Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Uvitende journalister

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7

Uvitende journalister

Snublet over denne artikkelen i Bt.no

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article1218.ece

evt

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article1241.ece

Inneholder morrositater som;

"Ja, det er vi som har en øvelse, bekrefter orlogskaptein Audun Vike i Sjøheimevernet overfor bt.no"
    kombinert med
    "INNE I DENNE TUNNELEN: Her inne var det opptaksprøver for soldater til innsatsstyrken i HV-016 i natt."

"Heimevernets innsatsstyrker er spesialsoldater, og Heimevernet ønsker ikke så mye oppmerksomhet om disse spesialstyrkene. "

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

føyer seg inn i rekken...

Ja, ja ! Dette kom vel ikke som noen bombe men føyer seg inn i rekken av "uheldige" uttalelser om I-styrken som vil forvrenge synet fra menigmann på HV`s nye spydspiss. Hva kan vi gjøre med det ?
    ....

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    "Han tok ladegrep på revolveren og avfyrt alle de 6 skuddene i magasinet ..."

Menig
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    "Heimevernets innsatsstyrker er spesialsoldater, og Heimevernet ønsker ikke så mye oppmerksomhet om disse spesialstyrkene. "

For dere some er i HV. Lær dere en ting at 016 ikke er noen spesialstyrke.
    De har ikke på langt nær det samme treningsgrunnlaget som KJK, MJK, HJK, FSK og andre og andre oprative avdelinger innenfor dette fagområde.
    Beklager å si dette til dere, men det blir aldri noe annet enn en annen form for hobbyvirksomhet for dere som driver på med dette her i HV innsatstyrke og 016. Jeg har fortsatt ikke registrert at 016 har vært i et reelt skarpt oppdrag og det er ikke så forbannet hemmelig. Vi i Hæren ser hva 016 har hatt av øvelser og for mulig samarbeid, men dessverre ikke mye å skryte av. Ta dette til dere og tenk litt etter hva dere legger ut på disse sidene. Mange av disse artiklene som blir lagt ut her fremstiller dere som en jeng med cowboy'er. Prøv å bli litt mere proffesjonelle.
    Vennelig hilsen
    HSTY/Skjold

LooD
    Guest
    Eeeh, litt av poenget her var vel at journalisten som hadde skrevet dette ikke hadde så plagsomt mye peil... Var nok ikke HV som hadde uttalt dette. Prøv å lese hele innlegget. ;)

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av banditten

For dere some er i HV. Lær dere en ting at 016 ikke er noen spesialstyrke.
    De har ikke på langt nær det samme treningsgrunnlaget som KJK, MJK, HJK, FSK og andre og andre oprative avdelinger innenfor dette fagområde.
    Beklager å si dette til dere, men det blir aldri noe annet enn en annen form for hobbyvirksomhet for dere som driver på med dette her i HV innsatstyrke og 016. Jeg har fortsatt ikke registrert at 016 har vært i et reelt skarpt oppdrag og det er ikke så forbannet hemmelig. Vi i Hæren ser hva 016 har hatt av øvelser og for mulig samarbeid, men dessverre ikke mye å skryte av. Ta dette til dere og tenk litt etter hva dere legger ut på disse sidene. Mange av disse artiklene som blir lagt ut her fremstiller dere som en jeng med cowboy'er. Prøv å bli litt mere proffesjonelle.
    Vennelig hilsen
    HSTY/Skjold

Slapp av gutt, er vel ingen i HV-I som ser på seg selv som noen som helst slags type spesialsoldat. Hva gjør forresten du inne på de lukkede forumet til HV-I?? Du skriver : vi i hæren...... så jeg rekner ikke med at du er i HV. Jeg for min del måtte sende inn navn og avdeling for å få tilgang, hva gjorde du????

Og som sagt tidligere, les HELE innlegget før du kommer og bjeffer om oss elitesoldatene i det superhemmelige HV-I.
    Sersjant

Oversersjant
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    20
    Banditten har gjort det han skal for å få tilgang.
    Du kan lese mer om han på oppropet for 25. oktober 05 og 31. oktober 05. Men Banditten, at du dro til Skjold uten å informere meg er SKUFFENDE ;-)
    9-8, 9-8 dette er 9.. Iverksett bmp over!!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    "
    Vennelig hilsen
    HSTY/Skjold
    Jasså ja, skrytepave :D
    If I die, my biggest fear is that my wife will sell my gear for what I told her I paid for it

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    "For dere some er i HV. Lær dere en ting at 016 ikke er noen spesialstyrke.
    Beklager å si dette til dere, men det blir aldri noe annet enn en annen form for hobbyvirksomhet for dere som driver på med dette her i HV innsatstyrke og 016.
    Jada. Du har rett. Men som sagt før, les sammenheng.

Hvor mange ganger skal vi diskutere dette her ? det finnes en billiard innlegg om hva som er spesialstyrker, hvem som kaller seg operatører, kirurger og gud vet hva. Hallo !!
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Bare for å poengtere hvor dårlig Banditten leste innlegget mitt, fremhevet jeg nettopp betegnelsen spesialstyrke som morsom misforståelse...jaja

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    http://www.mil.no/hv/hv-08/start/;jsess ... tid=423290

Her skrives det på mil.no at 016 er en Spesialstyrke.

Nevnes også på førstesiden til HV-08 at 016 er en spesialstyrke: http://www.mil.no/hv/hv-08/start/Om_HV-08/
    admin

Det er håpløst, og vi gir oss ikke.

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Legg merke til at det kun er HV08 som bruker denne betegnelsen, da sannsynligvis i rekrutteringsøyemed..men jeg er enig i at det er en spesiell styrke med gode, motiverte og erfarne soldater som er nøye selektert.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    016 er en spesiell ikke spesial-styrke.. Det er kun Mjk og Hjk som kan titulere seg med spesialstyke. Tipper at personen som har stått for web-sidene er en som har blandet kortene litt.. he-he..
    Hoit!
    84mm [/b]
    What happens in the garage, stays in the garage

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av 84mm
    spesialstyke
    Hmm, tror jeg trenger et norskkurs.. ;-)
    Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •