVIST
                                              • 2012
                                              • 71

                                              Opprinnelig skrevet av Adventurelewis
                                              Au da, ser jeg ikke var i mine fulle ti ved det innlegget over. Er jo tydelig at Norsk SOF driver med FID. Trening av ANA og ANP.
                                              tror jeg tenkte mer på Guerilla krigføring som faller inn under UW.
                                              Protip som vil gi deg svar: "Norges Hemmelige Krigere" av Tom B...
                                              [/QUOTE]
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • Znuddel
                                                OF-2 Kaptein
                                                Log.off. (S-4)

                                                Sponsor
                                                Veteran
                                                • 2004
                                                • 14904

                                                Og "Krigere og diplomater" av samme forfatter.

                                                Sent from my LT25i using Tapatalk...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                The dildo of consequences rarely arrives lubed.
                                                Moderator

                                                Kommentér

                                                • Adventurelewis
                                                  RESERVIST
                                                  • 2012
                                                  • 14

                                                  Takker for svar. Skal ta og sjekke ut de 2 bøkene.

                                                  Jeg liker det faktum at Norske SOF holder kortene nærme brystet, men ikke så mye når jeg leter etter info om dem.

                                                  - Lewis...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • admin

                                                    Administrator emeritus

                                                    Veteran
                                                    RESERVEBEFAL
                                                    • 2004
                                                    • 15273

                                                    Bumper opp denne for de som søker seg mot SOF-miljøer, opptak m.v. Mye nyttig info i de ulike innleggene her.
                                                    ...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Feltposten
                                                      SHV-Kvartermester
                                                      Presse- og informasjonsbefal
                                                      Veteran

                                                      • 2004
                                                      • 1379

                                                      Sv: Marinejeger - Marinejegerkommandoen rekrutterer!

                                                      Click image for larger version

Name:	Sosialantropolog_Tone_Danielsen_fulgte_Marinejegerkommandoen_-_DN.no_-_2015-08-25_19.31.22.png
Views:	1
Size:	1,82 MB
ID:	864834

                                                      Sosialantropolog Tone Danielsen fulgte Marinejegerkommandoen


                                                      – Når de er innenfor gjerdene, er de som enhver brødregjeng som krangler og spiser smågodt, sier sosialantropolog Tone Danielsen. Hun levde med marineje...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                      Ytringsfrihet, informasjonsfrihet og trykkefrihet er grunnelementer i et demokrati.
                                                      Nyhetsfeed

                                                      Kommentér

                                                      • Sjef Milforum
                                                        OF-4 Oberstløytnant
                                                        Sjef
                                                        Veteran
                                                        • 2018
                                                        • 1075

                                                        Sv: Marinejeger - Marinejegerkommandoen rekrutterer!

                                                        Siden det var spørsmål rundt MJK, bumper jeg opp denne tråden som startet tilbake i 2007. Til tross for at den er gammel, kan den nok fortsatt inneholde nyttige saker.

                                                        Som man kan se, var det folk offisielt tilknyttet MJK som var inne og svart...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                        Administrator

                                                        Kommentér

                                                        Googleannonse

                                                        Collapse

                                                        Forumstruktur

                                                        Collapse

                                                        Working...