Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 107

Tråd: Muhammed-karikaturer

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    7

Muhammed-karikaturer

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301724

Dette er farlig.. Jeg kjenner et sinne jeg ikke trodde jeg hadde, men som jeg vet jeg må kanalisere på andre måter enn vold.. Bare tanken er ufattelig, men jeg skal heve meg over de som brenner mitt flagg og min ambassade, og tråkker på mitt riksvåpen.. Det er en ubeskrivelig følelse, trodde ikke slikt sinne fantes i meg engang!! Jeg har jo ikke gjort noe!!!!!

F*R*U*T* F*T*E F*E*..
    Dirty deeds
    done
    dirt cheep

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Dette er ikke tiden for å tenke urasjonelle tanker. Ja, det er for jævlig at de brenner flagget. Ja, det er for jævlig at de tråkker på riksvåpenet vårt og enda verre at de setter fyr på vår ambassade.
    Men ennå har de ikke drept nordmenn. Se nå på det som et lyspunkt i det minste.

Uten å påstå at jeg er synsk, vil dette uansett skade de arabiske land mer enn hva det vil skade oss.

La heller dette være en tid for refleksjon fremfor en tid med hevntanker og hat. Leve trykkefriheten, men ennå mere den sunne fornuft. Håper virkelig de som satte dette i gang i Danmark og Norge bruker de kommende dager til virkelig tenke igjennom om det var verdt å fornærme storparten av den muslimske verden. "

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Og jeg som har argumentert at vi er så sindige og rolige her på berget i forhold til for eksempel de i midt-østen og rundt Middelhavet... Nå må jeg ete de ordene i meg.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456867.html

Hallo?!? Det er et tøystykke. Nå må folk våkne her!!!!

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Som muslimene stadig forsvarer seg med..
    "Dette er ekstremister. Vi kan ikke holdes ansvarlige for hva noen få gjør. Alle samfunn har utskudd."

Ikke at jeg støtter knivstikkingen på NOEN måte, men når vi selv skal bruke disse argumentene så ser vi fort hvor feil det blir.
    Prøver å helgardere meg mot motangrep og sier med en gang at jeg tar sterk avstand til denne hendelsen og kun prøver å få frem et poeng her.
    Say Islam is peaceful, or I'll hack you to death with an axe!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Men ennå har de ikke drept nordmenn. Se nå på det som et lyspunkt i det minste.
    "Ja, nei da førstav har de gått for langt, da skal de få, da skal de fa-en meg få......."

Etter snart 10 år i USA, så har jeg og de fleste jeg kjenner blitt noe "tykkhudet," m.h.t. til brenning av Amerikanske flagg, og brenning og sprengning av Amerikanske mål, slike som Ambasadene i Kenya og Tanzania for noen år siden.

De fleste som har studert "emnet" om Muslimsk Extremisme og Terrorisme, har lenge vist at dette, før eller siden også ville nå slike land som Norge og Danmark. Dette var mere "et spørsmål om når, ikke hvor." Hva som skjedde i fjor høst i Frankrike, burde være en liten pekepinn på hva som var i vente. Disse tegningene var bare en beleilig unnskyldning for hva som nå skjer.

Vi hører nå så kalt moderate Muslimer i Norge og andre vestlige land, mane til "forsoning og måtehold," la det være helt klart "at de her taler med to tunger." Jeg venter i nideløs spenning på de første mot demonstrasjonene i Norge og Danmark, iscenesatt av disse "moderate Muslimer," hvor de fordømmer vold og brenning av Ambasader og flagg. Jeg venter, venter, venter og venter.......[/quote]
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av SWATII
    Jeg venter i nideløs spenning på de første mot demonstrasjonene i Norge og Danmark, iscenesatt av disse "moderate Muslimer," hvor de fordømmer vold og brenning av Ambasader og flagg. Jeg venter, venter, venter og venter.......
    Ikke kjed oss med fjas. Siden når var det rimelig å forvente at en hver moderat muslim til en hver tid skal ta avstand fra handlinger som andre muslimer gjør? Det bør være viden kjent at muslimene i Norge er drit lei av å hele tiden bli krevd å ta til gatene for å demonstrere mot det muslimer i andre land gjør.

Er det forresten lenge siden du marsjerte og demonstrerte mot det den kristne geriljaen i Uganda har gjort de siste tiårene? Kost for egen dør før du begynner på andres.
    XU
    Stundom sit eg og tenkar. Og stundom ikkje.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Enig! jeg synes vi stiller ganske store krav til våre egne muslimer, ble veldig glad og beroliget da jeg så representanten for Moskèene i Oslo prate på Dagsrevyen i dag. Det er tross alt også deres land og nasjonale symboler som har blit brent og tråkket på!
    Mun galgga cissa du ahccis nastigaphir!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jepp, skikkelig moderat han. Basim Gozlan er, til info, i stor grad enig med Irans president i spørsmålet om holocaust, og som en forlengelse, antagelig også enig med ham når det gjelder Israel. Sjekk ut islam.no og bli opplyst:

http://www.islam.no/forum/forum_post...2&KW=holocaust
    If you can't dazzle them with facts, baffle them with bullshit!

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av XU
    Jeg venter i nideløs spenning på de første mot demonstrasjonene i Norge og Danmark, iscenesatt av disse "moderate Muslimer," hvor de fordømmer vold og brenning av Ambasader og flagg. Jeg venter, venter, venter og venter.......
    Ikke kjed oss med fjas. Siden når var det rimelig å forvente at en hver moderat muslim til en hver tid skal ta avstand fra handlinger som andre muslimer gjør? Det bør være viden kjent at muslimene i Norge er drit lei av å hele tiden bli krevd å ta til gatene for å demonstrere mot det muslimer i andre land gjør.

Er det forresten lenge siden du marsjerte og demonstrerte mot det den kristne geriljaen i Uganda har gjort de siste tiårene? Kost for egen dør før du begynner på andres.
    Tiltredes !!
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7

"Vell, fjaset ser ut til å ha sparket dere i balla, tenke seg, skrekk og gru de brenner jo for fa-en flagget vårt." Såå Muslimer i Norge er dritt lei, er de dritt lei over å demonstrere mot Muslimsk terror, eeeeler er de (som du sier) dritt lei å bli spurt hvorfor de ikke tar til gatene MOT de ekstreme som vistnok drar deres ikkevoldelige religion ned i søla??

Jeg prøver med dette å illustrere den skjevheten vi gang på gang ser ifra hva som skjer innad i Islam, og hva Muslimske ledere sier offentlig. Hva kristne gjør i Uganda, berører ikke denne saken og hva som nå skjer i Syria, Libanon, Tyrkia, Iran, PA, Danmark, Norge og Frankrike.

Men for all del. Dette er deres problem, værken "vårt eller mitt." På tross av all den terror som har blitt begått av Muslimske terrorister på Amerkansk jord, så har Amerikanere værken brent Moskeer, eller brent ned Ambasader eller konsulat, kanskje de "kristne" i Uganda har noe å lære?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    På tross av all den terror som har blitt begått av Muslimske terrorister på Amerkansk jord, så har Amerikanere værken brent Moskeer, eller brent ned Ambasader eller konsulat, kanskje de "kristne" i Uganda har noe å lære?
    Nei, bortsett fra å invadere ett par land har dere vært ganske stille...
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Når var det den moderate muslim ble så moderat etter norsk standard? Eneste gangen muslimer i Norge har stilt mannssterke opp i en demo var da de demonstrerte _for_ dødsfatwaen over Salman Rushdie.

Her er forøvrig et annet sitat fra Basim Ghozlan:

Islamske kvinner kan ikke gifte seg med en kristen mann. Da vil hun bli utstøtt – og i verste fall drept – av sin egen familie,

Hvor moderat er dette og i hvilken grad passer dette inn blandt norske lover, verdier og skikker?

Kilde:
    http://pub.tv2.no/dyn-nettavisen/innenr ... tem=254304

Menig
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    0
    Men dere må ikke glemme at det er sunni-muslimene som er imot tegningene. Shia-muslimene er mye mer liberale enn de konservative sunni-muslimene. Jeg synes det er viktig å få dette frem, slik at ikke alle muslimer blir lagt under en kam.

Nei, jeg er hverken muslim eller kristen, og ja, jeg synes at det er feil at de reagerer slik de gjør.
    Troen tar feltpresten. Du skal vite!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    På tross av all den terror som har blitt begått av Muslimske terrorister på Amerkansk jord, så har Amerikanere værken brent Moskeer, eller brent ned Ambasader eller konsulat, kanskje de "kristne" i Uganda har noe å lære?
    Nei, bortsett fra å invadere ett par land har dere vært ganske stille...
    Ja, og på grunn av disse to grusomme invasjonene, så har folket i begge disse land hadt flere successrike valg, snakk om jævelskap da, folk på venstresida må være såååå forbanna........
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ødegaard
    Men dere må ikke glemme at det er sunni-muslimene som er imot tegningene. Shia-muslimene er mye mer liberale enn de konservative sunni-muslimene. Jeg synes det er viktig å få dette frem, slik at ikke alle muslimer blir lagt under en kam.
    Iranerne er shia-muslimer og de har akkurat vedtatt å terminere alle avtaler de har med firmaer som holder til i land hvor tegningene har blitt publisert.

Menig
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av hotelpapa
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ødegaard
    Iranerne er shia-muslimer og de har akkurat vedtatt å terminere alle avtaler de har med firmaer som holder til i land hvor tegningene har blitt publisert.
    Da må jeg enten ha fått med meg feil info på en debatt på TV, eller så er det spesielt med Iran. Men en ting er jeg sikker på: Shia er liberale, sunni er konservative. Men igjen, beklager vist jeg har tatt feil.
    Troen tar feltpresten. Du skal vite!

Guest
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181845

Regner det Hvite hus dette som et angrep på to NATO land?
    Skummel utvikling selvom jeg ikke vil krisemaksimere.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    folk på venstresida må være såååå forbanna........
    Det som er så rart er at i Europa er folk som meg betegnet som konservative eller liberale - sosialdemokrati med rom for både suksess og fiasko for den enkelte.

I USA er meninger som jeg står for på venstresiden. Og ikke bare det - men det er en automatisk sammenheng mellom å være på venstresiden og noe negativt.

Er det ikke greit med andre meninger enn ens egne ?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Guest
    Glem politiken & tenk sikkerhet. Norge har et U-fungsonabelt forsvar & en politi/beredskapstyrke som ikke har stort storre kapasitet en hva de laaner fra ambulangsetjenesten. Kansje UD burde bynne og tenke litt sikkerhet ute & det er kansje paa tide og forberede seg hjemme ogsaa? Har dessverre sett saa altfor mange ganger re-aktiv i stedenfor pro-aktiv & Norge blir kansje det beste eksempel paa re-aktiv i dagens konflikt, Som i 1940.

Guest
    Gutta?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181845

Så lenge Syriske myndigheter vet om og godtar brenningen av en Norsk og Dansk ambassade er dette en krigserklæring ettersom ambassader skal være beskyttet av det landet ambassaden oppholder seg i etter Wien avtalen.

Regner USA dette som et angrep på to NATO land? Er urolig for den opphetete situasjonen.

Guest
    Trist at vi ikke har noe annent en og haape paa naade & stotte fra NATO og andre som evt syns synd paa Ola-dunkelmikel. Selv syns jeg ikke det er saa farlig at det brennes noen flag og oddelegges symboler - det er ikke noe mere en et stykke toy & litt blikk med maling. Norge har selv valgt og sette seg i stilling hvor vi ikke er i stand til og beskytte vaar egen eiendom....."Oi det er fali dyrt det" & deretter maa vi ta konsekvensene av egen bedagelighet & mangel paa forstaaelse av dagens trusselbilde......jeg gruer meg til forste dagen vi leser om normenn som har mistett livet sitt grunnet den Norske "fredsmentaliteten"

Guest
    Litt mer rundt om "Uncle Sam" regner dette som et angrep på USA takk?(om dette regnes som et angrep på et annet NATO land)

Hørte en fugl hviske at Presidenten i Syria, som ikke er folkvalgt men har fått "tronen" i arv, har latt demonstrantene fått herje løs for å få vekk noe av den negative oppmerksomheten rundt hans person i hjemlandet.

Hvordan tror dere det vestlige verdenssamfunnet kommer til å reagere de nermeste dagene? Jeg har vært på fjellet i tre dager så nyhetsbildet er ikke helt oppdatert men skulle ønske den freden som rår der kunne gjenspeiles i verdenssamfunnet..

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Ja, hvis man ser vidt på det så er det teknisk sett en krigserklæring. Eller i det minste Casus Belli for vårt vedkommende. Men vi er i 2006, ikke 1906. Hva skal vi gjøre? Sende KV Andenes og noen MTBr nedover og drive kanonbåtdiplomati?

Norge kommer til å kreve erstatning for ødelagt eiendom. Betaler ikke Syria og Libanon kan vi i verste tilfelle bryte de diplomatiske forbindelsene. Krig blir det uansett ikke, så der er det bare å slappe av.

Guest
    Tja, det er de som mener det allerede er krig, men ikke av den "tradisjonelle & kjente" typen vi kjenner fra tidligere, noen kaller dette Krigen mot Terror, men det gjelder da ikke Norge det da ?

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av tomla
    Tja, det er de som mener det allerede er krig, men ikke av den "tradisjonelle & kjente" typen vi kjenner fra tidligere, noen kaller dette Krigen mot Terror, men det gjelder da ikke Norge det da ?
    Skulle da tro det, siden vi var med i Enduring Freedom.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av tomla
    I en krig er det jo ikke lenger slik at ett land erklærer krig mot ett annet. Sett i forhold til det en del teoretikere om sivilisasjonskonflikt mener er dette krig - og vi kommer ikke utenom at vi er på den ene siden. Om det da er krigen mot terror eller krigen mot vestlig overherredømme kommer vel an på øynene som ser. I denne konteksten begynte ikke denne krigen nå, eller i 2001 eller med bomben i Beirut i 1982.

Jeg mener det ikke er krig, fordi det kun dreier seg om kriminalitet på en skala som gjør verden litt vanskelig å forholde seg til. De av oss som klarer å forstå og ta innover seg at i andre deler av verden enn vår er viktigheten av nasjonen svært liten, har en sjanse til å begynne å forstå. Men det som spørs er hvor nyttig det er å intellektuelt analysere dette.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    når det er snakk om muslimer,en sønn av en god arbeidskollega av meg.han har forøvrig vært på denne arbeidsplassen i 33år,og var i sin tid innvandrer fra ett muslimsk land.men tilbake til sønnen 19år,topp karakterer på vidregående,alltid vært meget flyintressert,var på sesjon forrige dagen,og skal senere søke opptak til Luftforsvarets flygeskole.Slikt gjør meg glad å høre.Så det jeg vil frem til at en må ikke ta alle under en kam,nyanse er lov å bruke.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Vi hører nå så kalt moderate Muslimer i Norge og andre vestlige land, mane til "forsoning og måtehold," la det være helt klart "at de her taler med to tunger." Jeg venter i nideløs spenning på de første mot demonstrasjonene i Norge og Danmark, iscenesatt av disse "moderate Muslimer," hvor de fordømmer vold og brenning av Ambasader og flagg. Jeg venter, venter, venter og venter.......
    [/quote]

Jeg er også enig med XU i at dette er fjas!
    For å være ærlig så høres det ut som om du har bodd litt for lenge i USA!? Hva er det som gjør deg ekspert på muslimer? Du bor jo ¨over there¨ og ser en og annen demonstrant med et grønt pannebånd på hodet på TV og drar noen konklusjoner om alle muslimer i Norge??? Ganske tydelig at du ikke har møtt mange muslimer gett!
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    Ganske tydelig at du ikke har møtt mange muslimer gett!
    Kan si det samme om deg og... gett!
    Si Volas - Morieris

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Vi hører nå så kalt moderate Muslimer i Norge og andre vestlige land, mane til "forsoning og måtehold," la det være helt klart "at de her taler med to tunger." Jeg venter i nideløs spenning på de første mot demonstrasjonene i Norge og Danmark, iscenesatt av disse "moderate Muslimer," hvor de fordømmer vold og brenning av Ambasader og flagg. Jeg venter, venter, venter og venter.......
    Jeg er også enig med XU i at dette er fjas!
    For å være ærlig så høres det ut som om du har bodd litt for lenge i USA!? Hva er det som gjør deg ekspert på muslimer? Du bor jo ¨over there¨ og ser en og annen demonstrant med et grønt pannebånd på hodet på TV og drar noen konklusjoner om alle muslimer i Norge??? Ganske tydelig at du ikke har møtt mange muslimer gett![/quote]
    Vell, jeg har bodd lenge nok til at jeg fikk med meg 9-11. Er sikkert ikke mere "ekspert" på Muslimer enn det du sjøl er. Men etter å ha bodd og jobbet i 4 Muslimske land, over en periode på 5 år, så har jeg noe kjennskap til spesielt den ekstreme siden av Islam, selv om ikke dette heller gjør meg til "ekspert." De spørsmålene jeg reiste, ikke bare om de moderate i Norge, men de i alle Muslimske land er legimtime spørsmål, som jeg tror flere kunne ha ønsket et svar på? For det er jo et paradoks, at vi "plutselig" ser voldelige, store demonstrasjoner mot noen tegninger, mens det er tyst når personer, under dekke av den Muslmske tro, lar skolejenter brenne inne for at man ikke kan slippe dem utilslørt ut på gata, eller når man i Allahs navns dreper over 200 skolebarn i Beslan.

Skal man i Norge og andre land kunne forstå denne skjevheten, så må man da også kunne stille disse spørsmålene, uten å værken bli kalt rasist eller dum?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Drapstrussel foran demonstrasjon
    Beidh a lá leo

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Bra for han, og de som deltar. Politiet burde, noe som de sikkert vil stille opp for å gi de som demonstrerer beskyttelse. Om kvinner i Irak og Afghanistan under trusler om drap og vold gikk ut å stemte, så kan sikkert disse greie å få til en domonstrasjon i Norge.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av grjeger
    Ganske tydelig at du ikke har møtt mange muslimer gett!
    Kan si det samme om deg og... gett!
    Åh? Ser at du ikke sparer på argumentasjonene... Hvor kom den i fra? : )

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    Det er ikke muslimer som er fienden, det er islamister.

Islamister er en meget kynisk gruppe mennesker som egentlig ikke tilber noen kjent Gud, men som aktivt bruker religion som hersketeknikk for å oppnå sosial kontroll over en befolkning. Målet til islamister er ren makt, og den makten vil håndheves gjennom terror og vold. Derfor har vi ikke noe valg, annet enn å kjempe imot. Og da pennen er sterkere enn sverdet, vil karikaturtegninger som tar situasjonen på kornet være vårt beste våpen.

De flyktninger og innvandrere som har flyttet hit til europa med håp om et bedre og friere liv, er ikke tjent med at vi viser svakhet og unnfallenhet ovenfor tyranner som truer med vold. Da vil vi fort få et slikt samfunn som flyktningnene faktiskt flyktet fra in the first place.

MVH Adler, frihetens vokter

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Vell, jeg har bodd lenge nok til at jeg fikk med meg 9-11. Er sikkert ikke mere "ekspert" på Muslimer enn det du sjøl er. Men etter å ha bodd og jobbet i 4 Muslimske land, over en periode på 5 år, så har jeg noe kjennskap til spesielt den ekstreme siden av Islam, selv om ikke dette heller gjør meg til "ekspert."
    Hvilke land var det og når var det?
    For en person som har bodd og jobbet i 4 muslimske land slår du meg som meget lite tolerant for muslimer. Har flere norske kollegaer og venner som har vært i den regionen både militært og sivilt og de har for det meste bare lovord om muslimene. Har også noen venner fra Midtøsten Både muslimer og ikke muslimer som jeg har vært så heldig å blitt invitert hjem hos mange ganger gjennom oppveksten og kan love deg at dette er meget oppegående og fredselskende mennesker.

Uten at jeg skal være fordomsfull så vil ikke det å bo og jobbe i noen muslimske land automatisk bety at du har sett alt. For alt jeg vet så kan du ha bodd totalt isolert fra muslimene (satt på spissen) Har du satt deg i historien dems? Og med dem du har møtt så kan du ha møtt totale idioter for de finnes over alt.
    Jeg synes også at det er helt hørl i hodet at mennesker dør uten at noen sier noe, mens andre ting kan skape stormer... Jeg tror at du kanskje hadde forstått deres tankegang bedre og beskylt mindre for å være terrorister hvis du hadde lært mere om historien og religionen dems hos dem i steden for en bok eller noen som hater dem fra før.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Debatt basert på de-jeg-kjenner-argumenter er mer vitenskapelig verdiløst enn 5-på-gaten-undersøkelser. Ikke bare er argumentasjonen håpløs, men man kommer aldri noen vei all den tid med diskusjonen.

LooD
    Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av hotelpapa
    Debatt basert på de-jeg-kjenner-argumenter er mer vitenskapelig verdiløst enn 5-på-gaten-undersøkelser. Ikke bare er argumentasjonen håpløs, men man kommer aldri noen vei all den tid med diskusjonen.
    Dette gjelder også de-jeg-ser-på-dagsrevyen-argumenter, bare så det er sagt...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Vell, jeg har bodd lenge nok til at jeg fikk med meg 9-11. Er sikkert ikke mere "ekspert" på Muslimer enn det du sjøl er. Men etter å ha bodd og jobbet i 4 Muslimske land, over en periode på 5 år, så har jeg noe kjennskap til spesielt den ekstreme siden av Islam, selv om ikke dette heller gjør meg til "ekspert."
    Hvilke land var det og når var det?
    For en person som har bodd og jobbet i 4 muslimske land slår du meg som meget lite tolerant for muslimer. Har flere norske kollegaer og venner som har vært i den regionen både militært og sivilt og de har for det meste bare lovord om muslimene. Har også noen venner fra Midtøsten Både muslimer og ikke muslimer som jeg har vært så heldig å blitt invitert hjem hos mange ganger gjennom oppveksten og kan love deg at dette er meget oppegående og fredselskende mennesker.

Uten at jeg skal være fordomsfull så vil ikke det å bo og jobbe i noen muslimske land automatisk bety at du har sett alt. For alt jeg vet så kan du ha bodd totalt isolert fra muslimene (satt på spissen) Har du satt deg i historien dems? Og med dem du har møtt så kan du ha møtt totale idioter for de finnes over alt.
    Jeg synes også at det er helt hørl i hodet at mennesker dør uten at noen sier noe, mens andre ting kan skape stormer... Jeg tror at du kanskje hadde forstått deres tankegang bedre og beskylt mindre for å være terrorister hvis du hadde lært mere om historien og religionen dems hos dem i steden for en bok eller noen som hater dem fra før.
    Jeg har jobbet i Kuwait, Irak, Oman og Libanon. Snakker man forbi værandre her? Jeg har ingenverdens ting imot "den vanlige Muslim," som dyrker sin religion på en vanlig måte, som har utdannelse nok til å skille mellom Islam som en religion bygget på sunne verdier, og det Wahabisme Islam som nå i stor grad har tatt over store deler av denne religionen. Jeg snakker, får jeg håpe konsekvent om en gruppe innad i Islam, de extreme.

Jeg vil ikke dra dette ut som "en pissekonkuranse" om hvem som kjenner flest Muslimer. Hva jeg vil belyse er de som uten blygsel, har tatt store deler av en religion "som gissel," og som bruker denne religionen som påskudd for sine forskrudde handlinger. Dette burde gjøre envær Muslim, som skjønner dette, både forbannet og fortvilet, noe jeg vet flere av mine venner er.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Bare for å sette det å "være" i et land i perspektiv. Ble kjent med en amerikaner som var 7 år på en amerikansk flybase i Italia uten noensinne å være i Italia. Han dro aldri utfor porten. På spørsmål om hvorfor han ikke gjorde det, svarte han; Hvorfor det? Jeg hadde jo alt jeg trengte på basen.

Guest
    http://www.sorrynorwaydenmark.com/

Har noen sett denne btw.?

Side 1 av 3 123 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •