Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Muhammed-video

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7

Muhammed-video

Uff...dette er for drøyt, og så ufattelig unødvendig! Dansk Folkepartis Ungdom har filmet seg selv på fest, hvor en konkurranse i å tegne Muhammed styggest også er med...jeezes...er det mulig?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/08/479107.html

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7
    TTT gjelder tydeligvis ikke for alle..
    In canis veritas

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Må vel tolkes som et typisk symptom på fremmedfrykt og manglende vett, men det er faktisk en fri ytring - selv om det er idiotisk.

I vårt samfunn er det jo som kjent lov å fremstille seg selv som idiot, og det har disse gjort. Men det ville vært meningspoliti å hindre dem i å mene eller gi uttrykk for det.

Vi må også være villige til å forsvare idiotiske ytringer i ytringsfrihetens navn.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    En idiotisk handling, helt klart...

Men det som er enda mer idiotisk er at enkelte journalister faktisk gjør sitt ytterste for å kunne smøre slike saker over forsidene...

Om vi ønsker fred med muslimene, så hjelper i alle fall ikke media til...
    two to the heart, one to the mind...

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7

Re: Muhammed-video

Sitat Opprinnelig skrevet av Trident
    Uff...dette er for drøyt, og så ufattelig unødvendig! Dansk Folkepartis Ungdom har filmet seg selv på fest, hvor en konkurranse i å tegne Muhammed styggest også er med...jeezes...er det mulig?
    Det var en lukket fest og og å lage tegninger av Muhammed er ikke forbudt etter dansk lov. Ikke min type drikkelek heller, men det var komplett idiotisk å legge ut filmklippet på internett. Reaksjonene er (som forventet) helt hinsides all fornuft:

"Jeg vil minne den danske regjeringen om at de ikke skal provosere oss"
    "Hvis regjeringen i Danmark ikke kan opprettholde harmonien, vil det innebære en viss risiko, "
    "Den indonesiske partilederen skriver i følge nyhetsbyrået AFP at et samfunn bør være i stand til å kontrollere sin borgere."
    "En talsmann for det mujahedinske råd minner om at det er dødstraff for å fornærme Muhammed."
    "Danmark bør være oppmerksom på at landet er ansvarlig for dets borgeres handlinger"
    "Denne nye episoden viser at den danske regjeringen ikke er i stand til å forhindre at befolkningen ydmyker islam,"
    "Vi vil følge opp saken gjennom diplomatiske kanaler og levere vår protest til ambassadørene i Danmark og Finland, som har formannskapet i EU, sier talsmann Mohammad-Ali Hosseini for Irans utenriksdepartementet."

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger

Vi må også være villige til å forsvare idiotiske ytringer i ytringsfrihetens navn.
    Du kan gjerne være villig, men jeg for min del ville ikke hatt noe i mot å rulle dem inn i sine egne tegninger og avlevert dem i Teheran, Djakarta og Damaskus.
    For min del må Danmark utlevere dem og få videoen av dem der de blir steinet og hengt i mobilkraner i retur.

Det de gjør, uansett hvor mye ytringsfrihet de kan bade i; er rett og slett å sette andre dansker enn dem selv i fare fordi noen andre idioter ett annet sted går helt av skaftet.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    6

Re: Muhammed-video

Sitat Opprinnelig skrevet av hotelpapa
    "Den indonesiske partilederen skriver i følge nyhetsbyrået AFP at et samfunn bør være i stand til å kontrollere sin borgere."
    "Denne nye episoden viser at den danske regjeringen ikke er i stand til å forhindre at befolkningen ydmyker islam,"
    Disse to er etter min mening de verste, fordi de viser en total mangel på forståelse av hvordan europeiske samfunn fungerer.
    For de personene som kom med disse ytringene er det tydeligvis utenkelig å tillate noe man ikke er enig i og som man har makt til å stoppe.
    Flag Oscar!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av M6A2
    Du kan gjerne være villig, men jeg for min del ville ikke hatt noe i mot å rulle dem inn i sine egne tegninger og avlevert dem i Teheran, Djakarta og Damaskus.
    For min del må Danmark utlevere dem og få videoen av dem der de blir steinet og hengt i mobilkraner i retur.

Det de gjør, uansett hvor mye ytringsfrihet de kan bade i; er rett og slett å sette andre dansker enn dem selv i fare fordi noen andre idioter ett annet sted går helt av skaftet.
    Med andre ord: dersom den som blir utsatt for kritikk eller harselas er gal nok, så er det greit at den som kritiserer eller harselerer blir forfulgt eller til og med drept for sine meninger?

Klisjeer, javel, men sannheter er ofte det, og til grader passende i det større bilde denne diskusjonen er en del av:

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin)

Ikke stort som har forandret seg siden 1700-tallet da de ovennevnte herrer kom med sine postulater...
    If you can't dazzle them with facts, baffle them with bullshit!

Guest
    Jeg vil ikke forsvare folk som har holdninger som er avvikende fra samfunnets normer, f.eks nazisme og rasisme. Kort sagt ekstremistiske holdninger.

Sorry ass, men å fyre seg sånn opp for noen tegninger er litt vanskelig å forstå.

Det blir snakket drit om den vestlige verden hele tiden, Iran vil utslette Israel osv....ingen vestlige som går ut i media og krever unnskyldninger eller truer med vold/drap av den grunn.

Må ikke være redd for å være kritisk. Den retten vil jeg forsvare og, om nødvendig, dø for.....

Sier ikke at det som ble gjort er fornuftig eller på sin plass, men allikevel......

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    tror denne filmen bare hadde et formål: provosere.
    If it's hard, then it's not worth doing

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Eric
    tror denne filmen bare hadde et formål: provosere.
    Leste du artikkelen? Jeg siterer:

"Tegnekonkurransen på sommerfesten ble videofilmet av en festdeltakereren Martin Rosengaard Knudsen, som hadde vært medlem av Dansk Folkepartis Ungdom halvannet år for å avdekke det han mener er partiets ekstreme holdninger til blant annet fremmede kulturer og innvandring. Videofotografen er medlem av en kunstergruppe som kaller seg Defending Denmark."

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    hehe unskyld.. leste litt :p
    If it's hard, then it's not worth doing

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    filmen var lagt ut på you-tube men senere fjernet av eigeren, Nettdebatten på Dagbladet ang temaet ble stengt grunnet hatefulle ytringer.
    Whiskey, tango, foxtrot, over.

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •