Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Hvorfor søker folk SF?

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Hvorfor søker folk SF?

Lurer litt på hvorfor folk søker spesialstyrker. Har spurt meg selv mange ganger og kommer frem til noe alla dette (omtrent): Ønske om å være en del av de aller beste, enorm utfordring, masse tøft utstyr/trening/"leketøy", liker å være ute i skogen, en følelse av at jeg bare MÅ gjøre det - "barndomsdrøm".

Hdde vært artig å hørt hvorfor andre ønsker å søke, er jo tross alt jævli mye faenskap en skal gjennom (tror jeg:). Fryse og sulte og slite, det er ikke alltid like gøy, høres så lett og greit ut foran pc'en. Hvorfor ikke bare ta en litt tøffere vanlig tjeneste liksom? Sikkert mange som har tenkt noe slikt under opptak. Hadde vært artig å høre hva folk som har fullført opptak også tenker og har hatt som motivasjon. Folk sier det er viktig å tenke nøye gjennom etc, men hvor "dypt" kan noe slikt være egentlig?

-- Edited by cap at 23:25, 2005-02-08

jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2005

RE: Hvorfor søker folk SF?

vel...det avhenger nok enormt fra person til person.

Noe som er helt sikkert er at det ikke er noen vanlig "9-4 jobb" på kontoret.

Man får en spennende og utfordrende hverdag. Masse spenning i hverdagen, noe man helt sikkert kan bli hekta på. :)

Man får tilbringe mye tid ute i naturen, og de som vil inn i SF er som regel glad i å være ute.

Man får nye venner som må kunne stole 100% på hverandre. Det å slite sammen og oppleve mye sammen bygger sterke bånd.

Det finnes sikkert 100 forskjellige svar på akkurat det der, interresant tråd.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Vel, for meg er det drømmen om å være i eliten, blant de aller beste. Det å få de dyreste lekene er jo også med der. Men jeg har et stort ønske om å få være sammen med skikkelige motiverte folk.

En annen ting jeg liker er å trene, trene, trene.

Jo flere døgn ute i skauen, jo bedre:)

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

RE: RE: Hvorfor søker folk SF?

quote:

Originally posted by: Crazy_K

" Jo flere døgn ute i skauen, jo bedre:)"

Hehe.. Jo da. Men da skal jeg love deg at du kommer til å bli overasket:)

SF handler om livsstil. Ingen jobb, men en måte å være, leve og satse alt på.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2005

Jeg planlegger å søke SF, fordi når jeg ser utover hvilken som helst by tenker jeg, jeg kunne ikke leve i livet til en eneste en av de folka som jobber i 9-4 jobber. Det eneste som for meg er å leve, er å leve farlig. Jeg vet at jeg vil være et godt bidrag til SF hvor som helst.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

"Jeg planlegger å søke SF, fordi når jeg ser utover hvilken som helst by tenker jeg, jeg kunne ikke leve i livet til en eneste en av de folka som jobber i 9-4 jobber. Det eneste som for meg er å leve, er å leve farlig. Jeg vet at jeg vil være et godt bidrag til SF hvor som helst."

Du hadde aldri fått vært i min patrulje med disse utsagnene!!!

MODERATOR

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Søker SF fordi jeg ser på det som min livsstil. Det er det motsatte av A-4 og a4 tror jeg de fleste her prøver å unngå. Det er også for meg et meningsfyllt arbeid (kommer ann på om det er usa eller norge, men uansett).

En får utbytte for alt en har av egenskaper og kunnskaper og en får samtidig muligheten til å vokse videre. Det er ikke ukjent at det er god lønn i forhold til utdannelse, men jeg hadde vært fornøyd om jeg kunne drevet med det ulønnet. Bare jeg har et sted å bo og mat så er jeg fornøyd ;)

Skal ikke legge meg inn i hva andre sier, men dette er hvertfall noe av mye som jeg selv tenker.

MVh Benky

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2005

Har ingen planer om å overbevise noen med ord.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

Jeg har alltid hatt et hode som jeg tror passer for SF, men kroppen har ikke holdt mål for de sinnsyke kravene som stilles. Joda, jeg har ikke en blekfet slapp kropp, men det er ikke lite som kreves. For mitt vedkommende så holder det ikke med viljestyrke så lenge kroppen ikke holder mål. For de som kommer inn i HJS så mener jeg å ha hørt at de får status som eliteutøvere, og der er fankern i meg ikke jeg......men haddet det vært kult å kommet inn, uten tvil. Tror neppe man ville angret på en slik tjeneste.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Det virker som du hvertfal kan innrømme det, noe som krever mye, men hva med å trene målrettet for å komme i god form ;)
    Jeg liker å tro at alle kan finne formen så lenge de har hodet i behold. Det finnes selvfølgelig enkelte ting som en ikke kan gjøre noe særlig med.

Mvh Benky

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

Hei, jo målrettet trening hadde gjort mye, men ikke nok. Sikkert dumt å si det når jeg ikke engang har forsøkt, men det er noe i det at jeg ikke har grunnlag til å noen gang bli så god som jeg tror kreves, men det er på en måte bare synsing. Erfaringen min, med egen kropp tilsier at jeg aldri vil kunne komme opp i noen toppform god nok for SF, men den duger helt sikkert til mye annet :-) Akkurat nå trenger jeg målrettet til 016 opptak i juni.

Uansett, lykke til for alle dere som er unge nok til å gjøre et forsøk, og ikke minst har det fysiske grunnlaget på plass.

-Avec

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Den er godkjent Avec :)

Du får ha lykke til i juni. kick some ass!

Gi Gass

Mvh Benky

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

RE: RE: Hvorfor søker folk SF?

quote:

Originally posted by: SeksEn

" "Jeg planlegger å søke SF, fordi når jeg ser utover hvilken som helst by tenker jeg, jeg kunne ikke leve i livet til en eneste en av de folka som jobber i 9-4 jobber. Det eneste som for meg er å leve, er å leve farlig.

Jeg vet at jeg vil være et godt bidrag til SF hvor som helst." Du hadde aldri fått vært i min patrulje med disse utsagnene!!!"

Master of Most:

Må si jeg forstår/deler bekymringen til SeksEn. Du må forstå at det å like å leve farlig er ikke ønskelig i noen avd. og i hvert fall ikke hos spesstyrkene, men det betyr ikke at du ikke kan tenke gjennom saken og komme på bedre tanker/bli mere moden og søke FSK hvis det er drømmen.Lykke til!

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

MoM

ditt utsagn minner meg mye om diktet til Obstfelder som er brukt i skolebøkene.

kort referert: jeg har havnet på feil klode.

Jeg antar at du er ung og knapt ferdig med puberteten og føler at du ikke passer inn noen plass, at du ikke får vist hva du duger til, men at du innerst inne vet hvilken enorm kapasitet du har. Du bør begynne å bruke av denne kapasiteten nå, gå på skole, lær deg et håndverk, tilpass deg, vær ydmyk, gjør alt med flid og glede, og når du føler at du mestrer hverdagslivet, da kan det også hende at du mestrer det som ikke tilhører den daglige verden. du minner meg så altfor mye om meg selv, begynn å skriv dikt, kommuniser med omverdenen, vi er alle som deg.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •