Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 123 SisteSiste
Viser resultatene 41 til 80 av 84

Tråd: Problemer med innlogging eller registrering?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jaycapone
    Sitat Opprinnelig skrevet av fomp
    Bittelitt problemer i dag når jeg bare skrev inn milforum.net/forum. No phpgreier som kom opp, men ser ut til å funke greit nå. En ting jeg sliter med er når jeg skal logge inn så må jeg skrive inn brukernavn og passord to ganger før jeg kommer inn. Ingen big deal, men men!
    Det må jeg også :)
    Jeg må også logge inn to ganger og mister da merking av nye innlegg i sub-forumene. Bruker opera.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Bra dere logger unormaliteter.
    admin

Det er håpløst, og vi gir oss ikke.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    6
    Ett par PM jeg har sendt i dag ligger i mappa Utboks. Betyr dette at de ikke er kommet igjennom systemet til mottakeren? For resten av mine sendte meldinger ligger i mappa Sendte meldinger. Kan det være slik at meldingene blir flytta over til Sendte meldinger når mottakeren har mottatt og lest meldingen?
    * FomP *

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Kan det være slik at meldingene blir flytta over til Sendte meldinger når mottakeren har mottatt og lest meldingen?
    Har forstått det slik ja.

Jeg kan melde at jeg til stadighet blir utlogget etter kun kort tid, har ikke opplevd det før i kveld.
    meh

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av flex1984
    Kan det være slik at meldingene blir flytta over til Sendte meldinger når mottakeren har mottatt og lest meldingen?
    Tok å sjekka det ut selv jeg.. Er slik det fungere. Meldingene blir flyttet over til Sendte meldinger når mottakeren har åpnet meldingen.

Ang problemer med utlogging har ikke jeg lagt merke til.
    * FomP *

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Jeg kan melde at jeg til stadighet blir utlogget etter kun kort tid, har ikke opplevd det før i kveld.
    Eat you cookies !!

Tøm cache, historikk og cookies i exploreren din.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Når jeg kikker i tråden "forsvaret i media" og videre til "fritjof Nansen til Somalia" så dukker det opp et logg på skjema til: www.knmskjold.org at www.knmskjold.org requires a username and password.

Warning: This server is requesting that your username and password be sent in an insecure manner (basic authentication without a secure connection).

Er det en liten hickup på sidene hr Admin?
    What happens in the garage, stays in the garage

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Det kan også tenkes at noen har prøvd å legge inn et bilde eller annet fra lukket område på knmskjold.org
    meh

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Det kan også tenkes at noen har prøvd å legge inn et bilde eller annet fra lukket område på knmskjold.org
    Den er sett. Burde funnet det i en eller annen link i ett innlegg - mewn jeg fant det ikke ihvertfall.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    13
    Sitat Opprinnelig skrevet av 84mm
    Når jeg kikker i tråden "forsvaret i media" og videre til "fritjof Nansen til Somalia" så dukker det opp et logg på skjema til: www.knmskjold.org at www.knmskjold.org requires a username and password.

Warning: This server is requesting that your username and password be sent in an insecure manner (basic authentication without a secure connection).

Er det en liten hickup på sidene hr Admin?
    Kremt...

"Et logg" ??

De mener vel "én logg", vel ?? En, ei eller et(t) som man sa i forrige århundre...
    I must kill all free radicals

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Den er sett. Burde funnet det i en eller annen link i ett innlegg - mewn jeg fant det ikke ihvertfall.
    Linje 934

hvlt 1. desember kl 2108
    Bilde av KNM Falk ca midt i innlegget.
    meh

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Linje 934

hvlt 1. desember kl 2108
    Bilde av KNM Falk ca midt i innlegget.
    Glimmerings. Fiksa.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Menig
    Ble medlem
    Jan 2007
    Pondusfaktor
    0
    Tror forum-admin bør ta seg en titt på oppsettet.
    Når man går inn på http://milforum.net og velger logg inn så sendes man etter OK til siden http://www.milforum.net. Og er fortsatt ikke innlogget der (velger man bhack og så trykker Forum Hovedsiden så ser man at man er innlogget på første linken.
    Dette skal ikke skje og er resultat av feil i oppsettet en plass. Jeg er med i ørten phpBB-forum og dette er det eneste som oppfører seg på denne måten. Dessverre er en av konsekvensene at jeg aldri mer ser ikoner for nye meldinger. Alle er merket som lest. Svært irriterende

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Signaløren, midlertidig fiks for deg er å logge inn ved å sjekke meldinger istedenfor å trykke på selve innloggingsknappen. Ikke at det hjelper forumet, men det hjelper deg.
    meh

Menig
    Ble medlem
    Jan 2007
    Pondusfaktor
    0
    Signaløren, midlertidig fiks for deg er å logge inn ved å sjekke meldinger istedenfor å trykke på selve innloggingsknappen. Ikke at det hjelper forumet, men det hjelper deg.
    Jeg har funnet en løsning som virker, men som er vanvittig irriterende og unødvendig om de bare fikser forumet.

Når jeg navigerer til http://milforum.net så trykker jeg logg inn. Etter OK havner jeg på http://www.milforum.net som ikke logget inn. Jeg tar da å trykker back og velger så linken til Forum Hovedside. Da er jeg vips på http://milforum.net igjen, men nå som innlogget samt at ikoner viser alle nye meldinger.

Hele feilen i forumet er at en kastes til http://www.milforum.net etter innlogging i http://milforum.net. Da skjønner hverken cookies, session-ID's eller forumet noe.

Jeg lever lenge med denne løsningen, men synes det er litt trasig med slike feil i et forum. Noen som har vurdert en enhetlig adresse til forumet? F.eks å danne subnettet http://forum.milforum.net? Så slipper man hele problemstillingen.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Eller du kan rett og slett logge den inn på /forum...
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Menig
    Ble medlem
    Jan 2007
    Pondusfaktor
    0
    Eller du kan rett og slett logge den inn på /forum...
    Vet ikke helt hva du prøver å si her, men jeg har selvfølgelig logget inn på fortsettelsen /forum på begge linkene.
    Tok bare med hovedlinken for å vise at forumet faktisk redirekter til www. selv om en logger inn på ren milforum.net. Dette er en admin-feil i oppsettet av phpBB.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    13
    Opplevde nå ved endring av signatur å se mailadressa som "gehenna" som da måtte endres.

Endra den, og trykka lagre - i Firefox. Så detter sidelastinga ned, og jeg trykker to ganger på "Prøv igjen".

Deretter kommer en eller annen brødmelding om at aktiviseringskode er sendt mailen, noe den ikke var - kun melding om at jeg var reaktivert lå der og venta.

-Sitter og er passe paranoid, syns å ha hørt om disse programma som legger seg inn på pc'n og stjæler alt av påloggingsinfo og personlige detaljer de kommer over...

-Og nei, jeg har ikke vært på broderns internet, nei.
    I must kill all free radicals

Guest
    Innloggingen på forum går stort sett greit, men har problemer med PM.
    Opplever at PM-er blir liggende timevis i utboksen før de blir sendt og legger seg over i mappen for sendte meldinger. I ett tilfelle har PM blitt liggende i over ett døgn i utboksen. Bruker IE.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mike20
    Innloggingen på forum går stort sett greit, men har problemer med PM.
    Opplever at PM-er blir liggende timevis i utboksen før de blir sendt og legger seg over i mappen for sendte meldinger. I ett tilfelle har PM blitt liggende i over ett døgn i utboksen. Bruker IE.
    PM ligger i utboksen til mottaker åpner den. Da er den sendt.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Guest
    PM ligger i utboksen til mottaker åpner den. Da er den sendt.
    Å, er slik det fungerer. Takker så mye for svaret.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Signaløren
    Tror forum-admin bør ta seg en titt på oppsettet.
    Når man går inn på http://milforum.net og velger logg inn så sendes man etter OK til siden http://www.milforum.net. Og er fortsatt ikke innlogget der (velger man bhack og så trykker Forum Hovedsiden så ser man at man er innlogget på første linken.
    Dette skal ikke skje og er resultat av feil i oppsettet en plass. Jeg er med i ørten phpBB-forum og dette er det eneste som oppfører seg på denne måten. Dessverre er en av konsekvensene at jeg aldri mer ser ikoner for nye meldinger. Alle er merket som lest. Svært irriterende
    Tror jeg har fått korrigert dette. Kan de med innsikt sjekke og rapportere våre signaler ref www vs http?
    admin

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Kjent trøbbel i tårnet igjen...
    What happens in the garage, stays in the garage

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Re: Problemer med innlogging eller registrering?

Etter oppgradering av forumet, har vi fått en midlertidig bug i databasen som gjør nyreg av brukere umulig.

På samme tid vil brukere med spesielle tegn i brukernavnet oppleve å ikke kunne logge inn. Også dette henger sammen med ovennevnte problem.

Vi jobber med saken og håper at problemet er løst om kort tid.
    admin

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Re: Problemer med innlogging eller registrering?

Sitat Opprinnelig skrevet av oppgitt
    Postet innlegg men ser det ikke noe sted. Vet for sikker at det kom "innlegget er blitt postet". ??
    Vi forhåndsgodkjenner de 3 første innleggene til nye brukere for å få blokket spamboter. Så innlegget ditt (og det over...) er nå publisert.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Etter overgang nytt forumsoftware må alle brukere reaktivere seg selv. Følg instruksjon under logobildet eller klikk log-in og deretter glemt passord. Følg så tilsendte instruksjoner. Har du glemt hvilken e-mail du brukte, sender du mail til admin@milforum.net med nødvendig info (og tilleggsinfo om det etterspørges) for verifisering.

Merk også at vi har en rekke brukere med feil data i født-dato som gjør at når man velger profil får følgende feilmelding:

Warning: mktime() expects parameter 4 to be long, string given in [path]/includes/class_userprofile.php on line 260
    Dette jobber vi med for å løse.
    admin

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2012
    Pondusfaktor
    8
    Hadde problem med å få tilgang til milforum tidligere idag, hver gang jeg skrev inn www.milforum.net kom det opp ettellerannet om at siden var hacket, og nå ser jeg at inlegg etter 20. September er borte.. Hva har skjedd!?

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    10
    Samme observasjon som siste post over.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Milforum ble hacket i natt, og det har pågått oppretting i hele dag. Fortsatt ikke helt i mål. Vi jobber parallellt med ny versjon av forumsoftware. Kan ikke love når vi er helt i mål, men dette jobbes med kontinuerlig.

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    26

Sv: Problemer med innlogging eller registrering?

Lurer på om "jeg har glemt passordet mitt" funksjonen ikke virker. Fikk meg ny pc og husket pokker ikke hvilket passord jeg hadde brukt her, trykket på knappen og den sier at e-post er sendt. Men ingen e-post er funnet. Kom meg nå inn etter å ha gått gjennom alle passordene jeg noensinne har brukt på ting.
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Hoi!

Den kommer opp i innloggingsbildet først når du taster feil passord en gang. Man må altså plumpe utti før man får bedt om nytt passord. Helt craisy. Skal se om jeg får lagt ut linken permanent i menyene øverst.

(velkomme inn igjen da!)

Chief-Admin
    admin

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    26

Joda, fant linken, og prøvde den. Får fancy opplegg med e-post og "random spørsmål". Taster inn og får melding om at e-post er sendt. Ingen e-post mottatt.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Da er svenskespørsmålet om den har havnet i spamfolder eller at profilen din inneholder korrekt/fungerende e-post.
    admin

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    26

Spam boksen er full av mye rart, men ikke milforum. Og adressen funker fint.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Har manuelt sendt den til deg fornavn@etternavn.
    admin

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    26

da kommer den ikke frem, for etter @ er det fornavn og etternavn i et. Jeg trenger heller ikke e-posten lengre, i og med at jeg fant ut hva passordet ved brute force gjennom alle gamle passord.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Ergo ligger feil e-post i profilen din som antatt lenger opp vs niks mottatt. Endre til operativ e-post og du vil motta minst ti salgsspameposttilbud hver uke. Du vil ikke tro hva @Sofakriger og @Rittmester gjør når de mottar disse

admin - Milforum

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    26

Ligger faktisk riktig e-post adresse såvidt jeg kan se i profilen. Er det flere steder det står?

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Problemer med innlogging eller registrering?

Nei, når jeg skrev over tidligere i ettermiddag, så lå din epost med fornavn@etternavn. Du meldte at det var blabla@fornavnetternavn. Men har du rett er all green og 9 slutt.

Edit. Blings. Korrekt epost ligger som fornavn@fornavnetternavn.dått. Da skal alt være på strekk ja
    admin

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Er det flere som opplever trøbbel med å poste på Milforum? Har fått to konkrete tilbakemeldinger på dette. Åpenbart vanskelig å bekrefte i denne tråden om du også opplever dette, men send veldig gjerne en mail på admin@milforum.net med kort status.
    admin

Side 2 av 3 FørsteFørste 123 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •