milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

milrab.no - gears you there
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 13 av 13
    idla_
    Gjest

Gå deg frisk!

"Effekten av en virkelig lang spasertur, opp til fem-seks timer, var overraskende stor for forskerne"

http://www.trim.no/artikkel.php?id=434

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    271 innlegg
    Sitert
    515 innlegg

RE: Gå deg frisk!

Tviler ikke. Folk går generelt altfor lite. Kjører heis overalt og bil til og fra jobb - selv når de bor 2-3 km fra jobb. Synd. Flott fysisk og psykisk. De fleste par (!) burde ha to tre rusleturer sammen i uka - da beholder de balanse i forholdet + får litt mosjon på kjøpet!

Bra kamerat-Idla!

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

RE: RE: Gå deg frisk!

quote:

Originally posted by: admin

"Tviler ikke. Folk går generelt altfor lite. Kjører heis overalt og bil til og fra jobb - selv når de bor 2-3 km fra jobb. Synd. Flott fysisk og psykisk. De fleste par (!) burde ha to tre rusleturer sammen i uka - da beholder de balanse i forholdet + får litt mosjon på kjøpet! Bra kamerat-Idla!"

Bra svar Admin. Turer med samboer/kjæreste i skog og mark er bra. Komme seg litt vekk, og få litt mosjon sammen. Dette er noe mange er alt fordårlige til. Selv er jeg så heldig å ha hytte. Den ligger 4 km unna vei. Så man må gå til fots eller på ski for å komme dit. Da jeg har med meg venner, så merker jeg på dem at de setter litt mere pris på å komme fram til hytta*også.

Hytte liv uten strøm og vann er livet:)

*

P2

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    271 innlegg
    Sitert
    515 innlegg

Godt poeng, kamerat-P2. Godt slike hytter er radikalt mye billigere enn de med vann/strøm og vei til døra... Snart ikke mulig å få ei hytte som ligger for seg selv...

idla_
    Gjest

Familien har hytte i Sirdalen, og litt av sjarmen med hyttelivet er nettopp å komme frem etter en liten spasertur - fyre opp i peisen, og sette seg ned med en kopp kaffe og en melkesjokolade. Synd at byfolket tar med seg mer og mer av selve byen på fjellet. Noen fjellsider ser jo ut som rene byggefeltene, med hytter i millionklassen.... pengekåte grunneigere.

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    271 innlegg
    Sitert
    515 innlegg

Enig. Se bare på Beitostølen, Vegglifjell, Norefjell, Trysil - listen er lang. Sjaremerende fjellområder som nå er landsbyer og hytter 2-3 meter imellom hverandre.

Vidis
    Gjest

Ja, er nesten litt trist å se! Det som før var fjellsider med flott natur blir fjellsider med mangen store hytter og veier. Familien har forresten hytte på fjellet. Heldigvis langt fra stor luksushytte med vei til døren, men en liten hytte som ligger i flott natur der du kan gå på tur. Er veldig godt for kroppen*å gå turer, spesielt for ryggen!

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    271 innlegg
    Sitert
    515 innlegg

Ja det er langt mellom disse hyttene føler jeg. Men for oss gutta boyz byr jo ikke dette på noe problem - jeg har hytte jeg - Jerven Thermo Extreme...

Vidis
    Gjest

quote:

- jeg har hytte jeg - Jerven Thermo Extreme...

Ja, det er OG en hytte! :)

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    271 innlegg
    Sitert
    515 innlegg

Yepp og sjelden trangt om plassen på "tomta" mi...

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

quote:

"Yepp og sjelden trangt om plassen på "tomta" mi..."

Tomt og tomt..:)* HEHE.. Kansje du ikke får bedre tomt en Jerven? Hvis du er litt sta da:) "La tanker og humor slippe løs"... hehehe.

Jeg vet nøyaktig hvor du vil kamerat Admin.:) Min morfar bygde hytta for hånd. Han pusha meg til å like alt som lever rundt oss. Så jeg endte som Oppklaringsmann. Og førstegangstjenesten min forvandlet meg.. Nå, 6 år etter førstegangs tjenesten ser jeg meg om i naturen. Kikker på bær, og busker. Holder det for meg selv, men jeg må si jeg ser MYE bra VED underveis:) Og endel bra Base/OP steder... Men det holder jeg for meg selv.. Ingen ville forstå allikevel:)

Noen som føler seg truffet? hehehe...

Edvardsen
    Gjest

gamlehytter

quote:

Originally posted by: idla_

"Familien har hytte i Sirdalen, og litt av sjarmen med hyttelivet er nettopp å komme frem etter en liten spasertur - fyre opp i peisen, og sette seg ned med en kopp kaffe og en melkesjokolade. Synd at byfolket tar med seg mer og mer av selve byen på fjellet. Noen fjellsider ser jo ut som rene byggefeltene, med hytter i millionklassen.... pengekåte grunneigere."

*

enig med deg idla.

*

fra jeg var 2 tre år har famelyn vært på en hytte i Gausdal, sammen med noen venner.

*

hytta er uten støm og ligger i med noen ortentlige gamle sætere.

*

de beste minnene er biff og lys fra parafin lyktene, pluss at peisen varmer.

*

en gang når jeg var 7 år gikk vi inn i måne skinn, når vi kom fram hadde termometeret sunket under 25!! KALDT

*

men nå er hytta med strøm og vann, masser til meg nabo hytta som er dritt kald om vinteren og uten strøm osv.. (Må ha det, bare må ha det)

*

Drømmen!!

Når jeg har tjent opp masse penger som fj, skal jeg kjøpe meg et omr. på fjellet å bygge en

hytte.

*

uten støm og vann selvfølgelig

fønix3
    Gjest

Har selv en gammel husmannsseter i Østerdalen. Uten innlagt strøm og vann. Poenget er jo for oss som familie å oppleve noe annet en det vi til daglig gjør.

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •