Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Trening dagen derpå

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Trening dagen derpå

Jeg har hørt at man ikke kan trene dagen etter ei fyllekule fordi man da bare bryter ned, og ikke bygger seg opp igjen. Noen som har no peiling på om dette gjelder både styrke og utholdenhet? Om det finnes noen treningsformer som funker dagen derpå hadde det vært fint å få hørt litt om disse :)

-Hallvard

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

RE: Trening dagen derpå

Er på fylla ca. hver helg og treningen går videre som planlagt på søndagen. Pleier ivertfall å vente til 12 timer etter siste munnfullen med alkohol før jeg trener, og har ivertfall ikke merket noe reduksjon...

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Kommer vel an på hvor full du er, men jeg tror det funker fint å trene dagen etter visst du ikke er fyllasyk. Vil du unngå slikt er det bare å hive innpå med vann før du ligger deg!

Forresten, velkommen til forumet! :)

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Greit å ta en fest iblant. Ikke vits å ta dette med trening til et så seriøst nivå, at man ikke kan leve litt. Uansett handler alt om å gjøre det man liker.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Vel.. Man blir jo ikke i bedre form av å feste, så tenker man seriøst på eks. MJK så er man heller på treningstur enn på fest de fleste helgene..

Jeg synes det er greit å trene styrke etter en fest... Løping dagen derpå funker vertfall ikke for meg.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Er helt med på tanken. Var egentlig det jeg mente. Man bør selvfølgelig ikke feste hver helg, men det skader ikke å pleie gammelt*vennskap, være litt sosial en gang i blant.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

En må også vere med venner i blant og vere sosial og ha det gøy som idla sier, men*visst en seriøst*skal prøve å komme inn i en avdeling må en nok prioritere treningen høyt!

*

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Faktisk så er det ganske viktig å ha en del sosial omgang når folk trener såpass mye som enkelte her gjør! Trener man hele tiden og ikke går med venner så ender man opp med å sitte heime*og være deppa på forskjellige måter...

Det er sikkert mange som bare tenker MJK, HJK eller hva de nå skal søke, men det er viktig å koble av fra de tankene og heller tenke litt mer på akkurat nå. Er jo forståelig at når man er topp motivert så er det vanskelig å tenke på annet, men det gjelder å holde seg fokusert på hva en skal gjøre nå også, tenk for eks. utdanning osv. Motivasjonen vil jo fortsatt være der, så kan man heller begynne å tenke fullt ut og gjøre seg skikkelig klar psykisk en*måned/et par uker rett før opptak. Men det avhenger vel fra person til person hva de synes de burde gjøre...

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Selv har jeg vært innom to helsestudio de siste årene, der jeg har forhørt meg litt angående akkurat dette temaet. Erfarne folk har faktisk*fortalt at ei skikkelig fyllekule kan ødelegge fra en, og opptil fire uker med trening. Dette gjelder jo kroppsbyggertrening, og det er sikkert*ganske individuelt hvordan alkoholen påvirker den enkeltes kropp i denne typen trening. Når det kommer til løps- og kondisjonstrening vet jeg ikke hvordan*alkoholinntak regnes*å ødelegge treningsflyten, men*regner med at det ikke utgjør store forskjellen i det lange løp om en unner seg litt "fri" fra*trimmingen. Denne type avkobling, alkohol eller ikke,*er*en*veldig viktig*måte og legge all treningen litt bak i hodet for ei stund, slik an en ikke blir lei.

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Man blir dehydrert av alkohol, så det er viktig å få i seg nok veske før trening. Utover det synes jeg personlig det gjør godt med en litt rolig løpetur dagen derpå.

Hvis dere trenger en god unnskyldning for å ta en fest, så kan dere kalle det trening det også: det er ikke mange som fester så heftig som spesialstyrker, så det gjelder å være i form der også! :-)

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

hehe.. likte det siste innspillet. Det er vel så viktig å bevare vennskap og ikke minst ha det gøy når du er ung. Selvfølgelig er trening viktig - men ikke alt. Det sosiale kommer først, uansett hvor du skal i Forsvaret. Det norske forsvaret vil ha sosialt intelligente personer, ikke maskiner.

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

Viktig poeng det der. Selv om man gjerne vil bli Marinejeger eller Spesialjeger må man ikke glemme å leve oppi all treningen og alle turene med tung sekk innover vidda. Man skal jo fungere i det sosiale lag og ha så lite "trøbbel" og ballast av negativ art inn i tjenesten. Et ubalansert personlig liv (intriger med venner og eller familie) er ikke direkte heldig for deg selv når du må samarbeide og være fokusert.

Men behold fokus og trent JEVNT + unn deg en fest i ny og ne. PS: Man må ikke drikke seg nedenom og hjem for å ha det morro???

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Positiv innstilling er nok bra å hå skal en inn til tjeneste. Og en kan klart gå på en fest uten å drikke, men samtidig ha det gøy!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

RE: RE: Trening dagen derpå

quote:
    Originally posted by: admin

"PS: Man må ikke drikke seg nedenom og hjem for å ha det morro???"

... hmm ;)

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

He, he Kan du definere "nedenom og hjem" Admin?? Lurer litt på hvor mye man*må drikke for å ha det morro ;-)*

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Er bare REN viljestyrke som får meg hjem etter en kveld på fylla, og det er ikke alltid så gøy! =)

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •