Milforum - militrt diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hren, Marinen, Sjforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 20 av 20

Trd: Jegerbataljonen i Porsanger -Noe satse p?

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

Jegerbataljonen i Porsanger -Noe satse p?

Som topic sier; Er jegerbataljonen i Porsanger noe satse p?

Noen som har erfaringer fra der?

Hvordan er mulighetene for videre tjeneste i forsvaret etter endt tjeneste i jegerbataljonen?

Jeg har ogs tenkt ske p befalskolen, hva skjer om jeg ikke kommmer inn der?

S vidt jeg vet, s er opptaket p befalskolen likt med innrykk i jegerbataljonen?

Har jeg da fortsatt sjanse til f tjeneste i jegerbataljonen?

Hper noen kan hjelpe meg med disse sprsmlene!

</span>

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

RE: Jegerbataljonen i Porsanger -Noe satse p?

Heihei...hmm veit ikke sa mye om jegerbataljonen i porsanger, sikkert ganske hardt det ogsa og alt det dere. Men visst jeg var deg ville jeg heller satse pa fallskjermjeger...

</span>__________________
    <span class=postBody>...sannheten fr du aldri vite</span>
    Chuck Norris sleeps with a pillow under his gun!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

Joa, jeg har tenkt en del p fallskjermjeger ogs, men prver heller velge et realistisk ml for meg. Var veldig aktiv innen lping og langrenn helt til*andre ret p ungdomskolen, -da var det pc'en som tok over i stedet :P.*</P>

Jeg startet opp for fullt med trening i sommer*og har hatt utrolig bra framgang, men jeg tror det vil vre urealistisk for meg prve p fallskjermjegeren etter bare 1 rs kontinuerlig trening.Trener dessuten aller mest styrke pga. at det er det jeg liker best. </P>

Passer p jogge, svmme og g p ski en gang i uka i tilegg, men er ikke s sikker p om det er nok gjre for kunne komme inn p fallskjermjegeren. (Er redd for at jeg fort kan g p en smell og f overbelastningsskader i beina siden jeg ikke har satset p trene mlrettet utholdenhet)</P>

</span>

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Du kan jo ta frstegangstjenesten p GP og s ta befalsutdannelse i form av UB (HVUB Finnmark) i Porsangermoen (GP). Der blir mann utdannet til jegerbefal.

<span class=postBody>Give gas, kick ass!</span>
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utlmodige sjeler fr grensen ns?

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Porsanger Jegerbataljon er meget bra. Det har bltt et lite milj med mye bra befal og instruktrer. Du fr brei utdanning av mange arter. Utstyret er p topp, og utfordringene str i k.</P>

Ogs har du Norges best plasserte leir hvis du liker friluft og natur.</P>

Folk som sier: Nei sk heller Fallskjerm eller f.eks Marinejeger. Vel, det er forskjell p utdanning hos de to avdelingene. Og nivet er for spesielt intreserte. Porsanger jegerbataljon er ikke bare for spesielt inntriserte. MEN, du kommer til f kjrt deg. Og for dere som har vrt inne fr og ftt kjrt dere, s vet dere hva jeg mener. Her er det full gass, og lange dager.</P>

<span class=postBody>Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det.</span>
    Her e dokk no, HIT ska dokk! SPM? Sett i marsj!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

Hvordan er denne tjenesten sammenlignet med Grensejeger?

Kan du f GBU-utdanning i Jegerbataljonen?

Og som jeg har spurt om tidligere -Hva skjer hvis jeg ikke kommer inn p befalskolen? Mister jeg da muligheten til komme opp til jegerbataljonen? Hvis det er tilfelle, s vurderer jeg nesten droppe befalskolen og heller dra rett opp i Porsanger og heller satse p GBU-utdanning der.

</span>

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Info om JegerBn:</P>

Avdelingen har forandret seg stort den siste tiden. Gtt fra vre en "jeger" avdeling som bekjemper ml p dypet til bli en Ground Recce Avdeling. Oppdragene er litt anderledes enn de en gang var. N er det lendeoppklaring, rekognosering, raportering som str i fokus. Anbefaler at du gr inn p siden deres p internett.</P>

Det er vanskelig komme inn i JegerBn. I fjord kom 112 opp din. N er det ca 50 igjen tror jeg. Og her er det ikke bare fysisk styrke som krever sin mann. </P>

Det er mulig ske GBU p GP. I r ser det ut til at 2 stk skal f GBU. Mange fr ogs tilbudet om skrive kontrakt som grenader i 3 r. Andre om misjonskontrakter p 6 mnd.</P>

Anbefaler deg kontakte vernepliktsverket om du nsker komme opp dit!</P>

Hper du fikk noen svar n!!</P>

Seccond place, first looser!</P>

*</P>

*</P>

</span>
    MODERATOR

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Nr du etter 6 mnd p GSV kommer ut p grensa fr du en tjeneste som skiller seg veldig fra andre steder. Du er p jobb, med skarp ammo og uten befal. Du har stor frihet, og gjr noe nyttig. GBU finnes p GSV. </P>

</span>

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Her har dere svar p det meste av deres sprsml;</P>

http://www.dploy.no/html/235.htm</P>

<span class=postBody>Give gas, kick ass!</span>

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

----

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

No Fear har lagt ut en gammel link til Jeger Bataljon!! Det var slik det var en gang for en tid tilbake..</P>

http://www.mil.no/haren/Jegerbataljonen/start/;jsessionid=UIDZHJPUGSWJ NFOUN3MSFEQ?_requestid=2716196</P>

Her har dere en oppdatert link til JegerBn slik den er i dag!</P>

<FONT face="arial, helvetica, sans-serif">"Jeg har ogs tenkt ske p befalskolen, hva skjer om jeg ikke kommmer inn der?
    S vidt jeg vet, s er opptaket p befalskolen likt med innrykk i jegerbataljonen? "</FONT></P>

<FONT face=Arial>Som sagt kan du ske grenaderstilling eller om du er flink nok, GBU. Fr du GBU vil du tjenestegjre ved avdelingen videre. Kanskje i samme lag som grenaderene. (mest sansynlig)</FONT></P>

<FONT face=Arial>JegerBn har i dag utsendte lag til Afganistan. Dette engasjemanget vil fortsette i tiden fremover. MAO, de som nsker, og fr fortsette etter fgt vil f reise ut p misjon. JegerBn ligger under ISTAR, og lagene som blir sendt ut er i regi av dem.</FONT></P>

<FONT face="Georgia, Times New Roman, Times, Serif">Seccond place, first looser</FONT></P>

<FONT face=Arial></FONT>*</P>

</span>
    MODERATOR

OR5+ Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Litt mer om Jegerbataljonen: http://www.mil.no/haren/start/articl...rticleID=95274

<span class=postBody>jeg har donert, har du?</span>
    What happens in the garage, stays in the garage

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Noe du lurer p s bare spr, er jeger i jegerbn jeg.. :)

Alt du hrer fra folk som gikk der ifjor eller fr stemmer desverre ikke s godt lengre..
    Vi samler inn info, og oppklarer..
    Dette ret n som jeg er inne, ble et ordenlig rot av ting og tang siden jegerbn plutselig skulle omstille seg helt, og bde vi og befalet der har ftt drlig info om hva som skulle gjres..
    Mest sannsynlig kommer jegerbn til ha en tffere rekrutt til sommeren, og ta inn frre folk. (var ca 50 av 120 som kom inn ir)

Hvis du lurer p utstyr, s har vi det vi trenger.. fikk nylig "gore-tex" felt-uniformene og venter p gore-tex sko og en ny lue som varmer litt mer..
    Og miljet der oppe er uten sidestykke av hva jeg har opplevd eller hrt om andre steder, bde nr det gjelder befal og jegerne :)
    </P>

</span>

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Og hvis du lurer p vr og vrforhold som*F andre avdelinger i verden har, s kan du lese denne artikkelen:* http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?art id=268106 </P>

N gikk det heldigvis bra, hadde gtt tomme for bensin p scooterne. Shit happens.</P>

-- Edited by P2 at 19:48, 2005-02-25

<span class=postBody>Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det.</span>
    Her e dokk no, HIT ska dokk! SPM? Sett i marsj!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2005

RE: RE: Jegerbataljonen i Porsanger -Noe satse p?

<BLOCKQUOTE>

quote:

<HR>Originally posted by: Vakuum

"Noe du lurer p s bare spr, er jeger i jegerbn jeg.. :)Alt du hrer fra folk som gikk der ifjor eller fr stemmer desverre ikke s godt lengre..Vi samler inn info, og oppklarer..Dette ret n som jeg er inne, ble et ordenlig rot av ting og tang siden jegerbn plutselig skulle omstille seg helt, og bde vi og befalet der har ftt drlig info om hva som skulle gjres..Mest sannsynlig kommer jegerbn til ha en tffere rekrutt til sommeren, og ta inn frre folk. (var ca 50 av 120 som kom inn ir)Hvis du lurer p utstyr, s har vi det vi trenger.. fikk nylig "gore-tex" felt-uniformene og venter p gore-tex sko og en ny lue som varmer litt mer..Og miljet der oppe er uten sidestykke av hva jeg har opplevd eller hrt om andre steder, bde nr det gjelder befal og jegerne :)"

<HR></P>

Hygglig at du kunne ta deg tid til svare p mine spm! :)</P>

S mesteparten av tjenesten gr ut p ligge ute i OP forstr jeg? Hrest ut som litt lite "action" der? Har dere noe SIBO osv? Gr det meste ut p ligge rolig og samle informasjon? Veit du hvor mange de tar inn til GBU?</P></BLOCKQUOTE>

</span>

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2005
    Hei Vakuum!

Ser at du er i JEGBN! Jeg har nettopp ftt vite av VPV at jeg er satt opp p tjeneste ved JEGBN. I den forstand lurer jeg p hvordan jeg burde forberede meg, bde fysisk og psykisk? Trener jevnt; ski, lping og ging, men lurer p hvor mye vekt det blir lagt p push-ups og sit-ups osv her?

Hper du kan svare p disse spm:) Eller kanskje det er noen andre som vet det?

Navy Seal

No guts, no glory
    Bitit Fyrst

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004
    [quote="Navy Seal"]

Trener jevnt; ski, lping og ging, men lurer p hvor mye vekt det blir lagt p push-ups og sit-ups osv her?

Det er morgentrening s si hver morgen avbrutt av velser og perm. Det er ikke s mye i starten for tilvenne kroppen selvflgelig, men det hres ut som om du er bra trent fra fr s det gr nok bra for deg sikkert : ) N har JegBN kuttet ned p mannskaper og det er en populr tjeneste s konkurransen vil vre stor. Ikke glem trene med sekk. Sjekk andre linker her p forumet om hvordan du kan forberede deg fysisk og psykisk. Tror det ligger i OPPTAK forumet. Husk ogs trene p 3000m, og styrketestene hang ups, sit ups og push ups.

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2005
    Tusen takk!

Skal jobbe som faen jeg vettu, m f til push-ups, sit-ups og hang-ups til kravet, og vel s det! Noen andre her som skal inn i JEGBN?? Har to andre kompiser av meg her fra Nesodden som skal inn sammen med meg, og hvis det er noen i nrheten av Nesodden, kunne vi jo trent sammen fremover?!

No guts, No glory
    Bitit Fyrst

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004
    Ser at det ikke er noe grnt med motivasjonen, men pass p ikke overtrene heller. Det vil fre til skader og utbrenthet. F nok hvile, spis riktig og f i deg mye vann og tren riktig og gjerne med andre folk, men ogs alene s vil du nok klare opptaket. Husk ogs p trene rolig langkjring/marsj med sekk p tom mage (feks. fr frokost i helgen). Sjekk ogs treningsprogrammet til HJK/MJK og lag et treningsprogram som passer din hverdag ut i fra det. Les gjerne ogs litt militr litteratur for plukke opp noen tips om trening,holdninger og for ke motivasjonen. Det anbefales! Sjekk boktips linken. Du kan ogs prve ta kontakt med forskjellige mennesker som kan tipse deg om spesiell kompetanse som du kan tilegne deg s du blir attraktiv ha i jegerbn hvis du etterhvert vil konkurrere deg til befalsutdannelse (GBU) eller grenaderstilling ved jegerbn som vil fre til utenlandstjeneste senere. Lykke til!

Rekrutt
    Ble medlem
    2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Navy Seal
    Ser at du er i JEGBN! Jeg har nettopp ftt vite av VPV at jeg er satt opp p tjeneste ved JEGBN. I den forstand lurer jeg p hvordan jeg burde forberede meg, bde fysisk og psykisk? Trener jevnt; ski, lping og ging, men lurer p hvor mye vekt det blir lagt p push-ups og sit-ups osv her?
    Det blir ikke lagt stor vekt p det, men det kan lnne seg med litt styrketrening i tillegg.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vakuum
    Alt du hrer fra folk som gikk der ifjor eller fr stemmer desverre ikke s godt lengre..
    Vi samler inn info, og oppklarer..
    Dette ret n som jeg er inne, ble et ordenlig rot av ting og tang siden jegerbn plutselig skulle omstille seg helt, og bde vi og befalet der har ftt drlig info om hva som skulle gjres..
    Det stemmer at det gamle konseptet med bekjempning p dypet er borte, og vi n driver med "lendeoppklaring" (Ground Recce). Men dette betyr ikke at tjenesten ikke er krevende, bde fysisk og psyksk. ved innrykk til sommeren vil bataljonen se helt anderledes ut en tidligere. Oppdragene vil vre de samme, men bataljonen vil endre seg.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •