Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Planer for Vinterferien?

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

Planer for Vinterferien?

Noen som har planlagt treningsturer e.l. i uken som kommer? Høyfjellet/skogen etc etc?

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

RE: Planer for Vinterferien?

Ja visst har jeg det ;) blir jo tur med benky da.....Gleder meg, har allerede funnet fram ting jeg skal ha med pa turen :D Begynner a bli litt darlig a faktisk, sa jeg tor ikke a ga ut dora en gang hehe....sa jeg blir hjemme hele uka fram til helgen.

-- Edited by SpesJeg at 14:59, 2005-02-20

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2005

Har planer om mye hard skigåing og slit på Ringebufjellet, så håper føret er bra! Det får bli som en slags oppvarming til min første tur med dere gutta neste gang dere skal ut...

SpesJeg: god bedring, og meld deg på til 4 mars seminaret!

No guts, no glory!

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

Hei

Tar toget imorgen tidlig fra stasjonen i Bergen med litt penger, mat og fjellduken i sekken retning mjølfjell. Blir noen dager alene med litt tusling rundt på diverse topper og litt telemark ned igjen for så å avslutte uken med en langhelg med ungdomsgruppen i turlaget her.. Sover litt på hytter og litt i duken håper jeg. Dette skal bli den diggeste uken min på lenge... Mange skoletimer er brukt på å drømme om dette. Knallvær og stabil værmelding samt nye ski er argumenter for å komme seg ut! ;)

God ferie!

OR5+ Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Skal ut i grønt i skogen 3 døgn i vinterferien, som innleid markør.. mens resten av familien drar på svipptur m color festival..

84mm

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

Hmm ikke dumt. Si ifra om det trengs markør-bistand... ;)

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Gjett hvem som skal ut og teste sin splitternye nye Bergans alpinist 110 L ryggsekk i ferien! Moi! =)

Den stod klar da jeg kom hjem fra reise i Europa på tirsdag. Skulle egentlig vært heime søndag men været hindret ferja i å komme inn så det ble en del venting. Satt blant annet 18 timer inni en buss ved terminalen i Hirtshalls og kjedet ræva av meg, de delte ivertfall ut gratis drikke inni terminalen.

Kanskje gull verdt å nevne at jeg fikk et bra besøk på NATOs militære hovedkvarter sør i Belgia også. Der fikk vi en del nyttig info om NATOs oppgaver, hva de står for og en del om den nye styrken til NATO. Vi skulle egentlig til det politiske hovedkvarteret i Brussel, men siden President Bush skulle dit samme dag så måtte vi ned til det militære istedenfor. Det var jo griselett å komme inn, de sjekka ikke bussen eller oss personene for noen ting, vi kunne jo smugla med oss hele Taliban inn uten problemer. Det var jo det viktigste bygget som de vestlige allierte har omtrent, og de slapp os bare rett inn. Kan ikke skryte av sikkerheten nei...

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2005

Har desverre ikke vinterferie :(

Men nå starter snart Battle Griffin 05 ,så da blir det nok plenty å gjøre.

Hadde jeg hadd ferie hadde en skitur på fjellet absolutt ikke vært å forakte.

*De av dere som har ferie får nyte den etter beste evne. :)

Ble medlem
    2005

Viss dere er så heldige å ha vinterferie no, KOM DERE UT I SKAUEN ELLER TIL FJELLS!!!!!!!!!!!!

Med dette været er det en skam å sitte inne.

For min del blir det flere turer over vardegga fra bergen til arna, og noen turer fra ullrikken til fløyen..

Går aleine, så viss det er noen som vil ha seg en tur er det bare til å gi en lyd på:gizmoevensen@gmail.com

Hilsen Martin...

Ble medlem
    2004

Er nettopp hjemme fra en liten ferie tur på hytta vår på fjellet. Ble 2 korte skiturer (2x1mil ca) for å teste div. forskjellige ski (harke stått på ski på mange år, sånn er det å være sørlending..). Ny GPS (Garmin eTrex Legend) og en nattkikkert (leketøy:) måtte jo også prøves =)

Som sagt er hjemme igjen nå, så da er det back to Henriksens treningsprogram. Skal nok fikse meg en overnattingstur ute og en liten padletur i gummibåt også da..

-- Edited by cap at 14:51, 2005-02-21

jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

RE: RE: Planer for Vinterferien?

quote:

Originally posted by: L4rZ

"Gjett hvem som skal ut og teste sin splitternye nye Bergans alpinist 110 L ryggsekk i ferien! Moi! =) "

Gratulerer med sekken, kamerat L4rZ! Og storveis med BRU-besøk da....

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

Uff da. Får jo dårlig samvittighet her:) Skal til Danmark med kamerat gjengen.*Ser nok hvor det bærer hen. Endel jobbing.*Men tar det igjen til helga, opp på fjellet og slikke sol.

OR5+ Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    2004

RE: RE: Planer for Vinterferien?

quote:

Originally posted by: admin

"Hmm ikke dumt. Si ifra om det trengs markør-bistand... ;)"

Ja, det kunne jo vært morro.. Det er en escape-øvelse hvor hv-folk skal ut og jage.. og det blir laaaangt å gå... ;-)

84mm

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Tok meg en liten to-dagers alene på fjellet. Fin tur, uten telt eller primus, til tross for litt lav temperatur (-25) og en god del vind. Trente ellers som vanlig og gikk en 3-mils skitur på søndag. Skal nok*ta meg tid til å være ute*noen*flere døgn i påskeferien.

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

Sjekk påskeplaner-tråd og vurder om dere hiver dere på en to-tre dagers Jotunheim-tur - NB - ikke opptakspes men TUR.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •