Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Side 2 av 10 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Viser resultatene 41 til 80 av 377

Tråd: Forumforbedringer

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8
    Muligheten for å editere innlegg hadde vært fint. Jeg er for tenk-trykk-tal, men av og til utaler man seg kanskje litt kjapt, eller med en uheldig formulering, selv om man har tenkt gjennom stoffet. Da kan det være fint å kunne editere litt. En annen ting er at man kanskje finner ut noe tilleggsinfo om ett gitt emne, da er det også fint å bare kunne hive det inn i samme post, gjerne med en liten beskjed om hva som er editert inn, istedet for å måtte begynne å forklare at "dette er ett tillegg til posten som er 23 poster ovenfor denne" o.l.

Har desverre sett forum hvor folk har byttet ut alle innleggene sine med [...], så en viss poste-kultur må vel opprettholdes dersom "edit" skal være allemannseie. Hva med å innføre litt pes for folk som sletter innlegga sine? Er ikke mange ukene med offentlig pisking av folk som trengs, før de fleste har skjønt tegninga.

C

Menig
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    0
    Åh fan da må man jo virkelig tenke seg om før man skriver/svarer på noe;-)
    Ehh hvordan var det: Tal, trykk og så tenk??
    :-)

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Det ser ut til å være 50 innlegg pr. side under hvert tema, hadde det vært stemning for å justere antallet noe ned? Jeg føler at jeg blar i en evighet for å komme til det siste innlegget når det kommer som nr. 48 på en side.

Hva med avatarer forøvrig?

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hva med å åpne for at man kan redigere innlegget sitt i en gitt periode etter at man postet det? Type 15 min eller noe i den dur slik at man kan få rette opp i skrivefeil man ikke oppdaget første gang man leste over.

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av admin
    Så den funksjonen på forrige forum-løsning. Skal ni-titte igjen på settings men fant ikke noe ved tredje øyekast...
    Når du sier det så tror jeg ikke phpbb har en slik funksjon, jeg har såvidt vært borti administrasjon av programvaren og jeg har heller ikke lagt merke til denne egenskapen. Vbullentin har det dog, men en konvertering til dette blir kanskje litt overkill bare for å få denne egenskapen...

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    DOBBELTPOSTER

Ser at dette er et problem her nå. Skyldes såvidt jeg kan se at et eller annet på forumet går treigt, slik at man ikke alltid blir frakta fra "skrive innlegg" til selve tråden etter å ha trykket OK. Derfor trykker man flere ganger, og forumet legger inn ett innlegg for hvert trykk.

Husk at systemet vil i 99,9% av tilfellene legge inn innlegget når du trykker på "OK". Dersom du har trykket OK uten at noe "skjer", IKKE trykk en gang til, åpne heller tråden i et annet vindu og sjekk om innlegget ditt er lagt inn. I så å si ALLE tilfeller blir innlegget lagt inn ved første trykk, og flere trykk vil føre til flere innlegg.
    Beidh a lá leo

Visekorporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Har plutselig begynt å få email for hvert eneste svar på emnet... Fikk 18 emails om svar på 4-5 emner uten at jeg hadde vært innom emnene i det hele tatt..

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jerv
    Har plutselig begynt å få email for hvert eneste svar på emnet... Fikk 18 emails om svar på 4-5 emner uten at jeg hadde vært innom emnene i det hele tatt..
    å dæven.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    7
    Har funnet et lite problem: Når eg bruker en annen data der det brukes mozilla firefox må eg skrive inn nick og passord to ganger , og når eg har kommet meg inn på siden er ikke de uleste trådene merket. Er det noen innstillinger eg ikke har fått med meg??
    9-8, 9-8 dette er 9.. Iverksett bmp over!!

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Martin
    Har funnet et lite problem: Når eg bruker en annen data der det brukes mozilla firefox må eg skrive inn nick og passord to ganger , og når eg har kommet meg inn på siden er ikke de uleste trådene merket. Er det noen innstillinger eg ikke har fått med meg??
    Vet ikke, men bruker firefox, og det fungerer utmerket hos meg, bruker explorer på jobben og merker ingen forsjell på de to når det gjelder forumet.

Bruker også Safari og Camino (2 nettlesere som er laget for mac) av og til, funker like greit der også.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Bruker Firefox jeg også...har det samme problemet...så nå er internet explorer reservert til milforum..

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    får samme problem med firefox, men har du mulighet til å bruke automatisk innlogging fungerer det utmerket...
    Mun galgga cissa du ahccis nastigaphir!

Guest
    Eneste jeg kan plukke paa er grafikken som fortsatt er standard-oppsett. Jeg synes forumet kunne trengt en overhaling, grafisk sett, som kunne matchet den nye gule logoen.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Melding motatt og forstått!
    Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Roger that chief!
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Uæææh! får klaus av disse margene!

Hvor har du forresten fått så store sponsorer fra, admin? Fancy!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Åja, ser det står test...

Korporal
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hva med å legge til linken til webstaff under relevante linker? Jeg tenker da på linken til uniformsreglementene.
    Best blandt likemenn

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    63
    Apropos siste endring...hva var argumentasjonen for å fjerne "klassiker"-forumet...?
    Beidh a lá leo

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    12
    Ref - spillseksjon :

Har tidligere etterlyst America's Army Online-deltakere, men etter å ha bladd i dagens Dagsavisen begynner jeg tro den gjengse målgruppe'ist er klin gæren - de refererer i avisa til at alle som har klikka i moderne tid i USA var deltakere på AAO ;-D

Gu' bedre, jeg - en tikkende bombe !

...endelig ;-D
    I must kill all free radicals

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7
    og for ikke å snakke om op flashpoint med diverse add ons og annet. Gleder meg til å få spillmaskin igjen og sette sammen ny pakke til flashpoint.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Observerer mange gode forbedringer i det siste, kjempemessig!

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Kikket litt på den svenske og syntes den var fryktelig rotet, så all ros til admin som har holdt stien ren og et forum uten for mye "fix fax".

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2006
    Pondusfaktor
    7
    Hva med å lage en slags "Bildegalleri" med forskjellige undergallerier, som f.eks:

Spesialstyrker:
    -Norske
    -Utenlandske
    HV:
    -SHV
    -LHV
    -HV-I
    -HV-F
    HVU
    Panser:
    Luft:
    Sjø:
    Utenlandske styrker:
    -Amerikanske styrker
    -Franske styrker
    -Svenske styrker
    -Andre styrker
    Diverse:

Jeg vet ikke om Admin har hatt noe sånt før, men jeg vet at det er mulig, det eneste som kan hindre er serverens styrke og Admin.
    ...we few, we happy few, we band of brothers

Menig
    Ble medlem
    Jun 2007
    Pondusfaktor
    0

google

tjene milforum på at eg google-søke i frå søkemotoren her? isåfall ska den brukast meir flittig;-)

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    7
    Kan tipse dere om skrive leifen som er på søk siden.

En må være utlogget og skal prøve å søke, så kommer følgende feilmelding opp.

Sorry , you have to login to enable search
    you can rigester now

det heter da vitterlig register :)

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Par ting:

Syversen skyteinstruksjon ligger nå som link på "hvite" områder fra forsiden. Det var vel noe med klammeparanteser vil jeg tro ....

Jeg sliter med oppdatering av lest/ulest ikoner. Lest blir stående markert ulest og tilgmed egne poster blir stående som ulest. Har tømt cookies og historikk. Noen andre eller er det meg ?

Stavefeil i meldingen som kommer opp når man avslutter abonnement på en tråd.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Guest
    Skjer med meg innimellom også, at leste innlegg forblir markert ulest.....har i tillegg problemer med å logge meg inn, etter at jeg har logget meg ut. Dette uten at jeg har lukket IE, vel og merke...

Har jeg vært inne på andre sider, og returnerer til milforum uten at jeg har logget meg av, er alle innlegg markert som ulest, selv om jeg har lest de tidligere.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    6
    Har samme problemer som Artic1. Er egentlig bare en bagatell men er irriterende når det skjer

Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    6
    Virker som en

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Olav
    Virker som en
    IE og.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Jeg opplever iallefall en ny hverdag (selv med min trege nettforbindelse) det er en befrielse å slippe å vente på å få opp sidene. Nå går det som en lek.... vi får kvittere med en ny donasjon, det jo tross alt snart nytt år.
    ....

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    6
    Bare for nysgjerrighetens skyld admin, skjønner vist du ikke vil svare. Hvor store utgifter/inntekter har du i måneden ved og drive forumet?

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Nå går det så det griner !

Juhu.

I dagens anledning spanderer jeg en smiley siden admin er så glad i de:

"Gjør Ret, Frygt Intet"

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Hehe hvis admin skulle falle for fristelsen til å bruke smilefjes på forumet her så håper jeg det blir noe slik:

http://www.mygirlyspace.com/images/news ... rmy_ap.jpg

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8
    Liten ting:

Mulig dette har blitt nevnt før, men det hender jeg får meldingen "Det finnes ingen innlegg i dette temaet" når jeg klikker for å gå til siste innlegg eller siste side i en tråd. Tolker det slik at koblingene i forumoversikten går til en ny side før det kommer innlegg der... Er det vanlig ved 49. innlegg, kanskje? Kan f.eks. nevne tråden om gode filmer.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    6
    Mulig dette har vært nevnt før, og det er pirkete til det ekstreme:
    "Alle klokkeslett er Zulu tid", står det på forumet, men man kan jo selv velge hvilken tids-sone man viser på forumet. "Alle klokkeslett er Zulu tid" blir litt unødvendig kanskje? Selv har satt klokken på Alpha-tid ;)

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2007
    Pondusfaktor
    7
    Hvis man trykker på søk uten å være logget inn får man følgende melding
    sorry . you have to login to enable search
    you can rigester now
    Gir et litt dårlig inntrykk mtp. stor forbokstav, korrekt språk (kanskje skifte til norsk) osv. Ellers vil jeg si at admin må ha jobbet en del med dette forumet og fortjener skryt for det.
    DYT-DYYYYYT-DYT

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sindre
    Liten ting:

Mulig dette har blitt nevnt før, men det hender jeg får meldingen "Det finnes ingen innlegg i dette temaet" når jeg klikker for å gå til siste innlegg eller siste side i en tråd. Tolker det slik at koblingene i forumoversikten går til en ny side før det kommer innlegg der... Er det vanlig ved 49. innlegg, kanskje? Kan f.eks. nevne tråden om gode filmer.
    Sideskift problematikk hvor det etableres ny side når forrige er full, men ny ikke har innhold. Det har vel admin prøvd å finne ut av før men såvidt jeg ser er det litt feil rekkefølge i logikken her...
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Side 2 av 10 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •