Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 1 av 9 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 326

Tråd: Dagbladet: "- Angrip norske mål"

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25

Dagbladet: "- Angrip norske mål"

Foto:Reuters

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/30/456314.html

En militant, irakisk gruppe oppfordrer til aksjoner mot nordmenn.

EUGENE BRANDAL LARAN OG MORTEN ØVERBYE
    Mandag 30.01.2006, 20:35
    oppdatert 00:20 (Dagbladet.no): Det har vært voldsomme protester mot Norge og Danmark i en rekke muslimske land i løpet av dagen.
    Tror vi på aksjon på norsk jord ila kort tid og i såfall hva slags mål tror dere det er reelt å forvente anslag mot?
    admin

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Nå har det vel med jevne mellomrom blitt truet med aksjoner mot norske mål i de siste årene, og det kommer nok, men når. Kan komme i morgen og det kan komme om noen år.

Det vil vel være naivt å tro noe annet, men det virker jo som Holme og PST følger godt med på hva som skjer.

Men om bildene til magazinet framskynner noe aksjoner er vel litt uviss.

Ser man på London, Madrid osv så er det vel Oslo S, Nationalteatret stasjon eller t-bane nettet som er mest sannsynlige mål. Men vi har jo også noen ferge terminaler som kan være utsatt.

Vil de ha mye oppmerksomhet er jo 17 mai tiden å ta det på, men det er vel kanskje en t-bane eller et tog som vil få merke deres vrede den dagen den kommer.

Og denne gangen gjør det ingen ting om jeg tar feil, får inderlig håpe vi slipper et slik scenario.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20
    Skal vi virkelig diskutere potensielle terrormål i Norge på et åpent forum?
    Gudene vet hvem som leser dette...
    Odd objects attract fire. You are odd.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Tor nok ikke at den almenne debatt om hvor evt terroranslag kan komme er taushetsblagt, jeg ser helt klart poenget med at de kan få stalltips om hvor de kan slå til. Men de samme tipsene for de også av å følge med i media.
    Hvorvidt at norsk jord vil se anslag pga avistegningene og litt sabelrasling fra Jihad er vanskelig å spå. Den kaffegruten for PST ta seg av. Sjefen (PST) har jo talt og mener at 2. og 3. genrasjons innvandrere er en grunn til bekymring. Hvor vidt det er reelt er også vanskelig for meg å bedømme som legmann i faget. Norge som nasjon er jo utsatt for andre menneskers harme for vår deltagelse i Nato-opreasjoner så kanskje avistegningene "toppar heile driten" og er den tløsende faktoren som skal til. Ekstreme mennesker kan gjør ekstreme handlinger. Det mest sannsynlige er at noe usannsynelig vil skje.

Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Uffameg blir nesten deprimert bare av å se de drittsekka skjende,og ødlegge flagget vårt.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Tror nok mange av oss skal la være å spekulere i terrormål, da vi nok har litt for kvalifiserte meninger om det. Du vet aldri hvem som leser dette ....
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Guest
    Det er vel en del her som sitter på info om objekter som ikke bør nevnes i denne sammenheng ja. Kan også være noen som nevner objektet uvitende om dets betydning.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Ser en sak på Nrk.no at Kokkevold blir utpekt som redaktøren som publiserte bildende av Mohammed i dansk media.. Les mer..
    Kette kan jo være bekymringsfult for Kokkevold's sikkerhet!
    Hoit!
    84mm

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av 84mm
    Kette
    Hoit!
    84mm
    Dette selvfølgelig... *sukk*

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg er ingen fan av relgion, nettopp på grunn av slike episoder som dette.
    http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/5444653.html
    Say Islam is peaceful, or I'll hack you to death with an axe!

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg for min del syntes ikke profet-tegningene var så mye å ta på vei for, men!!! Her har Jyllandsposten handlet grovt uaktsomt.
    Vet de virkelig ikke hvilke fortyrrede tullinger de fornærmer når de velger å få laget slikt? Jeg lærte allerede som 10-åring at muslimene ikke avbildet Muhammed (selv om noen muslimske land faktisk har gjort det).
    At Magazinet i Norge følger opp, selv etter alle tulling-reaksjonene fra midt-østen viser igjen at religiøst syn blokkerer for klarsyn.

Jeg er ikke naiv, jeg har for min del ventet et anslag mot Norge siden 2002 og før eller senere vil det komme. Derfor tror jeg ikke disse tegningene vil være den avløsende faktor, men uansett nok en unnskyldning de kan bruke.

Håper nå uansett de ansvarlige redaktørene tar det inn over seg når de første bombene smeller på en t-bane, trikk eller buss.
    I første omgang er det vel heller ikke al-Qaida vi skal frykte, men en løs kanon som valser rundt på Grønland som vil komme dem i forkjøpet med stjålet dynamitt.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av M6A2
    Jeg for min del syntes ikke profet-tegningene var så mye å ta på vei for, men!!! Her har Jyllandsposten handlet grovt uaktsomt.
    Vet de virkelig ikke hvilke fortyrrede tullinger de fornærmer når de velger å få laget slikt? Jeg lærte allerede som 10-åring at muslimene ikke avbildet Muhammed (selv om noen muslimske land faktisk har gjort det).
    At Magazinet i Norge følger opp, selv etter alle tulling-reaksjonene fra midt-østen viser igjen at religiøst syn blokkerer for klarsyn.
    Shia-muslimer har intet forbud mot publisering av Mohammed-bilder. Gir man etter for disse rabiate gærningene så gjør man akkurat som de vil. Mener du virkelig at det er meningen at en gjeng gærninger skal kunne bestemme grensene for ytringsfriheten ved hjelp av voldstrusler?

Visekorporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Syns islam sin reaksjon er veldig provoserene........
    Alt For Kongen!
    Første Gardekompani, Først og fremst!
    1 Delta 1 Alfa: Først inn først ut!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7
    Har ikke sett disse tegningene som alle snakker om.

Vet dere hvor jeg kan se det? Link feks...

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    Pass på med å si at det er islam sin feil det hele. De som uttaler hellig krig og liknende om dette, er folk som er ekstreme.

Vanlige muslimer i Norge og alle andre land, fordømmer disse handlingene og sier som vi alle i grunnen vet, at det er ikke dette islam "står for". Det er bare et veldig enkelt påskudd for å få med seg gruppen mennesker som er "ekstreme i sin tro" for å finne på noe faen.

Derfor er det veldig lett også for oss som ikke er muslimer, og skylde på hele islam. Forøvrig, er jeg imot religion, på grunn av all krig og helvette det har bragt med seg, men alle har krav på ytrings- og religionsfrihet fordet.

Benky
    Bare å peise på gutta

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Synes likevel at når diverse høytstående muslimske personligheter kommer på tv og sier at det er imot loven å ikke respektere andre land,
    forså å brenner det Norske flagget er forbanna provoserende!

Litt vittig også at de måtte tegne flagget på laken eller no fordi at de sikkert har vanskeligheter med å få fatt i et ekte Norsk flagg i Jallaland, haha..

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    7
    Islam er i prinsippet en fredelig religion som ikke oppfordrer til vold med mindre man har blitt angrepet selv. (står i koranen faktisk)

Men ekstreme grupper gir seg faen for å oppnå sine mål, akkurat som i alle andre kulturer og religioner.
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Znuddel
    Skal vi virkelig diskutere potensielle terrormål i Norge på et åpent forum?
    Gudene vet hvem som leser dette...
    Alle disse terromålene har vært diskutert i VG, Dagbladet, Aftenposten og div andre norske media, så om vi nevner det her, så tror jeg det ikke spiller noen roller. Bare man ikke begyner å diskutere sikkerhets brister, rutiner hos NSB eller Jernbaneverket osv.. Heller diskuterer steder å gjemme bomber. Men disse terrormålene er allment kjente og diskutert i det åpne rom i mange år allerede.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    7
    Du sier "de" ...og der ligger litt av problemet. Klart høytstående ledere blir forbanna når folk driver med blasfemi, noe som i deres kultur tas ganske alvorlig.

Men det er jo ikke de samme lederene som står og brenner flagg! Dagbladet intervjuet en ekspert på området som kommer derfra, og han sa at dette bare var gutter som var ute etter oppmerksomhet.

Og uansett, det går jo ikke an å holde en enkelt ansvarlig for handlingene til 1 milliard mennesker!
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Bare for å presisere ikke diskuter ting som ikke har vært i media når det gjelder slike ting.

Enkelte journalister driter jo i sikkerheten og trykker informasjon, men ting som har vært hos flere kilder er greit. Og som sagt ikke drøft interne rutiner eller andre ting som dere som "fagfolk" har lagt merke til. Bare generelle betraktninger.

Eller så er det jo div. kontorer som sitter på info som burde vært gradert men som hvem som helst som kjenner navnet på kontoret kan hente ut.

U.off skulle vært mer benyttet i forskjellige sammenhenger.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    For all del, det er litt kvalmt det du(joachim) nevner med dobbeltmoral, men det er fortsatt en person som hører til de "ekstreme".
    Jeg blir som alle andre nordmenn også provosert av å se noen brenne det norske flagget, jeg sier ikke noe annet. Men hør på Crazy_k og det han sier om hva som faktisk står i koranen.

Konklusjon: "en tar ikke alle under en kam".

Benky
    Bare å peise på gutta

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Spørsmålet er hvem som er villige til å utføre slike aksjoner og hvor de kommer til å gjennomføres? Man må ikke låse sin tenkning i 2 og 3 generasjons utlendinger med mørk hud og visse aksjonsmål og dermed få tunellsyn. Sier ikke at en skal gå rundt og mistenke alle og skvette av ingenting, men ikke lås tankegangen...

Og ros til Crazy K som ikke lar sinnet ta over tankegangen for det er da vi taper gutter!
    Mange i Norge og utenfor som er muslimer men som ikke tar alle islams ¨regler¨ bokstavelig slik mange kristne også ikke tar alle kristendommens ¨regler¨ bokstavelig. De fleste er gode, fredelige mennesker...
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    Jeg er ikke ute etter ros, men altså, jeg var ikke sinna jeg heller ;P

Benky
    Bare å peise på gutta

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Crazy_K
    Og uansett, det går jo ikke an å holde en enkelt ansvarlig for handlingene til 1 milliard mennesker!
    Og omvendt. ;-)

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Benky
    Vanlige muslimer i Norge og alle andre land, fordømmer disse handlingene og sier som vi alle i grunnen vet, at det er ikke dette islam "står for". Det er bare et veldig enkelt påskudd for å få med seg gruppen mennesker som er "ekstreme i sin tro" for å finne på noe *****.Benky
    Nå var det jo en gammel norsk-pakistaner på Tabloid (?) i går, han tok ikke avstand fra drapstrusler. Han sa at de fikk som fortjent. Denne personen er regnet som en liberal... Gjennom diskusjonen viste han tydelig mangel på gangsyn pga. tegningene av Muhammed. det var også flere hundre mennesker i demonstrasjoner, flere land har innledet boikott av norske varer, er alle disse muslimene ekstreme i sin tro? I så fall tror jeg at man må konkludere med at alle rettroende muslimer er ekstreme i sin tro...
    Sitat Opprinnelig skrevet av Crazy_K
    Dagbladet intervjuet en ekspert på området som kommer derfra, og han sa at dette bare var gutter som var ute etter oppmerksomhet.
    Dette er en form for bagatellisering, dette var voksne karer i 30-40-årene. Det var også betydelig mange flere som var med på demonstrasjoner og markeringer.

Dette er et tydelig tegn på at islam ikke lar seg forene med demokrati og demokratiske rettigheter. Man må slutte og unnskylde muslimene og fraskrive de ansvar. Alt er ikke vesten og de hvite djevlenes skyld...

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    Ser for meg at det ender med ord mot ord her :P

Mvh Benky
    Bare å peise på gutta

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Så selv at danske varer i muslimske land fikk lapper med "return" og "not for sale"
    Jeg er enig med hardning han har jo helt rett...
    Hvis de boikotter varene for vi håpe at de er tøffe nok til å boikotte U-hjelpen!!!!
    Hadde jeg tent på et muslimsk lands flagg hadde det nok vanket med Jihad!!!!!!!
    Dette er ikke rasistiskt men kanskje litt trangsynt. Islam var faktisk den mest tolernte av alle religionene litt før middelaldren før de kristne arrangerte korstog og prøvde og utrydde dem...
    Vold avler vold!!!!!

Mvh
    Coke
    Dusteklaps!

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av hotelpapa
    Shia-muslimer har intet forbud mot publisering av Mohammed-bilder. Gir man etter for disse rabiate gærningene så gjør man akkurat som de vil. Mener du virkelig at det er meningen at en gjeng gærninger skal kunne bestemme grensene for ytringsfriheten ved hjelp av voldstrusler?
    Her er det ikke snakk om å "gi etter". Her er det snakk om å bruke vett. Ytringsfrihet er ikke synonymt med "carte blanche" for å fornærme andre. Alle vet hvor sensitiv muslimene er når det kommer til Muhammed. Hvorfor provosere når man vet at alt en "rabiat gærning" trenger er en unnskyldning for å utføre en grusom handling?

Bare for å illustrere med en historie fra virkeligheten; I 1986 var jeg i al-Aksa-moskèen. De fleste vet hvilken betydning den bygningen har for verdens muslimer. I den gruppa med nordmenn jeg var i, var det selvfølgelig en to-tre idioter som ikke forsto seg hverken på allminnelig folkeskikk og respekt for Guds hus. Hva gjorde de? De begynnte å løfte på teppene inne i moskèen for å sjekke kvaliteten på dem. Det lille håret jeg hadde på hodet formelig reiste seg og jeg forsøkte å stoppe idiotiet. Da ble jeg bare blåst av og fortalt at de gjorde vel hva faen de ville. Dette var ikke moskè-vaktene enige i og på hue og ræva bar det ut.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Kanskje Norge bør stille Palestinske myndigheter opp etter veggen og gi dem et par valg?

A: At en norsk avis de færreste har hørt om trykker en tegning?
    B: Støtte og bistand fra det norske folk?
    Skal vi sitte å finne oss i at de brenner vårt flagg? Vi skal respektere dem, mens de kan gjør hva de vil!

Kanskje på tide at Norge krever en unnskyldning på at de har fornærmet oss ved å tråkke på flagget vårt?
    Hoit!
    84mm

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    -Men igrunn, detta er en sak jeg forstår fint lite av.. Her får folk laaangt langt vekk vite om detta, og jeg som bor i Norge, har aldri hørt om den aktuelle avisen/bladet?! Rart det der..

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av vaskebj
    Her får folk laaangt langt vekk vite om detta, og jeg som bor i Norge, har aldri hørt om den aktuelle avisen/bladet
    Ryktebørsen/etteretningen i muslimske miljøer går fort vet du.. Og Krekar er jo oxo fremdeles i Norge.. Jeg kan jo ikke annet enn å legge merke til PST sjefens uttalelse..

Hoit!
    84mm

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7

Her er det ikke snakk om å "gi etter". Her er det snakk om å bruke vett. Ytringsfrihet er ikke synonymt med "carte blanche" for å fornærme andre. Alle vet hvor sensitiv muslimene er når det kommer til Muhammed. Hvorfor provosere når man vet at alt en "rabiat gærning" trenger er en unnskyldning for å utføre en grusom handling?

Bare for å illustrere med en historie fra virkeligheten; I 1986 var jeg i al-Aksa-moskèen.
    When In Rome do as the Romans do. Kristendommen har over tiden utviklet seg fra å ha et rimelig rabiat syn på mye, prakteksempelet er da Galileo Galilei ble buret inne av Paven fordi han hevdet at solsystemet var heliosentrisk, Statskirkens syn på homofile og kvinner har bedret seg voldsomt fordi noen har turt å provosere og sette krav, ikke gi etter eller la status quo forbii. Islam trenger en grundig omskriving men det kommer aldri til å skje hvis man behandler regionen og dets trosfeller med silkehansker. Tilbake til eksemplet ditt så er det ingen menneskerettighet å kunne oppføre seg som en idiot inne i en moské, men det er derimot en menneskerettighet å kunne ytre seg uten at det hagler med dødstrusler i etterkant. Muslimer som ikke innser det siste kan ryke og reise til Iran eller et annet møkkaregime hvor lovverket inkluderer blasfemi. Det er ingen som tvinger de til å lese Magazinet eller å bo i et land med ytringsfrihet.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av vaskebj
    Her får folk laaangt langt vekk vite om detta, og jeg som bor i Norge, har aldri hørt om den aktuelle avisen/bladet
    Ryktebørsen/etteretningen i muslimske miljøer går fort vet du.. Og Krekar er jo oxo fremdeles i Norge.. Jeg kan jo ikke annet enn å legge merke til PST sjefens uttalelse..

Hoit!
    84mm
    går tydeligvis svært fort ja..

Men er enig med deg.. Norge er for tøffel i denne situasjonen

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Jeg skyter ikke fra hofta etter alle muslimer men;
    Det er kun noen få palestinere som står bak dette og det er kun noen få nordmenn som står bak publiseringen av tegningen av profeten. Derfor har både norske og palestinske myndigheter ansvar for å informere om dette.
    Norske myndigheter har et ansvar å legge press på palestinske myndigheter for å oppnå dette. Vil ikke de Palestinske myndighetene (hamas) innse dette så bør Norge revurdere bistanden.
    Hoit!
    84mm

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coca Cola
    Islam var faktisk den mest tolernte av alle religionene litt før middelaldren før de kristne arrangerte korstog og prøvde og utrydde dem...
    Nå skal det legges til at islam har blitt utbredd med sverdet fra Midt-Østen, at det er arabere i Nord-Afrika skyldes at berberne og andre folkeslag har blitt fortrengt, muslimer har okkupert Spania og Portugal i flere hundre år og vært så langt nord som Wien på korstog.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Vil ikke de Palestinske myndighetene (hamas) innse dette så bør Norge revurdere bistanden.
    Bør man ikke gjøre det uansett? Hamas er en terroristorganisasjon som har lemping av alle jødene ut i Middelhavet på partiprogrammet.

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Kanskje Norge bør stille Palestinske myndigheter opp etter veggen og gi dem et par valg?

A: At en norsk avis de færreste har hørt om trykker en tegning?
    B: Støtte og bistand fra det norske folk?
    Skal vi sitte å finne oss i at de brenner vårt flagg? Vi skal respektere dem, mens de kan gjør hva de vil!

Kanskje på tide at Norge krever en unnskyldning på at de har fornærmet oss ved å tråkke på flagget vårt?
    Hoit!
    84mm
    Jeg personlig blir ikke fornærmet om andre brenner flagget vårt. Hadde vært ille om de hadde brent nordmenn. Det er verre...
    (Jada... Jeg forstår hva flagget står for og at andre blir fornærmet. Men som sagt... Kunne vært verre.)

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg skyter ikke fra hofta etter alle muslimer men;
    Det er kun noen få palestinere som står bak dette og det er kun noen få nordmenn som står bak publiseringen av tegningen av profeten. Derfor har både norske og palestinske myndigheter ansvar for å informere om dette.
    Norske myndigheter har et ansvar å legge press på palestinske myndigheter for å oppnå dette. Vil ikke de Palestinske myndighetene (hamas) innse dette så bør Norge revurdere bistanden.
    Hoit!
    84mm
    HAMAS har vel ikke inntatt regjeringskontorene ennå- La nå ræva demses få varmet opp stolen før vi retter krav mot dem da. *glise*

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Jeg personlig blir ikke fornærmet om andre brenner flagget vårt.
    Nei nå har jo våre nye landsmenn og muslimer ett annet syn på dette med ære og å tape ansikt. Skal vi som nasjon finne oss i alt det de driver med?
    Hoit!
    84mm

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg personlig blir ikke fornærmet om andre brenner flagget vårt.
    Nei nå har jo våre nye landsmenn og muslimer ett annet syn på dette med ære og å tape ansikt. Skal vi som nasjon finne oss i alt det de driver med?
    Hoit!
    84mm
    Foruten å stoppe pengene til dem, skal vi stoppe importen av palestinasjal?

Side 1 av 9 123 ... SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •