Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Side 266 av 266 FørsteFørste ... 166216256264265266
Viser resultatene 10.601 til 10.606 av 10606

Tråd: Interessante nyhetslinker

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Sv: Interessante nyhetslinker

-Nja, ikke romlov men romfartslov. Romfolket sysler med sitt, romfarten med sitt.
    I must kill all free radicals

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Helse Sørøst går i det de skildrer som rød beredskap på grunn av datakrasj.

https://www.nrk.no/norge/all-pasient...ost-1.14389555

I kategorien Famous last words erindrer jeg å ha hørt folk i helsevesenet uttale "dette går bra". Jaja.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

I kjølvannet av gårsdagens datakrasj, opplyser Sykehuspartner at de skal ha "full gjennomgang" av hva som gikk galt med DIPS, et journalsystem for epikriser på pasientene. Dette er et bodøfirma som har solgt til norsk helsevesen, det heter DIPS og er kjent for det som det er kjent for men siden grunntanken er god ble det jo implementert i sin tid, da.

https://www.nrk.no/sorlandet/varslar...usa-1.14390201

Helsevesenet på sin side igangsatte manuell føring på epikrise og journal til de igjen fikk tilgang på det de skal ha tilgang på, og må i etterkant bokføre skjemaene fra "gamledager" inn i DIPS.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2014

Tråleren "Northguider", som gikk på grunn i Hinlopen 28. desember er nå tomt for diesel og olje.

https://www.tv2.no/nyheter/10354948/

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Norsk-amerikansk satelittsamarbeid under lupen hos oposisjonen på Stortinget. Man mener seg underinformert om hva dette går ut på, og har ved fire tidligere anledninger forsøkt få belyst sakens kjerne på Stortinget så langt.

Det går i prinsippet ut på at satelitter, enten norske eller amerikanske skal kunne utstyres med f.eks norsk eller amerikansk utstyr og man frykter at USA da skal ha med sine "ting" for å kunne utøve romkrig uten at Stortinget er informert om hva slags hardware satelitter vi har en finger med i spillet om å få opp på himmelen.

Artikkelforfatter forsøker belyse at det finnes flere kommunikasjonskanaler til og fra én og samme satelitt og skildrer vidt om hva slike bånd kan være for noe.

https://www.nrk.no/finnmark/pentagon...ere-1.14379933

Hippiene setter seg i ren harnisk rett ned, hytter med neven og synger sin Kumbayah. Hva Moxness fra Raudt denne gangen sier eller ikke sier, valgte jeg å se bort i fra selv om det jo må innrømmes at av og til kommer selv ham med gullkorn.

Romkrig med norske satelitter, du. Hva blir det neste - Dark Helmet som FSJ ?
    Sist endret av Gehenna; 20-01-19 kl 17:50 Begrunnelse: korrektur by proxy

OF-1 Fenrik
    Ble medlem
    2011

Jeg kjenner jeg er litt skeptisk og leser artiklene til Bård Wormdal med omhu. At han har en klar agenda med med måten han skriver på, er for meg ganske klart. Når jeg leser over artikkelen så driver Wormdal selvreferering på høyt nivå her. Videre, om vi ser forbi det, så er denne saken meget interessant. Hva som foreligger av graderte avtaler og i hvilken grad dette foreligger Stortinget er ikke godt å si.
    Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Lignende tråder

1. Uinteressante nyhetslinker
    By KJ in forum Mannskapsmessa
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 04-05-12, 13:00
  2. Svar: 8
    Nyeste innlegg: 05-03-10, 23:25
  3. Interessante Linker
    By mezzo in forum Mannskapsmessa
    Svar: 85