Støtt Milforum på Vipps #587 879

FEILMELDINGER

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #31
    Opprinnelig skrevet av Anonymous
    Hmm, sliter med innlogging i dag etter at jeg byttet passord, har firefox, og har slitt mye med innlogging før, inntil for en 2 ukers tid siden. alt ordnet seg da, men nå som jeg har byttet passord dukket den opp igjen.... Ouårk.

    mvh kefh
    Sjekk om nettleseren tillater coccies eller hva F det heter.

    Man har jo Opera også da

    Kommentér

    • admin
      Trådstarter

      Administrator emeritus

      Veteran
      RESERVEBEFAL
      • 2004
      • 15273

      #32
      Nedetid fra 23:40 og frem til nå. Uvisst hvorfor. Leveranadør kontaktet for redegjørelse.

      Kommentér

      • flex1984
        Veteran
        RESERVEBEFAL
        • 2005
        • 3409

        #33
        Var bare såvidt at jeg oppdaget at det var tilbake, lå på gulvet og ristet av abstinenser!
        meh

        Kommentér

        • admin
          Trådstarter

          Administrator emeritus

          Veteran
          RESERVEBEFAL
          • 2004
          • 15273

          #34
          Nede i flere timer idag. Uvvist hvorfor. Vurderer ulike alternativer for å bedre dette. Bytte av webhotell/server er noe jeg vurderer.

          Kommentér

          • admin
            Trådstarter

            Administrator emeritus

            Veteran
            RESERVEBEFAL
            • 2004
            • 15273

            #35
            Ustabilt idag morges/formiddag.

            Kommentér

            • folden
              Veteran
              PENSJONIST
              • 2007
              • 720

              #36
              Hm, er vel ikke problemer med innloggingen, men når jeg åpner milforum.

              Jeg får ikke opp det ikonet som markerer hvilke tråder det har vært aktivitet i siden sist, alle er "grået-ut".
              Aner ikke om dette problemet er lokalt, eller om flere har det samme problemet.

              Bruker firefox og har autologin på.

              Vet ikke hva som forårsaker det, men har en løsning for min del, som andre kanskje også kan dra nytte av.
              For å få opp det ikonet som markerer forandringer siden sist, trykker jeg bare på "Sjekk private meldinger", og blir returnert tilbake til hovedsiden, nå med markeringer i trådene.

              Kommentér

              • folden
                Veteran
                PENSJONIST
                • 2007
                • 720

                #37
                Oppdatering: Feilen er identifisert.

                Kanskje dette gjelder alle?! Uansett, jeg må ha www. forran milforum.net/forum for at den nevnte funksjonen skal funke.

                Kommentér

                • holmiz
                  PENSJONIST
                  • 2006
                  • 422

                  #38
                  Da skjedde det igjen, for n-te gang. Jeg skriver inn navn og passord, trykker på logg inn, og intet skjer. Så gjør jeg det samme igjen, og kommer endelig inn i forumet. Og der står det:"sist logget inn 20.08" eller noe, som nettopp var sist jeg forsøkte å logge inn. Dette skjer både i FireFox og Opera, og jeg vet at jeg har slettet alle cookies på forhånd, så dette må jo være en bug med forumet?

                  Kort oppsummert: Jeg logger inn, men får samme tilgang til forumet som om jeg ikke logget inn, og ved neste forsøk får jeg logget inn. Og da står det at jeg sist var innom forumet, nettopp sist jeg forsøkte å logge inn, men ikke fikk tilgang.

                  Kommentér

                  • folden
                    Veteran
                    PENSJONIST
                    • 2007
                    • 720

                    #39
                    Det ville vært merkelig om det var forumet som var skyld i problemet, om det er kun du som har disse symptomene.

                    Hvilke add-ons har du på disse browserene?

                    Prøv å ikke logg inn på nytt, men klikk på noen linker på siden. Vet ikke hva du får opp av muligheter, men prøv å trykk på søk funksjonen, bla litt rundt. ( har du http://www. forran, eller står det bare milforum.net?)

                    Har du det samme problemet med iexplorer?

                    Kommentér

                    • holmiz
                      PENSJONIST
                      • 2006
                      • 422

                      #40
                      Hadde samme problemet i iexplorer, men nå kjører jeg Ubuntu 7.04, og FireFox som eneste nettleser. Har forsøkt å klikke meg rundt på forumet etter første gangs innlogging, men får bare beskjed om at jeg må logge inn.

                      Jeg antar at problemet kan ligge i hvordan Firefox håndterer cookies, så jeg har nå stilt inn den på å slette samtlige cookies når Firefox avsluttes. Dette for å slippe at evt. utdaterte cookies lager problemer med innlogging.

                      Ihvertfall, takk for hjelpen så langt

                      Hilsen Anders

                      Kommentér

                      • holmiz
                        PENSJONIST
                        • 2006
                        • 422

                        #41
                        Jo glemte å svare på det siste, har følgende add-ons installert og i bruk:
                        -Adblock pluss
                        -Tab mix pluss
                        -FireFTP
                        -Norsk bokmål og nynorsk ordliste

                        Kommentér

                        • holmiz
                          PENSJONIST
                          • 2006
                          • 422

                          #42
                          Siste oppdatering fra meg:

                          - ingen problemer med å logge inn fra http://milforum.net
                          - problemet oppstår når jeg forsøker å logge inn fra http://www.milforum.net
                          (vet jeg kunne droppet http, men det var for å rendyrke forskjellen med og uten www)

                          dette er jo to adresser som i utgangspunktet skal være like?

                          Hilsen Anders

                          Kommentér

                          • folden
                            Veteran
                            PENSJONIST
                            • 2007
                            • 720

                            #43
                            Hah, merkelig! Jeg hadde noen problemer når jeg ikke brukte www. forran, jaja.

                            Men for å svare på spørsmålet, nei. WWW er ingen standard, og angir ingen ting ved siden. Det er kun en part av domenet, og ble brukt for å skille mellom forskjellige serveres oppgaver. ( for eks. ftp.domene.no og www.domene.no) Det har altså ingenting med hvilken trafikk å gjøre. Så www.milforum.net og milforum.net hadde ikke trengt å pekt til samme side.

                            Er ikke så kjent med phpbb, men det er antagelig vis litt forskjell i hvordan enkelte av .php filene er "konfigurert", med hvilke domener det blir pekt til, så det blir litt kluss i hvordan nettleseren og serveren på hver sin måte oppfatter hva som skjer.

                            Kommentér

                            • holmiz
                              PENSJONIST
                              • 2006
                              • 422

                              #44
                              Men for å svare på spørsmålet, nei. WWW er ingen standard, og angir ingen ting ved siden.
                              Men stemmer jo det, www angir bare at det ikke er noe domene framfor milforum.net. Så rart at det skal påvirke innlogging.

                              Anyhow, jeg kjører ihvertfall den billige "work-around" hvor jeg konsekvent logger inn uten www foran

                              Kommentér

                              • folden
                                Veteran
                                PENSJONIST
                                • 2007
                                • 720

                                #45
                                Slarke i MySQL-serveren i tidsrommet 1830-1840, men ser ut til å få kontakt igjen nå

                                Kommentér

                                • admin
                                  Trådstarter

                                  Administrator emeritus

                                  Veteran
                                  RESERVEBEFAL
                                  • 2004
                                  • 15273

                                  #46
                                  Mottatt. Bra dere logger slikt. Skriv opp om forumet virker tregt, ikke funker m.m.

                                  Kommentér

                                  • Sofakriger
                                    OR-7 Stabssersjant


                                    Sponsor
                                    Veteran

                                    • 2005
                                    • 24427

                                    #47
                                    Halla !

                                    Har nettopp oppgradert oppsettet på maskinen så det kan være hos meg. Flere som har problemer med at når du trykker på [Milforum] Forum Hovedsiden så logges du ut ?

                                    Skjer helt konsekvent og er jo litt leit siden da er merker på nye innlegg etc borte når jeg logger inn på nytt. Dessuten irriterende og en halv.

                                    Spørsmålet er - er det hos meg eller er det någe fel ?
                                    "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                    Kommentér

                                    • ifanterist
                                      • 2005
                                      • 9385

                                      #48
                                      Har ikke noen slike problemer i det hele tatt ,her går det unna og maskinen min er rask ,men nå det er sagt har jeg kun benyttet meg av 25 prosent av maskinen sin kapasitet=)

                                      Kommentér

                                      • 02Surefire
                                        Veteran
                                        RESERVEBEFAL
                                        • 2005
                                        • 2104

                                        #49
                                        Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                        Halla !

                                        Har nettopp oppgradert oppsettet på maskinen så det kan være hos meg. Flere som har problemer med at når du trykker på [Milforum] Forum Hovedsiden så logges du ut ?

                                        Skjer helt konsekvent og er jo litt leit siden da er merker på nye innlegg etc borte når jeg logger inn på nytt. Dessuten irriterende og en halv.

                                        Spørsmålet er - er det hos meg eller er det någe fel ?
                                        Jeg blir ikke logget ut, men blir stadigvekk overrasket over at de nye innleggene ikke er merket med "oransj" lenger. - Jeg går bare nederst, for der står siste innlegg uansett.. Så det ordner seg.

                                        Hva det er for en feil; det kan være at phpbb har en greie, som gjør at den oppdaterer seg selv i det man trykker på [Milforum] Forum Hovedsiden - Også oppdaterer den 2 ganger, slik at alle "nye" innlegg blir merket som "lest" - fordi phpbb oppfatter at du har vært inne på en "under tråd" - men klarer ikke å identifisere hvilken.. -- Hvorvidt jeg har riktig eller ikke, det kan diskuteres. Men jeg mener å huske at det er noe sånt.

                                        Kommentér

                                        • Harald10
                                          Veteran
                                          PENSJONIST
                                          • 2006
                                          • 1763

                                          #50
                                          Teknisk problem/bagatell:

                                          Når jeg klikker på Nye Innlegg (øverst til høyre), er det 50% sjanse for at en liste uten innhold kommer opp. Da må jeg tilbake, oppdatere siden og prøve på nytt. Får det da som regel til - men den Nye Innlegg-greia kan altså være litt treg.

                                          Kommentér

                                          • Sofakriger
                                            OR-7 Stabssersjant


                                            Sponsor
                                            Veteran

                                            • 2005
                                            • 24427

                                            #51
                                            Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                            Halla !

                                            Har nettopp oppgradert oppsettet på maskinen så det kan være hos meg. Flere som har problemer med at når du trykker på [Milforum] Forum Hovedsiden så logges du ut ?

                                            Skjer helt konsekvent og er jo litt leit siden da er merker på nye innlegg etc borte når jeg logger inn på nytt. Dessuten irriterende og en halv.

                                            Spørsmålet er - er det hos meg eller er det någe fel ?
                                            Det er hos meg. F.... Company Standard....
                                            "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                            Kommentér

                                            • Guest's Avatar

                                              #52
                                              Det samme problemet som dere over nevner har jeg hatt så lenge jeg har vært på milforum.
                                              På alle maskiner jeg har brukt, med flere typer nettlesere.
                                              Eneste som er å gjøre er å gå rett til Milforum.net/forum. deretter trykke på vis nye innlegg og sortere poster etter det.
                                              Jeg kan heller ikke trykke på den svarte pila ved siden av de nye postene mer en en gang da kommer jeg til
                                              Det er ingen nye innlegg siden ditt siste besøk
                                              .

                                              Kort oppsumert er dette det eneste problemet jeg har med Milforum i det hele tatt.
                                              Man har dette med vilje og vei...

                                              Kommentér

                                              • 02Surefire
                                                Veteran
                                                RESERVEBEFAL
                                                • 2005
                                                • 2104

                                                #53
                                                Hadde en liten nedetid fra 1030 til ca 1053..

                                                Fikk: "phpbb critical failure" eller noe i den duren..

                                                Kommentér

                                                • Xylia
                                                  Veteran
                                                  RESERVEBEFAL
                                                  • 2006
                                                  • 2070

                                                  #54
                                                  Nedetid på dagen i dag ja.
                                                  "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

                                                  Kommentér

                                                  • admin
                                                    Trådstarter

                                                    Administrator emeritus

                                                    Veteran
                                                    RESERVEBEFAL
                                                    • 2004
                                                    • 15273

                                                    #55
                                                    Har merket meg treg respons på serveren siste uken. Flere som har merket det? Hvis ikke har jeg problem lokalt.

                                                    Kommentér

                                                    • 02Surefire
                                                      Veteran
                                                      RESERVEBEFAL
                                                      • 2005
                                                      • 2104

                                                      #56
                                                      Problemer med å¨logge på siden!
                                                      1350 til 1355.
                                                      Ble automatisk utlogget, og fikk ikke logget på igjen! Men nå er jeg tydeligvis inne igjen.. hmm. rare greier.

                                                      Kommentér

                                                      • admin
                                                        Trådstarter

                                                        Administrator emeritus

                                                        Veteran
                                                        RESERVEBEFAL
                                                        • 2004
                                                        • 15273

                                                        #57
                                                        Kan det være russerne som er kommet? Hehe notert. Ikke fått andre rapporter og ofte er det cookies-relaterte feil som gjelder ved pålogging.

                                                        Kommentér

                                                        • Sofakriger
                                                          OR-7 Stabssersjant


                                                          Sponsor
                                                          Veteran

                                                          • 2005
                                                          • 24427

                                                          #58
                                                          Opprinnelig skrevet av vaskebj
                                                          Problemer med å¨logge på siden!
                                                          1350 til 1355.
                                                          Ble automatisk utlogget, og fikk ikke logget på igjen! Men nå er jeg tydeligvis inne igjen.. hmm. rare greier.
                                                          Den der hadde jeg for noen dager siden og i noen minutter ....
                                                          "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                                          Kommentér

                                                          • HARD

                                                            #59
                                                            Det fungerer rett og slett ikke å logge inn for så direkte søke etter artkler o.l. Da blir du bedt om å logge inn på nytt og det samme skjer igjen. Man må faktisk innom en annen side først. I alle fall er det slik hos meg.

                                                            Kommentér

                                                            • admin
                                                              Trådstarter

                                                              Administrator emeritus

                                                              Veteran
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2004
                                                              • 15273

                                                              #60
                                                              Fungerer på mine ulike maskiner. Har en sterk følelse av at det kan ha noe med cookies/sikkerhetsinstillingene dere har aktive. Prøv dere frem og se om det hjelper med å justere nivåene.

                                                              Kommentér

                                                              Googleannonse

                                                              Collapse

                                                              Forumstruktur

                                                              Collapse

                                                              Working...