Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: psyiske tester i fjk opptak

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

psyiske tester i fjk opptak

det ser ut som om jeg skal inn i fallskjermjeger i juli, etter flere brev og telefoner med spørsmål om å få bytte til fjernoppklaring, til tross for at det var mitt valg å søke på fallskjerm først. dette fikk jeg altså ikke, men man kan ikke alltid få vilja si heller :)

derfor har jeg begynt å tenke litt på opptak osv...
    ble plutselig litt nyskjerrig på de PSYKISKE testene i fjk. jeg forstår at de som har prøvd disse ikke kan si nøyaktig hva de går ut på, men kanskje de kan snakke litt rundt grøten, for å si det sånn ;)

"problemet" mitt er at jeg gjorde det relativt bra på sesjon, jeg fikk 8 av 9 i evnenivå. derfor er det slik at hver gang jeg spør noen som har erfaring med disse testene så blir jeg avfeid med at da klarer jeg det sikkert, uten at de da gidder å gå LITT i detalj engang. men jeg er ikke så sikker. en ting er å konsentrere seg om en oppgave, for eks. å se et mønster i en rekke figurer med relativt god tid, en annen ting som jeg VET jeg er dårlig på er å løse oppgaver under stress, eller å gjøre flere oppgaver på en gang. er disse testene vanskelige, og er de "strenge" på resultatet?

takker for svar

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

RE: psyiske tester i fjk opptak

http://www.treningsforum.no/forum/in...?topic=2459.30

Nederst på denne siden...står det..men hele denne topicen er interessant:-)

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Vet ikke hva de gjør på HJK og det som er der er sikkert temmelig hemmelig, men vet at på flygeskolen kjører de ganske mye psykiske tester som er kinkige...

Et tips er at når det går så sinnsykt fort at du ikke klarer å få med deg alt som blir sagt så isoler en ting av gangen slik at du ivertfall klarer å svare på noe. De er INGEN som klarer å fullføre testene, men det de vil ha svar på er om du får totalt panikk og ikke klarer noe.

En test er der du skal gjøre matteoppgaver å svare på spørsmål samtidig. Den er vanskli vet jeg. En annen test er å sette strek i rett rute, rød penn i en hånd og blå i den andre. Dette går fortere og fortere og etterhvert så tar man kanskje annenhver, på slutten så er man vel god om man klarer hver tiende oppgave fordi det går så fort. Men som sagt så går det på å holde hodet rolig og tenke klart og fullføre noen av oppgavene istedet for å få panikk og ikke klare noe... Fordi det er det MANGE som gjør.

Rekrutt
    Ble medlem
    2005

et tips: ta tingene som de kommer, når de kommer..ikke hensiktsmessig for deg selv å stressmessig ved å tenke for mye på hva du vil møte, før du møter det.

-- Edited by parachute at 01:53, 2005-03-03

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2005

RE: RE: psyiske tester i fjk opptak

quote:
    Originally posted by: parachute

"et tips: ta tingene som de kommer, når de kommer..ikke hensiktsmessig for deg selv å stressmessig ved å tenke for mye på hva du vil møte, før du møter det."

helt enig! man skal ikke ta sorgene på forskudd!

interessant lesing metz! likte spesielt det med han karen som løp opptaket med store buffelo sko og dongribukse :oD

-- Edited by krabelure at 04:43, 2005-03-03

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •