Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 40 av 40

Tråd: FpU-ere vil forby homofili

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

FpU-ere vil forby homofili

Noen av dere har kanskje fått med dere denne saken, hvor noen lokal-FpU-politikere mener homofili er en sykdom, og burde forbys... Sporet opp det originale innlegget i lokalavisen, og kan vel ikke gjøre annet enn å riste på hodet.
    http://www.folkebladet.no/meninger/o...ticle43985.ece

Lo spesiellt hardt av denne:

EN ANNEN TING som homofili bidrar til er spredningen av AIDS. AIDS er mest utbredt blant homser pga. måten hyrdestunden foregår på! Alle vet at AIDS dreper. Er ikke da homofile med på å bidra til død?
    Hmmm, dette betyr altså at følgende også er en lovlig deduksjon:
    - Røyk dreper
    - Dama bak disken på kiosken selger røyk
    - Dama bak disken "bidrar til død"
    konklusjon: vi må straks fjerne all betjening på kiosker og butikker, de bidrar til at "den menneskelige rasen utryddes" (som våre venner sier det).

Videre kjøres det på med godt underbygde argumenter:
    Hvis et barn blir adoptert av et homofilt par, så blir det fra det blir født lært at homofili er normalt. Det vil da senere være mye enklere for det barnet å hoppe til køys med en av samme kjønn! Er det dette vi vil?
    Jaha? Har noen kildehenvisninger til dette?

og dette blir bare trist:
    homofile burde heller hatt tilbud om psykologisk behandling istedenfor adopsjon, dette for å stoppe " smittebærerne". En slik type sykdom kan få diagnosen " Homsesyka"! Dette ser undertegnede som et offentlig ansvar å få stoppet.
    Innrømmer lett at jeg kanskje ikke er den mest tolerante ovenfor homofile selv, men med slike utspill blir jeg bare flau på vegne av menneskeheten. Får meg nesten til å lure på om Johannessen og Leiknes bare var lei av politikken og bestemte seg for å teste ut hva kjappeste veien ut av en politisk karriere ville være.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Snakk om innsnerva ,inntolerant, menneskesyn, disse FRPU ,Reprsentantene viser.

Guest
    Er det noe jeg har lite til overs for, er det disse ungdomspolitikerne. Var som observatør på en del møter for noen år tilbake, noe som ikke skapte et godt inntrykk. Ofte er det folk uten relevant erfaring i det hele tatt, som plutselig har fått hendene i en lederstilling. Å skille ut FPU ser jeg ingen hensikt i. Det finnes like ille eksempler på andre siden av skalaen.

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Disse tullingene fortjener ikke en gang kommentarer til slikt idioti.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Idiot var riktig betegnelse å bruke , idiot---kommer av gresk og betyr , en som ikke forstår seg på politikk.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Teksten bærer da også preg av at det forfatterne ikke er ekstremt modne, spesielt avsnittet om AIDS. Jeg vil gjette på at disse to gutta kommer til å finne det svært ubehagelig å forholde seg til dette stuntet om en 4-5 års tid, når de har modnet litt.

Forhåpentligvis får de seg også en liten smekk fra det lokale moderpartiet. Dette er ikke akkurat god reklame for FrP.
    Beidh a lá leo

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    det partiet, bruker slagordet,,,For folk flest.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    FpU tar heldigvis avstand fra uttalelsene til disse to tullingene.

Sitat Opprinnelig skrevet av FpU-leder
    Formann i FpU sentralt, Trond Birkedal, tar sterk avstand fra uttalelsene fra Rune Johannessen og Alexander Leiknes.

– Først og fremst synes jeg disse to personene viser et forkastelig menneskesyn, som FpU vil ta sterk avstand fra. Vi beklager dersom noen føler seg støtt av det de har sagt, og kommer til å forfølge saka internt.
    Beidh a lá leo

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    hva annet kan de gjøre, som man høster som man sår, det er jo slike folk som tiltrekkes av FP sin populistiske politikk.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Sitat Opprinnelig skrevet av barbaren
    hva annet kan de gjøre, som man høster som man sår, det er jo slike folk som tiltrekkes av FP sin populistiske politikk.
    Homohets har vel strengt tatt vært mer ett KrF-varemerke.
    Beidh a lá leo

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av A2D
    Er det noe jeg har lite til overs for, er det disse ungdomspolitikerne.
    Amen, ungdomspolitikere generelt har en tendens til å trykke, tale og så tenke.

Visekorporal
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Frp har et litt mer spesielt syn på innvandrer og homofile.

Jeg må innrømme selv at jeg har et ganske konservativt syn på ekteskap for homofile og generelt homofile. Synet de har om de homofile er helt forståelig, men måten de framstiller det på blir som å kaste bensin på bålet.
    Kontakt, slutt

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    A2D skrev:

Synes dette var rett og slett Dumt sagt.. Er selv medlem av Fpu og har lite til overs for at dere driver å slenger dritt om ungdomspolitikere som ''generelt sett''..
    Anser meg ikke som noe fanatisk, politisk interisert akkurat, men det jeg synes dere gir uttrykk for her er at dere ikke ønsker at ungdom skal ha noen politiske meninger uansett..

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av komatroll

Jeg må innrømme selv at jeg har et ganske konservativt syn på ekteskap for homofile og generelt homofile. Synet de har om de homofile er helt forståelig, men måten de framstiller det på blir som å kaste bensin på bålet.
    Hva som er mellom to mennesker, i privatlivet, så lenge forståelsen, gjensidig respekt for hverandre, enten , det er to av samme kjønn, eller mann, og kvinne raker ingen andre.Aller minst politikerne.Mener jeg da.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0

Hva er forskjellen på homser og lesbiske, kontra hetrosexuelle? er homsene, og de lesbiske fritt vilt og rette skytset mot?Hvorfor kan man ikke bare se så stort på det at menneskeheten er såpass forskjellig, at noen liker samme kjønn, og anndre av oss er tiltrukket av det motsatte.samt gi blanke å sette opp alle mulige stengsler---fordømmelser, mot mennesker som er annerledes enn oss A4 personer.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av ifanterist

Hva er forskjellen på homser og lesbiske, kontra hetrosexuelle? er homsene, og de lesbiske fritt vilt og rette skytset mot?Hvorfor kan man ikke bare se så stort på det at menneskeheten er såpass forskjellig, at noen liker samme kjønn, og anndre av oss er tiltrukket av det motsatte.samt gi blanke å sette opp alle mulige stengsler---fordømmelser, mot mennesker som er annerledes enn oss A4 personer.
    Du er en klok mann ifanterist, størrer det du sier her 100%.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Godt sagt, Infanterist.

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Forekomst av sorte får er imidlertid ingen grunn til å generalisere alle ungdomspolitikere.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Enig Sindre..

Guest
    Godt å se att det er voksne infanterister her inne!

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    De sitter og skriver om hvor jævlig fremtiden kan bli med homofili. Jeg mener fremtiden kan blir værre med folk som dem.

Måten de skriver på er barnslig, med en kronisk bruk av utropstegn. Fant også flere grammatiske feil (uviktig i denne sammenheng, men likevel...)

Jeg synes likevel ikke man skal dra alle over en kam, og si at alle FPUere er radikale. Husk, drittsekker finner man overalt.
    HV-02304 Rekbatt.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fudge
    Måten de skriver på er barnslig, med en kronisk bruk av utropstegn. Fant også flere grammatiske feil (uviktig i denne sammenheng, men likevel...)
    Neida, det er ikke uviktig, det sier noe om hvor lite gjennomtenkt og barnslig dette er..

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg tror mye av dette er personlige umodne meninger fra de som har skrevet artikkelen. Som sagt så har fpu tatt avstand fra dette. Jeg nekter å tro at alle som er med i fpu sier seg enig i det som er skrevet. Men er fort at det oppstår en svart sky over fpu når noen i partiet går ut med slike meninger. For guds skyld, folk kan ha sin mening og si hva de vil. Men man trenger ikke være enig, mener nå jeg.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8
    Noe en kjenning av meg bemerket som sjeldent er nevnt av slike som mener homofile skal "kureres": har noen spurt psykologene?
    Enkelte tror visst at man bare bærer de homofile opp på trappa til psykologen, "jaja, her er han, du får rette han opp nå", og så flipper psykologen om på legnings-bryteren i nakken.
    Tror nok de fleste psykologer er ganske gjennomtenkte personer (du må vel ha litt mellom øra for å presse deg gjennom 6(?) år) som vel antagelig ikke vil være med på noen "omprogrammering" av folk.

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Ta en god titt på bildet av herrene Alexander Leiknes og Rune Johannessen. Jeg skjønner ikke helt hva de tenker på. Det er rett og slett selvdestruktivt. De burde ønske homoseksualitet og allverdens homofile hjertelig velkommen. Jeg mener, hadde vi alle vært homofile hadde de kanskje fått seg et ligg....
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    de bruker også mobbing som et argument her, noe som forsåvidt er greit nok. MEN, det er jo ikke greit. For de sier at det er greit å mobbe mennesker som er anderledes enn "ideal" mennesket som mr.Rune og han andre tjomisen.
    men alikevel vil de ha bukt med mobbing, selvmotsigende sier du??

Stakkars gutter, de er jo sinnsforvirret begge to. Vi burde ta de inn i varmen å lære de en ting eller to om livet. De trenger det tydeligvis.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Jeg vil først av alt ta sterk avstand til denne ytringen. den viser mangel på respekt, kunnskap og modenhent. Det eneste de har nok av er frykt og usikkerhet. Ofte de som er mest usikre som roper høyest om slikt. Jeg vil heller ikke skjære ungdomspolitikere over en kam, en kamerat av meg er det på landsnivå, men det er liten tvil om at den tiltrekker seg mange uerfarne og ukloke personer som lettere får talerør enn i regulær politikk. Dette er også forsåvidt funksjonen til ungdomspolitikken, men for de som jobber sentralt, som stort sett er oppegående mennesker, må det være fortvilt. Dette er ikke unikt for FpU, uttalelsene fra andre ungdomspartier er like ille. SU skal jo legge ned både børsen og fjerne privat eiendomsrett.. Men disse to har nok ødelagt sin egen karriere for en god stund fremover..
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Sitat Opprinnelig skrevet av twominds
    Men disse to har nok ødelagt sin egen karriere for en god stund fremover..
    Det siste jeg leste var at FpU hadde iverksatt ekslusjonssak mot de to.
    Beidh a lá leo

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar
    De meldte seg ut frivillig så det ble ikke nødvendig med noen sak mot de to. Regner med de melder overgang til Demokratene ;-) er det ikke der alle "ekskluderte" fra FRP havner da? Hehe Kleppe, Simonsen og Co.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    FpU-formann Trond Birkedal ber FpU-medlemmer som har stor skepsis overfor homofil legning forlate FrP-politikken.
    http://www.magazinet.no/default.asp?men ... nkid=23415

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av joachim L.J
    A2D skrev:

Synes dette var rett og slett Dumt sagt.. Er selv medlem av Fpu og har lite til overs for at dere driver å slenger dritt om ungdomspolitikere som ''generelt sett''..
    Anser meg ikke som noe fanatisk, politisk interisert akkurat, men det jeg synes dere gir uttrykk for her er at dere ikke ønsker at ungdom skal ha noen politiske meninger uansett..
    Støtter Joachim her (selvom vi er i totalt forskjellige fløyer ;) ), har selv sittet i et fylkesstyre og vært lokallagsleder.. Hva skjer når ungdom ikke engasjerer seg? Ser for meg et nydelig samfunn når den yngre garden tar over ja.
    "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    De meldte seg ut frivillig så det ble ikke nødvendig med noen sak mot de to. Regner med de melder overgang til Demokratene ;-) er det ikke der alle "ekskluderte" fra FRP havner da? Hehe Kleppe, Simonsen og Co.
    Graden av "frivillighet" kan nok diskuteres.
    Beidh a lá leo

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Alle som har sagt noe sånt, og har _litt_ vett i hue trekker seg frivillig..

Men jeg tror nok de ble rimelig hivi på hue ut..

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Graden av "frivillighet" kan nok diskuteres.
    Hehe glemte å skrive "frivillig"

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Hehe gutta blir tatt imot med åpne armer av Vidar i Demokratene

http://www.nettavisen.no/innenriks/poli ... 659764.ece

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2006
    Pondusfaktor
    7
    En artig digresjon. Det var et tidligere FpU landmøte som vedok legaisereing av homfil ekteskap. Noe som førrte til at Stortings reperesentant Jan erik Fåne (da værende FpU formann)leverte et dok 8 (privat lpov forslag) i stortinge som føret til partner skaps loven.....
    Hørt i e cella- det har vi ikke sett!!!.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    skjønnner ikke helt hva problemet er får noen av de superunge fjøsnissene-uten å snakke stygt om nissen forøvrig,disse gutta var ikke engang født da foreningen av 1948 ,kunne feire en stor seier ved at lovforbudet mot homfili ble opphevet.Hadde vært utroligt artig viss disse to frpuene hadde blitt sjekka opp av Tranny suprise.

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xylia
    Sitat Opprinnelig skrevet av joachim L.J
    A2D skrev:

Støtter Joachim her (selvom vi er i totalt forskjellige fløyer ;) ), har selv sittet i et fylkesstyre og vært lokallagsleder.. Hva skjer når ungdom ikke engasjerer seg? Ser for meg et nydelig samfunn når den yngre garden tar over ja.
    Misfortå meg rett! Ser at innlegget mitt kom ut veldig kvast, og det var faktisk poenget. Men, jeg burde ha satt ungdomspolitikere i anførselstegn, ettersom jeg ikke hadde til hensikt å henge ut "alle medlemmer i alle organisasjoner". Jeg tenker først og fremst på mange av de umodne, naive lederne som tror de kan forandre verden nettopp fordi de vet mest!

At folk har politiske meninger har jeg absolutt ingenting i mot. Det er viktig og sunt for folk å engasjere seg i noe som interesserer dem! Men samtidig er det viktig å være åpen for andre synspunkter.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8
    Jeg vil først av alt ta sterk avstand til denne ytringen. den viser mangel på respekt, kunnskap og modenhent. Det eneste de har nok av er frykt og usikkerhet. Ofte de som er mest usikre som roper høyest om slikt. Jeg vil heller ikke skjære ungdomspolitikere over en kam, en kamerat av meg er det på landsnivå, men det er liten tvil om at den tiltrekker seg mange uerfarne og ukloke personer som lettere får talerør enn i regulær politikk. Dette er også forsåvidt funksjonen til ungdomspolitikken, men for de som jobber sentralt, som stort sett er oppegående mennesker, må det være fortvilt. Dette er ikke unikt for FpU, uttalelsene fra andre ungdomspartier er like ille. SU skal jo legge ned både børsen og fjerne privat eiendomsrett.. Men disse to har nok ødelagt sin egen karriere for en god stund fremover..

forskjellen er at SU`s forslag er tankeeksperimenter som til en viss grad (selv om de er fjerne) ihvertfall kan være interessante! uten å starte noen diskusjon om akkurat dette, så kan man jo spørre seg hvorfor privat eiendomsrett er noe som omtrent er en naturlov i dagens samfunn.
    Disse to sine forslag går på at folk som er annerledes skal undertrykke seg selv og det de er gitt fra naturens side.
    forskjellen er at SU prøver å lage debatt rundt etablerte sider ved samfunnet vårt, noe jeg ser på som positivt, mens disse to mener at folk som er annerledes er en "uting". selv om FPU tar avstand, så er det nok nettopp her og i moderpartiet disse holdningene har størst fotfeste av de politiske partiene.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8
    vil egentlig beklage mitt forrige innlegg. jeg var litt rask, og leste det som en likestillelse av SU`s forslag og disse to sine forslag. i ettertid ser jeg jo at det bare var ment som et eksempel på at det luftes diverse rare forslag fra ungdomspartiene...

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •