Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: FJ treningsprogram

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

FJ treningsprogram

Heisann!!

Bare lurte på om det var noen som hadde noen tanker rundt det treningsprogrammet som ligger på fjs hjemmesider. leser mye her om at man ikke burde løpe medsekk og densalgs.

Synspunkter?

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

RE: FJ treningsprogram

Jeg anbefaler iallefall ikke løping med sekk. Det er så stor belastning. Løp heller vanlig, og gå med sekk. Da vil du klare å løpe med sekk når det trengs. Bør løpe litt med sekk da, sånn at man blir kjent med det. Men ikke 3 ganger i uka.

Treningsprogrammene på HJKs sider er forsåvidt gode, men de ser sinnsykt kjedelige ut. Og det er kjipt om at man ikke klarer å holde følge, eller om det er for hardt for en fra begynnelsen av.

Man kan godt ta litt derfra, men jeg synes at det bør kombineres med andre ting. Det å drive idrett er ikke dumt. Selv spiller jeg fotball. Det er sinnsykt gøy, og da får jeg løpt i massevis. Så kan jeg heller tenke mer på styrke når jeg skal trene alene.

Hadde aldri klart å slutte på fotball uansett. Uten fotballen hadde jeg heller aldri hatt det treningsgrunnlaget jeg har i dag.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

Riktig.

Har liskom vært litt slapp på den organiserte idrettsfronten siden jeg av en eller annen grunn som jeg ikke vet selv sluttet med karate for et par år siden. har tenkt på å begynne på noe, men vet ikke helt om det har noe for seg når jeg bare skal være med et halvt år.

Har fulgt fj-programmet i 6 uker nå. er så veldig motivert at jeg ikke har hatt noen problemer med kjedsomhet.

Det som jeg er litt mer redd for er skader. busta halebeinet for andre gang på en uke på joggetur idag, gjør noe jævlig vondt når jeg skal ta situps og drive med spenst og denslags. Men men det er vel det jeg får igjen når jeg på død og liv skal løpe på glatta i skauen.

"Just have to suck it in"

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Fallskjermjegeraspirant; pass godt på halebenet. Selve benet er like skjørt som fingertuppen i lillefingeren! En skade eller slått ut av ledd og det vil forplante seg i hele ryggen med overbelastning/slitasje/smerter som følge.

Ellers er jo jogging på glatt underlag godt om enn riski trening. Man merker at man bruker et helt annet sett med muskler når man løper på jævla glatt underlag. Masse balansemuskler som plutselig trer til og en helt annen løpe stil. Har noen gode (og mindre gode) minner fra førstegangstjenesten i nordnorge da vi løp på speilisen. Spesielt ille var det utpå våren med små mengder smeltevann oppå.

Trener selv uten noen som helst form for organisert idrett. Passer vell ikke helt for meg, eneste ballspill jeg liker er inne-bandy, men tviler på jeg noen gang kommer til å melde meg inn i noen klubb. Liker å løpe og trene styrke i skogen.

jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

Gjest
    Hei

Ja, programmet ser kanskje kjedelig ut, men man må vel også ha tålmodighet og være villig til å gjøre ting man ikke alltid har så altfor mye lyst til også i slike tjenester? Programmet har hvertfall fått meg i betydeligere mye bedre fysisk form!

Det jeg har gjort, er å melde meg inn i en airsoft klubb, og kombinerer dette med treningsprogrammet. Dette gir litt action mens man trener, da tenker man heller ikke over at man blir så sliten heller. Det er noe jeg ville anbefalt på det sterkeste fra min side.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004
    Det viktigste er uansett å finne noe som funker for deg, noe du trives med.

Vil funke demotiverende dersom man slavisk tvinger seg til å gjøre noe man ikke synes er noe morsomt. Man skal jo selvfølgelig tyne seg selv og gjøre ting som ikke er alt for ubehagelig, men man må kunne koble av med jevne mellomrom med noe man synes er skikkelig morsomt, f.eks airsoft eller fotball/håndball, whatever.[/i]
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •