Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0

Spørreundersøkelse: Kjente du til magazinet før muhammadkarikatur- krisen?

Vær oppmerksom på at dette er en åpen undersøkelse: andre brukere kan se dine valg.

Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Kjente du til magazinet før muhammadkarikatur- krisen?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    8

Kjente du til magazinet før muhammadkarikatur- krisen?

Ja, som spm tilsier... Sånn jeg har fått inntrykk av etter å ha diskutert dette, var det få nordmenn som i det hele tatt hadde hørt om Magazinet før de trykket Muhammad. Gjelder det samme på dette forum?

Personlig irriterer det meg at en bitteliten avis som jeg aldri har hørt om før greier å lage så mye trøbbel for Norge. Samme gjelder for dem jeg har snakket og diskutert med.

Ytringsfrihet eller ei, bruk hodet!

Meningen er å se om flertall blir "nei". Da viser det jo bare hvor gal hele denne saken er. Media i muslimske land framstiller konklikten som at "ALLE" i Norge var med på dette, og at islam-krenking er en vanlig utbredt interesse blant nordmenn.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Leste ett eller annet sted at Magazinet hadde et opplag på 5000 aviser, så det er jo en mikro avis.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hadde i allefall aldri bitt meg merke i navnet på avisa. Bruker av og til å havne på ultra-abortmotstander-sider på internett etter at man har vært gal nok til å klikke på linker som folk poster for å få frem sitt "syn".
    Herrejesus, de folka der setter ikke bånd på seg når det gjelder bruk av grafisk materiale.
    Jeg er som oftest ganske tolerant når det kommer til å respektere andres meninger og syn, men den gjengen der har et så forskrudd syn på enkelte saker at jeg ikke har annet en total avsky for dem. Vanligvis tenker jeg ikke i religiøse baner, men for sånne håper jeg virkelig Helvete eksisterer. For da havner de garantert der på allerede navnede seter. I samme åndedrag håper jeg også at Djevelen selv har satt en hurtigarbeidende kommitè ned for å finne frem til det aller verst tenkelige pinsel og straff for slike trangsynte undermennesker.
    De fortjener ikke en grav, men skulle vært lagt på torget for å råtne, til skrekk og advarsel.

(Dæven det va godt å få det ut... phuuu.)

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Jeg så i en tråd her en eller annen plass at Adlertag hevdet at tegningene så og si var et bestillingsverk fra Dansk og Norsk FrP. Det er jo en skikkelig konspirasjonsteori.. He-He..
    Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Leste ett eller annet sted at Magazinet hadde et opplag på 5000 aviser, så det er jo en mikro avis.
    5300 hvis jeg ikke tar helt feil, og avisen kommer bare ut en gang i uken. At noen kan leve av dette er rimelig overraskende for min del.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av hotelpapa
    5300 hvis jeg ikke tar helt feil, og avisen kommer bare ut en gang i uken. At noen kan leve av dette er rimelig overraskende for min del.
    Tjah, de mottar vel pressestøtte (gadd forresten vite hvordan de rødgrønnes demokratiske sinnelag slår ut neste gang den skal vurderes), og sikkert bidrag fra "menigheten" hvor givergleden ikke skal undervurderes.
    If you can't dazzle them with facts, baffle them with bullshit!

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av hotelpapa
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Kikket innom avisen på nettet og der står det at den kommer 3 ganger i uken, men de overlever vel neppe uten støtte fra noen,(les statstøtte) eller hvis de ikke har en meninghet eller noe slikt i ryggen.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Magazinet fikk 600 000 i pressestøtte i 2005:

http://medieforvaltning-no.inforce.dk/g ... publ05.pdf

I tillegg finnes det noe som heter produksjonsstøtte som de, såvidt jeg kan se, ikke fikk:

http://medieforvaltning-no.inforce.dk/g ... _01-05.pdf

Det er andre enn Magazinet i medieNorge som er vinnere når det gjelder støtte, gitt.
    If you can't dazzle them with facts, baffle them with bullshit!

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Jeg har faktisk fulgt med avisen (www.magazinet.no) ganske lenge, lik som jeg følger med avisene www.idag.no og www.dagen.no - som jeg leser under mottoet: "Know your enemy"

Jeg ble ikke akkurat overrasket over hvilken avis som trykket tegningene - for å si det slik. Trist fra ende til annen. Trist at de ble trykket - og trist med tanke på de til dels absurde konsekvensene det har fått.
    XU
    Stundom sit eg og tenkar. Og stundom ikkje.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av XU
    Jeg har faktisk fulgt med avisen (www.magazinet.no) ganske lenge, lik som jeg følger med avisene www.idag.no og www.dagen.no - som jeg leser under mottoet: "Know your enemy"

Jeg ble ikke akkurat overrasket over hvilken avis som trykket tegningene - for å si det slik. Trist fra ende til annen. Trist at de ble trykket - og trist med tanke på de til dels absurde konsekvensene det har fått.

Kunne ikke vært mer enig....

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •