Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Lekket dokument fra AP

Guest

Lekket dokument fra AP

Som handler om hvordan de skal vinne kampen mot FrP. Interresant lesning.

Link HER: http://cache.aftenposten.no/multimedia/ ... 79689a.pdf

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Hehe burde kanskje ligge under humor tråden ;-)
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Patetisk av AP.
    Si Volas - Morieris

Guest
    Tror nok ikke AP er det eneste partiet som driver med slikt.

Er nok en del av politikken og debateringstrategi å få motdebetanten til å fremstå som lite troverdig, surpomp og hva annet det måtte være.

De snakker jo mere om hva de andre gjorde/gjør galt istedenfor å fremheve sin egen politikk.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Er jo litt søkt av en Frp politiker fra trøndelag og registrere og bruke en epost adresse som ligner statsministeren sin mistenkelig. Hva er vitsen?

postmottak@smk.dep.no eller den som han har post@smk.no

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Er jo litt søkt av en Frp politiker fra trøndelag og registrere og bruke en epost adresse som ligner statsministeren sin mistenkelig. Hva er vitsen?

Kanskje fordi han driver et firma som heter SMK?!
    Si Volas - Morieris

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hjortejeger, isak - ro, ro til fiskeskjær...
    Si Volas - Morieris

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    utifra TV2-nyhetene virket det som om det var adressene jens.stoltenberg@smk.dep.no og jens.stoltenberg@smk.no...
    Mun galgga cissa du ahccis nastigaphir!

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    stort sett har jeg null og niks tilitt til politikere i dagens Norge synes dem stort sett bare lager dritt og elendighet for folket.hvert parti på sin måte,sv barnhager,og kvinner,frp vil bruke en haug med oljepenger,ap tror at alle er like,krf,med sin pekefinger,venstre norgesmester i vakling,osv,osv.

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av grjeger
    Javel ? Og med det så mener du ??

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    Vel, ifanterist, blir vel å ta alle under en kam? Vi har selvfølgelig unntak for å nevne eksempler, Kåre Willock, Gro og ikke minst Jonas Gahr Støhre. Dette var de første navnene som falt meg inn og det er mange flere.

Derimot er jeg enig i at det er er mange som jeg gjerne skulle sett hadde funnet seg en annen bransje.
    Bare å peise på gutta

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Benky
    Vel, ifanterist, blir vel å ta alle under en kam? Vi har selvfølgelig unntak for å nevne eksempler, Kåre Willock, Gro og ikke minst Jonas Gahr Støhre. Dette var de første navnene som falt meg inn og det er mange flere.

Derimot er jeg enig i at det er er mange som jeg gjerne skulle sett hadde funnet seg en annen bransje.
    joa kjære Benky,det finnes heldigvis unntak.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9

Kanskje fordi han driver et firma som heter SMK?!
    Hvis han gjør det er det jo greit.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hjortejeger
    Hva mener du?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    For det første, Frperen var fra molde og han hadde vel ikke en addresse som het jens.stoltenberg, men har serveren @smk.no som er grunnen til at mailen endte hos ham. men han vil nok komme til å måtte endre den..

Men tilbake til temaet, denne typen bruk av både informasjonsrådgivere, retorikkeksperter, pr byråer og taleskrivere er hverken noe nytt fenomen, noe begrenset kun til Ap eller spesielt tvilsomt i natur. Det er rolleblandingen til retorikkeksperten in question som er problematisk. Politikk handler, desverre, i økende grad om å effektivt bruke media og styre hvordan motstandere og seg selv oppfattes samt en popularisering og enkeltsakfokus. Dette har tatt bort fokus fra ideologiske forskjeller og ført til en fordummende offentlig debatt..
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Guest
    Hva mener du?
    Lurer mere på hva grjeger mener men.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjokken
    utifra TV2-nyhetene virket det som om det var adressene jens.stoltenberg@smk.dep.no og jens.stoltenberg@smk.no...
    FFS, han driver et firma ved navn SMK - http://www.smk.no

Hjortejeger, hva jeg mener? Dere prøver å unnskylde det AP gjorde... dere prøver å ro dere unna, altså.
    Si Volas - Morieris

Guest
    Hehe Riiiiight. Jeg er nok den største AP tilhengeren som finnes i landet.

DUH !

Det har da ikke noe med å unnskylde AP ??
    Tror du virkelig at dette er det kun AP som driver med ?
    At de andre partiene spiller helt rent i politikken ?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hva jeg tror spiller vel ingen rolle... nå er det bevist at AP er korrupte... det stemmer, korrupte! Hva eller kan man kalle dette for - http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle586964.ece? Om dette ikke korrupsjon, så vet ikke jeg...
    Si Volas - Morieris

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Hjortejeger, hva jeg mener? Dere prøver å unnskylde det AP gjorde... dere prøver å ro dere unna, altså.
    Hehe har aldri stemt eller aldri sympatisert med AP, så den var ny hehe.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    han driver et firma ved navn SMK - http://www.smk.no
    Viste ikke det når jeg skrev innlegget mitt, leste bare at han hadde sikret seg en addresse som var lik SMK sin, men når han driver et firma som heter SMK så er jo saken grei.

Guest
    Ja ja Isak, det blir vel AUF neste på deg og meg nå da vel.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Ja ja Isak, det blir vel AUF neste på deg og meg nå da vel.
    Hehe kanskje det ;-)

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    ærlig talt grjeger, men å kalle dette korrupsjon er langt unna korrekt og feilen her ligger ikke hos AP for å bruke slike ressurser men heller hos retorikkprofessoren som ikke klarte å skille roller.. Frp prøver, som AP hadde gjort i motsatt tilfelle, å spille mest mulig ut av det ved å komme med påstander om at han har prøvd å grave ut info og lignende, omtrent som en spion. dette var en uheldig sammenblanding av roller, intet mer.. og hvis du lurer på min politiske tilknyttning så er den blå.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Hva jeg tror spiller vel ingen rolle... nå er det bevist at AP er korrupte... det stemmer, korrupte! Hva eller kan man kalle dette for - http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle586964.ece? Om dette ikke korrupsjon, så vet ikke jeg...
    Hva legger du i begrepet korrupsjon?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sindre
    Hva legger du i begrepet korrupsjon?
    En såkalt "ekspert" som fremmstår som nøytral, utroper Jens til vinner av debattene... så viser det seg at denne personen får betalt av AP - synes det minner veldig mye om korrupsjon, men hey, hva vet vel jeg, jeg er bare en dum, lavtlønnet mann uten utdannelse.
    Si Volas - Morieris

Guest
    Skal ikke akkurat påstå at jeg bryr meg så mye om folks intelligensnivå, inntektsgrunnlag og tidligere utdanning evt. mangel på dette i en diskusjon. Ens egne vurderinger får manstå selv for.

Poenget mitt, og som jeg tror et par andre her også prøver å fortelle deg, er at uavhengig av hvilket parti det måttegjelde så driver de nok ganske så mye med de akkurat samme tingene når det gjelder politikk, taktikk og strategi.

Du kan banne bein på at de fleste, om ikke alle, har folk som forteller hvordan politikk skal drives på et "psykologisk krigføringsplan".

Hvor mer du klarer å få motstanderen til å se dum ut, surpomp ut og hva mere som måtte til, desto mer virker ens egen politikk bedre.

Hvorfor tror du at "de blå" valgte å gå hardere til verks mot SV under valgkampen kontra AP og Sp ? Fordi at det var SV de mente de kunne "skade" mest slik at det evt. ikke ville bli et stort nok grunnlag for å kunne danne en Rød/grønn plattform, som kunne danne regjering.

Er nok selv blå i likhet med twominds her, så din påstand om at jeg/"vi" tar Jens under min/våre vinger er nok skivebom.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Poenget mitt, og som jeg tror et par andre her også prøver å fortelle deg, er at uavhengig av hvilket parti det måttegjelde så driver de nok ganske så mye med de akkurat samme tingene når det gjelder politikk, taktikk og strategi.

Du kan banne bein på at de fleste, om ikke alle, har folk som forteller hvordan politikk skal drives på et "psykologisk krigføringsplan".
    Stemmer nok det. Er bare å se på utviklingen i debattene. Fra 90 talet der det var om å gjøre å få sagt mest mulig, bryte av motparten med sine argumenter (den sterkeste rett) til ved forrige valg der alle politikerene var høflige ovenfor hverandre, lot de prate ferdig, minimalt med avbrytelser før de kom med sine motargumenter. Ikke noe de har funnet på selv, utenom noen som har stått på sidelinjen og fortalt dem hvordan de skal vinne "folkets pris" i takt og tone.

Bush og Jens styrer ikke landet alene, men har en skokk med rådgivere bak seg. Andre partier har sine konsulenter og mediaeksperter som gir dem intel. i takt og tone ovenfor media, hvordan vinne debatter og komme ut som den sterkeste kandidaten til slutt. Dette finnes i politikken, og det finnes i det private markedet. Butikkene har sine salgskurs, der de lærer hvordan de skal selge mest mulig (merslag, eksponering), Eneste forskjellen er innholdet.

Det "uheldige" i denne saken er at motparten får vite om strategien, og bruker det til sin fordel for å fremstille Ap som den store stygge ulven.
    FUBAR!
    Tracers work both ways

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    er i veldig stor grad enig med deg B20, men jeg mener heller her det uheldige er at fjotten AP leide inn, ikke kjente sin besøkelsestid og sto frem som ekspert etter at han var brukt som rådgiver. Tror Frp var godt klar over at de brukte ihvertfall slike rådgivere om ikke denne spesifike, slik at det var nok ikke noen avsløring av taktikk her. Men dette er en enkel mulighet for å kjøre Ap litt i media, og siden de velger sin partisekretær som den som skal fronte og ta julinga så viser det at AP vet dette vil blåse over fort og ikke er noen stor sak. bare dumt han kanskje er den som gjør seg dårligst på tv av hele sentralledelsen..

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •