Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 1 av 9 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 324

Tråd: Gode filmer

Visekorporal
    Ble medlem
    Dec 2005
    Pondusfaktor
    7

Gode filmer

Tenkte å lage en tråd på det absolutte bestesteste filmene du har sett.

Nylig har jeg sett to filmer som etter min mening er absolutt å anbefale:

#1 Crash - Utrolig god film, gir deg litt å tenke på. Genialt satt sammen. MÅ sees.
    #2 Lord of War - Til tross for noe 'corny' tittel, er det en god film med Nicholas Cage i hovedrollen som en våpenselger. Verdens beste slutt på denne filmen.

Samt har jeg 2 mafiafilmer jeg så når jeg var liten som jeg forelsket meg i med engang.

#3 Donnie Brasco - Med Johnny Depp og Al Pacino i hovedrollen.
    #4 The Untouchables

Velger å ikke si så mye om filmene, dere skal heller få leie eller anskaffe de selv og se de ;) Vil dere ha mer informasjon om hver enkelt film er det jo ikke verre enn å bare gå til Google og søke på filmtittelen.

Hva er deres favorittfilmer?
    "Agmine Consectamur"
    "GP; Stedet Gud glemte, Fanden forlot og Forsvaret overtok"

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7

Re: Gode filmer

Sitat Opprinnelig skrevet av SnaP
    #1 Crash - Utrolig god film, gir deg litt å tenke på. Genialt satt sammen. MÅ sees.
    Jeg må få legge til at det er den DÅRLIGSTE filmen jeg har sett.. :p Men det er min mening..

Tidenes beste filmer er vel; (fortsatt etter min mening)

#1 Black Hawk Down
    #2 Saving Private Ryan
    #3 Bad boys 1/2 Will Smith og Martin Lawrence er tilsammen dynamitt. Jeg ler bare jeg hører de 2 navna i forbindelse med hverandre

-Tears of the sun // fortjener også en liten plass her.
    -A bridge to far // Klassiker. MASSE kjente skuespillere, en god film.
    -12 Fortapte Menn // Dette er en kjempe film!

Norske filmer:
    #1 Operasjon Løvsprett // Noen som vet om fler norske filmer i denne type militærsjanger? VÆR så snill å send en PM til meg!
    #2 Deadline Torp // Syntes den var bra!

Som sagt over her. Hvis det er noen som vet om fler filmer i den norske miltærsjangeren(Operasjon Løvsprett og operasjon sjøysprøyt) Så ta kontakt! :)

Visekorporal
    Ble medlem
    Dec 2005
    Pondusfaktor
    7
    [quote:3ekx8inm]#1 Crash - Utrolig god film, gir deg litt å tenke på. Genialt satt sammen. MÅ sees.
    Jeg må få legge til at det er den DÅRLIGSTE filmen jeg har sett.. :p Men det er min mening.. [/quote:3ekx8inm]

Respekterer din mening fullt ut! Har aldri vært noe fan av disse 'profesjonelle' kritikerne, men må legge til at Crash ble nominert til 8 Oscar, bl a for Årets beste film!
    Antar det er en film du enter elsker eller hater da ;)
    "Agmine Consectamur"
    "GP; Stedet Gud glemte, Fanden forlot og Forsvaret overtok"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    her følger en liste med noen av verdens beste filmer:

american beauty - skikkelig bra film, kevin spacy gjør en utrolig bra rolle og er favorittskuespillern min

reservoir dogs - en gangsterfilm av tarrantino der han faktisk er med selv. åpningsscenen i denne filmen er artig, hardbarka gangstere i heftig diskusjon om det å gi tips til servitøren. tarrantino er favorittregisøren min.

2001 a space oddyssey - denne filmen var GODT forut for sin tid. åpningssenen er en klassiker; en soloppgang sett fra verdensrommet må være noe av det vakreste som fins, og sammen med musikken gir denne scenen deg frysninger. skikkelig bra bilder av stanley kubric.

pulp fiction - en klassiker av tarrantino. samuel L jackson kan det å banne. mye bra scener som har blitt kopiert av andre - orginalen er alltid best.

the negotiator - kul actionfilm med to gode skuespillere og masse skyting. swat ruler alltid gata.

disse filmene er pensum !

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av SnaP
    [quote:igwxt9qm]#1 Crash - Utrolig god film, gir deg litt å tenke på. Genialt satt sammen. MÅ sees.
    Jeg må få legge til at det er den DÅRLIGSTE filmen jeg har sett.. :p Men det er min mening..
    Respekterer din mening fullt ut! Har aldri vært noe fan av disse 'profesjonelle' kritikerne, men må legge til at Crash ble nominert til 8 Oscar, bl a for Årets beste film!
    Antar det er en film du enter elsker eller hater da ;)[/quote:igwxt9qm]

Det kan fort hende ja.. Greit, jeg skal være ærlig å si at det var en del gode poenger i filmen, som fikk en til å tenke litt.. Så det har du helt rett i. Har tenkt å se den en gang til, for å se om jeg ser/skjønner noe jeg ikke skjønte første gangen.. Men hittil er jeg ikke veeldig imponert!

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    1.Band of Brothers
    Genial serie, har kjøpt serien for en stund siden, og jeg blir aldri lei :P
    Ekte historie om Easy Company, WWII.
    Plot Outline: The story of Easy Company of the US Army Airbourne Paratrooper division and their mission in WWII France during Operation Overlord. (more) (view trailer)
    http://imdb.com/title/tt0185906/

2. filmen er vel Bravo Two Zero
    http://imdb.com/title/tt0120617/

3. The Great Raid: Plot Outline: Taking place during World War II, 500 POW's have been entrapped in a camp for 3 years. Beginning to give up hope they will ever be rescued, a group of Rangers goes on a dangerous mission to try and save them. (more) (view trailer)
    Tatt ut fra http://imdb.com/title/tt0326905/

4.Big Momma's House 2, hehe
    http://imdb.com/title/tt0421729/
    Plot Outline: On his latest assignment, FBI agent Malcolm Turner (Lawrence) goes undercover as Big Momma, and works as a nanny for an unhappy woman (Procter) who is under investigation for murder. (more) (view trailer)

Do I need to say more?

Ledende menig
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    7
    1
    Stalingrad

2
    The island

3
    Black hawk down

4
    terkel i knipe =) værdens råeste animerte film

5
    Der untergang
    Plus ultra

Ledende menig
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    0
    Terkel i knipe! :p

Kill Bill 1 og 2

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Dæven, at noen kan syntes Black hawk down er en veldig bra film er rart, men smaken er som baken osv.
    Personlig syntes jeg den filmen var på grensa til "millitær-kalkun", har ikke sett den på lenge, men kan jo i farta trekke fram scener som den i starten da de er på skytebanen og en av dem går helt fram til blinken og skyter, mens resten ligger igjen der bak og plaffer videre på binkene rett ved siden av. Eller når de i starten har denne feiende flotte "åh, se så kultivert, sensitive og flotte amerikanske soldater er" saken (en kar skriver barnebøker, en er maler, osv). MenMen, filmen har jo en del flotte øyeblikk og, for all del :)

Bra filmer ellers; The usual suspects, Fight Club, Donnie Darko, Sin City, Requiem for a dream, Boondock saints, Army of darkness(når man er i rett humør vel og merke).

Dårlige filmer: Daredevil (var på nippet til å kreve pengene tilbake, følte meg lurt), Armageddon, Reign of fire, Darkhunters, alle filmene jeg har sett hittil med Adam Sandler, omtrent alt Jennifer Lopez har vært med i, med noen få hederlige unntak (som out of sight). Merker at denne lista kunne blitt lang, men slutter av her ellers er det ingen åpne utesteder igjen når jeg er ferdig!

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Secondløitnanten (1993) Noe så utradisjonelt som en god norsk krigsfilm.

http://www.snurrfilm.no/movie.asp?fkMID=3125

Se den...

Vinterkrigen (1989) Finsk film, anbefales på det sterkeste.

Ledende menig
    Ble medlem
    Dec 2005
    Pondusfaktor
    7
    Battle royale er en film å anbefale, skal ikke røpe noe, men er en japansk film, meget bra!
    "I love only myself and fight only for myself"

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    33
    Private Ryan er ingenting for meg desverre... Huff for noe sludder! P-)
    Merkelig at ingen nevner The Thin Red Line når gode filmer skal omtales, trolig min favoritt gjennom tidene. Tae Guk Gi, eller Brotherhood vil jeg også anbefale som bra fagfilm. Rimelig ny Koreansk sak (2003) fra Koreakrigen.

Ellers er jo Frykt Og Avsky I Las Vegas en klassiker! :-)
    Elite Som En Trensoldat

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Band of Brothers er jo knallbra.

D-day (den lengste dagen).

Das Boot er jo en stor klassiker.

Nå er jeg jo litt fan av WW2 filmer da.......

Hotel Rwanda er også en sterk og meget bra tankevekkende film, bør sees av alle som har vært ute i int.ops eller har planer om det.

Ellers så er det jo flust av gode filmer, noen meget bra og ufattelig mange dårlige.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Saving private ryan var vel en av de filmene jeg har hørt mest om, mye god omtale og mange som har rost den høyt opp i skyene. Personlig synes jeg den var ok, men den gav meg lite.

The thin red line er vel så godt som den dårligste filmen jeg noensinne har sett.. Jeg satt i de 164 minuttene den varte og ventet på at handlingen skulle starte.

We were soldiers derimot var veldig bra, samme går til platoon..
    Men få filmer slår Enemy at the gate. Kongefilm!

Legger til at black hawk down også var rimelig kjedelig, men ellers ok. Men jeg har elsket behind enemy lines, så for guds skyld don't take my word for it.
    let overalt

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bekkevold
    Men jeg har elsket behind enemy lines, så for guds skyld don't take my word for it.
    Hehe jeg som hadde tenkt å nominere Behind enemy lines som tidens dårligste krigsfilm, godt jeg ikke gjorde det da.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Ikke glem en kvalitetsfilm som Heat.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    56
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Men jeg har elsket behind enemy lines, så for guds skyld don't take my word for it.
    Hehe jeg som hadde tenkt å nominere Behind enemy lines som tidens dårligste krigsfilm, godt jeg ikke gjorde det da.
    Har ikke sett den selv, men jeg fikk akkurat samme tilbakemeldinga fra de jeg kjente som faktisk så den...:)
    Beidh a lá leo

Guest
    Stalingrad

Schindlers liste

Kundun

Osama

Der untergang.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar
    Har ikke sett den selv, men jeg fikk akkurat samme tilbakemeldinga fra de jeg kjente som faktisk så den...:)
    Skal man først se en god film fra Balkan krigen så se : Savior

http://www.imdb.com/title/tt0120070/

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    8
    Savior kan nå kjøpes for kr. 59,- i de fleste Rimi-butikkene.
    Løp og kjøp...bra film!
    Turbo bullshit...No real power.

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar
    Hehe, jeg tviler ikke!
    Nei, har sett mye bedre filmer etter den, men må innrømme at i sin helhet er jeg rimelig lei av filmer om vietnamkrigen. Aner ikke hvorfor, det er bare som en intens kløing i siden som plager meg. Kom vel etter at jeg så platoon, fikk nok.
    let overalt

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Hehe nå er jo vel "behind enemy lines" Bosnia ikke Vietnam ;-)

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Vet da det. Kom bare inn på tanken og tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk;)
    let overalt

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Vet da det. Kom bare inn på tanken og tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk;)
    Hehe Regnet med det, men klarte bare ikke la være...

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    Girls Gone Wild serien er også bra =P
    Hehehe, neida...

Men en annen film jeg anbefaler er Doom

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    :P

Jeg tenkte faktisk at noen kom til å kommentere det, men det skal godt gjøres å ta feil av Bosnia og Vietnam!
    let overalt

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Saving Private Ryan
    Der üntergang
    Band of Brothers
    Backdoorsluts 9
    Say Islam is peaceful, or I'll hack you to death with an axe!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Legger til at black hawk down også var rimelig kjedelig, men ellers ok. Men jeg har elsket behind enemy lines, så for guds skyld don't take my word for it.
    Du mener at BHD er en kjip film, men likte Behind enemy lines.. ikke værst:p

Litt forskjell i kvalitet men men! Min mening :på

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av StealthWasp
    Backdoorsluts 9
    Konge. Hva med debbie does dallas? :D

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    hehe, jeg kan huske hvordan SPR brutalt endret mitt syn på soldatlivet.
    Som liten guttunge såg jeg aldri på det å bli skutt som noe forferdelig vondt og pinefullt. noen pekte på deg med et våpen, trykket av, du spant 3 ganger rundt på hælen i ekte western stil før du bare gikk i bakken og var borte... SPR knuste denne lille boblen på en særs brutal måte og fikk meg til å tenke "oh, shit"

en fikk litt "reality check" etter å ha sett den filmen, og jeg mener desidert at det er den beste filmen den dag i dag i sjangeren ww2 uten sidemann.
    Whiskey, tango, foxtrot, over.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20
    HEAT!!!

Den store bankran scenen er helt sinnsyk! Den er brukt når de skal undervise i ild og bevegelse, borte i statene har jeg hørt.

Må sees!
    Odd objects attract fire. You are odd.

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7
    Snakker vi krigsfilmer eller vanlige filmer her?

Av krigsfilmer, så vil jeg si Apocalypse Now, Thind Red Line, Full Metal Jacket, Saving Private Ryan, Savior, Black Hawk Down.

Pr dags dato, så er fortsatt Bankran scenen i Heat den beste actionscenen jeg har sett på lerretet noensinne, og den ble lagd i '95. Michael Mann er genial på det greien der, noe som vises på Collateral også. Jeg er spent på Miami Vice :)
    True Blue Through and Through

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Joachim
    Sitat Opprinnelig skrevet av StealthWasp
    Backdoorsluts 9
    Konge. Hva med debbie does dallas? :D
    Pfhøy, pyser..
    Skal du først gidde å bruke tid og energi på noe så må det vel bli Visions of X 3..
    let overalt

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Av krigsfilmer/serier er det følgende:
    Band of Brothers - selv om den bar preg av at den skulle vises på amerikansk tv. beste bursdagsgaven jeg har fått på lenge.
    Thin Red Line
    Saving Private Ryan - Var stille og tankefull i flere timer etter denne pga d-day scenen. en god realitycheck ja.
    vietnamfilmene synes jeg er gode (FMJ og Apoc Now) men bærer veldig preg av at de ble laget med veldig etterpåklokskap til konflikten som helhet.
    Black Hawk Down er god underholdning men legger veldig vekt på de 18 eller så amerikanske livene som gikk tapt, mens de 100 vis av andre liv som gikk tapt den dagen er ansiktsløse slakt.
    Tears of the Sun har en god scene, den hvor de passerer landsbyen og må gå inn, men resten er møkk. og bekkevold, behind enemy lines er enda værre. men som ren underholdning er begge ok en kveld uten andre alt.
    Av andre ikke krigsfilmer så er vel disse her på min topp:
    fifth element - blir aldri lei denne
    seven - denne samt 12 monkeys ga meg respekt for pitt og historien er fantastisk.
    Scarface
    Donnie Brasco
    Monty python - blir aldri gamle.
    Sum of all fears - digger clancy bøkene selv om de er litt utdatert og kald krig nå da.

On a completely other note, bekkevold, kommer ikke fra molde du? hadde en kompis i barndommen med det etternavnet og en litt eldre bror som var i forsvaret.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Guest
    Saving Private Ryan: hm D-day senen var bra men når gutta går videre og spesielt når det er kriging i byhen så måtte jeg bare le.

Det er nevnt ting før her på tråden men noen historiske småting..

1. waffen SS kjempet ikke mot amerikanere på dette tidspunktet og hadde heller ikke fått kontakt med Briter og kanadiere.

2. Hadde Waffen ss eller andre tyske enheter(som til en viss grad var bedre utstyrt og øvet) angrepet en desimert amerikansk enhet hadde det blit kort prosses.

3. Bruker man stridsvogner i en by så er det viktig med Infanteri støtte og samkjøring, IKKE noe ut av luka og utveksle damehistorer med en fotgubb.

4. Tiger stridsvogner er ikke dårlig kamuflerte T-34. de hadde også MG i front som kunne ta ut skuespillere som løper rundt foran

5. ammo fordeles til stillinger man sender ikke Johan nybegynner rundt på tur midt i kryssilden.

6. Mustang var ikke et fly for bekjempning av bakkemål i den perioden.

7.Rangers angrep Point du Hoeh(SP?) og jatta ikke rundt på Ohmah.

Det er sikkert mye annet og men, i en film som alle sier er realistisk og er ment som å være dette så er det mye.

En undervurdert WW2 film er windtalkers, har sine Holywood øyeblikk den og.... men ingen snakker om at den er så j. realistisk.

Dette er bare mine tanker om saken.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    windtalkers er ok og bygger jo til dels på sann historie, men som du sier så er den og ganske hollywood. men cage er jo stø og gjør en god jobb..redder filmen i stor grad..
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av twominds
    og bekkevold, behind enemy lines er enda værre
    Kan godt hende, den har sine feil som alt annet, men kall meg gjerne en gammel sokkerøyker, jeg LIKER faktisk filmen!

On a completely other note, bekkevold, kommer ikke fra molde du? hadde en kompis i barndommen med det etternavnet og en litt eldre bror som var i forsvaret.
    Det er nok garantert ikke meg, har fått noen lignende henvendelser før;) Bekkevold slekta er rimelig stor og roter i Smiths venner (er ikke der selv, men mor min var), tante har 16 barn og mor hadde 100 søskenbarn, så ser ikke bort ifra at du har treft en bekkevold i forsvaret!
    Det var mer enn nok informasjon om meg, er litt overrasket over at du ikke har nevnt enemy at the gates..
    let overalt

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Ja hvis de har rotet seg borti smiths så blir det vel nok av dere. :) var verdt et forsøk da. joda, du har rett i at enemy at the gates manglet og det er en ganske god film, så den skulle vært på listen.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    Forresten så virker det som vi har glemt de gode gamle klassikerene, A bridge to far, Kellys heroes mm.... dette er jo fortsatt knakende gode filmer.. Clintern i A Bridge to Far er fantastisk..

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Forresten så virker det som vi har glemt de gode gamle klassikerene, A bridge to far, Kellys heroes mm.... dette er jo fortsatt knakende gode filmer.. Clintern i A Bridge to Far er fantastisk..
    Tror faktisk jeg nevnte a bride to far her oppe et sted :p - Enig med deg, det er en knallfilm!

Side 1 av 9 123 ... SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •