SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 41 til 59 av 59
    Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    7

RE: Bordingslag - SHV

det er det samme vi har yttret til ledesen og dette med at når vi står i baugen på båten i 40 knopp eller klatrer opp skute siden er det fryktelig kaldt, men ingen ting har virket inn på de gutta som sitter trygt inne på kontorene sine og skjuler identiteten sin bak en gardin.

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    41
    Liker (mottatt)
    40
    Nevnt
    10 innlegg
    Sitert
    53 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    9

Ja, der er du inne på det .. Kontor-opratørene sitter trygt skjult bak* vegger..*glis* Mens gutta på gulvet/leideren ja de må ha sjøsprøyt i barten.. Men et lite spm.. kyp er det en avart av kjk-tjeneste?
    The older i get, the better i was..

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

vet ikke så mye om hva kjk driver med, men kyp ser litt interresangt ut for meg som er tidl. infanterist. hvis jeg slutter i BOR skal jeg se på kyp som aktuellt

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    41
    Liker (mottatt)
    40
    Nevnt
    10 innlegg
    Sitert
    53 innlegg
    PONDUS
    9

Vel.. slik jeg ser det så raser kjk rundt i gummibåter i"strandsonen" og rund holmer og skjær og ligger på op, har små radar-enheter, ja enkelt sagt nesten jegertjeneste til "havs" i tillegg har de også våpen platformer ala hellfire missiler.. Vet nok ikke i detalj hva kyp syssler med men det er det vel andre her som vet gjetter jeg på...* men som tidl sagt BOR lokker... selv en gammel skautraver som meg...

84mm

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

ja skal du være med på opplevelser, action og utfordringer prøve kule ting som de grønne bare drømmer om eller har sett på tv så er BOR rette plassen. og så slipper du å ligge våt og kald ute i løv skogen å vente på at ting skjer. itillegg kan du være med og utvikle din egen avdeling siden dette er ganske nytt og alle rutiner ikke er helt inarbeidet ennå, avd. som 016 er så gammle og preget av "sånn har vi alltid gjort det"*mentalitet at det må være mye mer interesangt og drive med BOR*

Visekorporal
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

RE: RE: Bordingslag - SHV

quote:

Originally posted by: 0833 9

"vet ikke så mye om hva kjk driver med, men kyp ser litt interresangt ut for meg som er tidl. infanterist. hvis jeg slutter i BOR skal jeg se på kyp som aktuellt"

Det er nok noen vesentlige forskjeller mellom KJK og KYP ja:

"Kystjegerkommandoen (KJK) er en kampenhet i Marinen. Med sin ISTAR- og våpenkapasitet er KJK spesielt egnet for bekjemping av hurtig oppdukkende og asymmetriske trusler på sjø og land i en kystsone. Kystjeger er sjømobil og har, fullt oppsatt, fire skvadroner samt ledelse og logistikk. KJK kan sette opp et stort antall sensorer og patruljer for oppklaring, overvåking og målanvisning. Målbekjempingen gjøres i hovedsak med presisjonsvåpen."

KYP har derimot ingen offensiv rolle i den forstand at de ikke skal lete opp og bekjempe mål.
    De skal ligge "usynlig" og overvåke et nærmere angitt område med radar etc.
    Har snakka med KYP-gutta*etter øvelser og får ikke intrykk av at de*opplever særlig mye
    action der de ligger. Men utstyret er etter hvert blitt bra og tjenesten er absolutt krevende.
    For dere som vil oppleve fart og spenning vil jeg anbefale bordingskurs med påfølgende
    tjeneste som bordingsoperatør!!!

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

godt*beskrevet ballistic

Guest

Bruker SHV Delta MJK og FSK samme type materiell ref bording eller er det totalt forskjellige pakker? Ikke svar om det er gradert - bare lurte. Ser jo heftige bilder av bording fra helikopter, gummibåter og hurtigbåter (med "hus"). Uansett - ser rett og slett heftig ut...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

Hallo alle sammen. New kid on the block. Lurer på*om opptaket til BOR ligner på 016 sitt ( 2-3 dager med hell ), og hva går det 2 ukers etterfølgende kurset ut på? Ellers vil jeg bare rose folka som driver disse sidene.

Give gas, kick ass! *********************

Ledende menig
    Ble medlem
    Sep 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

quote:

Originally posted by: No fear

"Hallo alle sammen. New kid on the block. Lurer på*om opptaket til BOR ligner på 016 sitt ( 2-3 dager med hell ), og hva går det 2 ukers etterfølgende kurset ut på? Ellers vil jeg bare rose folka som driver disse sidene. Give gas, kick ass! ********************* "

Velkommen! Angående BOR*se gjennom hele denne trådene for info, se*spesielt*Zappas svar fra 25. mai lenger opp i denne tråden. Presisering av fysiske krav:

• Kroppshevinger, (overtak) 7

• Dips, 10 (skal tas som om du heiser deg opp langs et rekkverk, fra 90 grader i albueledd og til strake armer)

• Løping, 3000m på under 13,5*minutter

• Svømming, 200 meter, i utg.pkt. på fri tid, rett over i trå i vannet test, 1 minutt

• Rygghevinger, 15

• Situps, 30 (fotbladene nede i bakken, 90 grader på knærne), 2 minutter
    • [/list]

Testene tas fortløpende, og skal gjennomføres i løpet av til sammen 2 timer.

Menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0

det er jo også noen avdelinger SHV-BOR, som kjører en helg med*relatert hell.

ikke rekkrut hell(mye piss), men relaterte senarior, fysiske/psykiske krav som trengs,*osv.....

er ikke no stress hvis du er ivrig og står på.

Menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0

+ fysiske krav og intervjue...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

Takk for svaret fra Admin, 51210 og aXl 0 fett.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    1
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

quote:

Originally posted by: newbee1

*Ser jo heftige bilder av bording fra helikopter, gummibåter og hurtigbåter (med "hus"). Uansett - ser rett og slett heftig ut..."

you aint seen nothing yet!!!!

Visekorporal
    Ble medlem
    Nov 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

Utrolig mye fokus på utstyr, samt at ting skal se kult ut i dette forumet. Og tenk dere om to ganger hva dere skriver, dette er et åpent forum. Vil dere vite mer om feks. BOR. 0-16 osv, ta kontakt med nærmeste HV-distrikt.

Og ang BOR-kurs er dette noe du må melde interesse for hos ditt HV-distrikt, de gjør da en bagrunns-sjekk på deg, samt kaller deg inn til intervju..... Deretter kursing osv osv, hvor mange som utdannes pr kurs ol vil jeg ikke kommentere på dette forum!!

Mvh

BOR-opp

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7

Noen som vet når neste opptak til SHV 0681 Horten skal være?

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    1809
    Liker (mottatt)
    529
    Nevnt
    156 innlegg
    Sitert
    441 innlegg
    PONDUS
    22
    Oppdatering ref opptak til BOR. Sjekk link i bunn av forumet - nytt BOR opptak i Kommando Sør-Norge i februar.
    admin
    Milforum

Kryptert e-post mottak: milforum@protonmail.com

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Visekorporal
    Ble medlem
    Nov 2004
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    7
    Sjekk her 2.50 inn i sendingen.. Bordingslag i sammarbeid med UEH..

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/229232
    RØD STATUS

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Bordingslag - SHV
    By mezzo in forum Generelle diskusjoner om avdelinger
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 30-09-15, 17:07
  2. Ingen som skal på opptak til Bordingslag i februar?
    By Blue in forum Tips før opptak
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 23-02-06, 20:14
  3. Bordingslag i Bergen
    By Den ukjente soldat in forum Annen militær/sikkerhetsrelatert tjeneste
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 05-01-06, 16:11
Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier