Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset sk
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 112

Trd: Samletrd: Aksjer - hva kjper/selger dere?

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25

Samletrd: Aksjer - hva kjper/selger dere?

Vet det er mange som kjper/selger aksjer av brukerne p Milforum. I denne trden kan dere diskutere hva dere kjper/selger. Diskuter i det vide og brede rundt tema AKSJER!
    admin

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    hehe...
    litt av en topic i et militrt forum...

Kan anbefale www.hegnar.no P forumet hans finner du mye "hausing" av aksjer! Du finner ogs greie kurser, handler og noe analyser (15 min forsinkelse. Brsmeldinger hovedindeksen er realtime. Samme tjenesten fr du i din bank. Er du ivrig daytrader, s lnner det seg betale noen kr for f realtime.
    //Moderator//

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Er n i
    -Jinhui
    -CorrOcean
    -DNO
    med omtrent like mye i hver.

Det meste har jeg i Odin Norge og Norden samt Skagen Global og Kon-tiki. Er bekymret for fall i oljeprisen, da vil spesielt Norge rammes kraftig.
    meh

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av keneil01
    hehe...
    Ganske mange som har etterspurt en slik trd s da har vi den her!
    admin

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Er s lat med hodet mitt at jeg ikke orker,har kapasitet til studere aksjemarkedet, s for mitt vedkommende er trekk p lnnskontoen hver mnd i sparing noe som funker , sparer i fond er fullstenig klar over at det er lite risiko forbundet med det og at avkastningen ikke er s stor i bank som en del andre ting plassere kapital i, men en for ingen ting med s eg i likskjorta hvis en ikke syr p lommer fr en legger p rret.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7
    Aksjer er morro, spesielt om det gr bra:-)
    Akkurat n er det vel litt vanskelig vite hva en skal kjpe, nr er det ikke det.;-)?
    Holder p skifte bolig og det blir litt kroner til overs om en liten stund, og jeg har lurt mye p om jeg skal kjpe aksjer igjen.
    Men renta er jo p vei oppover, og det m vel virke inn p folks kjpe lyst av f.els forbruks varer. S slike aksjer er vel ikke ndvendigvis det lureste n, olje prisen er vel p vei ned, s er det da lurt kjpe olje relaterte aksjer? Hva bruke folk penger p, nr det blir litt trongere i konomien? Hva med aksjer i milforum hehe

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    P kort sikt er det nok penger tjene fremdeles i rigg, oljeservice etc. Oljeselskapene ogs, men da som daytrader tror jeg.

For holde det litt militrt er jo en god krig alltid bra for oljeprisen, s vi fr satse p Iran !

Langsiktige investeringer er nok ikke-karbonbasert energi der det er mest tjene, men det er jo ganske vanskelig vite hvem og hva s tidlig i den markedssyklusen....
    "Gjr Ret, Frygt Intet"

Guest
    Sitter tungt inne i Skagenfondene per dags dato. Sitter og venter p at kursen bikker 400.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    Kjpte i canargo i dag, ligger forelpig an som dagens taper p oslo brs... Men den kommer s nok skal du se!! :)
    BOHICA

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Alle mine (COR, DNO, JIN) gikk opp i dag p en rimelig shaky brs. Jeg m innrmme at jeg er litt nervs for fremtiden n, er det n skatt jeg ikke nsker betale mindre av neste r s er det formueskatt :-P
    meh

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2005
    Pondusfaktor
    7
    har aksjefond i odin norge, satte inn 5000 kr en gang i tiden, summen har doblet seg i dag.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Kjrer litt safe p fond jeg ogs. Terra og Carnigie. Har ikke fulgt s nye med i det siste, siden det er langsiktig sparing. Men fikk grei avkastning p Odin, s jeg slapp ta opp ln nr jeg kjpte ny bil.

S n fr vi se om det blir noe til utdannelse for de sm og litt penger til far og mor nr vi blir "gamle". Men det strste "kuppet" var vel kjpe hus med to utleiehybler, regner med at det gir strre avkastning enn fond.
    "saaatan din lille heltjvel, du berga d faen m den hr gangen !"

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    ja eiendom er nok ett meget godt sjakktrekk.

Ledende menig
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    Jeg kjper alt som har med produsenter av vpen og ammo og olje. Det blir det aldri nok av i samfunnet

S selger jeg alt som har med oppbygging og statsbygging

Sarge

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Var imponert over JINs fremgang i dag, desto mer skuffet da hele den flotte oppgangen forsvant mot stengetid.

Noen som mener noe omkring NORD? "La oss bli rike p rumpekreft" sa en kamerat som ville ha meg med p handel :-)
    meh

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Kjenner ikke dette selskapet inngende men colorectal/tarmkreft er den nest hyppigste kreftformen i Norge. Operasjonsmetodene ble endret i 1999-2000 om jeg ikke husker feil, og kte overlevningsprosenten dramatisk (v/Dr. Vibe i Trondheim).

Kosthold vs tarmkreft er en innlysende faktor, og hvis NORD (www.nordiag.no) klarer etablere seg med gode testverkty har de en lys fremtid i mte. Man kan vel ikke si at verdens befolkning blir lettere og sunnere i vr tid.

Linker av fagmessig art om dette:

http://www.med.uio.no/tavle/disputaser/ ... tx=archive
    http://wo.uio.no/as/WebObjects/nettlogg ... &logg=2103
    http://www.dagbladet.no/kunnskap/2003/03/15/364004.html
    http://www.dagbladet.no/kunnskap/2003/03/15/364004.html
    admin

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sukk, hvorfor m det vre s vanskelig velge... Har litt lyst prve meg i NORD, men s er det et sprsml om penger:
    1. Skaffe penger ved selge fondsandeler og bruke disse midlene p NORD, men jeg vet at profesjonelle forvaltere er flinkere enn meg i lengden.
    2. Selge noe i de selskapene jeg allerede er i, men n som jeg er uten TAD har jeg ikke lenger noen poster som jeg ikke er ganske optimistisk til.

Dagens forelpig solskinn i portefljen er JIN, med en stigning p 4.04%
    meh

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hadde en tid Aksjer for dummies (fond).
    Gjorde en del penger p Skagen fondene.
    Spes. Skagen Global og Kon Tiki.
    Veldig fornyd med uttellingen der.
    FUBAR!
    Tracers work both ways

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Aksjedagen i dag kan vel oppsummeres med bare ett ord: "Au"

Det samme gjelder for konomien ellers...

For ytterligere vri kniven rundt i det bldende sret som er konomien min kom meldingen fra bilverkstedet om at de hadde sjekket hvorfor batterilampen tente i gr, nemlig at generatoren har avgtt med dden.

Generatoren er p 1500W og koster sikkert en liten formue i seg selv, men problemet ligger i at siden det er en moderne bil sitter alt s uhyggelig godt innpakket. Sttfanger, radiator og diverse smplukk (registerrem...) m bort fr man kan bytte generator.

Et yeblikk kunne det friste forbanne all moderne bilteknologi, men jeg ble stende i veikanten med en veteran p lrdag p grunn av en vrang forgasser, s enten man kjrer nytt eller gammelt er det noe galt.
    meh

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Dagens hyggelige oppgang i JIN og DNO er god trst nr bilverkstedet skal ha betalt.

Mindre hyggelig tenke p at det nok kommer en motreaksjon om ikke s lenge, om ikke da DNO publiserer en melding om solid funn.
    meh

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Tok litt DNO idag.
    admin

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    JIN har vrt meget hyggelige denne uken, jeg lurer p om det begynner bli p tide ta gevinst og komme meg over i f.eks. NORD.
    meh

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Vekter meg opp i DNO. NORD er interessant. Kjenner forskere i fremste rekke p dette feltet/checking.
    admin

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av keneil01
    hehe...

Kan anbefale www.hegnar.no P forumet hans finner du mye "hausing" av aksjer! Du finner ogs greie kurser, handler og noe analyser (15 min forsinkelse. Brsmeldinger hovedindeksen er realtime. Samme tjenesten fr du i din bank. Er du ivrig daytrader, s lnner det seg betale noen kr for f realtime.
    Paa hegnars forum skal du vaere virkelig god for aa finne seriose folk! Har ellers lekt meg litt med aksjespillet deres (gikk i pluss tre runder paa rad!(:).
    FJ opptak 2009

Ledende menig
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Enig med siste. Det vanlige "anonyme" forumet til HO er preget av amatrer. Det er kommet et nytt lukket forum som sikkert blir en god del bedre. Ellers er Stocktalk bra, men koster noe sm kroner for de som har lusen konomi.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Det var det jeg mente med innlegget mitt. Forum = hausing av aksjer. Resten er siden hans er informativ.
    //Moderator//

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Hehe Vi har vel en god DNO dag i dag, Admin. Sitter med litt SeaBird ogs, og de gjr det bra i dag i tillegg.

Menig
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    0
    Liker best de som "spr" oljeprisen.

En som tippet 30 dollar i gr, og som tipper 100 dollar dagen fr.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Jepp Blue - gode DNO dager. Har n hovedvekt DNO og ser frem til desember rally. Har ogs noe i Seabird. Strategi er skifte fra DNO til SBX etter nyttr pending hvordan desember blir. DNO tikker 1-2 % daglig n - det liker vi.
    admin

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    For de som kjper internasjonalt, disse er bestandig sikre, og gir over tid god avkastning.

Johnson and Johnson (NASDAQ - JNJ)

Wal Mart (NASDAQ - WMT)

Mere her:

http://www.nasdaq.com/
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Visekorporal
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    7
    KOG - Kongsberg defence and aerospace er fremtidsrettet god invest. Norge skal kjpe nye jagerfly for en god del penger, og fokuset er enormt p inkludering av norsk industri. Ser man litt nermere p det er kongsberg den strste og viktigste militre aerospace aktren p markedet. Det er heller ikke negativt at staten, selve melkekua eier 50 prosent av selskapet.

Jeg har vert vernepliktig siden sommeren og har p denne tiden tjent mer enn 4 rslnner for en vernepliktig soldat.
    Preparus Supervivet

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Sitter for tiden i Dno, SeaBird, Birdstep, Canargo og Questerre. Har gjort en kjempe-kule i qec. Nesten doblet pengene mine s langt.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Ikke fulgt med Questerre - sjekker n. Tidsperspektiv?

Chart: QEC

Chart: DNO YTD
    admin

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Bra DNO dag:

Intradag - DNO - OSE
    admin

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    N har jeg passert 100% urealisert brutto avkastning i JIN, trenden er fortsatt jevn og stigende, s jeg tror jeg holder p dem en stund til. Fler ikke noen stor trang til ke rets kapitalinntekt og tilhrende skatt ytterligere heller.

I ettertid skal jeg vel vre glad for at jeg ikke gjorde alvor av g inn i NORD, for der har det vrt langt mellom solstrlene.

Noen med meninger om AUSS?

Lurer litt p om jeg skal bli sittende i COR, selskapet fr kontrakter, men kursen stiger likevel ikke i srlig grad. P galningforumet Hegnar skrives det at kursen styres av et par store aktrer og at vi derfor ikke br forvente strre endringer i kursen med det frste.
    meh

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Tok litt NEC her om dagen. Vet mange har vrt ut og inn uten at det har skjedd noe store utslag men n satser vi p at tiden modnes.
    admin

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Tja, siden folk har litt peiling her tydeligvis, s hvis noen gidder lage en kort, enkel "kjpe aksjer for dummies" ? Evt hvor man kan lese en? :)

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Stort sprsml... Surf litt p www.hegnar.no e.l.

Hvilke posisjoner har folk om dagen? Vurderer vekte meg opp i DNO og ned i NEC.
    admin

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av vaskebj
    Tja, siden folk har litt peiling her tydeligvis, s hvis noen gidder lage en kort, enkel "kjpe aksjer for dummies" ? Evt hvor man kan lese en? :)
    Denne:
    http://clk.tradedoubler.com/click?p=160 ... 677&rom=MP

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7

Simrad Optronics

Jeg kjpte denne aksjen i starten av desember etter at jeg leste en anbefaling i finansavisen.

I etterkant har aksjen blitt splittet i SIT og SIMTRO og gtt bananas p brsen. SIMTRO startet p 1,52 og idag ligger den p ca 2,50. Jeg har med andre ord vrt heldig.

Jeg m kalle meg for nybegynner da jeg kun har gjort dette i et halvt r og belpet er beskjedent. Men jeg skjnner at dette ansees for vre litt moro.
    ren varer evig!

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •