milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: dårlig sesjon

olsemaen
    Gjest

dårlig sesjon

Hei
    For et halvt år siden var jeg på sesjon, og jeg var bestemt på at jeg IKKE skulle inn i militæret. Så jeg gjorde mitt beste for å få dem til å ikke ville ha meg. Jeg sa jeg trengte lesebriller, var mye syk, og lekte med med den psykiske testen som en tippekupong. men nå har jeg funnet ut at militæret kan være mer enn å sitte stille nedi en bunkers.

Er det fortsatt å håp å komme inn på fallskjermjegerkommandoen? går det an å ta sesjonen på nå eller noe?

mvh og på forhånd takk
    Olsen

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    tror du kan glemme å komme inn i HJK, og sesjon er noe du går igjennom én gang, bare.

Milforum reservebefal
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Aldri si aldri! Hvis du virkelig er seriøs om fallskjermjeger`n så kan du ring til personelloffiseren i HJK og fortelle han historien og få direkte svar. Hvis han tror at det bor noe i deg så vil du nok få sjansen for de gjennomfører sine egne psykologiske tester og vil få et riktig bilde av deg. Finns det vilje så finns det vei! Lykke til.
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Du vil få en ny grundigere test rett etter innrykk. Nå vet ikke jeg hvor mye vekt de legger på de forskjellige. Å sende inn en søknad til fjk kan ikke skade, bare sørg for å bruke velvalgte ord!

Det er jo mulig å gå vanlig rekrutt, søke seg inn på noe litt hardt. (UB-kurs eller noe slikt)

Der tar du og jobber hardt og fullfører førstegangstjenesten med anbefalinger og skryt fra befal.

Alt dette pluss at du sier at du er veldig motivert for videre tjeneste (hvis dette er hva du vil) teller ikke annet enn positivt. Da kan du prøve å søke MJK eller HJK som spesialjeger. Er bare å ikke gi opp håpet ;o)
    Våken gett

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Jeg tror du sliter. Sier litt om holdninger, pluss at du offisielt står registert med de resultatene du fikk på sesjon.
    Spørsmålet er også hvorfor har du skiftet så radiakalt mening? Det spørsmålet bør du ha et godt svar på ellers så tror jeg du vil få problemer med å komme inn på et fallskjermjeger opptak.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Skal ikke ta resultatene av testene på sesjonen så alvorlig (bortsett fra de fysiske). Jeg gjorde det ikke så skarpt på de psykiske testene, men kom allikevel inn til opptak på HJK.
    Olav

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av 5C2
    Skal ikke ta resultatene av testene på sesjonen så alvorlig
    Amen. Jeg gjorde det gjevnt over bra og veldig bra på det fysiske, men ble fordelt til en gurba-avdeling alikevel. Virker nesten som om de ikke har helt kontrollen rett og slett. Eller kanskje det var min råtne personlighet som gjorde utslaget... Det gjelder vel og ta ansvar selv tenker jeg. Mye som kan orges med noen telefonsamtaler og en god søknad
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Skal ikke ta resultatene av testene på sesjonen så alvorlig (bortsett fra de fysiske). Jeg gjorde det ikke så skarpt på de psykiske testene, men kom allikevel inn til opptak på HJK.
    Olav
    Vil du avsløre hva du fikk? Må man ikke ha 5+ for å kunne velge seg til steder i militæret? Som da f.eks HJK..

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Jeg fikk 9 i alt fysisk, men husker ikke hva jeg fikk på de andre testene men tror det var 4-5.
    Når de spurte meg om hva jeg drev med på fritiden sa jeg at jeg drev med jakt og friluftsliv at jeg trente mye og gikk med sekk.
    Under samtalen med offiser sa jeg at jeg ville søke HJK og da fikk jeg søknadspapirer av han til HJK. Likevel måtte jeg sette meg opp 3 andre ønsker om hvor jeg ville. Jeg satte opp oppklaring, GSV og KJK.
    Så sente jeg inn opptakspappirene til HJK. I løpet av våren fikk jeg innkalling til tjeneste som art-jeger. Så i juni ringte jeg til HJK og pratet med en dame som sa at jeg hadde kommet inn og at innkallelsen ville komme i løpet av juni-juli.

ALTSÅ, man vil uannsett få en innkallelse til et annet sted en HJK først selv om man har søkt HJK. Når man så eventuelt får innkallelsen til HJK overstyrer den tidligere innkallelser.

Hvis man ikke søker HJK, men har et annet sted man vil til så for Gudsskyld ring rundt og mas om bli sendt ditt, selv om man setter opp 3 ønsker på sesjon så er det ikke sikkert at man kommer inn på de. Jeg søkte som sagt oppklaring,GSV og KJK. Så fikk jeg innkallelse til art-jeger, og så fikk jeg et brev om at de ville at jeg skulle søke oppklaring. ERGO ta initiativ selv!

Røyk desverre ut på opptaksuka.

Oj,, det her ble langt...

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Jeg fikk 9 i alt fysisk, men husker ikke hva jeg fikk på de andre testene men tror det var 4-5.
    Når de spurte meg om hva jeg drev med på fritiden sa jeg at jeg drev med jakt og friluftsliv at jeg trente mye og gikk med sekk.
    Under samtalen med offiser sa jeg at jeg ville søke HJK og da fikk jeg søknadspapirer av han til HJK. Likevel måtte jeg sette meg opp 3 andre ønsker om hvor jeg ville. Jeg satte opp oppklaring, GSV og KJK.
    Så sente jeg inn opptakspappirene til HJK. I løpet av våren fikk jeg innkalling til tjeneste som art-jeger. Så i juni ringte jeg til HJK og pratet med en dame som sa at jeg hadde kommet inn og at innkallelsen ville komme i løpet av juni-juli.

ALTSÅ, man vil uannsett få en innkallelse til et annet sted en HJK først selv om man har søkt HJK. Når man så eventuelt får innkallelsen til HJK overstyrer den tidligere innkallelser.

Hvis man ikke søker HJK, men har et annet sted man vil til så for Gudsskyld ring rundt og mas om bli sendt ditt, selv om man setter opp 3 ønsker på sesjon så er det ikke sikkert at man kommer inn på de. Jeg søkte som sagt oppklaring,GSV og KJK. Så fikk jeg innkallelse til art-jeger, og så fikk jeg et brev om at de ville at jeg skulle søke oppklaring. ERGO ta initiativ selv!

Røyk desverre ut på opptaksuka.

Oj,, det her ble langt...

Interessant! Vil du fortelle litt om opptaksuka? Hvorfor du røk ut f. eks?

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    21 innlegg
    Sitert
    71 innlegg
    Hmm.. Så må vi ikke slippe for mange katter ut av sekken nå da.. ;-)
    Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    uten og slippe ut for mange katter kan jeg si at jeg røk ut av at jeg fikk åpne gnagsår under beggebeina, pga mye gåing:) Tror det var 35 igjen da jeg ga meg.... Ellers så kan jeg vel ikke si så mye mer om opptaksuka enn at det var gøy så lenge det varte hehe,,

Ta med inngåtte støvler og vær nøye med å stelle føttene dvs plaster, talkum pudder, bruk kanyler til å stikke hull på eventuelle blemmer og stikk da inn i frisk hud og inn i blemma.

Husk, alt er gøy!:)

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    uten og slippe ut for mange katter kan jeg si at jeg røk ut av at jeg fikk åpne gnagsår under beggebeina, pga mye gåing:) Tror det var 35 igjen da jeg ga meg.... Ellers så kan jeg vel ikke si så mye mer om opptaksuka enn at det var gøy så lenge det varte hehe,,

Ta med inngåtte støvler og vær nøye med å stelle føttene dvs plaster, talkum pudder, bruk kanyler til å stikke hull på eventuelle blemmer og stikk da inn i frisk hud og inn i blemma.

Husk, alt er gøy!:)

35 igjen da du gav deg?! Det er jo enestående, vil jeg si. Surt å måtte dra hjem da, men likevel...

Men ang det med pleiing av gnagsår; Dette må jeg lære mer av, skal nemlig på nijmegen marsjen i sommer. Hva er egentlig kanyler, som du nevner? Og har jeg oppfattet riktig at man skal man føre spissen inn først gjennom god hud, for så å føre den inn i blemma, og ta hull på den?? Du har ikke lyst til å gi noen evt flere tips om føtter og riktig pleiing?

(Likte forresten et ordtak som ble nevnt her på forumet for litt siden; "Det er under marsjen det går seg til!", hehehe)

OR5+ Sersjant 1.klasse
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    21 innlegg
    Sitert
    71 innlegg
    Kanyler er sprøytespisser...
    Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Ja, poenget er at du ikke stikker hull på huden på blemma, dette for å unngå
    at huden revner slike at du får et åpent sår.. Ellers så er det viktig å lufte beina, prøve å holde dem tørre, bruke talkumpudder. Og kjenner man at man begynner å få gnagsår så gjør noe med det med en gang.

Var surt å gi seg da ja... men men

5C2
    Dulce et decorum est pro patria mori.

kristian100
    Gjest
    På sesjon sa de at man må ha 5 eller bedre på IQ testen for å komme inn hos HJK, MP, GSV og MJK

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    søker du hjk og kommer på opptak tror jeg ikke engang de har tittet på sesjonspapirene dine. så du behøver nok ikke bekymre deg..

En annen ting som jeg synes høres rart ut er din holdning da du var på sesjon..
    slasker kaller man folk som har en slik adferd.

men,men, det går vel an å forandre seg og du får ha lykke til med opptak!
    Tired of the Police? Next time, try calling a Crackhead when you need help

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Slik samfunnet er idag skjønner jeg godt at det er lett å havne på for oss, "feil" side. Veldig mange har den holdningen at militæret er helt bortkastet og bare slit og helvete. De har gjerne fedre/familie som kommer med skrekk historier fra 30-40 år tilbake i tid hvor vårt forsvar ikke var som idag. Likeledes har de lite peil på hva det innebærer å være der ett år nå og vil like gjerne begynne på studiene (og studentiden..). På toppen av det hele blir de fortalt at ca 40% (eller noe slikt) avtjener førstegangstjeneste, hvorfor skal DE være blant dem? Jeg skjønner dem godt, men for oss som vet hva dette er, virker det jo uforståelig på en måte. Kan jo bare si til trådstarter "velkommen til den riktige siden". Er ikke noen skam i si at man ikke hadde tenkt å ta militæret og at man rett og slett ikke hadde peiling på hva det kunne tilby og derfor gjorde det dårlig på sesjon. Det som er viktig er imidlertid å yte sitt beste og stå på fremover for å bevise at man "er god nok":) Det ordner seg alltid..eller som en annen her inne pleier å si: "Finns det vilje finns det vei" (tror det var ca slik).

For ordensskyld, kaller i likehet med "aiabehn" slike "militærskulkere" for slasker, hehe:)
    jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

Lignende tråder

1. Gjorde det dårlig på sesjon
    By SWK in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: DTG 180407A Nov 15,
  2. dårlig syn?
    By swg in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: DTG 291515A Jul 13,
  3. Dårlig Hørsel! Hvor dårlig får den være?
    By Raga in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: DTG 151617A Oct 12,
  4. Dårlig syn
    By fettnabb in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: DTG 210011A Feb 06,
  5. Dårlig ide?
    By LooD in forum Mannskapsmessa
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: DTG 031331A Jan 06,

User Tag List

Brukere som har lest denne tråden: 0

There are no members to list at the moment.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •