Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Telemak Bataljon

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Telemak Bataljon

Veldig bra innlegg. Vet du noe om lønn osv? Legger dem vekt på hvor man tjenneste gjorde under førstegangstjennesten?

-- Edited by wick at 19:25, 2004-12-10

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

RE: Telemak Bataljon

Vel, vet ikke noe om tjenesten, men her har du en link:

http://www.tmbn.no/

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Takk, der sto det mye.

Gjest

Jahn Rønne, 2004-09-30

Lærte av øvelse i Tyskland

Telemark bataljon og de andre norske enhetene som var med på øvelse i Tyskland, lærte noe om både planlegging, kommunikasjonssystemer og betydningen av samkjørte prosedyrer. - Dette var en viktig øvelse, slår oberst Per Victor Nygaard fast.

http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=85116

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

http://www.mil.no/haren/hmkg/start/a...rticleID=81571

Garden øver med TMBN.

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Hei sann.....Fant ikke no opptaksrav jeg til telemark bataljonen...Noen som veit eller har erfaring om det? Ogsa om det er vanskelig a komme inn. Takker for svar... :-) Kunne gjerne tenkt meg a soke ditt etter forstegangstjenesten min.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

RE: RE: Telemak Bataljon

quote:

Originally posted by: SpesJeg

"Hei sann.....Fant ikke no opptaksrav jeg til telemark bataljonen...Noen som veit eller har erfaring om det? Ogsa om det er vanskelig a komme inn. Takker for svar... :-) Kunne gjerne tenkt meg a soke ditt etter forstegangstjenesten min. "

Ring eller send en mail direkte til TMB, da er du sikker på å få riktig svar. Kontaktinfo finner du på www.tmbn.no

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Ser på tmbn.no at de har ledige stillinger. Søknadsfristen var forrige fredag, og opptaket skal være i uke 50. Noen som har tenkt seg på det opptaket?

Gjest

Vurderte men etter samtale med personell-offiser (major) tror jeg at jeg revurderer. Maken til nesten frekk arrogant tone skal man lete lenge etter på en i den jobben. Kunne ikke svare på konkrete spørsmål jeg hadde og han sa nesten direkte at han ikke hadde tid til å snakke med meg.

Er dette måten å behandle folk på innad i bataljonen er det helt klart ikke arbeidsplass for meg... Burde kanskje ringt andre innen personell...

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

Har hørt likende episode fra en kamerat - mon tro om det er samme offiser vi snakker om - ikke umulig for det var samme respons på telefon. Min kamerat gikk et steg ned og fikk der korrekt informasjon. Ryktene skal ha det til at den biten du beskriver ikke alltid fungerer som den skal.

Trist for TMBN om de har denne profilen - kan miste potensielle søkere på nettopp slikt rot/arrogant holdning.

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

Ledige stillinger Telemark bataljon

Telemark bataljon (TMBN) er en avdeling med vervede, motiverte soldater. De som tjenestegjør i bataljonen er alle frivillige, og de er alle håndplukket for og tilpasset tjenesten. MERK!! Søknadsfrist er 22. november 2004.

http://www.mil.no/intops/start/stillinger/

Gjest

Er dette Telemarkbataljonen?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255102

Norge deltar i EUs nye kampstyrker

Norge vil delta i EUs nye kampstyrker med inntil 150 soldater. Ap sikrer flertall for regjeringens beslutning.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Vet ikke... Hørte på radioen i dag da, at å sette norske styrker under utenlands kommando, nærmere bestemt EU, hvor Norge ikke har noe autoritet, strider mot grunnloven. De andre militære aksjonene hvor norske styrker har vært med, har Norge kommet i etterkant inn og bistått oppbygning osv.

Her blir det satt under kommandoen til EUs råd, som kan beordre dem hvor de vil, når de vil. For at Norge skal kunne gjøre sine styrker tilgjengelige for EU, må vi rett og slett endre grunnloven. Dette er en prosess som tar flere år.

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Tenkte bare jeg skulle komme med et lite innlegg til deg som ville søke tmbn til neste år.

Som du vet kan du gå inn på www.tmbn.no å se på ledigge stillinger.

Rundt påsketider vil det bli lagt ut en ny liste over ledigge stillinger på denne siden. Snakket med en i p-avdelingen deres, og han trodde det ville åpne seg en hel del stillinger.

Disse skulle da utlyses rundt påsketider. Opptaket kom troligt i midten av Mai.

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

Dere får be de bruke Forumet for slike opplysninger...

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Til dere som vurderer å søke TMBN:

Opptakskravene er de samme som til befalskole, der minimums kravene er gjeldende. Man behøver ikke være i super form, bare man har motivasjonen til å bli bedre etter inntak! I rolige perioder vil det bli tilrettelagt for trening i arbeidstiden. For vår tropp var dette om morgenen totalt 6 timer i uka. Man har da et eget ansvar for å trene på det man sliter med. Det blir gjennomført tester gjennom året.

Det inngår også et intervju under opptaket der hensikten er å sile ut uønskede mennesker. Dette er ikke noe problem for folk flest med sunne holdninger! Likevel, det er lurt å ha tenkt gjennom hvorfor man vil jobbe i akkurat TMBN:)

Daglig tjeneste kan variere fra*trening på krig*til forelesning i krigens folkerett.*Man kan se på det som en videreutdanning fra 1.gangs tjenesten der målet er å hele tiden bli bedre.

Generelt er det viktig å ha tenkt gjennom at selvom man jobber daglig i norge, må man forvente å måtte reise utenlands en eller flere ganger gjennom kontraktsperioden. I tillegg skal det sies at dette IKKE er en*ni til fire jobb der man kan planlegge flere måneder fram i tid, men at det blir mye jobbing og ferie når man får beskjed om å ta ferie.*Fordelen er jo at man får endel langhelger etterhvert...

Er dette et greit nok svar eller?

Lykke til med trening og søknader!

-det er lurt å være best

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •