Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 49

Tråd: RV-politiker vil henrette horekunder

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7

RV-politiker vil henrette horekunder

Si Volas - Morieris

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7

Re: RV-politiker vil henrette horekunder

Fra artikkelen:
    "Prøv selv et par dager. Dra til en skummel park nær deg, og la ti-tolv fremmede ta dere bakfra, gjerne uten kondom. Når dere har fått en god porsjon juling, en kjønnssykdom eller to, og har blitt kalt «skitne hore» av et par forbipasserende, skal jeg være villig til å høre på argumentene deres om at prostitusjon er helt greit. Til det er gjort, kan dere holde munn."

Synes hun skriver godt om et vanskelig tema jeg...

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    Enig, jeg ble også dårlig overrasket over hvor mange nordmenn som kjøper sex i dag.

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Henrik Ibsen er en av våre nasjonale helter. Han skrev bl.a Et Dukkehjem. Han forbarmet seg over mang en fattig stakkar og tigger. Og han var en notorisk horekunde i hele sitt voksne liv. Mao er man ikke nødvendigvis et lyssky og fordærvet menneske eller kvinnefiendtlig selv om man er horekunde

I Tyskland bygger man like selvfølgelig bordeller som fotballstadion når man skal arrangere VM i fotball. I Danmark sponser staten prostituerte for fysisk og psykisk handicapede mennesker. I Norge skal man bekjempe alle former for sex-handel med loven i hånd og en moralsk harmdirrende pekefinger

Trafficking og slavehandel er et alvorlig problem med enda alvorligere implikasjoner. Et hvert rettskaffent menneske og stat bør og må bekjempe det med passende virkemidler. Og like viktig, det er en kamp vi kan vinne

Prostitusjon derimot er først og fremst et personlig, et sosialt og et helsemessig problem. Mange mennesker liker ikke konseptet sex-handel. Men man kan ikke forby alt man ikke liker. Å bekjempe alle former for sex-handel med loven i hånd er sansynligvis ikke mulig heller. Det er en grunn til at det kalles verdens eldste yrke. Det blir som en kamp mot vindmøller

Dette samrøre er uheldig av mange årsaker. Det svekker kampen mot trafficking og slavehandel. Det svekker muligheten for å hjelpe en utsatt gruppe mennesker, dvs prostituerte. Det svekker forståelsen for de bakenforliggende årsakene til prostitusjon. Det svekker samholdet og rettsforståelsen i Norge. Det svekker prinsipper rundt privatlivets fred. Det svekker fokus på kontrol med grenser og "illegal aliens" i Norge. Det svekker forholdet til en stor del av våre naboland
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av SOP2000
    Selvsagt gjør du det, du er jo en sosialist.

Akkurat nå raser diskusjonen om vi bør forby sexkjøp, og kanskje gi kundene bøter eller veldig korte fengselsstraffer, slik de gjør i Sverige. Jeg har en mye enklere løsning: Skyt hele gjengen.
    Men jeg trodde dere sosialister var i mot dødsstraff. Merkelig at dere vil henrette horekunder, mens innvandrergutter som gjengvoldtar unge jenter praktisk talt slipper straff (3 år er faen meg ikke straff for slike forbrytelser).
    Si Volas - Morieris

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Kan du være så snill å slutte å sette alle som har en liten anelse om sosialisme i seg i bås?? I hvertfall når du bruker ordet som en usaklig kommentar!

Og hvis man skulle være sosialist, så trenger man da for annen i ellevte ikke være enig med alle andre sosialister heller!
    Mun galgga cissa du ahccis nastigaphir!

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av grjeger
    Selvsagt gjør du det, du er jo en sosialist.

Akkurat nå raser diskusjonen om vi bør forby sexkjøp, og kanskje gi kundene bøter eller veldig korte fengselsstraffer, slik de gjør i Sverige. Jeg har en mye enklere løsning: Skyt hele gjengen.
    Men jeg trodde dere sosialister var i mot dødsstraff. Merkelig at dere vil henrette horekunder, mens innvandrergutter som gjengvoldtar unge jenter praktisk talt slipper straff (3 år er ***** meg ikke straff for slike forbrytelser).
    Hehe, du gjør antagelser ut av ingen ting!! Er jeg sosialist ? Tja, hvordan definerer du en sosialist da ?

Når det gjelder artikkelen og hva du peker på der, så må jeg nesten be deg lese den en gang til. Hva er det hun skriver etter dette med å skyte hele gjengen da ?

Men, du skal få for forsøket grjeger...;-)

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av king
    Henrik Ibsen er en av våre nasjonale helter. Han skrev bl.a Et Dukkehjem. Han forbarmet seg over mang en fattig stakkar og tigger. Og han var en notorisk horekunde i hele sitt voksne liv. Mao er man ikke nødvendigvis et lyssky og fordærvet menneske eller kvinnefiendtlig selv om man er horekunde

I Tyskland bygger man like selvfølgelig bordeller som fotballstadion når man skal arrangere VM i fotball. I Danmark sponser staten prostituerte for fysisk og psykisk handicapede mennesker. I Norge skal man bekjempe alle former for sex-handel med loven i hånd og en moralsk harmdirrende pekefinger

Trafficking og slavehandel er et alvorlig problem med enda alvorligere implikasjoner. Et hvert rettskaffent menneske og stat bør og må bekjempe det med passende virkemidler. Og like viktig, det er en kamp vi kan vinne

Prostitusjon derimot er først og fremst et personlig, et sosialt og et helsemessig problem. Mange mennesker liker ikke konseptet sex-handel. Men man kan ikke forby alt man ikke liker. Å bekjempe alle former for sex-handel med loven i hånd er sansynligvis ikke mulig heller. Det er en grunn til at det kalles verdens eldste yrke. Det blir som en kamp mot vindmøller

Dette samrøre er uheldig av mange årsaker. Det svekker kampen mot trafficking og slavehandel. Det svekker muligheten for å hjelpe en utsatt gruppe mennesker, dvs prostituerte. Det svekker forståelsen for de bakenforliggende årsakene til prostitusjon. Det svekker samholdet og rettsforståelsen i Norge. Det svekker prinsipper rundt privatlivets fred. Det svekker fokus på kontrol med grenser og "illegal aliens" i Norge. Det svekker forholdet til en stor del av våre naboland
    Du mener at det er litt greit, og så mener du at det ikke er greit. Ikke lett å se hva du egentlig mener. Men, det er vel bare et eksempel på hvor vanskelig/komplekst dette er. Mer for menn enn kvinner kanskje ?

Vel, jeg har vært i land i sør-øst asia og sett gamle smellfeite hvite griser ta med seg purunge jenter. Her er det ikke snakk om kjærlighet nei. Har nesten spydd av det. På den annen side har jeg selv i mine unge år besøkt noen horehus i diverse utenlandske land. Unnskylder meg med at jeg var ung og full av horm....og ikke visste bedre. Men jeg gjorde vel egentlig det skal jeg være ærlig... Så hva mener jeg egentlig ? Jeg mener vel at det stort sett ikke er greit. Men jeg sitter i glasshus, og skal ikke fordømme andre. Og det gjør jeg heller ikke!! Verken den ene eller andre parten.

Visekorporal
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hmm.. Uten at noen trenger å innrømme noe her, men er det ikke veldig mange på Milforum som har hatt utenlandstjeneste? Libanon osv.. Er det ikke sånn at noen soldater går og "har det gøy" utenom tjenestetiden, eller er det bare utenlandske soldater som gjør det? Shit happens vel..?

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Ser mange gode poenger, på begge sider i innleggene.Men hvis stadig politikerne skal lage nye forbud på allt dem ikke liker, er jeg litt redd for at den gemene hop kan etter hvert miste noe av respekten for lovverket.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av gigolo82
    Hmm.. Uten at noen trenger å innrømme noe her, men er det ikke veldig mange på Milforum som har hatt utenlandstjeneste? Libanon osv.. Er det ikke sånn at noen soldater går og "har det gøy" utenom tjenestetiden, eller er det bare utenlandske soldater som gjør det? Shit happens vel..?
    Historisk sett ihvertfall er dette ganske vanlig ja, både i Israel og Ungarn. Og nordmenn er like gale som resten. Stolpen bar er jo en kjent uteplass mange norske soldater har besøkt.

Prostitusjon er ett av verdens eldste yrker, og det blir som korrekt påpekt å slåss mot vindmøller å prøve å få det helt vekk. Seksuell frustrasjon er et kjent begrep. Det må jo være bedre at en ensom, seksuelt frustrert mann betaler en prostituert fremfor å ende som voldtektsmann eller pedofil (en del uten sjans går etter yngre de kan kontrollere ..).

Trafficking er bare ett annet ord for slavehandel. Det må vi selvsagt bekjempe med alle lovlige midler, men jeg tror det er å blande kortene litt å sette dette i som en del av prostisjonsbegrepet.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg syntes det er latterlig at folk kommer med innlegg som "vi skyter alle sammen" <-> Kom med saklige innlegg eller hold skikkelig kjeft!

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Sitat Opprinnelig skrevet av gigolo82
    Historisk sett ihvertfall er dette ganske vanlig ja, både i Israel og Ungarn. Og nordmenn er like gale som resten. Stolpen bar er jo en kjent uteplass mange norske soldater har besøkt.

Prostitusjon er ett av verdens eldste yrker, og det blir som korrekt påpekt å slåss mot vindmøller å prøve å få det helt vekk. Seksuell frustrasjon er et kjent begrep. Det må jo være bedre at en ensom, seksuelt frustrert mann betaler en prostituert fremfor å ende som voldtektsmann eller pedofil (en del uten sjans går etter yngre de kan kontrollere ..).

Trafficking er bare ett annet ord for slavehandel. Det må vi selvsagt bekjempe med alle lovlige midler, men jeg tror det er å blande kortene litt å sette dette i som en del av prostisjonsbegrepet.
    Men prostitusjon som følge av trafficking er kjent. Hva slags prostitusjon er det da ? Er "slavehandel-prostitusjon" litt verre enn "enkel-prostitusjon" ? Og vet man hvilke jenter som er i situasjonen som følge av hva ? Hmm, ække lett dette. Ikke for menn som sagt...;-)

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av vaskebj
    Jeg syntes det er latterlig at folk kommer med innlegg som "vi skyter alle sammen" <-> Kom med saklige innlegg eller hold skikkelig kjeft!
    Les hele artikkelen!! TTT

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Les hele artikkelen!! TTT
    Den artikkelen er meg sprettende likegyldig, for jeg tar ikke disse RV og andre halvkommunistene på alvor uansett! Det inntrykket jeg har av disse folkene er ungdom med sosialvansker i begynnelsen av 20-åra som prøver desperat å legalisere cannabis, og hasj. Ergo, jeg tar et utsagn som: "vi skyter de alle" som et VELDIG godt tegn på useriøsitet.

Ingen med litt vett i hue skjønner at man kan skyte alle og leve lykkelig alle sine dager. Vi er trossalt i 2006. Så vær så vennlig!

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Jeg synes du er en tenkene, og godt nyansert person,sop 2000.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Inatt skrev jeg følgende: Ingen med litt vett i hue skjønner at man kan skyte alle og leve lykkelig alle sine dager. Vi er trossalt i 2006. Så vær så vennlig!

Jeg antar at de fleste skjønte at mente; Alle, og ikke "ingen".. Ja det var seint.

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Inatt skrev jeg følgende: Ingen med litt vett i hue skjønner at man kan skyte alle og leve lykkelig alle sine dager. Vi er trossalt i 2006. Så vær så vennlig!

Jeg antar at de fleste skjønte at mente; Alle, og ikke "ingen".. Ja det var seint.
    Ikke lett å stokke pekefingrenes ferd over tastaturet nei :-) Når du bytter ut alle mot ingen blir det sånn; "Alle med litt vett i hue skjønner at man kan skyte alle og leve lykkelig alle sine dager." Du er kanskje fortsatt ikke helt fornøyd med denne setningen, eller ? ;-)

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Ikke lett å stokke pekefingrenes ferd over tastaturet nei :-) Når du bytter ut alle mot ingen blir det sånn; "Alle med litt vett i hue skjønner at man kan skyte alle og leve lykkelig alle sine dager." Du er kanskje fortsatt ikke helt fornøyd med denne setningen, eller ? ;-)
    TTT - gjelder det bare Svetikere det ? ;)
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Akkurat det utsagnet var unødvendig skal jeg også være ærlig, men den ble vel heller satt slik på spissen for å skape litt uvær. Dette er faktisk et problem, og uten å fordømme verken den ene eller den andres valg eller nødvendige tiltak for den saks skyld, grunnet desperasjon, så mener jeg fortsatt at dette er en avskyelig lek.
    Det siste i artikkelen mener jeg er veldig viktig, prostitusjon burde ikke omgjøres til noe som er helt greit og normalt. Mange mennesker har faktisk fått livet sitt ødelagt av dette. Og hvordan skal man egentlig se forskjell?

Hva andre land gjør, stiller jeg meg derimot foreløpig likegyldig til. Problemene der jeg er kommer først, når man har kommet til løsninger lokalt, kan man tenke større.
    let overalt

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    TTT
    Tenk
    Trykk
    Tal

Skulle ikke være så vanskelig for de fleste...
    admin

Det er håpløst, og vi gir oss ikke.

Guest

Dette er forøvrig et sitat fra artikkelen, sop2000 har ikke sagt det.....han henviste til det som ble sagt etterpå:

Nå går ikke det an. Dødsstraff er aldri greit.
    Foreslår at folk roer seg litt ned......

Guest
    Det var forøvrig grjeger som klippet ut sitatet og prøvde å fremstille sop2000 som en sosialist som støttet dette utsagnet.....

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    På den annen side har jeg selv i mine unge år besøkt noen horehus i diverse utenlandske land. Unnskylder meg med at jeg var ung og full av horm....og ikke visste bedre. Men jeg gjorde vel egentlig det skal jeg være ærlig... Så hva mener jeg egentlig ? Jeg mener vel at det stort sett ikke er greit. Men jeg sitter i glasshus, og skal ikke fordømme andre. Og det gjør jeg heller ikke!! Verken den ene eller andre parten.
    Snakk om å være hyklersk, du er for å henrette horekunder, men innrømmer å ha betalt for sex selv?
    Si Volas - Morieris

Guest
    Igjen...kan ikke se at sop2000 har sagt at han er for å drepe horekunder....mulig jeg er treg og ikke fatter subtile meninger i innleggene hans, men hvis du kan sitere der han sier det hadde jeg satt pris på det.

Synes det blir litt feil å tillegge folk meninger de kanskje ikke har....

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    På den annen side har jeg selv i mine unge år besøkt noen horehus i diverse utenlandske land. Unnskylder meg med at jeg var ung og full av horm....og ikke visste bedre. Men jeg gjorde vel egentlig det skal jeg være ærlig... Så hva mener jeg egentlig ? Jeg mener vel at det stort sett ikke er greit. Men jeg sitter i glasshus, og skal ikke fordømme andre. Og det gjør jeg heller ikke!! Verken den ene eller andre parten.
    Snakk om å være hyklersk, du er for å henrette horekunder, men innrømmer å ha betalt for sex selv?
    Hmm, jeg er stort sett tålmodig grjeger. Og jeg vil fortsette med det overfor deg i denne tråden. Kanskje jeg skriver subtilt av og til, men i denne tråden har jeg vært ganske tydelig synes jeg selv i alle fall. Noen ser det, mens andre vil se noe annet. Velbekomme :-).

Grjeger; Du forsøker nok en gang å tillegge meg egenskaper/meninger som du "tenker deg frem til". Velbekomme.

Alt jeg har sagt er at jeg syntes journalisten skrev godt om et vanskelig tema...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Mitt innlegg var ikke rettet til SOP, men den var rettet rett i strupen på de folka som presterer å skrive noe sånt..

Sitat Opprinnelig skrevet av Bekkevold
    Akkurat det utsagnet var unødvendig skal jeg også være ærlig, men den ble vel heller satt slik på spissen for å skape litt uvær. Dette er faktisk et problem, og uten å fordømme verken den ene eller den andres valg eller nødvendige tiltak for den saks skyld, grunnet desperasjon, så mener jeg fortsatt at dette er en avskyelig lek.
    Det siste i artikkelen mener jeg er veldig viktig, prostitusjon burde ikke omgjøres til noe som er helt greit og normalt. Mange mennesker har faktisk fått livet sitt ødelagt av dette. Og hvordan skal man egentlig se forskjell?

Hva andre land gjør, stiller jeg meg derimot foreløpig likegyldig til. Problemene der jeg er kommer først, når man har kommet til løsninger lokalt, kan man tenke større.
    Du sitter jo å motsier deg selv her.. ?! "Det er greit å komme med sånne utsagn hvis man vil skape litt storm rundt detta" - Men samtidig sier du; "Det er faktisk mange som har fått ødelagt livet sitt av dette, og de er det jo synd på"

Hmm?? Gjerne utdyp..

Men vi bor i Norge, Året er 2006(for de som ikke har fått det med seg) og vi bor i alle i det siviliserte samfunnet. Man slenger ikke ut med leppa at vi skyter horer og horekunder. Da holder man heller kjeft evt. fremlegger saken på en annen måte.

(DETTE ER KUN ET EKSEMPEL. JEG SIER IKKE AT MAN SKAL GJØRE DET)
    Hadde noen skrevet i en artikkel; "Det er mye mer kriminalitet blant innvandrere. Så vi skyter de alle" - Hva hadde du sagt om den artikkelen??

mm, nettopp. Jeg tenkte meg det. Rasisme. Hva kaller vi denne artikkelen hvor vi skal skyte horer og horekunder? - Tja, HETS? Ærekrenkelser??

jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Vi blir ikke bedre mennesker av å gjemme, ta livet av, eller glemme de mørke sidene i samfunnet vårt. Her må politikerne ta i et tak, bevilge penger, slutte å være så fordømt gniene, ei heller late som om alt er bra..

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Du sitter jo å motsier deg selv her.. ?! "Det er greit å komme med sånne utsagn hvis man vil skape litt storm rundt detta" - Men samtidig sier du; "Det er faktisk mange som har fått ødelagt livet sitt av dette, og de er det jo synd på"
    Dette er ikke en motsigelse. Ordbruken er en ting, meningen en annen.
    Er enig i mye som blir sagt, bortsett fra ordvalgen i første del, som var satt litt på spissen

Jeg ville startet med ordrett sitering jeg hadde jeg vært deg.

Akkurat det utsagnet var unødvendig skal jeg også være ærlig, men den ble vel heller satt slik på spissen for å skape litt uvær.
    Men utdyper gjerne likevel. Jeg skrev at jeg ikke likte ordvalget, men jeg forstår hvorfor det var brukt.

Står for dette utsagnet.
    let overalt

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg melder meg ut av denne diskusjonen, ikke fordi jeg ikke har flere saftige kommentarer å komme med. Men rett og slett fordi jeg syntes det er meningsløst å diskutere med folk som faktisk mener at man syntes det er greit å fremlegge en så alvorlig sak på en veldig umoden, og lite nyttig måte.

Dagens samfunn trenger ikke å høre på idioter som kommer med utsagn som; "vi skyter de alle" - selvom det bare er en måte å vise seg frem på..

Visekorporal
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    7

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2005
    Pondusfaktor
    7
    Innerst inne vet alle, også horekundene, at det er etterspørselen som skaper prostitusjon.
    En interessant påstand, som jeg vil påstå er håpløs, korttenkt og typisk kapitalistisk. Hvis man er sosialist, ønsker man å skape et samfunn der man ikke trenger å selge kropp eller sjel for å overleve. Det gjelder prostitusjon, risikoyrker, å miste livet i en meningsløs krig i Irak for at familien skal få råd til en SUV, og så videre.

Man må ikke undervurdere fattigdom som en årsak til prostitusjon og kriminalitet.

Og den relative fattigdommen - som er den mest relevante i denne sammenheng - blir man kun kvitt ved hjelp av sosialisme i større eller mindre grad.
    Carpe panem

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Rart at politikerene fokuserer kun på horekundene, og ikke hallikene, eller jentene som selger sex, for den saks skyld. Blir som å bare gå etter de som kjøper narkotika, og ikke de som selger, eller importerer faenskapet.
    Si Volas - Morieris

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rasputina
    Og den relative fattigdommen - som er den mest relevante i denne sammenheng - blir man kun kvitt ved hjelp av sosialisme i større eller mindre grad.
    Enten så var det innlegget sarkastisk ment, eller så er du fitte dum i hodet.
    Si Volas - Morieris

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Enten så var det innlegget sarkastisk ment, eller så er du **** dum i hodet.
    Konstruktivt!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Trident
    Konstruktivt!
    Like konstruktivt som å påstå at sosialismen er den eneste løsningen på fattigdom.
    Si Volas - Morieris

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Jaha. Da venter vi i spenning på oppskriften på hvordan fattigdom i verden skal utryddes uten at noen som er rikere enn de fattigste tar ansvar på noe vis.

Å drepe alle fattige havner ikke i klassen løsning.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jaha. Da venter vi i spenning på oppskriften på hvordan fattigdom i verden skal utryddes uten at noen som er rikere enn de fattigste tar ansvar på noe vis.

Å drepe alle fattige havner ikke i klassen løsning.
    Hvorfor i all verden skal fattigdom "utryddes"?! Det har alltid, og vil alltid eksistere mennesker som har mindre enn andre. Vi lever desverre ikke i en feilfri verden, krig, sykdom, fattigdom og naturkatastrofer er noe vi må lære å leve med.
    Si Volas - Morieris

Guest
    Kutt ut sånne meldinger ASAP! Diskuter på et saklig og voksent nivå ellers stenges tråden. Dette er siste sjanse, for mye tull her nå.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Kulturendring - særlig avskaffelse av korrupsjon og beskyttelse av privat eiendomsrett. Det er jo et fantastisk paradoks at de fattigste u-landene gjerne er de landene hvor det er mest byråkrati for å starte opp ny bedrift.
    Afrika er et godt bevis på at man ikke kan løfte folk ut av fattigdom ved å dumpe penger på de, noe som ser ut til å være en vanlig oppfatning i Norge.

Side 1 av 2 12 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •