Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 176

Tråd: Generalen Snus

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0

Generalen Snus

Ja kjære ,General lite visste jeg om deg,da jeg trådde inn i de militære rekker.Jammen ble jeg temmelig raskt intodusert for deg,du var en meget populær sak for personellet,enten dem hadde vinkler,stjerner,eller menig.Første møtet med deg var en flott vinternatt som Mg vakt.Fallt i smak du gjorde,nå har 30 år snart gått,du har fyllt meg i tynnt og vått.jeg er like hekta på deg.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest
    He he, forsvarsdrops ;-)

Guest
    Snus ja... Husker en god kamerat av meg forsøkte å bytte ut generalen med en ørepropp under et visst opptak for en stund siden. Those were the days!

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    Startet lang tid før forsvaret, skal nå slutte etter 10 år. Gruer meg litt. :-)
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Ja det har jeg prøvd ett par ganger med meget dårlig resultat,kasta en halvtom eske i søppla,etter en halv dag kjøpte jeg en ny.Dette skjedde vel en 3-4 ganger,en gang holdt jeg opp i 14 dager,men da var jeg ikke til å være i hus med,husker madamen sa jaja du får reise ut å kjøpe deg en boks.Tok ikke lange tiden før jeg satt i plymouthen,og stod på bensinstasjonen og vips så var jeg igang igjen.

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0

snus

Det eneste problemet med snus er at man blir veldig do-treng, og det er vel ikke noe særlig når man står mg-vakt en vinternatt.

Etter en uke på RSP er vel de fleste ganske harde i magen, og da kan det være godt å få fart på systemet med en snus.

Legg ellers merke til den leende smilien :) lol
    Ellers mener jeg at snus er et sløvende rusmiddel som nedsetter reaksjonsevnen, og burde kun vært tillatt inne i leieren på grønn eller gul beredskap. Selv har jeg alltid utvist selvdisiplin her. Hater folk som går og spytter hele tida når man er på patrulje.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    hehe artig innlegg ,men vi er forskjellige og det utgjør mangfoldet.

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7

Re: snus

Sitat Opprinnelig skrevet av Adlertag
    Ellers mener jeg at snus er et sløvende rusmiddel som nedsetter reaksjonsevnen, og burde kun vært tillatt inne i leieren på grønn eller gul beredskap. Selv har jeg alltid utvist selvdisiplin her. Hater folk som går og spytter hele tida når man er på patrulje.
    Er ikke helt enig der altså. Er vel ikke bedre at gutta går og tenker på hvor godt det hadde vært med snus under patrulje heller. Smeller det tror jeg ikke snusen har så mye å si. Jeg snuser mye selv, og det er ikke så ofte man får den berømte rusen lenger. Derimot, man kjenner det når man ikke har snusen tilgjengelig. Smeller det tar vel adrenalinet over uansett? Har ikke merket noe sløvhet av snus i felt, meen...kanskje jeg var for sløv til å bli oppmerksom på det? :) hehe

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    Jeg snuser selv, så det er ikke snusen jeg er imot.

Trident, sett at du blir såret under en patrulje, og jeg må gi deg munn mot munn, og så renner masse snus rundt i munnen din. Ikke særlig motiverende for meg som livredder, så jeg lar deg ligge. Kanskje det som står på pakka er sant, at snus dreper ???

:) lol
    Savner smilies.

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    Ja ikke sant? Det er helt greit å kline med andre gutter, men snus er EKKELT!! ÆÆÆÆÆÆÆSJ!! :D : D :D :D
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    ER bare en vanesak,jeg fikser ikke røyk .

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    Jobber for tida med en kar som røyker Cubanske sigarer. Disse er visstnok rullet på innsiden av kvinnelår. Det lukter ihverfall godt, så jeg planlegger å konvertere, som dem sier.

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    Det er stor sjanse for at den kubanske sigaren din har blitt rullet av ei 80 år gammel dame eller noe sånt, men ikke på innsiden av et kvinnelår. Det er ikke hygienisk forsvarlig. Men de er gode, ingen tvil om det!
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    Både kvinnelår og sigarer :)
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg snuser selv, så det er ikke snusen jeg er imot.

Trident, sett at du blir såret under en patrulje, og jeg må gi deg munn mot munn, og så renner masse snus rundt i munnen din. Ikke særlig motiverende for meg som livredder, så jeg lar deg ligge. Kanskje det som står på pakka er sant, at snus dreper ???

:) lol
    Savner smilies.
    Hehe joda jeg ser poenget ditt, og ironien. Men, blir du sendt ut på patrulje kjenner du de du går sammen med relativt godt. Tviler på at snusen gjør at du gir faen i å redde dem :) Håper forresten ingen her i forumet ville nektet å gi førstehjelp pga den tilstanden pasienten er i. Kommer du forresten over en uteligger/narkis som ligger der uten å puste på gata i Oslo, er du pliktig til å iverksette førstehjelp. Det er faktisk straffbart å ikke gjøre dette. Bare sånn at vi har det på det rene..

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Trident
    Kommer du forresten over en uteligger/narkis som ligger der uten å puste på gata i Oslo, er du pliktig til å iverksette førstehjelp. Det er faktisk straffbart å ikke gjøre dette. Bare sånn at vi har det på det rene..
    Bare så en ting er på det rene, du er ikke pliktig å gi munn-til-munn-metode, du skal også ta hensyn til egen sikkerhet (smitte osv.). Men du er vel pliktig til å skaffe hjelp, og bør i hvert fall åpne luftveier, og eventuelt starte med kompresjoner. Dette har en viss effekt selv om du ikke følger opp med innblåsninger. Bare se etter at det ikke ligger noen sprøyter i lommene på personen slik at du kommer bort i dem, blottlegg brystet for eksempel.

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Det der er latterlig..selvsagt har du plikt til å utføre munn mot munn!! Hva slags smitte er du redd for? HIV? AIDS? Det verste du får her i Norge er forkjølelse!

Ikke meningen å bli irritert, men det der er det ikke spørsmål om asså..

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Siterer: http://home.online.no/~kneshei/barnsyk.htm

"VED EN ØYEBLIKKELIG-HJELP SITUASJON

Straffeloven § 387

Alle plikter å hjelpe nødstedte
    Dette gjelder oss alle - både meg, deg, lege og politi"

Kun hjertekompresjoner holder ikke lenge. Disse kompresjonene frakter blodet rundt i kroppen. Hele poenget er at dette blodet skal være oksygenrikt! Dersom man ikke tar innblåsninger, vil man etter kort tid gå tom for oksygenrikt blod -> hjernen tar turen i løpet av noen få min ->grønnsak. Det der er det ikke tvil om altså.. er en grunn til at dette læres bort i ungdomsskolen og på trafikkskolene..

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    - HIV
    - Hepatitt
    - Lutfbårne virus / bakterier

Smitter igjennom spytt (med blod) / luft. En 12 år gammel gutt eller jente ville jeg utvilsomt ha gitt munn til munn uten å mukke, men tro meg, en narkoman eller prostituert ville jeg ha problemer med. Det er ikke snakk om å se ned på belastede grupper eller si at noen har større rett til å leve enn andre, men risikoen for at vedkommende er smittet er betydelig større. Og smitte kan gå fra munn til munn, bokstavelig talt. Hvor kynisk det kan høres ut så har jeg faktisk et ansvar for min egen helse.
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    [quote="lightfoot"]- HIV
    - Hepatitt
    - Lutfbårne virus / bakterier

Smitter igjennom spytt (med blod) / luft. quote]

Sitat fra: http://www.lommelegen.no/art/art358.asp
    "Hepatitt B er en leverbetennelse som skyldes hepatitt B-virus. Sykdommen smitter seksuelt og gjennom blod.(...)Hepatitt B er mye mer smittsomt enn hiv, men smitteveiene er de samme."

Mao er den eneste måten dette smitter dersom du har sår på/rundt munnen. Disse smitter IKKE via spytt og er heller ikke luftbårne! Når det gjelder andre virus her i Norge, er som tidligere sagt forkjølelse/lungebetennelse noe av det verste du kan få. Synes dette er fair i forhold til å redde et liv. Et alternativ er å bruke hånden som en slags "avstand" mellom din og pasientens munn. Funker sikkert ikke like bra, men hvis det er krise, er dette noe som må gjøres.

Poenget mitt er; du har ikke lov til å la en livløs person ligge der og dø fordi du mistenker at han kan ha et virus. Skal ikke si at dette er enkelt, men dette er det iallefall ikke noen vits i å tvile på.. Nå har ikke jeg vært oppe i den situasjonen ennå, men tviler man på dette blir iallefall ikke noe gjort. Tenk deg at noen i familien din på 40-50 ligger utslått på gata, og så får de ikke hjelp fordi man er redd for å bli smittet av et skummelt virus. Det er en utrolig liten sjanse for at dette skjer..og gevinsten er større enn risikoen for å si det sånn. Men, skjønner veldig godt at dette er litt vanskelig..

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Jeg gjentar: Du har ikke plikt til å utføre munn-til-munn-metode hvis du mener det er fare for egen sikkerhet.

Denne usikkerheten er relativt stor når du ser en som tydelig er på kjøret ligger der med fråde ut av kjeften. Jeg tar ikke sjansen på å få en potensielt dødelig eller varig sykdom ved å gi munn-til-munn på en slik person. Man er nødt til å hjelpe, og telefon er første valg, og ambuanse er sjeldent langt unna i tettbygde strøk hvor faren er størst for å finne vitlause narkomane. Selvfølgelig er det ikke en optimal løsning og kun utføre hjerte-kompresjoner, men hvis valget står mellom å gjøre ingenting eller gi hjerte-kompresjoner, så er valget lett. Det finnes vel også en mulighet for at det vil skje en viss luftutskiftning i lungene, da trykket på brystet vil presse ut luft.

Jeg synes heller ikke det er verdt å risikere eget liv, for å redde en person som har valgt sin skjebne selv.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    7
    Det finnes masker for bruk til munn-mot-munn metoden. En sak med en ventil på, slik at ikke får all driten i kjeften. Har hørt det fra en lege at bevisstløse folk slevjer noe helt ...

Han fortalte en historie fra Oslo, hvor han hadde vært på en trikk. Trikken skulle kjøre, og det kom en gammel mann løpende for å rekke den. Akkurat i det han trår inn, faller han tilbake. Helten vår løper til og begynner hjertekompresjon + munn-mot-munn. Mannen døde likevel, og ambulansepersonellet som kom til, sa at de aldri hadde tatt munn-mot-munn der. Han var så gammel, at det ikke var noe særlig vits. Men det er bedre å gjøre det enn å ikke gjøre det, man er ikke i stand til å ta den vurderingen selv.

Likevel, han oppsummerte med at man burde tenke litt på hvem man gir munn-mot-munn. Det er ikke bare forkjølelser man kan pådra seg, selv ikke i lille Norge.
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av harding
    Denne usikkerheten er relativt stor når du ser en som tydelig er på kjøret ligger der med fråde ut av kjeften. Jeg tar ikke sjansen på å få en potensielt dødelig eller varig sykdom ved å gi munn-til-munn på en slik person.
    Beklager, men du har tydeligvis ikke fulgt med i timen når det var førstehjelp.
    1. ligger en narkoman der med fråde rundt kjeften, er det ikke rabies eller noe annet morsomt, men spytt blandet med luft som bobler. Du ser det samme på epilepsi-pasienter, og de har vel ikke valgt det selv? Skal du teste alle om de er narkomane før du hjelper? Til og med i tettbebygde strøk er det vitalt at du iverksetter HLR umiddelbart! Vet du f.eks. hvor lenge denne personen har ligget der? Det står ofte om sekunder.
    Og forresten, eksempelet med narkoman var bare noe jeg dro frem. Sier du deg villig til å hjelpe alle andre, er jo det en start.

Det finnes vel også en mulighet for at det vil skje en viss luftutskiftning i lungene, da trykket på brystet vil presse ut luft.
    Dette vil beklageligvis gi minimal effekt. Mest sannsynlig vil du trykke mer luft ut av lungen enn det som kommer inn igjen. Hvis du hadde hatt kunnskap om anatomi ville du visst at det som utvider lungen er musklene mellom ribbeina våre. I lungen er det et undertrykk. Når ribbeina utvider volumet av lungene vil dette undertrykke suge ned luft. Denne effekten oppstår IKKE ved hjertekompresjoner.

Jeg synes heller ikke det er verdt å risikere eget liv, for å redde en person som har valgt sin skjebne selv.
    Dette sier mest om dine holdninger. Synes dette er stryk. Håper du aldri kommer i en akutt situasjon.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Det er jo egentlig ikke noe problem, ha en engangsmaske og gummihansker i lomma når du ferdes ute. Man får t.o.m slike masker som nøkkelring, kjøp kjøp du vet aldri når du trenger det.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Masken koster kr 55 hos Norsk luftambulanse, billig forsikring.

http://www.norskluftambulanse.no/SNLA/m ... kk/butikk/

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Beklager, men du har tydeligvis ikke fulgt med i timen når det var førstehjelp.
    1. ligger en narkoman der med fråde rundt kjeften, er det ikke rabies eller noe annet morsomt, men spytt blandet med luft som bobler. Du ser det samme på epilepsi-pasienter, og de har vel ikke valgt det selv? Skal du teste alle om de er narkomane før du hjelper?
    Jeg tror du delvis har misforstått litt, jeg vet hva fråde er, og det var bare et eksempel beskrivende for situasjonen. Dette bunner ut i egen sikkerhet som er et av de første punktene i den militære sjekklisten for traumevurderinger. Jeg vet ikke hvor du bor, men i hvert fall i Oslo ser man relativt lett forskjell på narkomane og andre. Hvis ikke, så er det vel noe i den gamle leksen med å ta på seg rent undertøy, fordi du kan havne i en ulykke:-P. For å utdype litt, jeg hadde selvfølgelig gått bort til personen og iverksatt førstehjelp. Ved manglende pust etter åpnede luftveier, måtte jeg tatt en vurdering, om det er blod og mageinnhold rundt kjeften (fråde er ikke det vesentlige), så måtte jeg se om jeg hadde noe å rense med eller om jeg kunne få tak i en laerdalsmaske fra en bil eller hus i nærheten. Å måtte iverksette fullstendig HLR om personen ellers ser ryddig ut er krevende nok under slike forhold. Men om det er blod og gørr rundt kjeften på en person som ligger der med stasen rundt armen, og du iverksetter HLR uten videre vil jeg hevde at du enten er dum, eller et fantastisk menneske som setter narkomane over deg selv.

Dette vil beklageligvis gi minimal effekt. Mest sannsynlig vil du trykke mer luft ut av lungen enn det som kommer inn igjen. Hvis du hadde hatt kunnskap om anatomi ville du visst at det som utvider lungen er musklene mellom ribbeina våre. I lungen er det et undertrykk. Når ribbeina utvider volumet av lungene vil dette undertrykke suge ned luft. Denne effekten oppstår IKKE ved hjertekompresjoner.
    Jeg kjøper dette argumentet, mitt eget argument ble fremsatt av en sykepleier som sannsynligvis heller ikke hadde tenkt grundig gjennom dette. Jeg kan teorien og ser dine poenger. Men jeg kan allikevel hevde at hjertekompresjoner kan ha en viss effekt. For eksempel er det et faktum at ved hjertestans kan kun kompresjoner føre til at hjertet begynner å slå igjen, slikt sett kan det ha effekt å gi hjertekompresjoner.

Og forresten, eksempelet med narkoman var bare noe jeg dro frem. Sier du deg villig til å hjelpe alle andre, er jo det en start.
    Unødvendig å være spydig, jeg snakker spesifikt om situasjoner som er til fare for egen helse.

Synes dette er stryk. Håper du aldri kommer i en akutt situasjon.
    Det skulle jeg da egentlig håpe selv og, men det har dessverre skjedd noen få ganger. Det har aldri vært noe som helst problem å hjelpe selv om det har vært blod og gørr, og jeg vil hevde at jeg faktisk har gjort en god jobb.

Dette sier mest om dine holdninger.
    Ja det gjør vel det. Det sier noe om at jeg ikke ønsker å sette mitt liv i fare fordi en narkoman har valgt et liv med sprøyter, rus, Hepatitt og HIV. Dette er nok også en holdning som ca. 99,9 prosent av Norges befolkning har. Om en narkomans livsførsel er et valg er en annen diskusjon.

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    For å gjenta poenget mitt;
    Du har plikt til å hjelpe, noe annet er straffbart. Hva du vil gjøre får være din sak, men det jeg har lært levner ingen tvil. Samme hva sykepleiere sier, vil ikke brystkompresjoner alene redde liv. En person kan godt ha puls og samtidig ikke puste. Da hjelper det lite.

Som Isak helt korrekt nevner finnes det plastoverlegg som kan fjerne dette problemet. Har selv et sånt på nøkkelringen.

Håper det ikke er en så stor andel av det norske folk som synes det er uaktuelt å hjelpe narkomane.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7
    Som Isak helt korrekt nevner finnes det plastoverlegg som kan fjerne dette problemet. Har selv et sånt på nøkkelringen.
    En nyttig gjenstand som også finnes på mitt nøkkelknippe.

Håper det ikke er en så stor andel av det norske folk som synes det er uaktuelt å hjelpe narkomane.
    Skjønner ikke helt at du holder steinhardt på at det er snakk om å ikke hjelpe. Man SKAL hjelpe så lenge ens egen sikkerhet er ivaretatt.

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Er enig at man skal ta hensyn til egen sikkerhet, men har vanskelig for å se hvorfor munn-mot-munn er farlig..Så lenge man tør gå bort og utføre brystkompresjoner, ser jeg ikke problemet med munn-mot-munn. Selvsagt er det ekkelt. Det er ikke tvil om det, men faktum er jo at det vil være mye blod og drit uansett. Er også motstander av å behandle ofre etter utseende. Er vel ikke bare narkomane som har slike sykdommer som er nevnt ovenfor vel?

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    De fleste vil vel hjelpe etter evne og vilje. Så blir det som det blir. Men at det kan være ekkelt ? JA. Etter munn til munn på et eldre menneske med hjertestans (hun hadde nylig drukket kefir), så jeg opp på frøkna jeg var lag med for å be henne om hjelp i videre HLR; men når hun så hva jeg hadde i skjegget, så snudde hun seg og spydde. En døende gammel krok med spy og kefir i kjeften, og ei lita frøken som spyr = Ekkelt. Men men..man gjør så godt man kan.

En narkoman behøver ikke ha alle mulige sykdommer, og en pent kledd kan være full av dritt. En bør passe seg for å differensiere etter ytre kriterier. Men egen sikkerhet bør absolutt tas med i vurderingen, og jeg skal ikke fortelle noen helt bombastisk hva de skal og ikke skal gjøre. Se kjapt an situasjonen, og ring 113 først.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Synes at dette her var rimelig off topic, men interessant for det. Får å forhåpentligvis avslutte denne diskusjonen så kan jeg si at en venn av meg som jobbet som vekter i Oslo på en plass der det var/er maaaaange narkomane kom med dette rådet : før du starter med HLR (hjerte/lunge redning) så sjekk at personen er bevisst/ikke bevisst. HVordan? ved å riste på han/hun så klype/påføre smerte (dette er ren prosedyre for alle helse personell). De våknet som regel da! En gang så var han bort i en narkoman som ikke våknet og da var det fram med ansiktsmasken og starte med munn mot munn og hjertekompresjon. Det han kameraten glemte å gjøre var å holde for nesen da han blåste inn, og fikk mye gørr på ansiktet sitt dvs veske fra den narkomane traff ansiktet til kompisen og ikke var det lite heller... Han tørket kjapt av seg og fortsatte med HLR til ambulansepersonellet kunne overta. Den personen døde ikke...

Mange leger sier at risikoen for å bli smittet er relativt liten, men sjansen er der og jeg skjønner at folk ikke tør å ta på en narkoman, men betyr det at vi kan bare gå forbi dem fordi vi føler at det er en risiko å være i kontakt med dem? Nå er det dessverre slik i Oslo at de fleste bare går forbi fordi mann stadig vekk ser de narkomane liggende eller sittende sammenkrøket i ruset tilstand som ligner veldig mye på en bevisstløs person... Det minste mann kan gjøre er å tilkalle ambulanse! Så lenge dine hensikter er ærlige så vil du ikke bli ilagt bot og du kan gå der i fra med ren samvittighet!

Infanterist: beklager for at jeg heiv meg på denne of topicen men måtte bare si noe jeg også.
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0

tilbake til trådtema

All ære til Ifanteristen som startet en lettere tråd om snus. Utrolig nok har tråden blitt bumbet med en seriøs og alvorlig diskusjon om livredding. Man skulle jo tro at det var omvendt, at et alvorlig trådtema går over i spam. Men ikke på dette forumet, nei.

Men tilbake til temaet, all praten om snus får meg til å mimre om livet på brakka. Husker vi lekte med kondomer, tredde dem over hodet, sugde dem inn nesa og ut munnen så vi kunne dra den frem og tilbake. Og beste trikset av alt, vi smurte brun skokrem på et kondom og la det øverst i søppelbøtta rett før vakthavende gikk runden. Ha, ha, husker noen offiserer ble stramme i maska, ja.
    Her må jeg bare poengtere at vi menige har en annen form for humor enn offiserer.
    Det eneste menige har felles med offiserer er snusing.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    hehe alltid iorden ,No fear,og alle dere andre bare sunnt og godt.Med en meningsutvelsling,enten det er General,livreddning,smitte etc,Vennelig hilsen Infanterist . ps var greit å lese om smitte ,livreddning ,for en som er lært opp til å stikke bajonetten inn og vri den rundt.

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    Legg merke til at jeg ikke har sagt at man skal gå forbi noen som ser bevisstløs ut. Dette ville ikke jeg ha gjort i noe tilfelle.
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7

Re: tilbake til trådtema

Her må jeg bare poengtere at vi menige har en annen form for humor enn offiserer.
    Der må jeg nok rette på deg for har ikke de menige og befalet også ¨push-ups¨ til felles...? ; )
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    Der må jeg nok rette på deg for har ikke de menige og befalet også ¨push-ups¨ til felles...? ; )
    Hehe med stor erfaring fra Bn stab vil jeg bare si at menige og"høyere" befal har fryktelig mye til felles, bla humoren, men det er en liten skille sjantiser og fenikler, men fra Lt og opp til Brigader er humoren den samme som for menige/korp. (nå snakker jeg om int.ops).

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    Hehe med stor erfaring fra Bn stab vil jeg bare si at menige og"høyere" befal har fryktelig mye til felles, bla humoren, men det er en liten skille sjantiser og fenikler, men fra Lt og opp til Brigader er humoren den samme som for menige/korp. (nå snakker jeg om int.ops).
    Støtter siste taler. Eneste unntak er ekspressfartløytnanter rett fra KS og ut. De trenger litt "sliping".
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7
    eller 19-årrige snørrunger med flere stjerner og (m) bak tittelen. Modningsnivå og antall stjerner er ikke alltid synkront.
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av isak

Bilde fra NCC Skopje 2001 som sikkert illustrerer poenget:
    Skraphaugen har talt!
    - Rill og Rall

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Ble litt overassket av det bildet.
    Say Islam is peaceful, or I'll hack you to death with an axe!

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •