Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Situasjonen i Afrika

Ledende menig
    Ble medlem
    Dec 2005
    Pondusfaktor
    7

Situasjonen i Afrika

Looks like the shit is about to hit the fan... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299977

Guest
    Mye som skjer i Afrika om dagen & mye som ikke naar nyhetene i den vestlige verden. Bra av VG & snappe denne opp (Selv om de har mistet en del gode ogsaa) .

har selv operert litt inn & ut av Afrika siden slutten paa 80'tallet & onsker de Norske tjenestemennene som skal til Afrika i 2006 alt vel. Store utfordringer & lykke til.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Ja det gjorde vel ikke noe bra at de tidligere koloniherrer,delte opp landegrensene på det afrikanske kontinent,med rett-trekkete streker.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av ifanterist
    Ja det gjorde vel ikke noe bra at de tidligere koloniherrer,delte opp landegrensene på det afrikanske kontinent,med rett-trekkete streker.
    Sånn, ja, legg skylden på den hvite mann. Typisk Pk'er.
    Si Volas - Morieris

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    hvis du ikke kan være nyansert,og ei heller satt deg inn i historien,bør du ikke bjeffe ut det uttrykket som du leverte.Sømmer seg ei på dette forum.Med vennelig hilsen Infanterist.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Sitat Opprinnelig skrevet av grjeger
    Unødvendig innlegg.
    Beidh a lá leo

Guest
    Det kan ofte vaere greit & vaere klar over hva som er situvasjonen i omraadet(ene) en operer i. Selv har jeg problemer med og tilpasse realitetene paa baken i parti-politiske baaser. Politken synser jeg det er greiest & overlate til politikerene. For meg fungerer det best & forholde seg til realitetene uten parti-politik, men det er jo bare meg - godt mulig det som fungerer for meg ikke passer alle andre.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8
    hehe nå er vel sjelden situasjonen på bakken helt svart/hvit (no pun intended..), Litt usikker på om det er historie eller politikk som diskuteres i tråden ovenfor. Synes det er greit å ha litt info før jeg drar inn i et område med høyere risiko enn vanlig. I tillegg er jeg litt interessert i historie, så jeg synes det er OK å lese litt før jeg stikker på tur.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Blue
    hehe nå er vel sjelden situasjonen på bakken helt svart/hvit (no pun intended..), Litt usikker på om det er historie eller politikk som diskuteres i tråden ovenfor. Synes det er greit å ha litt info før jeg drar inn i et område med høyere risiko enn vanlig. I tillegg er jeg litt interessert i historie, så jeg synes det er OK å lese litt før jeg stikker på tur.
    Kan ikke annet enn å støtte meg til ,det du sa der Blue.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 265544.ece

Interessant kronikk om lov og rett i Afrika.

Afrika er det statsløse rom
    UTEN LOV OG ORDEN. Et av de viktigste trekk ved staten i de afrikanske land, er de totalitære tendensene. I tillegg kommer maktesløshet. I de fleste land mangler staten evne og vilje til effektivt å opprettholde lov og orden.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Menig
    Ble medlem
    Mar 2006
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar
    Sitat Opprinnelig skrevet av grjeger
    Unødvendig innlegg.
    Tror det var ment humoristisk, men veit ikke 100% sikkert.

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Noen som så gårsdagens reportasje i Søndagsrevyen om massevoldtekter i Kongo?

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sindre
    Noen som så gårsdagens reportasje i Søndagsrevyen om massevoldtekter i Kongo?
    Jepp, fæle greier. Nå er det vel også en del av det samme i Sudan, og hutumulitisen var jo også ansvarlig for folkemord i Rwanda. Samt LRA sine herjinger i Uganda. Kan ikke være lett å være kvinner og barn under slike forhold.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Og jeg formoder at MONUC fortsatt er i full schwing der nede?

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •