Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Side 1 av 10 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 377

Tråd: Forumforbedringer

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Forumforbedringer

Nye momenter ved forumet fra idag er at man får diverse "grader" etterhvert som man poster innlegg. F.eks. så er man newbee fra innlegg 1-5. Så går det i gradene oppover. Røper ikke titler, men det er ulike nivåer. Dessuten - som mange sikkert har lagt merke til - på hovedsiden til forumet, kan man på bunnen av siden se hvem som er logget på - både gjester og medlemmer. En oppsummering av antall innlegg og tråder er også summert opp sammen med antall medlemmer. Bruker denne tråden for å komme med innspill på endringer i fremtiden.
    admin

Det er håpløst, og vi gir oss ikke.

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

RE: Forum forbedringer

Kanskje det også*hadde vært mulig med angrefunksjon, dvs mulighet for å redigere og slette egne innlegg.

En alarm-knapp på hvert innlegg for å gjøre admin oppmerksom på upassende, støtende eller "gradert" info hadde kanskje også vært en god ide.

Selv har jeg av og til kunne tenkt meg en funksjon hvor jeg kan gi honør til gode innlegg eller en god skribent uten å måtte skrive et egen innlegg for å gjøre det

He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

veit ikke om det bare er meg, men jeg synes land, sjø og luft-sorteringa er litt søkt... ville tro de alle fleste innlegg av disse tre kommer under land. selv har jeg ihvertfall ikke vært inne på sjø og luft ennå. slik var det ihvertfall på marinejegerforumet, sjø og luft hadde såvidt jeg kan huske ikke på langt nær like mange innlegg som land. hvorfor ikke heller dele opp forumene for eks. slik:

hjk (evt. fsk og fjk)
    mjk
    andre norske jegeravdelinger
    andre avdelinger av det norske forsvaret (HV, kavaleri osv.)
    utenlandske styrker (fra elitestyrker til regulære styrker)
    ordet er fritt
    trening

bare lufter noen tanker. poenget mitt er at JEG ville ihvertfall vært inne på alle sammen jevnlig. i dag ser jeg ikke noe poeng med å gå inn på for eks. "luft". sjekka nå nettopp, og jeg så som jeg trodde at den var ikke akkurat proppa med innlegg. hvis noen vil snakke om sivilt fallskjermkurs så synes jeg "ordet er fritt" passer bra nok til dette.

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Jeg er veldig fornøyd. Er fan av å holde det innenfor en saklig ramme.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

Ellers så syntes jeg det var bedre før når det sto hvor mange timer, minutter og sekunder det var siden siste innlegg. Syntes det var bedre enn det er nå med datotidsgruppe.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

Kjempefint Admin. Selv så synes jeg dette er mye bedre, så blir det spennende å høre hva de andre synes.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

Hehe, jeg er Fenrik.

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

For å være ærlig så bryr jeg meg ikke i det hele tatt om hvilket nivå jeg kommer på, men hvis jeg tnker meg om så virker det kanskje litt barnslig og veldig militær wannabe.

Men me får se på det fra den humoristiske siden og for all del fortsette den saklige debatten som foregår her. Vil vær synd om folk lager enn masse innlegg om alt og ingenting bare for å stige i gradene.

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Ser lovende ut dette, men poster folk inlegg for å stige i rang så er det dumt! Bra innspill/forumforbedringer folk kommer med.

Ledende menig
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Det hadde vært utrolig praktisk! Spesielt hvis du skal spør om noe, så står det en annen plass før. Søkemotor er livsviktig! =)

Jeg e

Ledende menig
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

RE: RE: Forum forbedringer

Det hadde vært utrolig praktisk! Spesielt hvis du skal spør om noe, så står det en annen plass før. Søkemotor er livsviktig! =)eg er imot smileys. Det blir for rotete for meg. Ekle farger og alt. Hvis folk vil bruke smileys kan de vel lage de gode gamle :)
    en dag uten trening er en dag uten mening

Guest

Søkemotor = must. Bra det er på vei!

Menig
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    0

En annen ting som hadde vært artig i tillegg til rangene:

Det hadde vært et sånt lite skuldermerke under rangen med tilhørende striper, stjerner osv. etter hvilken rang man har.

Vet for øyeblikket at en*fenrik på dette forumet har en stjerne, men det hadde vært artig om alle hadde et sånt skuldermerke etter rangen, til og med de lavere rangene.

Noen som er enige? ;)

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

Ble litt forvirret, men mer skal det ikke til efter en fuktig aften.

Dette er atskillig bedre. For øvrig håper jeg du/dere hadde en ok ferie. Mye tyder på det i flg. bildene.

Stå på!

God natt!

Tower-

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Det er nå positivt med litt forandringer. siden ser mer innbringende ut ;)

keep up the good work

Mvh Thomas.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

Kan man ikke ha en egen mappe eller no hær på sspesialjeger.net hvor du legger inn bilder som folk har tatt eller kommet over på nettet? d er alltid gøy ¨å se fete bilder...

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Jo det ser slik ut. Ser ikke bildet her heller.

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Ser at det er en imponerende statistikk på sida... Skikkelig imponert over deg "admin".. Legger mye jobb i spesialjeger.net for tida ser jeg.

Det som kanskje er forskjellen her kontra MJK sitt forum er at mange her føler litt "tilhørighet" til dette forumet da mange har vært med fra starten av. Dermed så passer man også kanskje mer med på hva man selv sier og hva andre sier slik at man slipper gung-ho tilstander... :)

Dette synes jeg er positivt.

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

Funker nå.
    En kinkig feil som er vanskelig å oppdage på utvikler maskinen etter egen erfaring.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8

KNALL BRA!!!!!!!!!!!

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Meget bra førsteside admin...

Men mener du bør forandre litt på infoteksten på hovedsida. Førsteinntrykket mitt var at dette var en side utarbeidet av forsvaret for å gi støtte til de som skal søke opptak.

- "Sidene er ment å gi støtte til personell som har ambisjoner om å søke opptak til en av Forsvarets eller Politiets spesial avdelinger."

Hva med å heller skrive noe sånt som at spesialjeger.net er en møteplass for mennesker som søker opptak i blabla for å utveksle erfaringer og tips som er relevant for det man skal ijgennom.

Jeg tenker som så at det bør være viktig å poengtere at sidene ikke er i regi av forsvaret hele veien. Både for å unngå misforståelser blant brukerne, samt at forsvaret sannsynligvis ønsker det slik. Fordi at pressen vil bruke spesialjeger.net som endel av forsvaret om det blir skrevet noe ublu her... Det er jeg ganske overbevisst om...

"kommende spesialjegere driver med griseprat på nettet"....

Blir svært overrasket om ikke noen journalister holder sidene under oppsikt allerede...

Dette gjelder også hemmeligheter i forbindelse med opptak. Brukerne bør være SVÆRT opptatt av å ikke lekke ut gradert informasjon, da dette er ulovlig, uheldig og ikke minst straffbart. Her vil også faktisk spesialjeger.net kunne få et problem selv om det står klart at siden ikke står ansvarlig for det som blir skrevet. Nå er ikke jeg noen jurist, men med hjelp av litt sunn fornuft så tror jeg det er sånn...

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Var å titta litt rundt på diverse søkemotorer og testa ut litt søkeord på morro...

Ble svært overrasket over hvor synlig reklamen i google er... Hva betaler du for denne?

Spesialjeger.net tjener mye på at det er få andre i samme "bransje" slik at ikke konkurransen om oppmerksomhet blir så stor...

Samme med kvasir oppføringen så er den også svært synlig.... Om det blir enda en spesialjeger/marinejeger reportasje i nyhetene så må du regne med at trafikken hit vil eksplodere....

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Det jeg tror forskjellen på denne siden og det forsvaret driver med er at her er det personer som utveksler meninger og erfaringer.

Om du går på mil.no og søker informasjon så får du bare vite det forsvaret vil du skal vite. Detaljer om enkelt-ting er det smått med... (forståelig nok)

Og det er jo ofte slike ting folk trenger å få vite...

Eneste detalj sida på mil.no jeg har vært borti er HVUV's spørsmål og svar side ang. økonomi...

Men ingen som skal i 6.divisjon finner jo frem til denne...

Så forsvarets sider har nok MYE forbedringspotensiale i forhold til å formidle relevant informasjon til sine lesere...

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Jammen ikke dårlig!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    7

hmmm.... ikke bra med kvalme her inne..

-- Edited by Martin at 03:00, 2005-02-19

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    7

Håper du ikke ligger ned pm funksjonen. Den er grei å ha.. Kan heller være en ide og være litt strengere med de som ødelegger idyllen her inne med spam og trusler..

Kan ikke skjønne at det er folk som lager kvalme her inne, bare blandt likemenn..

Ta dere sammen folkens!!!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9

Synes ikke at pm burde fjernes, har da heller tro på ip-blokkering og utestengelse dersom folk ikke er oppfører seg her på forumet. Vil tro at det er et ytterst lite mindretall som oppfører seg truende her på forumet, og de som gjør det burde risikere utestengelse dersom det er mulig. Jeg antar Admin har oversikt over hvem det gjelder og får gitt de et varsel om at nok er nok og at urent trav ikke aksepteres her på dette ellers så utmerkede forum...

84mm

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7

Helt enig med 84mm.

Menig
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    0

Hva skjedde med gradssystemet?

Jeg som hadde gledet meg til å bli über-forumführer!

Menig
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    0

Hehe.. var kanskje ventet at det ville gå skeis på en eller annen måte. Kan jo bare prøve å forestille meg hvordan en løytnant/kaptein i virkeligheten ville oppleve å bli stemplet som forum-korporal!!

*

Et annet spørsmål som har frarøvet meg mang en nattesøvn: Hvem er karen øverst på www.spesialjeger.net siden?

-- Edited by soppe at 17:19, 2005-02-19

Visekorporal
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    7

RE: RE: Forum forbedringer

quote:
    Originally posted by: soppe

"

Et annet spørsmål som har frarøvet meg mang en nattesøvn: Hvem er karen øverst på www.spesialjeger.net siden?-- Edited by soppe at 17:19, 2005-02-19
    "

Det er garantert ikke ham, men det ligner litt på vår alles Tour dé France helt Lance Armstrong :-)

-Avec

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Hva med grafiske smiliser? Jeg tror det kan klargjøre holdninger i innlegg og bl.a gjøre bruk av humor og ironi mer tydelig

~Thomas Paine

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    7

Emoticons: Enig med deg der Admin. Det har veldig lett for å skli ut og ender fort opp med "fjortiss" fakter.

Moderator: Har du tenkt tanken på å utvide herredømmet ditt*litt? Delegere visse jobber over til oss vanlig dødelige for å avlaste deg feks.

Foto/Video: Hva er årsaken til at dette ikke blir noe av? Det finnes mange bra skript der ute.

Menig
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    0

Jeg føler at vi snart nærmer oss første opptaksuke for å bli moderator på milforum.net! Full rulle med feltløp og mestringsprøver i skauen! Premien er en plass i forum-staben.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    8

Go admin, go!

Jeg og Benky har venta lenge på dette:)

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Har du server problemer? For meg skjer iallefall alt veldig langsomt, og i ca 2/3 av tilfellene får jeg en feilmeldig om at jeg må prøve igjen etter 2 minutter

~Thomas Paine

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7

Legger bare ved en liten kommentar om at forumet ikke fungerer 100% i opera, blant annet funker ikke søkefunksjonen og de andre funksjonene som ligger på taskbaren. Dette er ikke noe egentlig problem, bare en liten bemerkning fra en sær fyr som ikke liker IE.

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Hva med og lage en FAQ, eller en slags WIKI om dere vil, basert på en blanding av offentlig tilgjengelig information og en del av innleggene her på forumet? Det trengte ikke være mer avansert enn stickies med sammenhengende tekster for hvert tema, eller en mer omfattende egen greie under portalen

Oppgaven med å skrive førsteutkast av tekstene kunne feks fordeles til hvem det måtte være som føler seg kallet. Alt redigeres så av admin/moderator før det publiseres. Skal dette være interesant må det være levende tekster som stadig vekk utvikles og redigeres a la en WIKI. Dette kan også gjøres av hvem det måtte være og/eller av forfatterene. Samtidig må alle forandringer løpende godkjennes av admin/moderator i motsetning til slik det fungerer med en tradisjonel WIKI

Jeg tror en best practise mht til trening og forberedelser og en konsistent fremstilling av forsvarets avdelinger og muligheter kan føre diskusjonen på forumet fremover og syneliggjøre mye av det bra som dukker opp her. Og det kan hindre at de samme greiene gjentas og gjentas til det kjedsommelige og at direkte feil blir vedtatte sannheter

Kanskje kan det være interessant for en del eksterne eller interne eksperter å delta i en slik prosess også, enten med egne tekster eller kun som rådgivere. Hva med friluftsliv skrevet av Lars Monsen? Ekstreme forberedelser av Rune Gjeldnes? Utholdenhetstrening av Ulrik Wisløff? Og div avdelinger om seg selv?
    ~Thomas Paine

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Det med en wiki var kanskje et dårlig forslag. Nå finnes det en norsk utgave av wikipedia allerede med artikler om norske spesialstyrker og om forsvaret generelt. Kan bare oppfordre alle forumdeltagere med lyst, tid og kunnskaper til å bidra for det som er skrevet sålangt inneholder så mange svakheter og helt soleklare feil at det er helt skremmende
    ~Thomas Paine

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Hmm...jeg har tydeligvis ikke lenger muligheten til å endre mine egne innlegg etter at jeg har lagt dem inn. Er dette lagt inn bevisst, eller er det jeg som blingser?
    Beidh a lá leo

Side 1 av 10 123 ... SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •