Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 41 til 48 av 48

Tråd: Sanitetsjeger

Menig
    Ble medlem
    Jan 2006
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Trident
    Må bare spørre hva Seks-en mener kvalifiserer til jeger? Nå kan jeg bare snakke for Sanlaget i Sanbn, men de hadde da overlevelse, mye drilling på patruljetjeneste, egne øvingsopplegg, oppsatt som jegerlag, kunne klare seg lenge uten etterforsyninger, det samme utstyret som "jegerlag" har osv.

Enlighten me..

De hadde den utdanninga, men når jeg var der så var det en eller to som ikke klarte å fullføre alt på overlevelseskurset. Men de fikk svart berret likevel. Selv om de har jeger utdanninga så er det ikke noe som heter Sanjeger. Vi kallte det bare sanlag. Til og med sjantene sa at det med sanjeger bare var noe viss vass.
    (Guns of Glory)

Rekrutt
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    0
    var "san jeger" versjon 1. Rett etter årtusen skiftet. Vi skulle danne laget det året som skulle komme til å eksistere fra året etterpå. fikk mye nytt og herlig spesialutstyr, for å kunne opperere som san personell på dypet. mye avansert san utstyr, og mye heftig. trente med forskellige jeger og andre dype avdelinger, og trente innehnting/uthenting med mange avdelinger. vi hadde nivå 3 + litt annen tilleggs opplæring. skulle fra året etterpå bli oppsatt på scooter og 6-hj. Vet samme utstyret ble gitt til bruk hos san-lag i jeger avdelinger, både her og ute. Tror d skulle finnes ca 6 "pakker" av dette utstyret, sikkert mer nå.

Menig
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    0

Er det så nøye hva vi kaller det?

Jeg har opp gjennom tiden siden jeg var inne og avtjente førstegangs tjeneste (20år i år) tilegnet meg meget mye innen sanitet. Og er nå i HV innsatsstyrke som sanitets mann for jegertroppen min. Jeg trener jegerferdigheter på lik linje som de andre og skal beherske "faget" som dem. Dette fordi jeg skal kunne toppe laget ved behov og fungere som jeger samtidig som jeg skal ha stålkontroll på sanitetsbiten ved oppdraget. Dette gjør meg ikke til sanitetsjeger, men en jeger med spesiell kompetanse på sanitet. Kall stillingen for det dere vil, jeg er uansett en viktig brikke i troppen og kjenner alle gutta i lagene.
    Hunting high and low

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Alle lagsmedlemmer innefor et jegerlag har sin spesialiteter som feks. samband, orientering og sanitet nivå 3. Vet at noen tropper kjører alle jegerne innom san nivå 3 (og da snakker jeg ikke om spesstyrker)...
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Oversersjant
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    20

Re: Er det så nøye hva vi kaller det?

Sitat Opprinnelig skrevet av Lukas
    Jeg har opp gjennom tiden siden jeg var inne og avtjente førstegangs tjeneste (20år i år) tilegnet meg meget mye innen sanitet. Og er nå i HV innsatsstyrke som sanitets mann for jegertroppen min. Jeg trener jegerferdigheter på lik linje som de andre og skal beherske "faget" som dem. Dette fordi jeg skal kunne toppe laget ved behov og fungere som jeger samtidig som jeg skal ha stålkontroll på sanitetsbiten ved oppdraget. Dette gjør meg ikke til sanitetsjeger, men en jeger med spesiell kompetanse på sanitet. Kall stillingen for det dere vil, jeg er uansett en viktig brikke i troppen og kjenner alle gutta i lagene.
    Lukas, hva heter stillingen din da? Den som du blir lønnet som? Er du sankorporal i troppen? For det er den eneste egentlige sanitetsstillingen en jegertropp i HV-I...
    9-8, 9-8 dette er 9.. Iverksett bmp over!!

Menig
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    0
    Hei Ugle

Mottar lønn som sankorp, stillingen er sankorp tropp. :)
    Hunting high and low

Oversersjant
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    20
    Da er vi enige ;-)
    9-8, 9-8 dette er 9.. Iverksett bmp over!!

Sersjant
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    8

Sv: Sanitetsjeger

Og 10 år etter er alle sanitetsjegerne avgått..

Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •