milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
milrab.no - gears you there
Side 23 av 23 FørsteFørste ... 13212223
Viser resultatene 881 til 892 av 892

Tråd: Varslingsordre: PÅ TV!!

OR-5+ Senior kvartermester
    Ble medlem
    2010

Sv: Varslingsordre: PÅ TV!!

@Rittmester hvis det var jeg som skulle behandle deg, så ville du nok ha bedt om 10 gram morfin først som sist...
    "A toast, to absent friends, In Memory Still Bright"

OF-1 Løytnant
    Ass S-4 Milforum

Ble medlem
    2004

Vellaget og interessant serie. En frisk motsetning til tilsvarende amerikanske.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

OF-2 Kaptein
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006

Virkelig interessant. Og så angrer jeg veldig på at da jeg lå der for nesten 2 år siden ringte jeg ikke 113, men kona, som sammen med datteren min og kjæresten hennes stablet meg inn i bilen og kjørte meg til Oslo legevakt, som etter undersøkelse og stilt diagnose sendte meg videre til ortopedisk avdeling på Diakonhjemmet sykehus. Det hadde vært en mindre smertefull reise liggende i en ambulanse.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

OF-2 Kaptein
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006

Fra Rena leir på NRK1 nå.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

OF-2 Kaptein
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006

Artig å se simulater for artilleri- og BK-OP. Det minner meg på at det hadde vi faktisk for så lenge siden som i 1976/77 og, men svært mye enklere. Alt da var det hovedverktøyet til trening av lldledere. Man satt i kinosalen der det på lerret ble projisert et bilde av terrenget og vi hadde kart over det samme området. Nedslag ble vist ved et lysglimt på lerretet, og korreksjoner gitt av OP ble lagt inn, med naturlig spredning, ved neste skudd. Dette var før BK-OP hadde laser avstandsmåler(artilleri hadde det).

OF-2 Kaptein
    S-6 Milforum

Ble medlem
    2014

Dere finner klippet fra Rena her:

https://tv.nrk.no/serie/norge-naa/201901/ENRK10012219
    Svolten og tyst, samband fyst

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2014

Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
    Artig å se simulater for artilleri- og BK-OP. Det minner meg på at det hadde vi faktisk for så lenge siden som i 1976/77 og, men svært mye enklere. Alt da var det hovedverktøyet til trening av lldledere. Man satt i kinosalen der det på lerret ble projisert et bilde av terrenget og vi hadde kart over det samme området. Nedslag ble vist ved et lysglimt på lerretet, og korreksjoner gitt av OP ble lagt inn, med naturlig spredning, ved neste skudd. Dette var før BK-OP hadde laser avstandsmåler(artilleri hadde det).
    SAAB - systemet som vi hadde den gangen var jo ikke tilpasset bruk av laser vinkel og avstandsmåler, men på et vis ble det allikevel brukt sammen med det i Artilleriet, ved at instruktøren "jukset det til" (husker ingen detaljer om det, ut over at avstandsmålinger åpenbart måtte simuleres).

OF-2 Kaptein
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006

På NRK2 er det nå en film om Charlie Manson. Det er nesten utrolig hvordan han kunne hjernevaske en gjeng ungdommer til å utføre en slik serie helt utrolig grusomme mord uten noen annen grunn enn for å tilfredsstille ham. Det viser hvor farlig et menneske kan være.!

OF-2 Kaptein
    S-5 Milforum

Ble medlem
    2006

Jeg er stadig imponert over serien 113 fra ambulansetjenesten i Tromsø. Respekt for alle ambulansearbeidere og andre i prehospital medisin!

OR-5+ Senior kvartermester
    Ble medlem
    2010

Etter å ha sett programmet, må man jo sterkt vurdere å bli sjuk i første etasje, slik at man slipper bratte trapper.
    "A toast, to absent friends, In Memory Still Bright"

OR-6 Skvadronsmester
    Ble medlem
    2005

Eldre folk detter og slår seg ute, enten med eiga hjelp starvar dei seg inn og opp trappa i andre etasje for å legge seg i senga. Etter ei tid finn dei ut at dei må til lege for smertene blir verre og verre. Når så ambulansen kjem så må ein til med enten stol for å bere i eller ein må kankje kalle ut brann for å få bærehjelp.

OF-2 Kaptein
    S-6 Milforum

Ble medlem
    2014

Sitter og ser denne på NRK2.

Korea - den endelause krigen
    Navn:		e6ZchqxSD4mumKHyR3v-jgdWzyhqkbHaxNS0cBJM_8-A.jpg
Visninger:	70
Størrelse:	87,9 KB
    Koreakrigen tok eigentleg aldri slutt. Historiske opptak frå nyopna arkiv gir oss eit nytt innblikk i konflikten. Amerikansk dokumentar i to delar.

Er også tilgjengelig på nrk nett-tv.
    https://tv.nrk.no/serie/korea-den-en...de/1/avspiller
    Svolten og tyst, samband fyst

Side 23 av 23 FørsteFørste ... 13212223
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •