Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Kropshevinger?

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Kropshevinger?

Sliter litt med en vond skulder og ønsker å trene kroppshevinger uten å faktisk ta kroppshevinger. Hvordan bør jeg gå frem?....

Drit i været!

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

RE: Kropshevinger?

biceps-trening er et godt alternativ. jeg ville trent med vekter som er så tunge at du klarer like mange antall rep som du klarer antall kroppshevninger.

aorvik
    Gjest

siden man tar kroppshevinger med skulderbredde og overtak bruker man ikke biceps så forferdelig mye, men heller øvredel og sidene av ryggen ("vingene" som jeg kaller dem")..

når det gjelder å trene kroppshevninger er det lite annet enn kroppshevninger som hjelper, men du kan benytte nedtrekks- og romaskin med litt lettere vekter slik at du restituerer skuldra, og øke på etterhvert som skuldra blir bedre, til du til slutt kan gå over til kroppshevinger.. dette tror jeg er en bedre måte å gjøre det på.. svømming og klatring er også å anbefale, spesielt det første.. du burde fokusere på å få skuldra i orden igjen..

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

I og med at du sliter med skulderen når du tar kroppshevinger, så er det kanskje også vondt med en hver annen form for "pull"-øvelser for overkroppen(øvelser der du drar noe mot deg)?

Spørsmålet her er vel egentlig om du trener på helsestudio, noe som vil gi deg et utall muligheter med forskjellige pull-øvelser.

F.eks. Roing vil være veldig relatert til hangups... men, dette gjør kanskje også vondt? Klatring? Men dette gjør kanskje også vondt... (litt offtopic: klatring rocker hangupsantall!!)

En sterkere biceps hjelper deg nok uansett, så å trene biceps er ikke et dumt alternativ uansett.

Som han sier over så er svømming et bra alternativ, spesielt mtp. at svømming belaster ledd veldig lite.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •