Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Spørreundersøkelse: Hva bør gjøres mht Iran?

Vær oppmerksom på at dette er en åpen undersøkelse: andre brukere kan se dine valg.

Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 101

Tråd: Con-Plan 1025

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7

Con-Plan 1025

Con-Plan 1025 er Pentagons "arbeidsplan" for mulige militære aksjoner mot Iran. Som alle forsvar, så har også folka i The Pentagon detaljerte planer for forskjellige scenarios mht Iran.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Stemme ikke avgitt. Alt er ikke enten svart eller hvitt.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Og det er da heller ikke svar alternativene. Åhhh, jeg sjønner du savnet duse gråsoner, hvor vi alle kan holde hender og synge Kumba Ya Et lite glass rødvin kanskje......

Hva med at de retter seg etter bindende avtaler, for sterkt det også?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av SWATII
    Og det er da heller ikke svar alternativene. Åhhh, jeg sjønner du savnet duse gråsoner, hvor vi alle kan holde hender og synge Kumba Ya Et lite glass rødvin kanskje......

Synger Kumba ya til jentene mine jeg, og det blir så fredelig så.....;-)

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7

...som om USA bryr seg om bindende avtaler. Oh, my bad! De DRITER i å binde dem til seg i det hele tatt. Har USA ratifisert Genevè-konvesjonen forresten?
    Hvorfor godtar ikke USA i at Haag kan døme amerikanske krigsforbrytere?
    Hvorfor er amerikanske borgerers liv mer verdt enn resten av verden?
    Skinnhellighet så det lyser opp natten spør du meg.

Guest
    Mtp. USAs økonomiske situasjon vil enda en konflikt være svært skadelig. Kanskje FN er litt smartere og gjør litt mer ut av seg denne runden? Nytter ikke å sitte i ring og skrive sinte brev hele tiden. Om du vil lage omelett, er du nødt til å knuse noen egg!

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av A2D
    Mtp. USAs økonomiske situasjon vil enda en konflikt være svært skadelig. Kanskje FN er litt smartere og gjør litt mer ut av seg denne runden? Nytter ikke å sitte i ring og skrive sinte brev hele tiden. Om du vil lage omelett, er du nødt til å knuse noen egg!
    Spørsmålet er vel hvorfor denne omeletten absolutt skal lages. Hvorfor er det et kjempeproblem at nok en suveren stat som har signert ikke-spedningsavtalen vil benytte teknologien ? Det finnes jo nok av land som benytter teknologien til å lage atomvåpen (som ingen foreløpig har fremlagt bevis for at Iran gjør) - der man kan lage omelett hvis man absolutt vil. Feks Pakistan som jo beviselig også har Al Q. innenfor sine grenser, en militærdiktator, illegal våpenhandel og narkotikahandel og masse opplæringsanstalter for folk med ekstreme meninger.
    Eller Kina. Eller USA.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av M6A2

...som om USA bryr seg om bindende avtaler. Oh, my bad! De DRITER i å binde dem til seg i det hele tatt. Har USA ratifisert Genevè-konvesjonen forresten?
    Hvilke avtaler har så USA brutt? Jeg snakker ikke da om avtaler som har "utgått på dato," eller hvor enkelte individ har brutt deler av en avtaler igjennom bestemte handlinger.

Hvilke Amerikanske "krigsforbrytere" har blitt stevnet inn for Haag? Fakta er at Haag har fått utvikle seg til på lang vei å bli et politisk redskap for enkelte sosialister og andre som vil for envær makt prøve å sværte USA og dets militære og politiske ledelse.

Hvem sier at Amerikanske borgeres liv er værdt mer enn andres? Du misforstår gjærne dette med hvor Amerikanske styrker eller diplomater setter inn store resurser for å hjelpe Amerikanske borgere i nød, noe da de fleste land gjør.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Hvilke avtaler har så USA brutt? Jeg snakker ikke da om avtaler som har "utgått på dato," eller hvor enkelte individ har brutt deler av en avtaler igjennom bestemte handlinger.

Hvilke Amerikanske "krigsforbrytere" har blitt stevnet inn for Haag? Fakta er at Haag har fått utvikle seg til på lang vei å bli et politisk redskap for enkelte sosialister og andre som vil for envær makt prøve å sværte USA og dets militære og politiske ledelse.

Hvem sier at Amerikanske borgeres liv er værdt mer enn andres? Du misforstår gjærne dette med hvor Amerikanske styrker eller diplomater setter inn store resurser for å hjelpe Amerikanske borgere i nød, noe da de fleste land gjør.
    Avtaler går ikke ut på dato uten at de er tidsbegrenset.

Ingen amerikanere har blitt stevnet for Haag domstolen, og hvis det å forfølge feks serbiske krigsforbrytere for deg er sosialistisk propaganda som er ute etter å sverte USA - så virker det ikke særlig bra.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Fakta er at Haag har fått utvikle seg til på lang vei å bli et politisk redskap for enkelte sosialister og andre som vil for envær makt prøve å sværte USA og dets militære og politiske ledelse.
    Dette er amerikansk paranoia overfor andres motiver og synspunkter.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Vell, det har også noe å gjøre med at det i den Amerikanske Grunnloven så står det klart at ingen lov står over denne, når det gjelder Amerikanske borgere.

Se på de annmeldelser som har kommet inn for Haag ang. krigsforbrytelser: Sharon, Bush (I &II) Henry Kissinger, Rumsfeld, og en rekke andre. Fri fra denne listen er f.eks. lederne for Hamas, lederne i Iran, Saddam Hussein....begynner man å se et bilde her?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Vell, det har også noe å gjøre med at det i den Amerikanske Grunnloven så står det klart at ingen lov står over denne, når det gjelder Amerikanske borgere.

Se på de annmeldelser som har kommet inn for Haag ang. krigsforbrytelser: Sharon, Bush (I &II) Henry Kissinger, Rumsfeld, og en rekke andre. Fri fra denne listen er f.eks. lederne for Hamas, lederne i Iran, Saddam Hussein....begynner man å se et bilde her?
    Hvem som helst kan anmelde hvem som helst til domstolen. Hvilke saker de tar opp er jo da noe helt annet, og det vet du og. Forøvrig bryter enkelte av de nevnte konvensjoner og mot FN-vedtak rutinemessig - så det er kanskje ikke så rart som mangelen på at endel andre blir anmeldt.

Diverse diktatorer etc blir nominert til fredsprisen hvert år, men det gjør vel ikke fredsprisen til et sosialistisk propagandaverktøy ?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Diverse diktatorer etc blir nominert til fredsprisen hvert år, men det gjør vel ikke fredsprisen til et sosialistisk propagandaverktøy?
    Vell, "der strides de lærde." Ser man på de som har fådt prisen, f.eks. de siste 10 åra, for ikke å snakke om de som nomineres, så er de stort sett uten untak på venstresiden politisk sett. Unntak finnes, men de er forsvinnende liten.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Diverse diktatorer etc blir nominert til fredsprisen hvert år, men det gjør vel ikke fredsprisen til et sosialistisk propagandaverktøy?
    Vell, "der strides de lærde." Ser man på de som har fådt prisen, f.eks. de siste 10 åra, for ikke å snakke om de som nomineres, så er de stort sett uten untak på venstresiden politisk sett. Unntak finnes, men de er forsvinnende liten.
    Mener du dette alvorlig ???? Er det sånn i ditt virkelighetsbilde at vi her i sosialdemokratiske nord-Europa omtrent kan sammenlignes med den russiske bjørn i Stalin-tiden ?

Vi tar våre beslutninger gjennom demokratiske prosesser. At enkelte ikke liker de beslutningene og kaller det sosialistisk sammensvergelse gir jeg ærlig talt f. i.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Vi snakket om Nobel Prisen, ikke om de folkevalgte. Stort sett alle i Nobel Komiteen ligger til venstre for sentrum, noe også deres valg over hvem som får prisen avspeiler, forøvrig ikke noe galt i det, og man bør kunne kalle "en spade for en spade."
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Vi snakket om Nobel Prisen, ikke om de folkevalgte. Stort sett alle i Nobel Komiteen ligger til venstre for sentrum, noe også deres valg over hvem som får prisen avspeiler, forøvrig ikke noe galt i det, og man bør kunne kalle "en spade for en spade."
    Sukk....

http://www.nobel.no/nor_kom_1.html

KrF 1
    SV 1
    FRP 1
    H 1
    Ap 1

Norske venstresiden 2, norske høyresiden 3. Selvfølgelig vil jo du svare at din definisjon av venstresiden er annerledes enn vår i Norge. Da er jeg tilbake til mitt lille demokratiargument.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Fredsprisen utdeles av en komite bestående av fem personer oppnevnt av Stortinget, og storinget er jo folkevalgte.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Du har vært såpass lenge "over there" nå at du blander litt kortene her SWATII. Lett paranoide forestillinger om europeisk politikk og handlinger, får deg til å skjære alle over en kam. USA er best på mye, men ikke alt! De er i alle fall ikke best på utenrikspolitikk....

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    USA driver amerikapolitikk, ikke utenrikspolitikk. Utenrikspolitikk i ordets rette forstand handler om genuint samarbeide mellom nasjoner. USA bør ikke bli mer protesjonistiske nå.....skjønner at 9/11 har gjort sitt, men ikke la paranoien og mistenksomheten ødelegge for dialog og samarbeide!!

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    Men.. alle i Europa er jo rødvinsdrikkende kommunister som synger negro spirtuals og duller med hverandre. Og kom ikke her å si at FRP ikke er sosialister! Det sa de på Fox News må du skjønne! Fair and balanced, esse.
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hvordan gikk det nå med den Oslo Avtalen? Enig, det er ikke alt USA gjør likebra, det være seg innenriks eller utenriks. Men det blir ofte litt for lett, "å sitte på gjerdet å komentere alt som går galt, enn så lenge man selv ikke trenger å ofre stort."

Fakta er at for all den motstanden det er mot USA, så er det nettopp de man kommer til når "noe skal/må gjøres."
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Men det blir ofte litt for lett, "å sitte på gjerdet å komentere alt som går galt, enn så lenge man selv ikke trenger å ofre stort."
    Mener du Norge her?

Hvis så; så synes jeg at vi har bidratt mye med de ressursene vi har.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Men det blir ofte litt for lett, "å sitte på gjerdet å komentere alt som går galt, enn så lenge man selv ikke trenger å ofre stort."
    Mener du Norge her?

Og hvis du mener den enkelte her - så er det jo også ganske feil. Vi er mange her som har stilt opp og/eller stiller opp for folk i andre deler av verden.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Mener du Norge her?

Og hvis du mener den enkelte her - så er det jo også ganske feil. Vi er mange her som har stilt opp og/eller stiller opp for folk i andre deler av verden.
    ...vi har jo bare vært lekesoldater, så da gjelder det vel ikke?!?

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Da må det ha vært lekebåreparader jeg har vært på da.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Da må det ha vært lekebåreparader jeg har vært på da.
    Da en kamerat (av alle i verden) sa at det jeg hadde vært med på bare var en feriekoloni... Da måtte jeg bite meg i leppa og telle til 1 000 000 for å ikke kakke han over kjeften.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Tja, mente jeg Norge, kanskje på en måte, selv om jeg innser at etter størrelsen på Norges militære styrker, så har man stilt opp med personell hvor det har blitt ønsket, nesten uten unntak.

Hva min vinkling kanskje heller skulle ha vært, er den at enn så lenge man selv ikke er supermakt, og til de grader noenganger blir bedt om å håndtere vanskelige situasjoner, så bør man kanskje vise litt forståelse for at ikke alt går på skinner, spesielt ikke i krig, og gjærne enda mer spesielt, siden denne krigen er så spesiell som den er.

Videre, dette er en krig som vil vare ut vår levetid, noe som er vanskelig å forstå for enkelte. Feil vil bli begått, slik det blir begått i alle kriger. Det er opperasjoner av stor betydning som aldri vil bli kjent, hvor også Norske har deltatt. Når historien en gang skrives, så mener jeg bestemt at vi som land, det være seg USA eller Norge gjorde det eneste riktige mht krigen mot terror.

Satt noe på spissen: Det er vårt levesett og kultur som "ligger på blokken her."
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Tja, mente jeg Norge, kanskje på en måte, selv om jeg innser at etter størrelsen på Norges militære styrker, så har man stilt opp med personell hvor det har blitt ønsket, nesten uten unntak.

Hva min vinkling kanskje heller skulle ha vært, er den at enn så lenge man selv ikke er supermakt, og til de grader noenganger blir bedt om å håndtere vanskelige situasjoner, så bør man kanskje vise litt forståelse for at ikke alt går på skinner, spesielt ikke i krig, og gjærne enda mer spesielt, siden denne krigen er så spesiell som den er.

Videre, dette er en krig som vil vare ut vår levetid, noe som er vanskelig å forstå for enkelte. Feil vil bli begått, slik det blir begått i alle kriger. Det er opperasjoner av stor betydning som aldri vil bli kjent, hvor også Norske har deltatt. Når historien en gang skrives, så mener jeg bestemt at vi som land, det være seg USA eller Norge gjorde det eneste riktige mht krigen mot terror.
    Satt noe på spissen: Det er vårt levesett og kultur som "ligger på blokken her."
    Utheving nummer en: Hvem har bedt USA om å ta de tiltakene de har tatt siden 11 spetember ?

Utheving nummer 2: Ikke mulig. Vi har valgt å gjøre ganske forskjellige ting i en del saker. Ikke prøv å blande oss opp i noe koalisjon der vår sivilisasjon forsvares mot noe.

Denne "krigen mot terror" er det utelukkende USA som deltar i. Faktisk uten motstander - for hvem er denne motstanderen for terror i tilfelle ? Iran ? Al Q som ide ? sunnyer ? shiaer ?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Et lite tankekors er vel at det eneste landet som har brukt atomvåpen mot mennesker er jo nettopp U.S.A
    Speak trough action

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    Da en kamerat (av alle i verden) sa at det jeg hadde vært med på bare var en feriekoloni... Da måtte jeg bite meg i leppa og telle til 1 000 000 for å ikke kakke han over kjeften.
    Fikk høre av en kollega at vi bare var "parkeringsvakter".. Jeg nøyde meg med å bli ganske stille..
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hven fa-en har baller og stål nok til å gjøre noe som helst om ikke USA? Hvem i hælvete var det som ble anngrepet den 11 September, 2001? Var det nettopp IKKE USA din forpu.....

"Vi har valgt å gjøre ganske forskjellige ting i en del saker.....l." Hva for noe B.S. er er det, du vet tydeligvis ikke en jæ-vla tøddel om hva Norge gjør eller ikke gjør.

Sååå. i krigen mot terror svineriet, så er det i følge dine "meninger" utelukkende USA som deltar i??? Og denne jæ-vla kruttpærlen, faktisk UTEN motstander. Du vet da ikke i det innerste brønnpulte hælvete hvem vi kjemper i mot, om det så hadde sparka deg i balla. Det er meg knekkende likegjyldig hva en tøddel ifra Norge/Noreg mener om krigen mot terror, FAKTA ER at dere er og vil bli i uoverskuleig fremtid kun en måseskit på kartet over hvem som gjør hva.

Så har vi denne jæ-vla pærlen......(ohhh boy har vi ikke hørt det før...)
    Tankekors, USA er det eneste landet som har brukt atomvåpen..... nei sååå jæ-vla leit da... tenke seg, etter over 30 millioner døde som en følge av den andre verdenskrig, så tok likefaen kapitalistsvina i USA og bombet Tojos Japan med ikke mindre enn to atombomber for å få slutt på denne jævelskapen....svarte satan så urettferdig da.......

Kanksje man i all ydmykhet for de soldater som sto for tur for en landinvasjon a Japan hadde et annet syn på disse to bombene, hva med for en gangs skyld å sette seg litt inn i historie?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Interessant vinkling.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    , hva med for en gangs skyld å sette seg litt inn i historie?
    Hva med å ta seg et par prozac og roe seg ned litt? Du virker jo helt hysterisk...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Trenger ikke prozac.
    Men å få slengt disse fjottete meningene om at "USA ikke har/hadde særlig grunn til å gjøre hva man har gjort etter 9-11 i trynet, har jeg ettervært begynet å bli forbanna lei av. Ditto for slike idiotutsagn som at "USA kjemper alene, og at man faktisk ikke har en motstander."

For de som ikke tåler språk "rett ifra levra," så har jeg ikke særlig mye omsorgsord å komme med. Jeg mistet nære venner den 11 September, 2001, og jeg har mistet nære venner i krigen mot Muslimsk Extrem Terror.

Jeg driter loddrett i hvem som føler seg støtt her, eller i beste Norske molbostil, føler seg hevet over, men innsikt og dybde hva USA måtte gjøre galt i denne krigen, for åhhh ja.....det er mange av dere. Men enn så lenge man ikke setter handling etter ord, så kanskje....hollder man kjeft?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Dersom det er deg knekkende likegyldig hva vi mener om kampen mot terror, hvorfor i H***** starter du en tråd som denne??
    Skulle ikke forundre meg om du var villig til å bombe Norge dersom vi ble uenige med U.S.A (det bor jo mange muslimer her også)

Må nok si meg enig med M6A2, ta deg en prozak og gå til sengs, kom tilbake når du føler deg frisk.
    Speak trough action

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    26
    Bin Laden "kriger" mot USA....og Iran.

Et amerikanskt angrep mot Iran vil selfølgelig ikke ha noe som helst med 11/9 å gjøre. Det borde de som støtter en aksjon mot Iran ha "baller" nok til å si.

11/9 blir brukt som et politisk momentum til å bruke militærmakt for å skape "a brave new world".

Det finns gode grunder til å gå til krig mot de gale prestene i Teheran, men den 11/9 er ikke en av dem.
    Minsk, det nye Utopia

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hvor har jeg skrevet at et potensielt anngrep mot Iran er ene og alene som et resultat av 9-11? Krigen mot terror startet faktisk lenge før 9-11, men 9-11 laget et nytt paradigm rundt krigen mot terror, noe som jeg ser faller enkelte "tungt for brystet."

SÅ...hvilke såkaldt "brave new world" vil vi ha? En hvor Muslimske Terrorister setter "dagsorden," eeeeller, en hvor vi med alle midler bekjemper disse svina?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    26
    Hvor har jeg skrevet at et potensielt anngrep mot Iran er ene og alene som et resultat av 9-11? Krigen mot terror startet faktisk lenge før 9-11, men 9-11 laget et nytt paradigm rundt krigen mot terror, noe som jeg ser faller enkelte "tungt for brystet."

SÅ...hvilke såkaldt "brave new world" vil vi ha? En hvor Muslimske Terrorister setter "dagsorden," eeeeller, en hvor vi med alle midler bekjemper disse svina?
    Et angrep mot Iran har ikke noe med 11/9 å gjøre. Enkelt og greit. Det har alt med neokonservativ ideologi og religion (en avart av kristendom) at gjøre.

For at gjøre en lang historie kort:

Sterke krafter ser USA's militære kraft (relativt til andre stater) idag som en unik mullighet at skape et globalt samfunn etter deres ønske (demokrati er feks bra så lenge folket velger riktigt vg se Palestina og Hamas).

Hvorfor tror du (SWATII) at USA har brukt mangdubbelt så store resurser på et krig i Irak (som ikke har drevet med terror mot vesten) en til at ta Bin Laden?

Var ærlig.

PS. som du (SWATII) sikkert ikke har fått med deg så har jeg ikke skrevet at det er feil at angripe Iran.
    Minsk, det nye Utopia

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hvorfor tror du (SWATII) at USA har brukt mangdubbelt så store resurser på et krig i Irak (som ikke har drevet med terror mot vesten) en til at ta Bin Laden?
    Hva tror så du, mener du at USA er inne i Irak, kun for olje? Fakta, de ressurser, enorme som de er, er så langt mindre enn de økonomiske og menneskelige tap som skjedde den 11 September, 2001 og i mnd. etterpå.

Så du mener at Irak ikke "bedrev" terror mot vestlige mål? Mulig ikke direkte, men Irak støttet åpenlyst terrorister og terrororganisasjoner som igjen anngrep vestlige mål. Irak sto også bak et planlagt attentatforsøk mit en sittende Amerikansk President. Irak var i brudd på over 17 FN resolusjoner og Irak brøt de avtaler de skrev under på som en tapende part etter den første Gulf krigen over 300 ganger.

http://www.cnsnews.com/ViewSpecialRe...20041004a.html
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    26
    Hva tror så du, mener du at USA er inne i Irak, kun for olje? Fakta, de ressurser, enorme som de er, er så langt mindre enn de økonomiske og menneskelige tap som skjedde den 11 September, 2001 og i mnd. etterpå.
    Trist men sant. USA er ikke i Irak pga oljen (kanskje sekundært, men ikke primært). Klassisk geopolitik og realpolitik er grei men det blir skummelt når staters utenrikspolitik styres av en miks av religion og ekstrem ideologi. Dette gjelder Iran....og USA.

Som sagt var; 11/9 har ikke noe med Iran, Irak eller Nordkorea å gjøre.
    Minsk, det nye Utopia

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •