Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Jeg trenger litt hjelp

Rekrutt
    Ble medlem
    2005

Jeg trenger litt hjelp

Hei, jeg trenger litt hjelp, jeg er inne til førstegangstjenesten og har 6 måneder igjen. Jeg begynte i forsvaret i Panserbataljonen (jeg likte meg faktisk veldig godt der), men klarte å søke meg vekk pga. Personlige problemer, jeg har nå vært i Marinen siden og vært på Haakonsvern. Jeg har vært ganske opptatt av å søke befalskole siden, og tenkte at KJK kunne være noe som ville passe meg. Men jeg fikk vite noe ufattelig kjedelig for noen dager siden, jeg kan vist nok aldri gå befalskole for KJK siden det er kun GBU etter 2004 og jeg kan ikke gå GBU pga jeg er i førstegangstjenesten. Dette var det jeg ivertfall ble fortalt, er det noen som kan hjelpe meg litt med noen ideer om hva andre ting jeg kunne eventuelt søkt? Eller eventuelt hjelpt meg i å finne ut om dette med KJK er sant, jeg vet at jeg kan komme meg til KJK gjennom avdelingen min, men det går jo ikke alikevel siden jeg har kontor jobb.

-- Edited by Synthetix at 17:45, 2005-01-06

OR5+ Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    2004

RE: Jeg trenger litt hjelp

Hmm.. Jeg ville tro at dersom du vil inn i KJK så må du søke og bestå opptaket. Slike jeg har forstått er kjk også en avdeling du kan verve deg i. Vet ikke helt om du må da ha hatt verneplikten i kjk føre dette. Når det gjelder befalsutdanning så må du vel ta den i etterkant da ;-)

Ta kontakt med KJK oppe på Trondenes i Harstad. De kan sikkert være mer behjelpelig.

84mm

-- Edited by 84mm at 19:43, 2005-01-06

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

RE: Jeg trenger litt hjelp

Du sier at du flyttet fra panserbataljonen grunnet personlig problemer. Jeg tror nok det følger ditt rulleblad. Om det er et hinder for å søke andre steder i forsvaret avhenger selvfølgelig av graden av dine personlige problemer.

Det beste rådet er å ta dette opp med din nærmeste overordnede. Tror ikke en nettside er stedet for å eksponere personlige problemer.

Lykke til!!!!

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •