Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Sjøforsvarets Befalskole

Rekrutt
    Ble medlem
    2005

Sjøforsvarets Befalskole

Jeg er på mitt siste år på videregående og planlegger å søke befalskolen.</P>

Lurer på om det er noen her som har hatt erfaring fra dette tidligere (helst sjøforsvaret) og kan gi meg noen tips om hvordan jeg skal forberede meg og hva jeg burde vente meg.</P>

All konstruktiv*respons er ønsket :)</P>

</span>

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2005

RE: Sjøforsvarets Befalskole

joda...et par småtips kan du ihvertfall få.</P>

hvis du ikke allerede gjør det så er det ihvertfall på tide å begynne å trene et par*ganger i uka, kondisjon og styrke, viktig å få i seg næring etterpå da, hvis ikke er det nesten*bortkastet (protein er viktigst).</P>

hvis du er "keen" ,motivert og lærevillig kommer du til å lære det du trenger etterhvert, men lær hvordan du skal ta vare på føttene dine ved utmarsj og hvordan du bør forberede deg før en utmarsj (forebygge skader). marsjtrenning er veldig lurt, ved å bli vant til å gå sparer du deg for beinhinnebetennelse som veldig mange får i sånne situasjoner.</P>

Bortsett fra det er det bare å bruke hodet,det er der det meste ligger, oppførsel har også mye å si. Er man intressert lærer man fort.</P>

*</P>

</span>__________________
    <span class=postBody>SWIFT - SILENT - DEADLY</span>

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

<FONT size=1>Hei lord cpt. commander og velkommen!</FONT></P>

<FONT size=1>Vær deg selv, ikke vær redd for å gjøre feil. Hvis du gjør feil så lær av dem og fortsett, og ikke tro at du ikke kommer inn pga feilen enten liten eller stor. Lær kroppen til å fungere uten mat, men husk å drikke rikelig med vann. Altså tren på marsjtrening,langdistanseløp og styrke (se styrketester) før du har spist frokost og varier treningen til alle døgnets tider og avslutt alltid med uttøyning. Beste tips er å følge treningsprgrammet til MJK, og hvis den er for slitsom i starten så kan du modifisere. Ta det rolig i starten for å ikke få skader/brenne deg ut og øk etterhvert. Mange bra tips og triks*fra forumet forøvrig. Til slutt så vil jeg råde deg til å velge en linje i utdannelsen som vil gi deg arbeidsmuligheter i framtiden. Skaff deg spisskompetanse så kan du velge og vrake.*Mange*flinke folk som er*bittre fordi det ikke er behov for dem i forsvaret. Good luck sailor!</FONT></P>

<FONT size=1>PS! Får du tak i marsjstøvler (inngåtte) til trening og opptaket har du spart deg for mye smerte og slit!</FONT></P>

-- Edited by No fear at 22:57, 2005-01-13

</span>__________________
    <span class=postBody>Give gas, kick ass!</span>
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Ettersom jeg forstår så legger de ned store deler av Sjøforsvarets befalsskoler etter kullet i år, uten at jeg har noe videre peiling på detaljene rundt dette. Har en kamerat som er i Horten nå, og de blir fortalt at de er siste kullet som har denne formen for befalsskole (hvor du går 1 år på dedikert skole). De skal begynne med befalsskurs og opptrening ute i avdelingen. Som sagt så vet jeg veldig lite om dette, men det er nok absolutt verdt å sjekke ut dersom man har tenkt seg inn dit. Nå er det kanskje ikke noe kjempe stort problem for de som ikke har hatt førstegangstjeneste da disse sannsynligvis vil få sjangsen til å komme på befalsskurs dersom de er skikket etc...

</span>
    jeg sover med lyset på, ikke for at jeg er redd for mørket, men for at mørket er redd for meg.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •