Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Svømmetrening

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Svømmetrening

Til dere som sliter med svømmekravene.

Slet selv med undervannsbiten. Men med en god makker som fikk det til, var det utrolig motiverende å få det til selv. Motto: tren sammen med noen.

For de som sliter med stupetrening - ta kontakt med nærmeste svømmehall/stupeklubb. De er ofte behjelpelige mot lite honorar for å lære bort stup. Selv fikk jeg hjelp via Idrettsanlegget ved HJK. Stor hjelp.

[url="http://www.sparksjefen.com"]www.sparksjefen.com[/url]

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

RE: Svømmetrening

Hvor mange av dere som trener til MJK-opptak bruker svømmeføtter? Dette er meget viktig hvis man ikke har drevet med det fra før.. (deleted by ugl) mange som pådrar seg kramper og overbelastning i ankelområdet pga manglende aktivitet. Bare et nyttig tips;-)

-- Edited by Ugl at 22:45, 2004-08-25

Gjest

Jeg trener ikke til MJK-opptak, men jeg driver litt med dykking. Det er vel verdt å trene på å bruke svømmeføtter skikkelig da man sparer ganske mye krefter på å sparke riktig. Det er dessuten ganske slitsomt om man ikke er vant til bevegelsene.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

Har akkurat begynt å dykke, og har fått en del kramper. Har akkurat lært meg teknikken skikkelig, og jeg vil også anbefale alle som skal*på mjk å investere i et par føtter! Ikke dumt.

Ang. Stupingen.. Jeg tror jeg skal få en venninne av meg til å lære meg. Stuping er ikke min sterkeste side. Spesielt ikke fra høyder..

*

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Wee jeg hoppa fra 8 meter i dag, sikkert ikke mye for enkelte her men jeg har høydeskrekk så det halve kunne vært nok. Bare kasta meg uti det jeg, smart å tenke : Ikke f*** om jeg skal være den eneste som ikke har hoppa herfra, funka fett. Men jeg var livredd da jeg sto på toppen for det så ganske høyt ut =)

Svømte litt rundt også og fant ut at dette er noe som må trenes på, men snart er det jo Mjk- programmet så da kommer svømminga.

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Ny i forumet, men dette virker jo veldig bra!

Ang. svømmeføtter.. er det noen spesiell type som brukes eller det bare å trene bruk av dette samme hva slags svømmeføtter man har? Ser også at det blir nevnt teknikker for svømming med føtter, er det noen her som kan utdype dette litt og komme med litt tips? :)

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Angående teknikk med svømmeføtter så begrenser det seg vel grovt sett til selve bevegelsen*og fotfrekvensen (i mangel på bedre ord); lange svømmeføtter = lav frekvens, korte svømmeføtter = høy fekvens.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Har selv slike svære sorte svømmeføtter som man ser mjk og minedykkere bruker, fant de i fatter'n sin støvete bag på loftet. Testet disse en del i sommer og de var faktisk ganske ok, litt tungvint i begynnelsen men merket ganske raskt at det var bedre å sparke fra seg enn å svømme med beina.

Noen som har tips anngående teknikk/utførelse når det kommer til stuping?? Hver gang jeg prøver å stupe så blir det bare mageplask, og som alle sikkert hvet så er ikke akkurat mageplask en fin opplevelse...

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •