Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Fred eller krig mellom sivilisasjoner

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

Fred eller krig mellom sivilisasjoner

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/ ... 209050.htm

Med beklagelsen fra Sellbekk, og aksepten fra Islamsk råd ser det ut til at dette er starten på slutten for konflikten.

Eller er dette bare utsettelsen på en kamp som må komme mellom to sivilisasjoner? La oss håpe at vi unngår vold på tvers av sivilisasjoner, nå og i fremtiden.

Menig
    Ble medlem
    Dec 2005
    Pondusfaktor
    0
    Beklager mitt unyanserte syn, men åssen i vide fanden kan vi beklage noe? De har brent vårt flagg, angrepet Nordmenn, og generelt tråkket på oss.
    Dette ble ikke videre saklig, men en ren reaksjon.
    Og ja; det er bare lagt lokk på noe som igjen vil koke over.
    Antakelig rundt den tiden Iran har ferdig stilt atomvåpen...
    -Ser alt alltid-

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Dette var storm i et vannglass. Men i det store og det hele er jeg slett ingen optimist mht denne konflikten. Jeg har akkurat sett Kingdom of Heaven på video. Jeg er knapt noen historiker, men i lys av handlingen i filmen, hendelsene den siste tiden, 9/11, krigene i midtøsten i min levetid, etc etc, slo det meg at dette er ikke begynnelsen eller slutten på noe som helst. Det er bare et ledd i en konflikt så lang så lang, ja omtrent helt siden vi oppdaget hverandre

Korstogene fra 1000-1300 var kanskje begynnelsen. Jeg mener. til og med Sigurd Jorsalfare, en norsk konge, rodde seg gjennom Russland for å sloss med muslimene. Tyrkerene beleiret Wien to ganger. Napoleon invaderte Egypt. Russland har ligget i konstant krig med muslimene i Kaukasus siden tidenes morgen. Tyrkerene finansierte starten på konflikten i Nord Irland. Spanjolene ble styrt av muslimer i årevis. Frankrike og Storbritania delte midtøsten mellom seg i forige århundre

Nei, dette tror jeg ikke er over. Men kanskje er Norges minutter i rampelyset over for denne gang. Og bra er det
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Du har helt rett King. Dette er verken noen begynnelse eller slutt. Det er f eks mange muslimer som ser en linje fra korsfarerne og til i dag. Kanskje ikke så rart når Bush selv sier det ganske åpenlyst når han bruker order "crusade" ?

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0

imamene bløffet oss

IMAMENE FRA DANMARK OG NORGE HAR LURT OSS

Tegneforbudet er ikke absolutt og i Iran er det vanlig med bilder av profeten. De 12 tegningene fra Jyllandsposten var uskyldige, og ville ikke ha provosert noen muslimer, derfor laget imamene 3 ekstra tegninger, et med grisetryne, et med hund og et som satan, som de tok med og viste frem sammen med Jyllandstegningene.

Imamene fra Danmark og Norge som reiste til midt-østen er oppviglere og krigshissere, og må straks utvises eller straffes. Regjeringen må gå av, for landsforæderi mot grunnloven.

Islamistene over hele verden raser fordi dem er undertrykt av vesten. Hitler brukte samme strategi, han hevdet alltid at Tyskerne var undertrykt, og at Gud støttet Tyskernes kamp. Historien gjentar seg.

[Admin edit: Som sagt dropper vi karikaturer - hold dere til diskusjon. Stenger snart for bilde-opplastning.]

Imamene har bevisst hisset til strid. imamene kastet den første stenen.

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    pga generelt karikaturforbud (joda, også Hitler hatet å bli karikatert) poster jeg heller en link til de 12 opprinnelige jyllands-bildene pluss de 3 ekstra som imamene fabrikerte selv.

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Jeg beklager også hvis enkelte kalifer og dhimmier føler sikkerheten sin truet fordi en rebell som meg poster politisk ukorrekte karikaturer. Dressopprøret ovenfra har samme mål som pigslamistene, bort med ytringsfrihet, inn med diktatur.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hvor lenge tror du linken din vil ligge? Hva dette er, er en seier for Islamo-Facistene, intet mindre. Hva som nå skjer i det som etter vært vil bli "Eurabia," er desverre kun en forsmak på Muslimsk innflytelse, det meste av den ekstreme wahabisme typen.

Frankrike vil om ca 18 til 20 år ha et Muslimsk flertall, Tyskland vil følge ca 5 til 7 år senere. Norge blir en liten brikke i det hele, men forandringer vil også komme der. Mange vil påstå at disse forandringer vil være for det bedre, basert på hendelser de siste 5 åra, så tør jeg påstå det motsatte.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    ...det som skjer det skjer.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Det skal dere ha Adlertag og SWATII - at dere er noen merkelige skruer.

Min holdning er at folks hensikter, mål og motivasjon skal måles en og en - om det er dere to eller en fyr ifra Pakistan eller fra Lom. Store planer og agendaer er det nok mindre av enn enkelte vil ha det til. Men, men...
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    - i forhold til hva tråden heter, så må jeg jo nevne denne boken av Samuel P Huntington; The CLASH OF CIVILIZATIONS AND THE REMAKING OF WORLD ORDER ISBN; 0684844419

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av SOP2000
    - i forhold til hva tråden heter, så må jeg jo nevne denne boken av Samuel P Huntington; The CLASH OF CIVILIZATIONS AND THE REMAKING OF WORLD ORDER ISBN; 0684844419
    Støttes !!

Anbefales og er lest flere ganger, med eselører !! Burde snart utgies i revidert utgave ....
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av SWATII
    Frankrike vil om ca 18 til 20 år ha et Muslimsk flertall, Tyskland vil følge ca 5 til 7 år senere.
    Jeg mener den type påstander har blitt avvist fra statistisk hold. Jeg savner dessuten saklige og troverdige argumenter som kan underbygge noe som ellers virker som tynne forsøk på å spre islamofobi.

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0

statistikk

DEMOGRAFI OG STATISTIKK

Uten å gå inn på ideologi og maktkamp mellom motsatt rettete interesser, så la oss se litt på matematikken som ligger bak disse "noen's" forestillinger om en potensiell muslimsk overtagelse av Europa og Norge om noen tiår.

FRUKTBARHET kan være en indikator på en bevisst valgt strategi. Nazi-Tyskland øket sin befolkning fra 45 mill i 1933 til nesten 76 mill i 1939, fordi staten belønnet økonomisk alle Tyske kvinner som fødte barn med nordisk utseende. Idag føder kvinner fra Europa og USA 1,5 barn, mens kvinner fra muslimske land føder 6,4 barn. Vet ikke muslimene at jorda kan bli overbefolka ?

BEFOLKNINGSVEKSTEN er størst i muslimske land, som har en økning på 3 %, og vil fordoble befolkningen på 24 år. Veksten er minst i vestlige land (europa/USA) med bare 0,1 %, og vi vil dobbles på 1 025 år. Det blir ikke bedre av at 70 % av alle over 60 år bor i vesten, mens msulimske land har en ung og viril befolkning. Tyrkia hadde 16 mill i 1939, og har økt til 80 mill idag 2006, og vil antagelig passere 100 mill når de blir EU's største nation. Idag er den muslimske befolkningen i Europa (altså ikke medregnet Tyrkia) på 53 mill, og den øker progressivt.

FREMTIDENS BEFOLKNING I NORGE
    Statistisk Sentral Byrå operer med netto innandring på 16 000 pr år, men historisk vil mye innvandring gi mer innvandring, så det tallet vil snart være på 24 000 i året. SSB regner ikke andregenerasjonens henteekteskap og familiegjenforening som innvandring. Med disse tallene vil Norge ha muslimsk flertall i 2060.

MUSLIMSK EUROPA
    Timothy Savage skrev i the Washington Post at Frankrige vil ha muslimsk flertall innen 2050. Professor Niall Fergusson fra New York University skriver at hele Europa idag opplever demografiske endringer som er uten historiske sidestykker. Også Wall street Journal 4 tegner et dramatisk bilde av situasjonen.

Les disse linkene
    http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle1209423.ece
    http://rto73.0catch.com/Spesial/DemoBomb2.htm

Men hvorfor har det blitt slik ??
    Jeg leste et intervju på 1990 tallet av ei profilert kvinne, Kristin Moe, som på spørsmål om hva hun ville gjøre den siste dagen hun levde, svarte at da skulle hun hoppe fallskjerm og ellers bare dyrke seg selv med diverse ego-tripper. Man skulle kanskje tro at det var normalt å tilbringe sin siste dag på jorda sammen med familie og kjære, men neida, ikke for vestlige karriere-kvinner.
    Muslimenes kultur er forskjellig fra vår, når en araber for hånd graver ut terasser i fjellsidene, og planter et oliventre som bruker 200 år på å bære frukter, da svetter og sliter ikke den araberen for seg selv, men for 3 generasjoner fremover.
    Den sivilisasjonen som velger den beste strategien vil vinne, uansett om det er rettferdig eller ikke. Vår frihet vil utrydde oss selv i et langsomt kolleltivt selvmord, mens fundamentalistene fra middelalderen vil overta vårt livsrom.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Takker for oppklaring og god informasjon om dette emnet. Ser ut til at mine tall var noe feil. Ifra 15 til 20 år, til 45 til 50. (For Frankrike)
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0

religion eller politisk ytring

ISLAM ; RELIGION ELLER POLITISK YTRING ?

Det er religionsfrihet i Norge, så enhver står fritt til å tro på sin egen Gud. Men når troen manifesterer seg i det offentlige rom, blir den i realiteten en politisk ytring, som det er lov å kritisere og debattere.

Muslimene krever ikke respekt for sin tro eller sin profet. De krever respekt for de politiske konsekvensene som følger av sin religion. Islam har erklært egne politiske ambisjoner, nemlig innføring av sharia-lover i alle land.

På tross av Islams regelmessig utførte grusomme ugjerninger, som omskjæring av barn, steining av annerledes tenkende, æresdrap på ulydige døttre, tvangsekteskap, barneslavearbeid osv osv, så mener de at det er ulovlig å kritisere Islam og profeten M.
    Jeg kan vanskelig tenke meg noe tankegods som i større grad fortjener debatt og kritikk, enn den muslimske religionsutøvelse. Politisk satire, karikaturtegninger og humor er effektive metoder for å kritisere tyranniske regimer, og vil elegant skjære igjennom løgner og blendverk.

Profet-karikaturene hviler derfor trygt i ytringsfrihetens kjerneområde, og regjeringens beklagelse til Islamistene er derfor et utålelig knefall for totalitære krefter og et svik mot Norges bærende verdier.

"DERES DEMOKRATI - NEI TAKK"
    "DERES RELIGION - NEI TAKK"
    Fra plakater som vi kunne observere forrige uke. Hvorfor flykter folk til Norge når de hater våre demokratiske verdier så intenst ?

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0

Re: statistikk

Sitat Opprinnelig skrevet av Adlertag
    DEMOGRAFI OG STATISTIKK

Uten å gå inn på ideologi og maktkamp mellom motsatt rettete interesser, så la oss se litt på matematikken som ligger bak disse "noen's" forestillinger om en potensiell muslimsk overtagelse av Europa og Norge om noen tiår.

FRUKTBARHET kan være en indikator på en bevisst valgt strategi. Nazi-Tyskland øket sin befolkning fra 45 mill i 1933 til nesten 76 mill i 1939, fordi staten belønnet økonomisk alle Tyske kvinner som fødte barn med nordisk utseende. Idag føder kvinner fra Europa og USA 1,5 barn, mens kvinner fra muslimske land føder 6,4 barn. Vet ikke muslimene at jorda kan bli overbefolka ?

BEFOLKNINGSVEKSTEN er størst i muslimske land, som har en økning på 3 %, og vil fordoble befolkningen på 24 år. Veksten er minst i vestlige land (europa/USA) med bare 0,1 %, og vi vil dobbles på 1 025 år. Det blir ikke bedre av at 70 % av alle over 60 år bor i vesten, mens msulimske land har en ung og viril befolkning. Tyrkia hadde 16 mill i 1939, og har økt til 80 mill idag 2006, og vil antagelig passere 100 mill når de blir EU's største nation. Idag er den muslimske befolkningen i Europa (altså ikke medregnet Tyrkia) på 53 mill, og den øker progressivt.

FREMTIDENS BEFOLKNING I NORGE
    Statistisk Sentral Byrå operer med netto innandring på 16 000 pr år, men historisk vil mye innvandring gi mer innvandring, så det tallet vil snart være på 24 000 i året. SSB regner ikke andregenerasjonens henteekteskap og familiegjenforening som innvandring. Med disse tallene vil Norge ha muslimsk flertall i 2060.

MUSLIMSK EUROPA
    Timothy Savage skrev i the Washington Post at Frankrige vil ha muslimsk flertall innen 2050. Professor Niall Fergusson fra New York University skriver at hele Europa idag opplever demografiske endringer som er uten historiske sidestykker. Også Wall street Journal 4 tegner et dramatisk bilde av situasjonen.

Les disse linkene
    http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle1209423.ece
    http://rto73.0catch.com/Spesial/DemoBomb2.htm

Men hvorfor har det blitt slik ??
    Jeg leste et intervju på 1990 tallet av ei profilert kvinne, Kristin Moe, som på spørsmål om hva hun ville gjøre den siste dagen hun levde, svarte at da skulle hun hoppe fallskjerm og ellers bare dyrke seg selv med diverse ego-tripper. Man skulle kanskje tro at det var normalt å tilbringe sin siste dag på jorda sammen med familie og kjære, men neida, ikke for vestlige karriere-kvinner.
    Muslimenes kultur er forskjellig fra vår, når en araber for hånd graver ut terasser i fjellsidene, og planter et oliventre som bruker 200 år på å bære frukter, da svetter og sliter ikke den araberen for seg selv, men for 3 generasjoner fremover.
    Den sivilisasjonen som velger den beste strategien vil vinne, uansett om det er rettferdig eller ikke. Vår frihet vil utrydde oss selv i et langsomt kolleltivt selvmord, mens fundamentalistene fra middelalderen vil overta vårt livsrom.
    uff ,,hadde jeg vært hest ,når jeg leser navnet kristin Moe,hadde øra mine ligget bakover,klatremus,hu var førøvrig gift med en allright kar som jeg hadde gleden av å øve med i Nord norge.Før egoismen tok overhånd der i gården.Liker egentlig ikke å snakke sånn om folk .men hu har jo tross allt stått fram så mye i offentligheten.Blåser som sagt friskt på toppene.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    men vi infanterister,ble jo kallt,mink ,og gamp.

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Nå synes jeg Iran har gått for langt!! "En krigserklæring" ;-)

- Iran: Wienerbröd får nytt namn
    Bagarförbundet i Iran har gett order om att wienerbröd – internationellt kända som danska bakverk – måste byta namn.

Nu måste iranier som vill ha det i landet populära bakverket fråga efter ”Muhammeds rosor”.

-Detta är ett straff för dem som började missbruka yttrandefriheten för att skända islam, förklarade bagaren Ahmad Mahmoudi, uppger TT-AP.

Eller skulle jeg postet den under humor-tråden kanskje ?

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Bagarförbundet i Iran har gett order om att wienerbröd – internationellt kända som danska bakverk – måste byta namn.

Nu måste iranier som vill ha det i landet populära bakverket fråga efter ”Muhammeds rosor”.

-Detta är ett straff för dem som började missbruka yttrandefriheten för att skända islam, förklarade bagaren Ahmad Mahmoudi, uppger TT-AP.

Vel ... USA har jo sine Freedom Fries istedenfor French Fries - så jeg vet ikke hvem som er verst.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger

Vel ... USA har jo sine Freedom Fries istedenfor French Fries - så jeg vet ikke hvem som er verst.
    hahaha den var fin.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    noen ser litt dystert på det hele:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/20/458369.html

et intervju med den egyptiske avisa Al-Ahram Weekly sier direktøren ved senteret for Midtøsten-studier ved Berkely-universitetet, Nezar Al-Sayad, at demonstrasjonene kan vokse til noe langt farligere.
    - En tredje verdenskrig - denne gang en religiøs krig - er ikke en usannsynlig konsekvens av den voksende spenningen mellom Islam og vesten, sier han.

Da er det vel egentlig bare å gå hjem og pusse børsa da.

Neida, sannsynlig er det ikke - men jeg minner om at første verdenskrig ble utløst av at en fyr ble skutt i Sarajevo. Noen tegninger KAN jo gå inn i historiebøkene i tilsvarende rolle.

Al-Sayed er en meget respektert og anerkjent forsker forresten. Dette er ikke hvem som helst som spekulerer..
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •