milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
milrab.no - gears you there
Side 2 av 5 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Viser resultatene 41 til 80 av 175

Tråd: NYTTIG: Datahjelp

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Hmmm....har ikke prøvd å laste ned nye avi-filer, eller å reinstallere windows. Er ikke særlig lysten på å gjøre det før alle andre options er prøvd...
    Beidh a lá leo

Rekrutt
    Ble medlem
    2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar
    Problem: Lastet ned program som skulle være i stand til å konvertere avi-filer til DVD-filer, og brenne dem på DVD'er. Dette programmet brukte et par timer på å produsere en DVD som ikke virka, og klarte åpenbart i tillegg å gjøre ALLE videofilene på maskinen uspillbare. Dvs, det er lyd, men ikke noe bilde. Kommer ikke opp noen feilmeldinger.

Løsninger som er prøvd:
    - Har avinstallert programmet som forårsaket problemet
    - Har installert codecpakker
    - Har installert Windows Media Player på ny.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg står for øyeblikket uten min daglige dose Simpsons, en temmelig kritisk situasjon m.a.o.....
    Hvilket program brukte du da?

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    øøøøøøh....si det. Jeg evner jo selvfølgelig ikke å huske det nå, og nå er det jo sletta...
    Beidh a lá leo

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2005
    Problem: Lastet ned program som skulle være i stand til å konvertere avi-filer til DVD-filer, og brenne dem på DVD'er. Dette programmet brukte et par timer på å produsere en DVD som ikke virka, og klarte åpenbart i tillegg å gjøre ALLE videofilene på maskinen uspillbare. Dvs, det er lyd, men ikke noe bilde. Kommer ikke opp noen feilmeldinger.

Løsninger som er prøvd:

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg står for øyeblikket uten min daglige dose Simpsons, en temmelig kritisk situasjon m.a.o.....
    Nå er ikke jeg noen dataguru på noe som helst slags vis, men når det gjelder dine ødelagte Simpson episoder, har du prøvd noe så enkelt som å tilbakestille maskinen din til et tidspunkt før du installerte dette konverteringsprogrammet?

Hadde et lignede tilfelle selv når jeg skulle installere et "lage DVD program" på min maskin.
    Jeg fikk feil på en del mediafiler, og ga i tillegg opp å bruke det hersens programmet.

De ødelagte filene var i orden igjen etter at jeg tilbakestilte maskinen til dagen før jeg installerte programmet.
    aim small, hit small

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Jeg frykter at en tilbakestilling vil sette maskinen tilbake til et steinalderstadium - før jeg fikk installert alt det jeg er helt avhengig av nå. Jeg har, som du kanskje skjønner, IKKE vært lur nok til å lagre maskinens innstillinger i tilfelle krise...
    Beidh a lá leo

Rekrutt
    Ble medlem
    2006
    Jeg frykter at en tilbakestilling vil sette maskinen tilbake til et steinalderstadium - før jeg fikk installert alt det jeg er helt avhengig av nå. Jeg har, som du kanskje skjønner, IKKE vært lur nok til å lagre maskinens innstillinger i tilfelle krise...
    Altså bruke systemgjenoppretting og gjenopprette maskinen fra feks. dagen før dette skjedde, jeg tror ikke lagrede filer og slikt blir slettet i hvert fall. Alle programmer du hadde på dette tidspunktet vil ikke bli slettet.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2005
    Jo mer jeg leser på denne tråden jo gladere blir jeg i "eplet" mitt hehe.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kvitebjørn
    Altså bruke systemgjenoppretting og gjenopprette maskinen fra feks. dagen før dette skjedde, jeg tror ikke lagrede filer og slikt blir slettet i hvert fall. Alle programmer du hadde på dette tidspunktet vil ikke bli slettet.
    Hæ? Åssen gjør jeg det?
    Beidh a lá leo

OF-3 Major
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Gå inn på controlpanel - bruk XP-look og så til "Performance" et eller annet. Da skal "system restore" synes som valg nr to øverst til venstre. Vet også at man skal kunne trykke F2 eller F10/12 for så å kunne velge System Restore. Noen andre får bekrefte korrekt fremgangsmåte her. Har selv benyttet System Restore flere ganger med stort hell.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2005
    Admin har allerede beskrevet det nokså nøyaktig, men kan gå ruta step by step.

1) trykk start

2) gå til kontrollpanel

3) trykk på ikonet der det står "ytelse og vedlikehold" (performance)

4) til venstre i det vinduet du nå er i skal det ligge en snarvei til "systemgjennoppretting"

5) trykk på denne

6) så kommer det opp et nytt vindu, der du har flere valg

7) du kan selv gjennopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, eller du kan la maskinen selv få velge et tidspunkt, personlig bruker jeg det siste og trykker bare på "neste" nede til høyre i vinduet

8) nå kommer det opp en kalender med den siste måneden, der flere datoer står med uthevet skrift.

9) hvis du fik feil på din maskin, la oss si 2.desember, så vil du selvfølgelig gjennopprette din maskin til la oss si den 1. desember eller 30.november

10) velg dato og trykk neste

11) du er nå igang med gjennoppretting

12) beklager tidspunktet for posten, er klink edru men overtrøtt etter en lang lesedag på skolen.

13) Mvh BV 206

14) Lykke til
    aim small, hit small

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Hmmm....gode greier! Jeg får gi dette et forsøk, og se om det hjelper!
    Beidh a lá leo

OF-3 Major
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Meget frustrerende de gangene det ikke fungerer. Særlig om du har fått virus som tar knekken på maskinen. Da er reinstall av hele Windows løsningen i enkelte tilfeller...

OF-3 Major
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Hmmm....gode greier! Jeg får gi dette et forsøk, og se om det hjelper!
    Fremskritt?

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    På sett og vis. Det viser seg at det lar seg avspille i Media Player Classic. Jeg er happy med det inntil begynnelsen av januar, da datamaskinkonfigurasjonen min uansett skal opp til revurdering.
    Beidh a lá leo

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Zapata
    Sorry.

Vel, får feilmelding på driveren (SonyUSB) jeg lastet ned.
    Videre fremdrift har uteblitt.
    Skal prøve å laste ned en annen.
    Ok.

min datamaskin - C: - egenskaper - maskinvare - enhetsbehandling.

Finner både cam. og mp3-spilleren på listen, men får oppgitt; plassering=0.
    Noen som vet hva det betyr?Går dette evt. an å endre?
    Turbo bullshit...No real power.

OR-3 Ledende visekonstabel
    Ble medlem
    2005
    har fått noen spørsmål om jeg ikke kan sende ut noen kopier av den svenske soldaten i fält. Den er jo selvfølgelig stor som fy, selv etter at den er komprimert. Noen som har noen tips? Finnes det noen steder det går ann å laste opp store filer slik at andre kan hente dem ned? Har vært å kikke på VGD uten å finne noen tips.

Rett svar og god hjelp her belønnes med elektronisk kopi av svenske soldaten i felt pluss vintersoldatreglementet :-)
    Best blandt likemenn

OR-6 Oversersjant
    Årets milforumist 2018

Ble medlem
    2006
    Du kan be ham laste dem ned herfra:

http://soldf.e.kth.se/docs/fmpub/Soldatreglementen/

Nå skylder du meg begge utgavene i elektronisk format.
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Gjest
    Får ikke lastet ned itunes 7. Står bare 0% og har gjort det et par dager. Alternative nedlastingssteder?

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2006
    dyslektiker
    BF2 spiller

OF-3 Major
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Tolker gjest som at det er den offisielle siden vedkommende forsøker laste ned fra. Alternative sider etterspørres.

OR-6 Oversersjant
    Ble medlem
    2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anonymous
    Får ikke lastet ned itunes 7. Står bare 0% og har gjort det et par dager. Alternative nedlastingssteder?
    Kanskje denne kan brukes:

http://www.filehippo.com/download_itunes/
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005

Løsninger som er prøvd:

Problem oppdatert med en interessant vri:

Tok med laptopen til vestlandet. Plugga den i, og prøvde en videofil. Den virket! Alle videofilene viste seg faktisk å virke. Jeg konkluderte derfor med at problemet var løst. Jeg plugger laptopen ut, og tar den med tilbake til Rena. Plugger den i, og prøver en videofil. Den virker IKKE. Problemet er tilbake. Det kan mao se ut som om det er geografisk avhengig...???
    Beidh a lá leo

OR-4 Konstabel
    Ble medlem
    2005

Løsninger som er prøvd:

Har du prøvd http://www.videolan.org/vlc/

Ble medlem
    2005
    VLC Media player fungerer utmerket på Rena. ;)

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2005
    Det eneste jeg kjenner til av underlig geografisk avhengighet er nettverk. Hvor lenge til neste gang du skal hjem? Mon tro om ting endrer seg i forhold til hvilket nettverk du er på/om du er på nett i det hele tatt. Enkelte codecer kan være uhyggelig glade i å "ringe hjem" for å virke, noe som burde være totalt unødvendig om leverandøren hadde ærlige hensikter.

Først bør du prøve VLC, som foreslått av hotelpapa. Det kjører uavhengig av codecer
    meh

Ble medlem
    2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av metalman
    *offtopic*
    Har skjedd noe merkelig med pc`en min for det gaar ikke og skrive norske bokstaver =(
    Tja, settingen står på engelsk ?
    Kontrollpanel-region og språk.

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Forza
    VLC Media player fungerer utmerket på Rena. ;)
    VLC fungerer IKKE, men Media Player Classic fungerer. Hvis jeg kobler til TV'n, så fungerer alle sammen på TV'n, men fortsatt kun Media Player Classic på PC'n...??
    Beidh a lá leo

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Nytt problem:

Prøvde å installere en AVG anti-virus/brannmur-sak, noe som medførte at jeg ikke lenger fikk tilgang til internett. Prøvde å fikse dette, men gav opp rimelig fort, og avinstallerte AVG-saken. Etter omstart, går maskinen inn i windows, til skrivebordet, men start-menyen dukker aldri opp, og ingen program reagerer. Prøvde å trykke høyre musknapp på skrivebordet og så på "egenskaper", men ingenting skjer da heller. Maskinen er fullstendig låst, men det er mulig å flytte pekeren rundt og markere forskjellige ikoner...
    Beidh a lá leo

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2004
    Plasser maskinen foran deg, i ufarlig retning...
    Magasin i, lad våpen, sikring av...
    I eget tempo...
    Turbo bullshit...No real power.

OR-7 Stabssersjant
    Ble medlem
    2005
    Har du noen kjekke installasjonscder er vel det veien å gå nå...
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Jeg tenkte det, men det betyr at jeg må driste meg inn på roterommet...
    Beidh a lá leo

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2005
    Tror nok det er enklere å begynne fra scratch enn å holde liv i din nåværende installasjon. I løpet av de siste 5-6 årene har jeg hvertfall hatt 6-8 reinstallasjoner av Windows på egen pc, har funnet ut at det er mindre tidkrevende å "bygge nytt" enn å reparere.
    meh

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Finner ingen installasjons-CD'er. Er det mulig å lage boot-cd'er med andre maskiner?
    Beidh a lá leo

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2005
    Tja, det måtte vel i så fall være om du fant en annen som har lik laptop som deg og denne ble levert med et program for å lage recovery disk.
    meh

OR-7 Stabssersjant
    Ble medlem
    2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av flex1984
    Tja, det måtte vel i så fall være om du fant en annen som har lik laptop som deg og denne ble levert med et program for å lage recovery disk.
    Som gikk mot samme serienr ....
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Ikke recovery-disc, bare en boot-disc som gjør at jeg kommer meg inn i windows og kan mekke litt rundt? Er dette virkelig ikke mulig? Jeg mener å ha en vag erindring om at jeg har gjort noe lignende før...
    Beidh a lá leo

OF-3 Major
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Mener jeg kom over det du spør etter ved div googlesøk en gang i tiden, Bestefar.

OR-4 Konstabel
    Ble medlem
    2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Sitat Opprinnelig skrevet av flex1984
    Som gikk mot samme serienr ....
    ?

Bestefar:
    Prøv å ringe kundesørvis og hør om de ikke har noen ekstra gjenopprettningscder liggende. Du kan ikke være førstemann med dette problemet.

OF-2 Rittmester
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Får prøve det...
    Beidh a lá leo

OR-4+ Ledende konstabel
    Ble medlem
    2005

bruk av to skjermer ?

Noen som har erfaring i bruk av dobbelt sett skjermer ?

Kona drar utenlands neste uka, på seminar - og da har "far sjøl" litt ekstra tid som skal anvendes foran pc'n, med den forskjell at jeg fløtter rukkelet ned i stua og kobler opp på Sony'n som står der.

-Så for meg at 32" BF2 eller Rogue Sqdn kunne vært mere interessant på større skjermer - og skulle jeg hatt AAO oppe og gå innen neste uke, kanskje TACPLAN kunne vært noe å kjørt på 15"eren ?

Noen med innsikt eller erfaringer her ?
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

Side 2 av 5 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 136
    Nyeste innlegg: DTG 132235A Aug 16, Saturday
  2. NYTTIG: Bilder - hvordan få dette på forumet?
    By flyboy in forum S-6 2. Tekniske forum
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: DTG 311841A Jan 10, Sunday
  3. Er det noe nyttig jeg kan lese på før tjenesten starter?
    By Student87 in forum Generelt om norske militære avdelinger
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: DTG 031734A May 09, Sunday
  4. Nyttig: Mangt og meget for de fleste...
    By NK Milforum in forum Mannskapsmessa
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: DTG 261323A Jul 07, Thursday

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •