milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Hvordan ligger jeg an ?

DoinK
    Gjest

Hvordan ligger jeg an ?

Hei. Jeg tenkte enten å ta Marinejegerkurs nå i 2005 eller 06.

Jeg har vært uten noe særlig trening i*noen år og jeg lurer da på om jeg heller bør vente til 06 og trene et år ekstra før jeg går marinejeger kurset.

Pr idag, så klarer jeg følgene på trening

1 mil jogging*50 minutt

35 pushups

50 situps på 2 min

30 meter under vann

5 pullups

200 meter "bryst"*på rett under 9 min. ( Kan ikke crawle ordentlig enda )

Dette er jo innenfor kravene pr idag uten å ha trent på lenge. Jeg skal nå sette opp treningsplan frem mot kurset for å være skikkelig forberedet.

Spørsmålet er, er jeg er grei nok form*til å*sette en treningsplan frem mot juli 2005 eller er jeg i for dårlig form pr idag og bør satse på trening frem til 2006 heller?

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

RE: Hvordan ligger jeg an ?

det kommer litt ann på grunnlaget ditt forøvrig, men jeg har ikke hvert på opptak der så jeg vet ikke, skulle tro at kravene er en ting men opptak og de forskjellige kursene er en helt annen hverdag hvor fysikken er vigtig men psyken er det viktigste og hvis du ikke er begynt og trene før nå, så er nok ikke psyken der den bør hvære ennå hellerog du kan nok komme il og gå på en smell som gjør at du ikke søker deg der igjen. det er det mange som har gjort

*

du får uansett ha lykke til håper du klarer det du setter deg for mål og kan brife oss gutta som ikke vet litt;=)

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Ser du har et bra grunnlag for videre trening.

Med tanke på videre trening er*det nok svømmingen du bør fokusere mest*på å forbedre. Meld deg på kurs eller grupper.

Hadde du bodd nær meg hadde det ikke vært noen sak for meg*å hjulpet deg på det området (svømmer selv aktivt og er svømmeinstruktør nivå II).*

DoinK
    Gjest

Psykisk skal jeg klare meg. Har lært mye mentaltrening for idrett før og jeg skal bla.a snart på kurs for mental/psykisk lære innen idrett. Hvordan holde hodet kaldt ved motgang osv.

TMD: Hvor bor du i landet da? jeg hører hjemme i stavanger. Vet du om noe slikt i stavanger?

Jeg har sett litt om det var slikt kurs i stavanger svømmehall men det var ikke noe utifra det jeg fikk vite av han i skranken der ...

Selvom jeg ikke svømmer veldig fort eller kan crawle vil jeg si jeg er god i vann. Har bla.a ingen problemer med å fridykke ned til 10 meter å svømme litt rundt, er vandt til svømmeføtter, har dykkersertifkat, har heller ingen problemer med langdistansesvømming 3-4000+++ meter

Det er tempoet og kondisjonen svakheten ligger men den skal jeg nå begynne å trene opp.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Et meget godt tips...hold deg på grei margin med minstekravene. Deretter må du gå MASSE med*tung sekk og gå fort i krevende terreng. Gjør kroppen vant med høy treningsmengde til alle døgnets tider, altså tren rett etter du har*stått opp etc. Eller stå opp midt på natta og jogg deg en tur. Tren på utmattelse....**da først stiller du sterkt til et mj-kurs....thrust me;-)*

DoinK
    Gjest

det er jo også en ting å tenke på ja. Det er notert ! ;)

Lager en oversikt over alt jeg skal trene på osv nå, så skal jeg mekke et treningsopplegg opp mot opptaket. Får legge til* en marathon og 2 om natta også da. Det er vel da de vekker deg og drar deg ut av senga ;) Eller en iskald svømmetur midt på natta er vel heller ikke feil :)

ugress
    Gjest

Det er bare å kjøre på med et strukturert treningsprogram!
    Bra utgangspunkt. Som folket sier, tren sekk.

Gi gass

vi sees!

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

RE: RE: Hvordan ligger jeg an ?

quote:

Originally posted by: DoinK

TMD: Hvor bor du i landet da? jeg hører hjemme i stavanger. Vet du om noe slikt i stavanger? Jeg har sett litt om det var slikt kurs i stavanger svømmehall men det var ikke noe utifra det jeg fikk vite av han i skranken der ...

Jeg bor i Leksvik, som ligger på nordsiden av Trondheimsfjorden, så det er vel ikke akkurat gådistanse til Stavanger.

Det er virkelig rart om det ikke går noen kurs der du bor, men du kunne kanskje prøvd å melde deg på en gruppe eller lignende? Det er jo nødt til å være noe tilbud?

DoinK
    Gjest

TMD: Ja, det er jo nødt til å være noe. Jeg skal finne eg plass å lære meg å få inn teknikken, så vil svømmingen gå som en lek.

Iogmed at det ikke er kommet noe negativt angående fysikken som jeg trodde det ville, så gir jeg full gass opp mot neste opptak iallfall ;) Takk for tips!

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Stå på og lykke til med treningen!

Lignende tråder

1. FORSVARSGREN. Hvilket våpen ligger du under?
    By slakapung in forum Mannskapsmessa
    Svar: 67
    Nyeste innlegg: DTG 100933A Sep 14,
  2. Halve kystvaktflåten ligger til kai
    By yamaha in forum Sjøforsvaret
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: DTG 302115A Nov 12,
  3. Hvordan ligger DERE ann til opptaksprøven hos HJK?
    By rullest0l in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 37
    Nyeste innlegg: DTG 092243A Apr 06,
  4. Ligger noen hv distrikt etter???
    By Martin in forum Mannskapsmessa
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: DTG 091831A Feb 05,
  5. Hvordan ligger jeg an?
    By Draeger in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: DTG 041657A Jul 04,

User Tag List