Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 129

Tråd: Fremmedlegionen

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Fremmedlegionen

Noen som kan gi meg noe emr info om hva de gjør og hva de står for osv.? En webside ville vært bra.
    Bare å peise på gutta

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

RE: Fremmedlegionen

Inne her står det mye snacks :-)

*

http://www.foreignlegionlife.com/

Drit i været!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Yes. takk skal du ha. bare kjekt å vite hvis en virkelig roter det til hjemme ;D

Mvh Thomas.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

det ville vært flott. jeg er bare utrolig nysgjerrig. leste på en eller annen side at det var 15-30 av 500 søkere som kom gjennom nåløyet der..

Mvh Thomas.

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Husker det var en X fremmedlegionær på mj forumet ja. Han og UM hadde noen heftige diskusjoner.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

nei jeg har ikke sett noe til noen av dem egentlig :) kjente du FL godt eller. virker slik ettersom du mener han er en knakende god kar ;)

Mvh Thomas.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25

Tror jeg rydder opp litt her så vi kommer tilbake på track med Fremmedlegion-snakk. Antar ingen av de over har problemer med at jeg sletter litt?? (går ikke utover statusen deres)...

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7

Fremmedlegionen har jo brukbare fysiske krav de også....

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

hehe.¨ble nesten skremt jeg nå av den historien du fortalte. ble ganske nysgjerrig også :D

du må få han ex-fl inn. hadde ikke gjort meg noe. inside information er aldri dumt ;)

Mvh Thomas.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7

La legion høres kanskje spennende ut.

Benky du er ung, ikke ødelegg livet ditt med slikt. Var en del på skytebanen med legionærer da jeg var i Bosnia. jeg ble ikke imponert med tanke på "the tool of the trade". Heller ikke over den etiske standarden.

De er kanskje ikke dårlige soldater, men de fleste av dem har relativt mye på samvittigheten. Eks. jugoslavere, polakker, russere, rummenere, bulgarere, marokkanere, tunisiere, algeriere, engelskmenn og noen svært få skandinavere.

For å si det enkelt: du skal ha vært ute en vinternatt før for å håndtere det som møter deg internt i legionen, i tillegg kommer en ytre fiende.

Kan hende du makter det; lykke til!

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7

Det finnes en selvbiografi skrevet av en nordmann som var i FL tidlig på 90 tallet. Har ikke navn og tittel foran meg men kan finne det ut.

Han beskriver godt hvordan livet var, men han nevnte til slutt at Legionen hadde endret seg drastisk etter at det dukket opp mye rart fra øst-europa.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

RE: RE: Fremmedlegionen

quote:

Originally posted by: mtart

"Det finnes en selvbiografi skrevet av en nordmann som var i FL tidlig på 90 tallet. Har ikke navn og tittel foran meg men kan finne det ut. Han beskriver godt hvordan livet var, men han nevnte til slutt at Legionen hadde endret seg drastisk etter at det dukket opp mye rart fra øst-europa."

Boka er skrevet av Øystein Paulsen, og heter i bokhandelen "Fremmedlegionen - mine fem år som legionær". Har søkt etter den på bl.a. Haugen Bok, men finner den ikke...

Noen som vet hvor den er å få kjøpt? Den skal visst være meget meget bra.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Hei folkens!!

Jeg er her jeg, men har hatt masse å gjøre i det siste + at det er sommerferie, så jeg har vært borte en stund nå!

Når det gjelder han som har vært i fremmed legionen som var på marinejeger.no; Det er mulig han har vært der og har mange vise ord. Men det er ikke alt han sier som stemmer.

Jeg skal finne noen fine linker senere, som jeg har kommet over. Nesten 32 000 som har vært i FL har blitt drept. Og da kan dere tenke dere hvor mange som har blitt skadet.

Fra det ene til det andre. Noen som veit når forumet på marinejeger.no kommer tilbake?

Ha en fin sommer!

*

*

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

PS! Såklart veit jeg at folk kan ta feil selv om de har vært i FL! Misforstå meg rett....;)

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25

quote:

Originally posted by: Utskrevet Menig

"Noen som veit når forumet på marinejeger.no kommer tilbake? Ha en fin sommer! * *"

Ser da inget behov for det nå som det går så bra her ;-)

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

RE: RE: RE: Fremmedlegionen

quote:

Originally posted by: admin

"Ser da inget behov for det nå som det går så bra her ;-)"

Det har du helt rett i!! :)

*

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Ikke jeg heller, og her slipper vi at det blir stengt pga. litt flåse snakk.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

jeg kunne nok ikke tenke meg å gå inn i fremmedlegionen. blant annnet av det du sier gammern.

er enda ung, og blir heller spesialjeger her i norge. så fort som overhodet mulig :D

ikke noe over, ingenting vd siden av ;)

Mvh Thomas.

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Mister du ikke ditt norske statsborgerskap ved å bli FL? Siden Norge regner de som leiesoldater/mordere?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Hvordan kan du miste ditt statsborgerskap? Ingen vet at du har vært der (om du ikke oppgir det selv), og om noen spør hva du har gjort i utlandet i 2 (eller flere)år så kan du jo si at du har vært på øyloffing i stillehavet...har hørt at Fiji og Cook Islands skal være bra.... Du får ihvertfall ikke fransk statsborgerskap, fordi konseptet er "fremmed" legionen, altså folk som ikke er franske..slik går historien ihvertfall...at Franske mødre protesterte over at de mistet så mange sønner i krig....konklusjonen var å danne en hær bestående av*soldater fra andre land.....

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Etter tre år i legionen så kan man få fransk statsborgerskap, står på rekrutterings- siten deres. Tror til og med det var snakk om nytt hus inkludert i det statsborgerskapet.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Her er noen linker til deg benky :

http://www.frenchforeignlegion.org/

http://www.foreignlegionlife.com/

Her er rekrutterings- siten :

http://www.ambafrance-us.org/atoz/legion/index.asp

Guest

Hei gutter!

Fikk melding fra spec0016 om at noen var ute etter noe reell info om legionen.

Har lest postene ovenfor, ligger mye info om legionen på nettet, men for å si det kort og greit tar jeg med sitatet fra MJ sidene...sannheten får du aldri vite.

Man kan få 150 forskjellige eks legionærer til å fortelle hvordan det var der, og man vil sitte igjen med 150 forskjellige utgaver av tilværelsen der.

Historiene om folk som har blitt gale etter å ha vært der er bare tull, jeg klarte meg bra, har tatt høgskoleutdanning etterpå og er på god vei tilbake til Forsvaret som jeg har befalsutdanning fra. De som det har gått galt med ble nok ikke skadet av tjenesten i legionen, men kanskje av livet som prostituert gategutt i brazil eller romania før de fikk et bedre liv i legionen. Disse har ikke noe å falle tilbake på når de velger å slutte....

*

Ang. henvisninger i postene ovenfor om diskusjoner med UM, så er det ikke undertegnede da dette er mitt første innlegg.

*

Du som hadde spm, legg igjen en mail adresse så skal jeg forsøke å svare deg så godt jeg kan.

*

Mvh Meg.

*

Guest

Rettelse: Første innlegg om dette temaet.

Guest

For de gutta som etterlyste fysiske krav i Fremmedlegionen:

På opptaksperioden (to til tre uker) så er det bare en cooper test hvor man må løpe 3200m, men de tar bare de beste med videre siden det er så mange søkere, så det gjelder å løpe det en kan 3600-3800 holder.

På rekruttskolen er det coopertest, 8km landeveisløp med 15 kg sekk boots og feltuniform på under 50 minutter (fallskjermjeger regimententet krever under 45 min på denne, men der løpes den derimot på en vei rundt hoppfeltet med mye opp og ned og strandsand), styrketester (pushups, situps og pullups), klatring opp et 6 meters tau med og uten utstyr på tid, hinderløype (500 m med internasjonale hinder pluss litt til). Det var ikke noe spesielt krav til antall reps på styrketestene, men man ble rangert etter resultatene. Svømmetesten er bare 200 m svømming og 25 m under vann. Fallskjermjegerregimentet har 200 m med hjelm, boots og felt på tid, og en 8 km svømmetur med våtdrakt, bag, og finner på tid, husker ikke kravet, men tror vi gjorde den på 3 timer og noe.

Ellers er det ukentlige marsjer med sekk som blir lengre og lengre på rekruttskolen. Progressiv trening, terpet mye på oppvarming og uttøying.

Kommer ikke på så mye mer her og nå.

Guest

Interessant. Ser ut som løping er noe man bør ha i beina ja...

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7

Freefall:

Legio Patria Nostra!

Hvor og i hvilket regiment var du? Hvor lenge? Var du der lenge nok kan vi fortsette dialogen på fransk.

*

Tower

Guest

Ehhh - pls norsk a'.... Skjønner ikke bæret fransk her... :)

Guest

quote:

Originally posted by: Gammern

"Freefall: Legio Patria Nostra! Hvor og i hvilket regiment var du? Hvor lenge? Var du der lenge nok kan vi fortsette dialogen på fransk. * Tower"

Deuxieme Regiment Etrangere de Parachutistes, troiseme compagnie, deuxieme section au Calvi dans la Corse, Je ette aussi quelce mois dans la CEA. Et je parle le langue du France meilluer que je ecrit! ;)

Guest

He, he...man lærer jo ikke å skrive fransk da..all fransk undervisning er muntlig, og det sitter som støpt, men skriflig er det verre med.

*

*

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    7

Nettopp, går nok mest verbalt for seg. Var du ut kontraktsperioden?

Guest

quote:

Originally posted by: Gammern

"Nettopp, går nok mest verbalt for seg. Var du ut kontraktsperioden?"

Var i to år, oppnådde det jeg vervet meg for, ble fallskjermsoldat, jungelutdanning i Afrika og 5 mnd operativt oppdrag. Er ikke så heftig at det er verdt 5 år så lenge man ikke trenger statsborgerskap da, men det er bare noen ytterst få som får det, selv om man har vært 3, 5, 15 år også videre så må man søke, feil at man får det automatisk. Har du epost forresten? Gidder ikke ta alle detaljer i full offentlighet.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25

Fint du tar deg tid til å besvare ulike spørsmål her, Freefall.

Rekrutt
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    0

Re: RE: Fremmedlegionen

Sitat Opprinnelig skrevet av Freefall

He, he...man lærer jo ikke å skrive fransk da..all fransk undervisning er muntlig, og det sitter som støpt, men skriflig er det verre med.

Freefall:Du vært i legionen i 2.rep?
    Er selv interessert i verving i legionen, men er litt interessert i info om hvordan forholdene er dere nede for tida m.m. Mulighetene for å komme inn, og opptakskrav, lønn m.m.

hvis du har email..så kan jeg jo kontakte deg via det event.

-K.-

Banned
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    0
    Folk som verver seg i Fremmedlegionen er landssvikere som kun ønsker licence to kill.

Hvis du vil oppleve Afrika, så kontakt StarTour eller Ving.
    Hvis du vil møte fremmede mennesker, voldta og drepe dem uten å bli straffet, så kontakt Fremmedlegionen, Blackwater, DynCorp eller lignende.

Åhh, håper ikke at jeg støter noen med dettte innlegget.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Adlertag
    Åhh, håper ikke at jeg støter noen med dettte innlegget.
    Om så skjer, stenger jeg FL diskusjoner. Dere klarer tydligvis aldri diskutere dette i minnelige former.
    admin

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hei, Admin
    Hvordan kan dere tillate at ex soldater fra Fremmedlegionen rekrutterer unge og naive menn på forumet? Dette bør fjernes eller anmeldes til politiet. Norsk deltakelse i Fremmedlegionen er landsforæderi, for å si det veldig forsiktig og objektivt. De står også for alt Norge ikke står for, voldtektet, drap, kriminell bakgrunn osv.
    Gjør hva du kan best

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Dette har vi diskutert flere ganger. Som du kanskje vet har det vært tilnærmet forbud mot FL diskusjoner på Forumet. Ser at dette kan bli nødvendig igjen. Dog er det litt drøyt å si at Milforum er rekrutteringsbase for FL. De som søker info om FL finner det uansett. Men er enig i at Milforum ikke skal gjøre rekruttering til slike miljøer lettere. Sensur er noe jeg misliker men i visse tilfeller er det nødvendig. Går i tankeboksen og vurderer på nytt forbud/sensur hva gjelder FL-diskusjoner. Men vil ikke forby saklige diskusjoner om FL - det blir for dumt. Vi vet FL eksisterer og sålenge dere klarer å diskutere i minnelige former ser jeg ikke grunn til å forby enhver FL-tråd.

Om du har konkrete bevis på at rekruttering foregår vil jeg ha dette på e-mail for videre oppfølging.
    admin

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Jeg forstår, jeg henviste til svar fra Freefall til ung og naiv ungegutt som trodde Fremmedlegionen var noe for ham osv. Selv om man kan finne informasjon om Fremmedlegionen andre steder så er deres saklighetsnivå på dette forumet alt for høyt til å huse innlegg fra ex soldater fra grums som FreeFall. Hadde man tipset VG, DB osv så tror jeg svar fra freefall hadde fått spalteplass. Dere kan raskt få mye pes da dere har hans ip adresse logget osv. Dette er nå min mening og hva jeg tror.
    Gjør hva du kan best

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25
    Nå har jeg hatt direkte kontakt med nevnte bruker tidligere og har ingen mistanke om at han har drevet rekruttering dog har han gitt saklig opplysninger om tjenesten i et par FL tråder. Har også kjørt saken (FL generelt) med relevant etat i Forsvaret uten anbefaling om å forby det på gjeldende tidspunkt for FL diskusjoner som var aktuelt. Dog vil jeg følge med nøye - jeg liker ikke diskusjonene men misliker også sensur og i så måte en delikat sak. Lytter til innspill og er enig at Milforum.net kunne vært foruten for mye informasjon om nettopp FL. Går i tenkeboksen og kommer ut med prinsippiell holdning til nettopp FL (og tilstøtende grupperinger) diskusjoner.
    admin

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •