SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7151617
Viser resultatene 641 til 656 av 656
    Menig
    Ble medlem
    May 2012
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0
    Jeg var på dykkerkurs, før sommeren, og fikk høre litt om MJK fra instruktørene. De hadde vært på en slags omvisning oppe på Ramsund Orlogstasjon. De hadde blant annet fått høre litt om situasjonen i MJK idag. Det var ikke mye å skryte av, for de sa at alle strøk! Ingen kom videre.. Er dette sant, eller er det mulig at INGEN kommer videre? (det er vel sikkert klassifisert info) Og hvis dette fortsetter, kan det da føre til at MJK legges ned, og/eller blir gjort om til èn spesialstyrke? bare en teori den siste..

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    892
    Liker (mottatt)
    1954
    Nevnt
    211 innlegg
    Sitert
    1013 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    54
    Policy hos spesialstyrkene er At de har en norm som alle skal nå opp til, dersom de skal slippe inn. Det er altså ikke en regel om at man skal ha x antall kandidater inn hvert år. Dette kan i teorien føre til at man et enkelt år ikke tar opp noen. Man trenger dog ikke bekymre seg for om MJK skal nedlegges av den grunn.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2007
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    10 innlegg
    PONDUS
    5
    Håper virkelig for din egen del at du ikke lenger trasker/løper rundt med 60kg+ i ludvig sekken!
    Mindre vekt og bedre sekk hadde nok gjort seg.

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Er det bedre å ikke ta opptaket som marinejeger i førstegangstjenesten, men heller velge noe annet da, og heller søke opptak til marinejeger kommandoen etter førstegangtjeneste?

Menig
    Ble medlem
    Aug 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    De anbefaler å ta MJK ilag med førstegangstjenesten, men du bestemmer hva du vil selv selvfølgelig.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Hei lurte bare på hvor mange som søker marinejegerkommandoen i fjor og hvor mange som kom inn?

Ledende menig
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    34
    Liker (mottatt)
    34
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    15 innlegg
    PONDUS
    5
    Jeg er temmelig sikker på at dette er informasjon som ikke er eller skal være tilgjengelig for allmennheten.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Og foresten noen som har brukt marinejegerprogrammet på forsvaret.no? Hvordan har det fungert for dere ?

Menig
    Ble medlem
    Sep 2013
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Og hva sier folk om godteri og kosthold når man trener til marinejeger? Noen som vet om noe bra hvordan mat om dagen man burde spise osv? Hvordan en dags matmåltider burde se ut for en som trener til å bli marinejeger ?

Menig
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Hei. Lurte på om det var mulig og svaret på dette da jeg sliter med å velge satsning mellom MJK og FSK.

Ut i fra hva jeg har skjønt så jobber begge styrker med:

DA - Direct Action
    CT - Counterterrorism

Jeg vil også anta at begge jobber med

SR - Special Reconnaissance

Men godt mulig at dette gjøres mer av E.bn og fj.oppk. styrken.

Gjør norske SOF noe av dette.

FID - Foreign Internal Defense
    UW - Unconventional Warfare

Disse to oppgavene løses jo om man ser på sine brødre i atlanteren og på andre siden av SAS, men de er særlig oppgaver som USA SF spesialiserer seg på, selv om de også løser overnevnte oppgaver. Men Northern Alliance var jo spair headet av USA SF og CIA. Tok ned bror parten av Taliban's fotfeste i område på 8 måneder, noe Russland ikke greide på 10 år. Vet ikke hvor mye Norsk SOF bidro her, da det er klin umulig og finne ut hva de gjør annet enn CT og DA.

FID og UW har alltid virket interessant for meg og lurer da sterkt på om dette gjøres av Norske SOF?

Håper det er mulig og få svar på dette da dette ikke burde gå ut over noen opsec eller persec.

- Adventure

Menig
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Au da, ser jeg ikke var i mine fulle ti ved det innlegget over. Er jo tydelig at Norsk SOF driver med FID. Trening av ANA og ANP.
    tror jeg tenkte mer på Guerilla krigføring som faller inn under UW.

Menig
    Ble medlem
    Dec 2012
    Liker (gitt)
    3
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Adventurelewis Vis post
    Au da, ser jeg ikke var i mine fulle ti ved det innlegget over. Er jo tydelig at Norsk SOF driver med FID. Trening av ANA og ANP.
    tror jeg tenkte mer på Guerilla krigføring som faller inn under UW.
    Protip som vil gi deg svar: "Norges Hemmelige Krigere" av Tom Bakkeli

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    787
    Liker (mottatt)
    422
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    451 innlegg
    PONDUS
    17
    Og "Krigere og diplomater" av samme forfatter.

Sent from my LT25i using Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Menig
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    Takker for svar. Skal ta og sjekke ut de 2 bøkene.

Jeg liker det faktum at Norske SOF holder kortene nærme brystet, men ikke så mye når jeg leter etter info om dem.

- Lewis

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    1757
    Liker (mottatt)
    514
    Nevnt
    141 innlegg
    Sitert
    433 innlegg
    PONDUS
    22
    Bumper opp denne for de som søker seg mot SOF-miljøer, opptak m.v. Mye nyttig info i de ulike innleggene her.
    Intendanten
    Chief-Admin
    Milforum
    ----------------------------------------
    Følg oss på Facebook og
    Twitter

Nyhetspubliserer
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    2
    Liker (mottatt)
    26
    Nevnt
    4 innlegg
    Sitert
    24 innlegg
    PONDUS
    8

Sv: Marinejeger - Marinejegerkommandoen rekrutterer!

Navn:		Sosialantropolog_Tone_Danielsen_fulgte_Marinejegerkommandoen_-_DN.no_-_2015-08-25_19.31.22.png
Visninger:	306
Størrelse:	1,82 MB

Sosialantropolog Tone Danielsen fulgte Marinejegerkommandoen

– Når de er innenfor gjerdene, er de som enhver brødregjeng som krangler og spiser smågodt, sier sosialantropolog Tone Danielsen. Hun levde med marinejegerne i halvannet år. Nå har hun skrevet doktorgradsavhandling.

Les artikkel og se video her.
    Milforum-News
    Nyhetspubliserer

Besøk vår nettbutikk

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7151617

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Stikkord for denne tråden

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

- litt besøksstatistikk
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier