Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Krav til Hærens befalsskole

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Krav til Hærens befalsskole

Tjena!</P>

Har bestemt meg for å søke befalsskole til sommeren og lurer på om jeg er søknadsberettiget til Hærens befalsskole. Er spesielt interressert i utdanning*som artillerijeger*eller fjenoppklaringsjeger.*</P>

Avtjente verneplikten i luftforsvaret 2003-2004 og lurer på om dette er diskvalifiserende mtp den nye befalsordningen. Mangler også matte fra videregående.*Mail er sendt til skolen, men lurer på om noen herfra kan si noe om det? **</P>

Alt. 2 er UBHV Finnmark. Har mailet med rekrutteringsoffiser og fått klarsignal derfra. Noen som kan si noe om denne utdannelsen?</P>

ALL informasjon vedrørende disse skolene mottas med takk:-)</P>

*</P>

*</P>

*</P>

</span>

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

RE: Krav til Hærens befalsskole

Er ikke sikker på hvordan det er med BS og opptakskrav. Tror ikke du trenger studiekompetanse for å komme inn. </P>

Når det gjelder UBHV Finnmark er det ingen dum idè. JegerBn får ca 2 stk til seg etter kurset. Om disse er bra kan de jobbe videre i Ground Recce Kompaniet som sersjanter. En god mulighet for å få en bra Jegertjeneste.</P>

*</P>

</span>
    MODERATOR

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

</P>

Jeg vet ikke hvordan det er med den nye befalsordningen, men før den kom inn så var det hvertfall et krav med generell studiekompetanse. det er det også for å kunne søke krigsskole. ser ingen grunn til at de skulle forandre på det.</P>

Mvh Benky</P>

</span>__________________
    <span class=postBody>Leave no man behind</span>
    Bare å peise på gutta

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Ok, takk for innspill! </P>

Sjekket ut generelle opptakskrav og bekymrer meg ikke spesialt for den biten nå. VKII, alle studieretninger eller fagbrev. </P>

Men gjelder gbu-ordningen i HBS? </P>

</P>

</span>

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2005

Matematikken kan du ta ved voksenopplæringa på kveldstid, du trenger bare 1MX for generell studiekompetanse og til det trenger du bare å sette av en kveld i uka. Det går fint. </P>

Det går ann å ringe å sjekke om det faktisk er mulig å ta studiekompetansen mens du tar befalsskolen også, det er de som har gjort det også. </P>

Det står tlf nr her: http://www.mil.no/haren/start/;jsessionid=YU55ACCNGW5NXFOUN3MSFEQ ?_req uestid=2827854</P>

</P>

</span>__________________
    <span class=postBody>SWIFT - SILENT - DEADLY</span>

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2005

Ny ordning

Den nye ordningen utdanner befal ved de respektive avdelingene. Det vil fortsatt være et opptak, men ingen/liten felles tjeneste for befalselevene. Befalselevene vil ute ved avdelingene få en tilnærmet normal førstegangstjeneste men trolig i stillinger som nestlagfører ol. I tillegg vil de få flere kurs og en ped/led utdanning.

Jeg tolker denne informasjonen i den retning at det ikke vil være mulig å ta befalsutdanning i hæren dersom man har førstegangstjeneste fra før. Unntak vil være i TMBN, NSE og HJK.

Jeg råder deg til å ta forbindelse med Hærens befalsskole på Rena (gamle BSKamp).
    "Ubique quo fas et gloria ducunt"

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •