milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: MJ-Treningsdagbok... Ekstrem progresjon???

g3nu1n3
    Gjest

MJ-Treningsdagbok... Ekstrem progresjon???

Har drivi å godt på det derre treningsprogrammet en tid nå og begynner å slite en del på hangsa og pusha... jogging har egentlig ikke vært noe særlig prob for meg så der ser jeg en god prog. men hangups (spesielt) har ikke vært min store øvelse.. tror jeg har for svake underarmer rett og slett..

Noen som har noen erfaringer herfra?? med hvordan å bli bedre med hangsa... begynner å komme seg på pushups nå..

Legger egentlig ikke opp til å ta 200pushups og 50 hangups etc. men heller løping og gåing med sekk <---(Hørt det før??:P)

sees på Mj-streken..

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Du, helt ærlig, det programmet der er ikke tilpasset deg eller din kropp/styrke. Du burde tilpasse det til dine formål og din styrke.

Og enda viktigere, det tar absolutt INGEN hensyn til restitusjon!

Når det gjelder hangups så sleit jeg også med å holde følge med det treningsprogrammet. Måtte slutte med det fordi det knakk psyken å vite at jeg ikke klarte de antallene med pushups og hangups som var forespeilet.

Jeg kontaktet HOU og ba om å få et tilpasset treningsprogram og han hadde masse gode tips på hvordan forbedre denne øvelsen. Har også gått til innkjøp av chin-stang som er montert i kjøkken dør karmen!

Jeg tar 2-3 stk hver gang jeg går inn på kjøkkenet, som igrunn blir et par ganger i løpet av en kveld. Du må selvsagt tilpasse det antallet med et du klarer uten problemer, feks 1.

Det er også flere tråder ang dette i formuet, så jeg foreslår du søker litt på hangups osv :)

Lykke til!
    In canis veritas

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    21 innlegg
    Sitert
    71 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av murre

Jeg kontaktet HOU
    De tar betalt for veiledningen antar jeg, men slik du beskriver det så virket "coachingen" fra HOU?
    Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Ja, det kan du si!

Den største fordelen er at mannen har vært og er vel enda befal på Rena og veit hva vi skal igjennom. Han forbereder oss både fysisk og mentalt ved å gi oss øvelser og turer vi må utsette oss for både i fellesskap og alene.

Jeg synes det er topp. Jeg blir fortalt hva jeg skal gjøre når og eneste jeg trenger å gjøre er å fullføre. Alt stå og faller på meg. Og kanskje det viktigste punktet, alt er tilrettelagt meg, min fysikk og det opptaket jeg skal på!

Det koster penger og det er vel brukte penger!

Det er ille når jeg sliter som verst og jeg tenker for meg selv "Dette har jeg faktisk gitt penger for å få lov til å gjøre...."
    hehe

Da kommer fanden i meg og jeg gir på litt ekstra!
    In canis veritas

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    21 innlegg
    Sitert
    71 innlegg
    Ja, jeg lefler også med tanken med å få et skreddersydd opplegg. Når man betaler for det så skal man f*** meg gjennomføre det.. :-) Betalte du mye for opplegget?, jeg kan jo faktisk sende Hou en mail selv også..
    84mm
    Hoit!
    What happens in the garage, stays in the garage

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Har samme opplegg fra HOU som murre; tror det var flere som skjønte at det var veien å gå etter Rena samlingen før jul. Kan bare anbefale det på det sterkeste. Tror det er 2-300kr i "oppstartsgebyr" og 180 pr. mnd. for billigste alt (eget treningsprogram med oppfølging) som er det jeg kjører. Så kan de jo ta hånd om kosthold osv dersom dette skulle være behov (mot ekstra naturligvis), men kontakt HOU direkte, så får du nøyaktig informasjon og priser.
    jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Hva/hvem er HOU?

OR-2 Visekorporal (T35)
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Hei.

HOU er en kar som driver med turer og oppleveleser, blant mange andre ting.

Sjekk ut hans websider: http://www.mamut.com/hou
    In canis veritas

g3nu1n3
    Gjest
    hmm.. høres jo faktisk vel å bra ut.. nesten litt for bra ut... Neida:P ville jo vært en prioritering... skal du bruke d til noe spesielt murre, eller er det bare for "opplevelsen"?
    nå har det seg faktisk slik at pusha går ganske greit med det programmet men hangsa som sagt begynner å vise seg å bli umulige... tror jeg må til innkjøp av en slik stang jeg..

hehe.. forresten.. enn annen ting med d programmet.. de sier at for best resultater skal du hoppe fra øvelse til øvelse uten pause.... HÅPLØST!!i alle fall for meg.. må ha en pust i bakken for å komme meg til neste øvelse.. og en annen ting.. i 5uke på onsdag (tror jeg det er) skal en svømme 25km.. :) gav meg på 2mila jeg.. hehe..

men d jævla hangsa!!!

#kjøpe hangup stang!#

og på tampen... hører rykter om at situpsa på mj-opptak skal taes med beina i bakken..
    altså slike crunches (http://php.iform.no/pub/art.php?id=359) med albua til motsatt kne?

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Ang hvordan situps skal ta på opptak så er dette noe som kan forandres litt fra år til år og det nytter ikke å gamle på å ta dem slik eller slik, beste er å sørge for at man kan klarer krava uansett hvordan man skal gjøre øvelsen. Instruktørene kan sikkert være "snille" også å be deg f.eks. ta pull-ups med veldig bredt grep eller smalt hvis de føler for det.
    jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Har samme opplegg fra HOU som murre; tror det var flere som skjønte at det var veien å gå etter Rena samlingen før jul. Kan bare anbefale det på det sterkeste. Tror det er 2-300kr i "oppstartsgebyr" og 180 pr. mnd. for billigste alt (eget treningsprogram med oppfølging) som er det jeg kjører.
    Følger 'samme' programmet (bestemte meg for det etter Rena) og kan ikke si annet enn at jeg er helt utrolig fornøyd. Treningen er tilpasset og man føler virkelig at man trener riktig og på de viktige tingene. Det at øktene er varierte og at jeg vet at den som har laget programmet til meg virkelig vet hva som kreves på opptak er supert. Kjempefornøyd!

Lignende tråder

1. Ekstrem religion som driver i konflikter
    By Sofakriger in forum S-2 1. Generelle nyheter.
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: DTG 290022A Dec 15,
  2. jro's treningsdagbok
    By jro in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 394
    Nyeste innlegg: DTG 160001A Nov 12,
  3. -W- sin treningsdagbok
    By -W- in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 146
    Nyeste innlegg: DTG 282001A Oct 11,
  4. cLa's treningsdagbok
    By cLa in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: DTG 130014A Oct 10,
  5. Søvnløshet etter "ekstrem/tung trening"
    By Benky in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: DTG 272205A Sep 05,

User Tag List

Brukere som har lest denne tråden: 0

There are no members to list at the moment.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •