milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Treningsår?

Gjest

Treningsår?

Noen som er igang med eller vurderer å ta et helt år fri til hovedfokus trening mot MJK eller HJK Spesialjeger opptak? Krever jo mye fysisk og psykisk - udiskutabelt - og de fleste må trene seg opp endel iforhold til hvor de står fysisk idag. Om man trener et helt år med MYE døgn i felt - skog og fjell - sommer som vinter*- vil jeg tippe man blir ganske så robust foran et opptak. Men man skal jo ha økonomi til å bære eventuelt boliglån om man har det + utgifter til bra utstyr (tipper man lett brenner 30-50k her) + mat, transport osv.

Om man ikke skulle komme inn, fikk man uansett et flott år med usedvanlig mye friluftsliv og erfaringer. Kommer kanskje ikke godt med i en Rimi-jobb men dog...

Vurderer den modellen selv og ergo interessant å se om andre faktisk gjør dette og hvordan dere evetuelt planlegger eventuelle bijobber for å spe på litt.

idla_
    Gjest

RE: Treningsår?

Jeg vurderer å gjøre det selv. Har hatt problemer med ankelen, og det er ikke vits å møte opp halvferdig! Det tar lang tid med intensiv, og kontrollert trening for å nå en fysikk som skal tåle den harde hverdagen, vil jeg tro.

Kjetil
    Gjest

Eg e i Afghanistan nå og ska være der frem til jul. Etter jul ska eg bruke all tid(nesten) på og trene til enten mjk*eller Spesjeger opptaket til sommeren. eg kommer til og bruke pengene fra intops og samtidig innkassere ledighetstrygd når eg komme hjem. Så penger vil ikkje være den største bekymringen. Det som er verre er og klare og motivere seg til og trene et heilt år. Derfor hadde det vært kult om det var andre i stavangerområdet som også tenker i de baner. Så kunne vi fått til noen helvetes bra turer. Kommer til og padle, gå, løpe, sykle, svømme, trene styrke etc ein god del når eg komme hjem fra kabul. Treninga blir bedre og mer motiverende når me e flere.

idla_
    Gjest

Konge! Bor 3 mil fra Stavanger. Jeg stiller gjerne opp på eventuelle treningsturer. Legger ut email adresse, så tastes vi. Må stikke.

idland84@hotmail.com

Vidis
    Gjest

Bra gutta, stå på! ;) Får dere til turer i lag er jo det kanonbra. Som mangen andre har jeg skjønnt at fellseturer gir mye!

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •