Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Hvor detter man ut?

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Hvor detter man ut?

Hei!
    Er ganske ny på dette området, da jeg ikke har utført min førstegangstjeneste enda engang. Men trener så hårbusta står her oppe i nord nå for å komme med på mjk.
    Det jeg egentlig lurer på er hvor mesteparten ryker ut på opptak. Leste akkurat over et intervju med en fra mjk som utfører "jobb"intervjuene til de som skal inn i mjk. Jeg fikk av en eller annen grunn intrykk at det var der mange ryker ut. Men klart mange rykker ut i rekrutten. Mulig jeg har misforstått. Forresten noen som har prøvd som navy-sealene å svømme 100m med bundne føtter og hender? prøvde og kom meg knapt fremmover, kanskje pga. rusten teknikk. Men noen som kan hjelpe der??
    Mvh Fjellheskey fra fjellene:)
    There's no traffic jam on the extra mile

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004
    Forresten noen som har prøvd som navy-sealene å svømme 100m med bundne føtter og hender? prøvde og kom meg knapt fremmover, kanskje pga. rusten teknikk. Men noen som kan hjelpe der??
    Hvordan er føttene bundet? Det som virker mest sannsynlig for meg er at de bruker butterflybevegelse for å komme seg framover, noe som ikke er et problem i det hele tatt uten å bruke armer og med samlede ben. Blir ikke helt bra å beskrive dette i ord, så få eventuelt en svømmer eller svømmetrener til å demonstrere.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004
    Hei

Da jeg gikk på svømmekurs svømte vi noen ganger uten bruk av bein og armer men bare håndflatene, ved å lage sirkelbevegelser med hendene. Vet ikke hvorfor vi gjorde dette, trente bare underarmsmusklene. Vi lå på ryggen, svømte både med beina fremst og med hodet fremst. Tror dette skal være mulig med bundne hender og føtter også, men det går sakte fremover - men fremover iallfall. Vi hadde hendene langs siden av kroppen.

Lykke til

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004
    Tja...vanskelig å si nøyaktig hvor de fleste ryker på opptak. Det eneste som er helt sikkert, er at de fleste ryker på opptkaet;)

Tror ikke at et intervju vil felle deg, så lenge du er klar og frisk i toppen. Psykiske tester er jeg ikke så redd for. Det er snakk om å konsentrere seg og ikke gi opp hvis man blir stresset. Fysiske tester tror jeg heller ikke er noe problem, det er et spørsmål om å trene.

MEN: Når du blir vekt midt på natta, tredje dagen uten mat og søvn, sliten som f*** etter å ha gått mil etter mil med oppaknig, og de finner på noe stygt noe for å stresse deg, gi deg TILSYNELATENDE umulige oppgaver osv, DA er det marinejegeren trer fram:)

Gi gass, gå på dass!
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004
    hører ikke dette hjemme under temaet "opptak"?

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av m109
    hører ikke dette hjemme under temaet "opptak"?
    Ganske så riktig, kamerat m109 og herved gjort!

9-slutt

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004
    Hvordan er føttene bundet?

Altså ikke at hender og føtter er bundet sammen i en på en måte.. La oss si at de strapser dine 2 hender sammen og dine 2 føtter så skriker en tøffing som har gjort dette før deg at du skal svømme 100m.... hva gjør du? :D litt bedre formulert og beskrevet denne gangen...

Sorry admin.. tenkte ikke over at det havnet i feil kategori... skal ikke gjenta seg
    There's no traffic jam on the extra mile

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kristoffer
    Hvordan er føttene bundet?
    Sorry admin.. tenkte ikke over at det havnet i feil kategori... skal ikke gjenta seg

No prob!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av regs
    Hei

Da jeg gikk på svømmekurs svømte vi noen ganger uten bruk av bein og armer men bare håndflatene, ved å lage sirkelbevegelser med hendene. Vet ikke hvorfor vi gjorde dette, trente bare underarmsmusklene. Vi lå på ryggen, svømte både med beina fremst og med hodet fremst. Tror dette skal være mulig med bundne hender og føtter også, men det går sakte fremover - men fremover iallfall. Vi hadde hendene langs siden av kroppen.

Lykke til
    Dere svømte nok 'sculling'. Svært populært blant synkronsvømmerne:-)

Altså ikke at hender og føtter er bundet sammen i en på en måte.. La oss si at de strapser dine 2 hender sammen og dine 2 føtter så skriker en tøffing som har gjort dette før deg at du skal svømme 100m.... hva gjør du?
    Holder på det med butterfly uten hender. Om du er litt usikker på hvordan dette gjennomføres så finnes det sikkert noen i nærområdet som kan vise deg.

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004
    Noe av poenget med slike greier som omtales her er helt sikkert at man skal utsettes for situasjoner man ikke har vært i før. Om det faktisk er tilfelle at man skal i vannet med stripsa armer og bein vet jeg ikke noe om. Men om det er tilfelle så er noe av poenget helt sikkert at, jo alle som møter på opptak mj eller sj er flinke i vannet, men stresset, bastet og bundet er likevel noe nytt

Ikke at det betyr en dritt, men de ser fort forskjellen på en som har gjort det tusen ganger før og svømmer som en ål, og en som opplever det for første gang, men har kontroll likevell, improviserer og kommer seg igjennom

Og har du trent tusen ganger på og svømme som en reke kan du du banne på at det brådt dukker opp et eller annet du ikke har trent tusen ganger på...

Slik trening er uansett veldig bra trening for og oppnå bedre kontroll i vannet, ingen tvil om det. Men sats heller på og være en generalist enn en spesialist. Improvisasjon er jegertriks nummer en har jeg hørt
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004
    Har sett hvordan dette utføres (bundet på hender og føtter) og trikset er å svømme under vannflaten, samtidig som man puster ut, og gå opp til overflaten får å trekke pusten. Når man får inn rytmen er det faktisk ikke så vanskelig. Og ja, teknikken ligner litt på butterfly.

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004
    Det er mulig å utføre denne metoden på enklere måte, jeg så en dokumentar en gang hvor en person hadde øvd på denne "svømme under vann med hender/føtter bundet"-teknikken, når han skulle utføre den på opptak klarte han bare 10 meter eller noe sånt. Andre som ikke hadde øvd på denne teknikken la seg heller på rygg og improviserte seg frem, de klarte seg uten problemer.

Konklusjonen er at det ikke alltid er behov for vanskelige teknikker. "Keep It Simpel Stupid".

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •