Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Treningstips for utrent

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Treningstips for utrent

Hei

Jeg har spilt fotball hele livet, men sluttet for noen år sia. Ellers er jeg høy og slank, men vil gjerne komme i best mulig form før MP i januar05. Har sett litt på treningsdagboken funnet på en av disse marinejegersidene.

Det jeg lurer på er om det er for heftig for meg, eventuelt kan jeg ta den første uken, og jobbe med den og repetere den i ca.2 uker, før jeg går videre på programmet. Tips? Nå er ikke formen min noe å skryte av. Løper 5000meteren på !

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

RE: Treningstips for utrent

ok ...hvorfor mangler halve posten min??

uansett, løper 5000 på under 25 såvidt.

Vil bli politi, og vil trene meg opp maximalt før MP og politiskolen.

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Dette var litt teit, for nå kom ikke hele den orginale posten min med.

Legger til at jeg har frem til januar 05 å bli i fin form, dvs et havlt år. Hvordan ville dere disponere denne tiden for å få best mulig progresjon i treningen?

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Treningsdagboka fra Marinejeger.no er et trenignsprogram som forbereder deg MEGET godt til alle typer opptak i forsvaret... Både fysisk og psykisk...

Utifra hva du løper 5000m på bør du ikke ha noen problemer med å gjennomføre programmet... Start med uke*1 å*prøv bare... Så*merker du selv om dette er for lett eller for tøft... Det viktigste er å*trene jevnlig for å holde formen vedlike...*Om du er flink til å variere underlaget du løper på og å svømme når det er lagt inn i programmet vil du mest sannsynlig unngå skader også....

JEG ville uten tvil brukt MJK programmet fordi jeg ikke er flink nok til å snekre mitt eget og fordi jeg vet at MJK programmet er satt sammen av folk som er marinejegere og såvidt meg bekjent så har disse folka sikkert bra peiling på trening til opptak i forsvaret... :)

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Enig - følg mjk programmet eller hjk programmet. Starter pent. Og følg det slavisk!

Hvorfor innleggene falt bort vites ikke.... spes....

[url="http://www.sparksjefen.com"]www.sparksjefen.com[/url]

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Det som er viktig, er å lytte etter kroppens signaler! Ikke nødvendigvis følge et program slavisk. Kroppens følelser er det viktigste og beste kontrollsystemet som finnes. Når du forstår muskulaturens svar og virkemåte, vil du ved hjelp av følelsene alltid vite om du trener rett og kan forvente maksimal framgang.

*All trening fungerer eller er nyttesløs utfra en enkeltstående basisteori: Muskelen kan kun øke sin kapasitet og størrelse når den er positiv. Når muskelen er positiv, bygger den seg opp så lenge treningsmengden er økende.

*Muskelen har en positiv del der all trening kan fungere. Så fort muskelen har fått for mye belastning, vil den bli negativ. Da virker ikke treningen i det hele tatt. Forskjellen mellom positiv og negativ fase, er kun følbar. Per i dag er positiv og negativ tilstand i musklene ikke målbar. Inntil det er mulig, vil det være avgjørende viktig for utøveren selv å lære seg å kjenne etter, og tolke kroppens følelser riktig.

Les mer i heftet "maksimal framgang"

http://trim.no/programmer/pers.php?maksimal=1

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •