milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Trd: Hold nr jeg lper.

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Hold nr jeg lper.

Fr svrt ofte hold nr jeg er ute og lper. Hva kommer dette av, og hvordan blir jeg kvitt det? Noen som veit om noen gode kjerringrd?

FreZenius
    Gjest

RE: Hold nr jeg lper.

Ikke spis eller drikk mye rett fr du skal ut lpe.. Hvis du lper to timer etter du har spist et mltid burde det g bra. Og nr det gjelder vann burde du ikke drikke mer enn 2-4 dl hvert 15.min timen fr du skal ut lpe.

Hvis du fr hold hjelper det i alle fall for meg og ta en stein i hver hnd og lpe med de. Da pleier det g over...

fnix3
    Gjest

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Hei sann ZubZero....driver selv med mye loping, og eneste jeg har a si. Er at jeg for ogsa hold en del ofte men det er fordi jeg spiser eller drikker for lopingen, men det er bare a drite i....Bare fortsett a lop sa vener du deg til det ettervert, sa etter en del god ganger sa plager det deg nesten ikke ;) Bare stram magen mens du loper, sa gir det seg ganske fort faktisk...

Funker som bare det for meg.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

RE: RE: Hold nr jeg lper.

quote:

Originally posted by: FreZenius

"Hvis du fr hold hjelper det i alle fall for meg og ta en stein i hver hnd og lpe med de. Da pleier det g over... "

*

en annen ting som ogs funker er ta av seg buksa, ta to pinner du finner i grfta, holde dem mot panna (som to horn) og rope "bogabogaboga" mens du lper. da pleier det g over...

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

RE: RE: RE: Hold nr jeg lper.

quote:
    Originally posted by: echo

"

en annen ting som ogs funker er ta av seg buksa, ta to pinner du finner i grfta, holde dem mot panna (som to horn) og rope "bogabogaboga" mens du lper. da pleier det g over...
    "

haha :D

At to steiner hjelper har jeg hrt helt fra barneskolen. Men har ikke hjulpet noe p meg egentlig. Hvis det hjelper tipper jeg det er innbilning. Man glemmer at det gjr vondt fordi man vet det snart gr over nr man holder i steinene(ikke missforst meg her!). Men klarer man innbille vekke smerten er jo det fint :P

For meg hjelper det trekke pusten s langt du klarer, pluss litt til, og holde den der en stund...Repter 2-3 ganger...Har funket nestne hver gang for meg :)

FreZenius
    Gjest

Hehe... Hvis du tror det hardt nok virker det alltid :D Det sier min mor :P

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Hehe. Selv brukt steintrikset, :oD men da klemmer jeg HARDT p den steinen ogs. Tror det har noe med at du fokuserer s mye p klemme den stakkers steinen.

Uansett gjr jeg nesten det ruble gjr. Trekker veldig sakte inn pusten, s mye det gr (slik at smerten er enorm p hold stedet) og puster veldig sakte HELT ut....gjr det et par ganger etter hverandre med 20 sekunders pause mellom hver gang, helt til holdet er borte.

En siste metode er at jeg hele tiden prver holde meg 100 % bevist p hva som skjer, s jeg ikke fomler i mrket. Har jeg hold, s sier jeg til meg selv: "N har du hold! Dette er vondt, men det er bare en kjip oppoverbakke, snart vil du passere toppen av bakken og holdet vil forsvinne! Det er bare sette hardt mot hardt til det gir seg! Jeg SKAL klare det!"

Klarte forresten for noen timer siden sette ny pers p halvmila! Woohoo! :D

OR-4 Korporal (T60)
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

RE: RE: Hold nr jeg lper.

quote:

Originally posted by: krabelure

"Hehe. Selv brukt steintrikset, :oD men da klemmer jeg HARDT p den steinen ogs. Tror det har noe med at du fokuserer s mye p klemme den stakkers steinen. Uansett gjr jeg nesten det ruble gjr. Trekker veldig sakte inn pusten, s mye det gr (slik at smerten er enorm p hold stedet) og puster veldig sakte HELT ut....gjr det et par ganger etter hverandre med 20 sekunders pause mellom hver gang, helt til holdet er borte. En siste metode er at jeg hele tiden prver holde meg 100 % bevist p hva som skjer, s jeg ikke fomler i mrket. Har jeg hold, s sier jeg til meg selv: "N har du hold! Dette er vondt, men det er bare en kjip oppoverbakke, snart vil du passere toppen av bakken og holdet vil forsvinne! Det er bare sette hardt mot hardt til det gir seg! Jeg SKAL klare det!" Klarte forresten for noen timer siden sette ny pers p halvmila! Woohoo! :D"

Har selv brukt den metoden med gi f..*og bare lpe selv ogs! Det funker jo, men tror at det svekker*ytelsen min litt. Testet meg p 3000m her om dagen, og lp den siste kilometeren med hold. Tror nok at jeg skulle klart den litt fortere om det ikke hadde vrt for det helvetes holdet!! Noen ganger syns jeg ogs at det hjelper klemme hardt med hnda mot holdet. Unsett s dauer en jo ikke av ha det litt vondt nr du lper, men likevel irriterende prve ignorere det

Hvor rask var pers'en din p halvmila foresten?

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Sant det, jeg bruker ogs ta p hold stedet; nrmest masere det litt.

Jeg lp halvmila p 21:42, som knuste min gamle rekord p 22:53 med 1:11! :D S jeg er veldig fornyd. (In til videre :op )

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Da har jeg et interessant sprsml: hva er hold? Hvorfor oppstr det? er det skadelig?

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Hei!

Ja, faktisk s har jeg et lite rd til deg som fr hold hele tida nr du lper: LP MER! Fr, da jeg nettopp hadde begynt lpetrene fikk jeg hold nesten HVER gang. Sikkert fordi jeg nettopp hadde begynt* trene opp kroppen, den var ikke vant til lping... Jeg brukte sm, runde stener og "massajse" av holdstedet og den slags. Men det som virkelig satt en stopper for hold, var at jeg forsatte lpe, og trente mer. Etterhvert som tiden gikk forsvant denne plagen. Men alts, dette funka for meg, hper det funker for deg og. N kan jeg spise flere brdskiver en halvtime fr trening, uten at jeg fr hold..

Lykke til!!!

Rubinen
    Gjest

Halla!

Er enig med Buck! Hold er noe som forsvinner dess bedre form du blir. Springer selv 5000 p ca. 18:30 og trener mye. Jeg har veldig sjelden noe hold, eller sting som vi kaller det der jeg bor... Det er bare fortsette gi jernet s vil holde forsvinne med svetten!

Lignende trder

1. Hold kjeft
    By Din_Laban in forum S-2 1. Generelle nyheter.
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: DTG 311815A Mar 15,
  2. Sting / Hold
    By hhove in forum Frstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: DTG 021655A Dec 09,
  3. Taliban p kloss hold
    By tomroger in forum Mannskapsmessa
    Svar: 33
    Nyeste innlegg: DTG 201907A Jul 09,
  4. Sliter med kraftig hold
    By fomp in forum Frstegangstjeneste og verneplikt